begroeten schoonouders

08-09-2007 20:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik ga morgen met mijn vriend naar zijn familie, daar zijn zijn ouders, zijn broer en zijn vriendin. Zijn broer heb ik al een aantal keer gezien en hij begroet me ook met 3 zoenen op mijn wang.

Nu komen wij morgen later binnen en iedereen zal er al zijn.

ik heb nu 5 maanden samen met mijn vriend en ik heb zijn ouders pas 2 keer gezien.

Hoe begroet je je schoonouders?? help
Alle reacties Link kopieren
Deb ik weet niet hoe ze dat in nederland doen. Of meer hand of juist drie zoenen. Hier als wij naar de ouders gaan geven elkaar een big hug.

Ik zou zeggen doe wat jou het beste lijkt en hoe je je daarbij voelt. Sommige zijn niet zo van zoenen dus geven een hand de ander vind het weer wel fijn etc.

Doe waar jij je het prettigst mee voelt.
Alle reacties Link kopieren
3 zoenen ieder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
het liefste geef ik een hand, pas 2 keer ontmoet, nog geen ware familie band, maar het is zo pijnlijk (voor mijn gevoel) als ik eerst broer begroet en hem 3 zoenen geef, en dan vervolgens zijn moeder een hand geef..
Alle reacties Link kopieren
Hangt ervanaf hoe zoenerig zij is. Zo zoende ik de vriend van mijn zus ook al stukken eerder dan mijn moeder, omdat ik hem al vaker gezien had, maar ook omdat mijn moeder niet zo'n zoener is. Die had daar dus absoluut geen problemen mee. Maak het niet te geforceerd. Geef een hand en als zij je drie zoenen wil geven duw haar dan niet weg X-D maar werk gewoon mee. En anders is die hand prima!
-
Alle reacties Link kopieren
En Deb vergeet niet dat zij zich misschien net zo ongemakklijk voelen als jij.
Alle reacties Link kopieren
achja ik merk het allemaal wel... word altijd erg zenuwachtig van dat soort bezoekjes.. vooral omdat het nieuw en wennen is. *stotteren, rare acties, verkeerde dingen zeggen* maar ik maak me niet druk *oefff*
Alle reacties Link kopieren
Makkelijk gezegt Deb maar gewoon jezelf blijven. Ik weet zeker dat je morgen zoiets hebt van " heb ik me daar zo druk om gemaakt"

Kop op meid.
Alle reacties Link kopieren
Doe wat je gevoel je ingeeft dat is altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk moeilijk en vooral erg ongemakkelijk.

Met mijn schoonmoeder zoende ik eerder dan met mijn schoonvader. Gewoon omdat zij het initiatief nam (ik ben niet zo'n voorstander van zoenen). Schoonpa was onlangs jarig en ik vond dat een goed moment om te beginnen met zoenen. Ik geloof dat het wel in goede aarde viel, want toen ik wegging zoende hij weer haha.

Ik zou het even op zijn beloop laten en kijken wat zij doen. Succes in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
3 zoenen doen ze hier,

al blijft het raar aanvoelen ik ben namelijk niet zo klef ingesteld.



xxx
Alle reacties Link kopieren
Heb je 't al eens aan je vriend gevraagd? Hij kan je waarschijnlijk wel vertellen of z'n moeder zoenerig is of niet.

Succes vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is Marokkaans en toen ik bij zijn zus voor het eerst kwam gaf ik haar ook een hand en 4 zoenen.

Het is maar net hoe open die mensen zelf zijn. Geef een hand en daarna kijk hoe ze reageren of ze verwachten of je ook 3 zoenen geeft.



3 Zoenen heeft echt niets te maken of je een ware band al met ze hebt of niet in mijn ogen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven