pijpen zonder condoom??

08-09-2007 17:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames! Wie pijpt er hier met condoom? Ik weet dat het eigenlijk moet..maar ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een man iets gebruikt bij het beffen. Jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel pijpen zonder condoom ,maar ga dan niet deep throaten en als de man klaarkomt, dit niet in jou mond doet. Dit is het meeste risicovrij.



Met condoom is altijd beter, maar dan hoef ik niet meer.



Volgens mij staat er wel eea bij het onderwerp soa
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even zitten kijken bij het topic SOA maar ik vraag me toch nog af hoe andere vrouwen hier mee omgaan. Als ik met iemand aan het 'rotzooien' ben heb ik vaak wel zin in meer, maar de gedachte aan het onveilige aspect remt me, dus doe ik het maar niet. Ik heb best zin om wat vaker (echte) seks te hebben, maar mijn angst voor soa's remt me..Condooms heb ik ook niet alleen goeie ervaringen mee. Dus... blijft het vaak bij een beetje rotzooien..Best treurig eigenlijk, heb het gevoel dat ik teveel leuke dingen mis hierdoor..
Alle reacties Link kopieren
De kans op hiv is als je de tips van Sandra in acht neemt vrijwel nihil. De andere soa's kun je wel oplopen en kun je verkleinen met een condoom. Ze komen wel minder voor dan bij vaginaal contact maar zijn niet uit te sluiten.



Je overweegt zelf of je dat beperkte risico wil nemen of zo klein mogelijk wil maken. Neem daarin mee dat je in dagelijks leven aan veel infecties bloot staat die vaak nog gevaarlijker zijn dan een soa die met een anti bioticakuur is op te lossen. Ik bedoel maar tbc en nekkramp kun je ook oplopen door aanhoesten en je loopt ook niet dagelijks met monddoekjes voor. Hiermee wil ik het probleem niet bagetaliseren maar je ook wijzen op gevaren die men zo makkelijk neemt in dagelijks leven en we lopen daar ook niet rond met handschoenen en monddoekjes. Sex daar kun je ook iets bij oplopen en soms heb je daar ook een kuurtje voor nodig. Neem echter geen risico's die echt gevaarlijk zijn. Laat je inenten tegen hepatitus B (dat kun je al krijgen door met een ander te zoenen die het heeft) Ga niet deep troaten en slik geen sperma. Neuk nooit zonder condoom omdat de slijmvliezen in de vagina niet die bescherming bieden die de mond wel in bepaalde mate heeft. Wil je echt voor safe gaan gebruik dan bij pijpen een condoom want dan ben je echt goed bezig. Vind je dat te vies en niet meer leuk, dan neem je een beperkt risico een risico dat we dagelijks nemen als we op straat lopen en op ons werk zijn alleen krijgen we het dan dmv sex. Laat je geregeld testen op soa dan ben je er vlot bij als je een infectie opgelopen zou hebben en kun je andere waarschuwen. Echter ik weet ook dat veel gggd poli's niet eens uitstrijkjes uit de keel nemen omdat het risico zo klein is dat je er vaak om moet vragen. Klein maar niet onmogelijk en jij kunt alleen afwegen of je dat beperkte risico wel of niet neemt. Het moet inderdaad leuk blijven. Leuk en zo veilig mogelijk zonder dat jij het plezier er door verliest.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
en om je vraag te beantwoorden, wij hebben wisselende contacten en doen oraal zonder condoom. Hebben ons wel laten inenten tegen hepatitis B en voorkomen dat er sperma in mond komt en doen niet aan deep troaten.



We laten ons elk half jaar testen. Ik besef echter dat ik zo iets kan oplopen, Maar in de 5 jaar dat we dit doen is dat nog niet voorgekomen. Dat betekend niet dat ik morgen iets kan krijgen. Ik ben me van dat risico bewust.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
doddie schreef op 08 september 2007 @ 20:22:

en om je vraag te beantwoorden, wij hebben wisselende contacten en doen oraal zonder condoom. Hebben ons wel laten inenten tegen hepatitis B en voorkomen dat er sperma in mond komt en doen niet aan deep troaten.



We laten ons elk half jaar testen. Ik besef echter dat ik zo iets kan oplopen, Maar in de 5 jaar dat we dit doen is dat nog niet voorgekomen. Dat betekend niet dat ik morgen iets kan krijgen. Ik ben me van dat risico bewust.




Dus jij speelt met je leven? Veel plezier met Russische roulette spelen... :no:



@allemaal: Pijpen zonder condoom is zowieso af te raden als je wisselende contacten hebt...van voorvocht kan je ook al iets oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een overtrokken reactie, Xander. Stop dan ook met oversteken.
Alle reacties Link kopieren
Xander68 schreef op 08 september 2007 @ 21:09:

[...]





Dus jij speelt met je leven? Veel plezier met Russische roulette spelen... :no:



@allemaal: Pijpen zonder condoom is zowieso af te raden als je wisselende contacten hebt...van voorvocht kan je ook al iets oplopen.
Sander neem van mij aan als ik me om het half jaar laat testen dat ik me goed laat voorlichten. Het risico in voorvocht is vrijwel nihil. In de info folder van de hiv staat bv dat het risico zo klein is dat je het plezier er niet om moet laten ontzeggen en ook op de soa site (nl erachter) kun je lezen dat het risico op hiv niet aanwijzig is als je voorkomt dat er sperma en bloedcontact is. Wat mij opvalt is dat het risico van deep troaten niet vermeld wordt dit is me mondeling verteld. Ook het vocht van spuitende vrouwen komt uit klieren en zou net als voorvocht vrijwel geen hiv virussen bevatten. Ik zou nooit zomaar iets beweren op dit gebied en wil zeker met mijn wissende contacten niet met mijn leven spelen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Zamirah schreef op 08 september 2007 @ 21:11:

Wat een overtrokken reactie, Xander. Stop dan ook met oversteken.
Hoezo overtrokken Zamirah?? Als ik oversteek speel ik niet met mijn leven...gewoon veilig oversteken, kan er niks gebeuren...."het" onveilig doen...dan speel je er wel mee. Mij niet gezien...
doddie schreef op 08 september 2007 @ 21:21:

[...]





Sander neem van mij aan als ik me om het half jaar laat testen dat ik me goed laat voorlichten. Het risico in voorvocht is vrijwel nihil. In de info folder van de hiv staat bv dat het risico zo klein is dat je het plezier er niet om moet laten ontzeggen en ook op de soa site (nl erachter) kun je lezen dat het risico op hiv niet aanwijzig is als je voorkomt dat er sperma en bloedcontact is. Wat mij opvalt is dat het risico van deep troaten niet vermeld wordt dit is me mondeling verteld. Ook het vocht van spuitende vrouwen komt uit klieren en zou net als voorvocht vrijwel geen hiv virussen bevatten. Ik zou nooit zomaar iets beweren op dit gebied en wil zeker met mijn wissende contacten niet met mijn leven spelen.




Ok, goed onderbouwende reactie van je! Maar stel....een man komt per ongeluk toch klaar in je mond...wat dan? En het gaat mij dan niet eens alleen over het overbrengen van HIV, maar ook om een andere geslachtsziekte wat je kan overbrengen door orale sex bij zowel man/vrouw.



Ik blijf in ieder geval voorzichtig zolang ik geen vaste partner heb.
Alle reacties Link kopieren
Een béétje man voelt wanneer die klaarkomt , toch ? We hebben het niet over pubers die voor de eerste keer aan seks doen. En iemand die niet voor de eerste keer pijpt herkent ook de bijna-klaarkom-signalen wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een man die toch klaarkomt moet je net zo zien als het risico dat een condoom kan knappen. Er op staan dat hij zich gelijk laat testen en dat zelf ook doen. Evt met een half jaar erna weer.



Als zeker is dat hij al hiv heeft kun je binnen 24 uur een half jaar medicijnen slikken (zware en belastende kuur) waarbij je een hiv besmetting kunt voorkomen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Xander, zoen je dan ook niet ? Want een koortslip is als je het zo bekijkt ook een soa en wat denk je van pfeiffer en idd; hep. B .

De soa's die je van oraal contact kunt krijgen zijn minimaal erg vervelend, maar niet levensbedreigend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
zoals ik al zei heb je wel kans op normale soa, maar wel minder omdat de mondslijmvliezen een mate van bescherming bied. Sommige soa klinieken testen niet eens meer uit de keel. (haarlem bv) men spreekt elkaar hierop nog wel eens tegen. Een forumlid die ook aan mijn verhaal twijfelde heeft diverse soa klinieken gebeld om het na te vragen en meer klinieken volgde het oordeel dat men in Haarlem had. Aangezien ik nog niet zeker ben sta ik zelf wel op testen uit de keel omdat de informatie nog steeds gericht is op wel een mate van risico lopen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Pijpen en HIV/SOA?



Als je gepijpt wordt, kan je geen HIV krijgen, tenzij je partner wondjes in de mond heeft.



Als je iemand pijpt is er een kleine kans op overdracht van HIV.

Zorg ervoor dat er geen sperma in de mond komt, vermits sperma veel virus bevat. Als je toch sperma in de mond krijgt, dan kan je het best uitspuwen. Het slijmvlies in de keel is immers dunner dan het slijmvlies in de mond, en laat dus gemakkelijker HIV door.



Voorvocht bevat erg weinig HIV, en bovendien neutraliseert speeksel HIV ten dele. Enkel wanneer je wondjes (zweertjes, aftjs, koortsblaasjes, ...) in of rond je mond hebt, gebruik je best een condoom als je wil pijpen.



Mondwater of je tanden poetsen of flossen (voorafgaand of achteraf) beschermt je zeker niet extra. Integendeel, het maakt je mond alleen maar kwetsbaarder.



Via pijpen kan je wel gemakkelijk een andere SOA oplopen.



Chlamydia: Chlamydia werd in een aantal studies in de keel ontdekt, het kan dus overgedragen worden via pijpen.

Herpes: Vooral de partner die gepijpt wordt, loopt risico op besmetting met herpes.

Genitale wratten: Zowel via pijpen als gepijpt worden, kunnen genitale wratten worden overgedragen. De ontwikkeling van wratten in mond en keelholte is echter niet veel voorkomend.

Syfilis: Het risico op besmetting met syfilis via pijpen is groot. Mensen met syfilis in de mond vertonen niet altijd symptomen, waardoor vooral de partner die gepijpt wordt, een risico loopt.

Gonorree: Gonorree kan een infectie in de keel veroorzaken na het pijpen.



Al deze SOA circuleren sterk onder homomannen. Gebruik een condoom om besmetting te voorkomen.





back to top



Voorvocht en SOA?



Wat betreft HIV: Als er anaal of vaginaal contact is, kan via het voorvocht HIV worden overgedragen. Via oraal (mond) contact is het risico op overdracht van HIV via het voorvocht zeer beperkt.

Als iemand echter recentelijk besmet is met HIV (er is dan een zeer hoge concentratie van het HIV-virus in het lichaam) of als iemand ziek is van AIDS, dan kan er via wondjes in de mond virus worden overgedragen. Dit risico is echter beperkt.



SOA die worden overgedragen door slijmvliescontact (hepatitis B, gonorroe en syfilis) kunnen worden overgedragen door het voorvocht.



SOA die kunnen worden overgedragen door huidcontact (herpes, wratten, schaamluizen en schurftmijten), kunnen zelfs worden overgedragen zonder dat er voorvocht of sperma bij te pas komt.





back to top



Hoe voorkom je een besmetting met een SOA?



Om het risico op besmetting met een SOA zo klein mogelijk te maken is veilige seks het beste middel. Veilige seks is seks met een condoom. Wij raden aan om bij elk anaal (neuken), oraal (pijpen), of vaginaal (gewone seks) contact een condoom te gebruiken.





Zorg bij het pijpen dat er geen sperma in de mond komt. Gebruik zeker een condoom wanneer je een keelontsteking hebt of wondjes in de mond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Beffen

Onveilig voor SOA, ook als de vrouw niet menstueert. Bij beffen is er risico op syfilis, herpes genitalis, hepatitis B, genitale wratten, en bij baardgroei of intiem contact kan ook schaamluis en schurft overgedragen worden. Het risico is te verkleinen door beflapje te gebruiken. Beffen is veilig voor HIV als degene die wordt gelikt niet menstrueert, maar het is onveilig voor degene die likt als de ander menstrueert. Beffen is wel veilig voor een ongewenste zwangerschap.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik DENK dat heel veel mannen het een risico voor degene die pijpt vinden , maar gepijpt WORDEN is ook niet risicoloos





Pijpen

Onveilig voor SOA: zowel degene die pijpt als degene die wordt gepijpt loopt risico op syfilis, herpes genitalis, genitale wratten, chlamydia en gonorroe. Het risico is aanzienlijk te verkleinen door een condoom te gebruiken.

Veilig voor HIV als de man niet klaarkomt in de mond van degene die pijpt. Degene die gepijpt wordt loopt geen risico op besmetting met HIV. Pijpen geeft geen risico op een ongewenste zwangerschap, ook niet als er sperma in de mond komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef op 08 september 2007 @ 21:42:

Xander, zoen je dan ook niet ? Want een koortslip is als je het zo bekijkt ook een soa en wat denk je van pfeiffer en idd; hep. B .

De soa's die je van oraal contact kunt krijgen zijn minimaal erg vervelend, maar niet levensbedreigend.
Ik zoen wel...en ja, daar kan je herpes labialis e.d. van oplopen...maar vind dat anders dan een "echte" soa.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat jij met iemand zoent..............en jij krijgt een koortslip , dan weet je ook niet welke variant je te pakken hebt,



Herpes simplex virus

Van Wikipedia

Ga naar: navigatie, zoek



Microscopische foto van het Herpes simplex virus 1 (HSV-1)Het Herpes simplex-virus is een herpesvirus dat in twee varianten voorkomt die allebei de huid en slijmvliezen aantasten.





[bewerk] Herpes simplex type 1 (HSV-1)

HSV-1 is het meest voorkomende type, en verschijnt in de vorm van koortsblaasjes rond de mond (zie koortslip). Ook een oogontsteking kan het gevolg zijn. 80% van de bevolking heeft antistoffen tegen HSV-1. Deze soort kan ook herpes genitalis veroorzaken door orale seks.





[bewerk] Herpes simplex type 2 (HSV-2)

HSV-2 is verantwoordelijk voor de genitale herpes. 20% van de bevolking heeft beschermende antistoffen hiertegen. Overdracht van het virus door asymptomatische dragers (nooit klachten, wel virusdrager) is mogelijk, zelfs na vele jaren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In die zin kan je het inderdaad oplopen door simpelweg te zoenen! Weet je BGB, eigenlijk nooit bij stilgestaan...denken dat de meeste mensen daar niet zo bij stilstaan. Hm, bestaat er nog een vorm van veilig zoenen?? ;-) Zoenlapje misschien? 8-P
Alle reacties Link kopieren
luchtkusje zonder in te ademen....



Het is ergens raar dat je je viezer voelt indien je iets krijgt wat een soa heet , dan de koffer induiken en eruit komen met een griepje of een verkoudheid .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je er inderdaad goed over nadenkt kun je amper iets echt veilig doen en heb je altijd een beperkt risico. Of je moet je helemaal in plastic hullen en handschoenen en monddoekjes dragen. Of sex dan nog leuk is.



Ook een condoom beschermt niet volledig.



Je kunt het wel zo veilig mogelijk doen en dan in die mate dat je er ook nog kan van genieten, met de nodige relativerend vermogen omdat we ons op straat toch ook niet tegen alles beschermen en daar ook kunnen worden aangehoest of via handen van alles kunnen oplopen. Een gewone soa is vervelend toch heel erg vervelend maar niet vervelender dan waar je nu ook dagelijks risico mee loopt en niet dodelijk.



Ik wil voorkomen dat ik hiv krijg en hepatitus B en daar kun je je goed tegen beschermen. De andere soa zie ik als normale infectie ziekte die je kunt oplopen en waar vaak iets tegen te doen is. Niet leuk, maar dat vind ik sex met handschoenen aan en mondkapjes voor ook niet meer.



Want wat Bianca al zegt lijkt een soa ineens zo veel verschrikkelijker maar is open tbc oplopen door iemand in de tram niet net zo'n groot risico? En zolang je voor dat risico ook niet met een mondlapje op straat loopt kun je je ook afvragen of je je dan wel of niet zo veel meer moet beschermen bij sex. Want de meeste soa's zijn heel wat makkelijker te verhelpen en minder schadelijk dan bv open tbc.



Het is zeker niet gek om toch bij oraal een condoom of beflapje te gebruiken maar zo gezien is het ook misschien te verklaren waarom sommige dat beperkte risico nemen. Bij nauw contact met andere mensen kun je nu eenmaal simpel iets oplopen. Of het nu griep is of chlamydia.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
even toevoeging omdat het zo los uit zijn verband kan worden gerukt. Ik ben dus WEL voor veilig vrijen maar denk dat je nooit volledig veilig kunt vrijen en altijd wat risico loopt.



Toen ik eens me liet testen op een soa poli en posters zag van genitale wratten (die je dus ook kunt krijgen als je met condoom neukt) riep ik wanhopig uit "ik geloof dat ik maar overal mee stop want je kunt je nooit echt beveiligen" toen sprak de verpleegkundige vrij laconiek uit "je gaat er niet dood aan hoor"



Want in zwembad loop je ook kans op voetwratten en dat is net zo hardnekkig vervelend en besmettelijk. Alleen zit het nu op een andere (en gelukkig ) niet zo zichbare plaatst.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik moet zeggen ik pijp en bef ook zonder condoom of beflapje.(met vaste date stel,zegt ook niks ik weet het..)

Maar neuken doe ik dus met condoom.

Verder sluit ik mij aan bij Doddie en BGB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven