Kreunende baby

13-08-2008 10:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik geen kinderen, maar ik vraag dit voor een vriendin van mij. Zij heeft drie weken geleden een zoontje gekregen, en heeft nog niet zoveel tijd om achter de computer te zitten. Sinds anderhalve week ligt haar zoontje ontzettend te kreunen in zijn slaap. Het is net of hij pijn heeft. Hij slaapt wel gewoon door, maar blijft dus constant kreunen. Op het consultatiebureau hebben ze hem helemaal nagekeken, maar alles was in orde. Toch zit het haar niet lekker. Misschien herkennen jullie hier iets in? Ze geeft borstvoeding. Zelf denkt ze aan krampjes.

Het is overigens alleen als hij in z'n wieg ligt. Als ie bij haar zit, doet hij het niet.



Alvast bedankt voor het meedenken!
You don't have to fit into the format
Je wilt niet weten wat voor een geluiden er allemaal nog uit zo'n klein wurmpje kunnen komen :-d Mijn zoon (inmiddels twee) deed dit ook heel erg, het eerste half jaar. Dat was mede een reden waarom hij niet bij ons op de kamer sliep ;-) Maar als je vriendin het echt niet vertrouwt: nogmaals cb vragen, of huisarts. Wellicht kunnen die haar gewoon geruststellen als ze haar onzekerheden uitspreekt.
Jep, baby's kreunen in hun slaap. Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing die je van het consultatieburo krijgt, dat groeiboek. ;-)



Ik heb ook nachten liggen luisteren naar het heerlijke gekreun en inmiddels gemompel van mijn dochtertje, maar er is niks mis mee. Ze maken ook leuke bewegingen met hun armpjes, maar het hoort er allemaal bij.



Vaak gaat de kreun ook gepaard met gekke-bekken-trekken.



Maar als je vriendin het echt niet vertrouwd, naar de huisarts zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon kreunde ongelofelijk veel, zwaar en diep, zowel wakker als in slaap. Vooral als hij lekker in de draagzak lag te soezen. Wij schrokken eerst (op het cb had niemand ooit zo'n geluid gehoord) maar zagen het later als een vorm van spinnen, of als het geluid van genieten en ontspannen. Het geluid is nooit weggegaan: eerste jaren deed hij dat als hij een bepaald gevoel lekker vond, zoals met zijn vingertjes over stof of papier aaien, later bij het rijden met autootjes. Net of er een tientonner rondreed! Handig hoor, wij hoorden/horen hem van meters afstand lekker spelen. Als het gebrom stopt gaan wij even kijken (hij is 5, het wordt nu minder, maar nog steeds is het echt 'zijn' geluid, wat wij tussen 50 spelende kinderen er zo uitpikken).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een zoon van bijna 2 weken die in zijn slaap veel kreunt en rare gezichten trekt.

Maar wat al is gezegd bij twijfel gewoon nog een keer na laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij beide kinderen aardig wat gekreun en ook geitachtig gemekker, klinkt oh zo schattig!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier geitachtig gemekker... Wij noemden dochter altijd 'geitje'. Zoooo lief.

Maar binnen een week wel op haar eigen kamertje, want we lagen nachten wakker...;-)

Nu (net 1 jaar) doet ze nog een beetje kreunen als ze moeilijk in slaap kan vallen. Vind het een heerlijk geluid.



Maar zoals al eerder gezegd: als je het niet vertrouwd: naar de huisarts ermee!!!
Mijn dochter kreunde wel van de pijn, maar huilde ook als ze wakker was. Als het zoontje van je vriendin niet extreem veel huilt, dan lijkt het me idd. gewoon een van de geluidjes die baby's maken.

Mijn dochter huilde op een gegeven moment 20 uur per dag en sliep 4 uur kreunend van de pijn. Dat is iets anders. Was koemelkallergie. Is helemaal goed gekomen toen we stopten met koemelk geven.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke bedankt voor alle reacties!!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Trekt/trok jullie baby ook helemaal krom bij het gekreun in de slaap?
Mijn baby kreunde ook, nu ze twee is kreunt ze nog steeds in dr slaap. Carmen Electra is er niets bij.
siep1234 schreef op 03 september 2008 @ 08:20:

Trekt/trok jullie baby ook helemaal krom bij het gekreun in de slaap?
Dat weet ik dan weer niet, want ik ga nooit kijken, ook niet toen ze baby was...
Alle reacties Link kopieren
mijnes is 11 en doet het nog steeds soms als ze moe is. Ze praat er ook bij.

toen de kinderen ieder hun eigen kamer kregen miste de jongste het gekreun en gemompel van haar zus zelfs!
Alle reacties Link kopieren
het is trouwens wel 1 van de redenen dat wij haar als baby nooit bij ons op de kamer heben gehad 's nachts, na 3 nachten waren wij doodop en madame lag heerlijk (kreunend) te maffen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje maakte de eerste maanden zoveel lawaai dat hij na de eerste week al lekker naar zijn eigen kamertje is gegaan. Niet normaal zeg wat voor een lawaai uit zo'n klein babytje kan komen! Als hij overdag niet kreunt als hij wakker is en geen zieke indruk maakt zal ik me niet teveel zorgen maken. De arts heeft hem nagekeken dus denk dat het er voorlopig even bijhoort!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een "Schumachertje"boven liggen: hummmmm hummmmmm nununununhummmm , zoiets ongeveer. So sweet, so normal :love:
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb een dochtertje van pas 4 maandjes oud en ja sinds kort kreunt ze ook het klinkt meer als of ze een woede aanval krijgt ze trekt ook heel haar lichaam dicht als ze het doet het rare is als ik jullie verhalen hoor als ze slaapt doet ze het helemaal niet ze is gewoon stil maar als ze wakker is in je armen of in bed of wipstoelletje dan doet ze dit is dit normaal ze huilt niet of geeft aan dat ze pijn heeft en tog maak ik me heel erg zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond doet het ook: al vanaf dat ze een schattig damespupje was kwam er gekreun en gesnurk van een ouwe dikke vent uit...



Het is dus universeel :-)
Bij mijn dochtertje kwam het door verborgen reflux
Ik ben zo blij om te lezen dat meer moeders hun kind na een week op hun eigen kamer hebben gebonjourd vanwege dat heerlijke gekreun Maar wat is het schattig he...
Alle reacties Link kopieren
quote:iemandanders schreef op 29 januari 2010 @ 17:14:

Mijn hond doet het ook: al vanaf dat ze een schattig damespupje was kwam er gekreun en gesnurk van een ouwe dikke vent uit...



Het is dus universeel :-)hahahaha, grappige reacties op dit forum! (ik ben nog kinderloos, maar wel zwanger). Onze katten doen het trouwens ook!
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zoontje gromde in het begin vooral heel erg in zijn slaap. Mijn oudste lag de eerste weken heel erg te snikken, klonk heel zielig.

Een vriendin vergeleek de slaapgeluiden van haar zoontje met het optrekken van een auto.

Zo zie je maar, er kunnen allerlei vreemde geluiden uit zo'n baby'tje komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven