Ik heb behoefte om mijn hart te luchten over een puberzoon maar ik zie alleen topics over baby

15-06-2007 10:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! Ik geloof dat dat de titel voor zichzelf spreekt. Ik heb best wel behoefte om te praten over het gedrag van mijn 13 jarige zoon die begonnen is met puberen.  Maar als ik globaal kijk zie ik alleen maar topics over zwangerschap, baby's enz. zit ik dan wel goed hier of moet ik verkassen?
BGB, mijn oudste is een meisje en ondertussen al 20 maar heeft het puberen dus gewoon helemaal overgeslagen!

Het kan dus ook met meiden of ik had gewoon geluk X-D , de uitzondering op de regel zeg maar.



Want nummer 2, net naar het voortgezet onderwijs, 11 jaar, wordt eind van de maand 12.... wowww, die is volop aan de gang!

Komt thuis, legt fietssleutel ergens neer, moet weer weg, sleutel foetsie.... en wie is daar de schuldige van... juist... ik dus! 8-P



En helaas, sosofie was het geloof ik, mijn jongste, bovengenoemde, was dus ook een hele moeilijke peuter-puber, en is dus nu een heerlijke onredelijke, lekkere dwarsliggende gewone puber.

Die dan weer wel, net als hierboven al genoemd, later haar excuses aan komt bieden en ontbijtjes op bed komt brengen, om vervolgens de volgende dag gewoon weer lekker door te puberen! :-]
Alle reacties Link kopieren
Hoi hier ook een puber. Een meisje van bijna 14 jaar. Ze loopt ontzettend vooro op ander klasgenootjes. Is heel zelfverzekerd wat ik alleen goed vindt. Zo zelfverzekerd dat toen ze net op de middelbare school zat de leraren moest verbeteren. Ze moest geregeld op het matje komen.

Internet, vooral msn, zo irritant. Uren kunnen ze erachter zitten. Als je er iets van zegt dan krijg je toch een discussie. Trouwens alles is een discussie. Vader en ik hebben ons voorgenomen om die discussie maar niet meer aan te gaan en dat ze gewoon moet luisteren. Soms moet ik er om lachen maar het doet me ook verdriet. Ze worden snel groot en laten blijken dat ze je niet nodig hebben. We worden soms echt gewoon genegerd. Het is inderdaad zoals sommige al zeggen: Is de was gedaan, wanneer eten we, kun je me wegbrengen, heb je nog wat geld etc. Dat is er moeite mee heb komt denk ook dat ze als baby, peuter en kleuter echt een model kindje was. Ze deed alles volgens het boekje. Naar ondertussen alweer wat heftige gesprekken is het nu even rustig. Ze doet op haar manier haar best.En gelukkig is dat al heel wat (zucht). Trouwens nog even dit, met meisjes, die gaan zich opmaken en hoe??? Ze heeft meer make-up dan ik, vooral in het begin was ik mijn make-up kwijt. Kon ik het bij haar zoeken. Heb toen gezegd dat ze zelf maar wat moet kopen. Wat ze nu ook doet. Schoenen, kan ik ook bij haar gaan zoeken, sieraden pfff een heel lijstje.

En nu heeft ze een vriendje,ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Ze gaat er helemaal in op en is hotel de botel. Sex bespreek ik wel met haar maar daar wil ze nog niets van horen want volgens haar is daar nog niet aan toe. Ja ja zucht.



Fijn dat er hier een topic over is. Ik heb nog een zoon maar die is 9 jaar dus dat duurt nog even?



Suzukie70
Alle reacties Link kopieren
Oké, pubers....



We hebben een puber van 16 jaar, een van 15 jaar en een aanstormend talent van 12 jaar (plus een kleine van 11 maanden maar die zal ik niet meetellen ;-] )



Een feest van herkenning wat ik hier lees. Met de oudste hebben we tot nu toe niet zo heel veel dol, op z'n tijd wat brutaal, ongehoorzaam, nukkig en ontevreden maar écht het valt mee.

Met nr. 2 krijgen we de volle lading. Er zijn avonden en dan ben ik écht blij dat 'ie op bed ligt. En terwijl hij 's nachts in dromenland is liggen wij te piekeren en overleggen wat de juiste aanpak is.

Nummer 3 lijkt alles af te kijken van grote broer en zus en heeft vermoedelijk besloten dezelfde weg in te slaan als nr. 2 Helaas voor haar hebben ook wij wat meer ervaring inmiddels X-D



Leuk als dit topic blijft bestaan en we ervaringen uit kunnen wisselen.
blijfgewoonbianca schreef op 07 september 2007 @ 09:19:

Als ze het puberen over slaan zijn dat vaak jongens . Raar is dat.




Da's mooi nieuws, ik heb drie zoons.



(Heb zelf ook het puberen overgeslagen trouwens).
Alle reacties Link kopieren
meave schreef op 10 september 2007 @ 13:50:

[...]





Da's mooi nieuws, ik heb drie zoons.



(Heb zelf ook het puberen overgeslagen trouwens).
Hmmm, hier is het juist dochterlief (de oudste) die de heftige pubertijdperikelen lijkt over te slaan. Hebben wij weer :'-( ;-)
Alle reacties Link kopieren
kaetje schreef op 07 september 2007 @ 17:33:

[...]





Ik ben mentor van een 1e klas met kinderen van 11/12/13 en dit zijn allemaal dingen die ik tegen kom. Ik heb leerlingen die al meerdere keren door de politie zijn opgepakt. Veel meisjes zijn al aan het lijnen, drank en drugs wordt ook gebruikt door sommigen, in de klas zijn ze allergisch voor het andere geslacht maar in de pauze zitten ze ineens bovenop elkaar en zo kan ik nog wel even door gaan. De pubertijd begint niet ineens op hun 15e verjaardag, het verschilt enorm per kind. Sommige brugpiepers kijken het liefst naar klokhuis, anderen hangen al twee jaar elke avond op straat rond...






Ik weet ook niet of je al die zaken op de puberteit kan schuiven. Is volgens mij ook een kwestie van opvoeden.....???

Als jij niet wil dat je (pré) puberende zoon/dochter elke avond op straat rondhangt, dan gebeurt dat toch niet? Of ben ik nu zo naïef?

Ik zie ze ook wel rondhangen/fietsen, 's avonds om 21.00 uur. Dan denk ik: ze moeten toch in bed liggen? Ze moeten morgen toch naar school?

Maar goed, dit heeft misschien niets meer met topic te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven