Waarom liegen en bedriegen?

09-09-2007 16:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-vriend is iemand die alleen maar kan liegen en bedriegen. Toen ik daar eenmaal achter kwam, heb ik hem ook direct de deur gewezen. Ik sta nog steeds helemaal achter deze beslissing. Met zo'n man wil ik natuurlijk helemaal niets meer te maken hebben! Ik vraag me af hoeveel van deze klootzakken er rond lopen en wat de kans is dat ik er weer een tref. Ik wil dit echt niet nog eens meemaken en ben als de dood dat een volgende man weer van alles achterhoudt en recht in mijn gezicht liegt. Waarom doen mensen elkaar dit aan? Waarom zien zij niet in dat dit slecht is en je dit een ander niet mag aandoen? Ik heb het hier niet over een eenmalige vergissing die uitgepraat kan worden, maar over stelselmatig bedriegen en liegen. Zijn die mensen ziek in hun hoofd ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik schat dat er nog miljoenen van dat soort kerels op de wereld rondlopen en dat de kans dat jij er nog zo eens treft redelijk groot is..



Zonder gekheid,je bent nu natuurlijk erg teleurgesteld in het mansvolk en gewoon de verkeerde tegen gekomen....hopelijk tref je de volgende keer een goeie!
Alle reacties Link kopieren
Jammer genoeg lopen er inderdaad van die waardeloze figuren rond, zowel manlijk als vrouwlijk. En het ze vragen waarom ze zo liegen heeft vaak ook geen nut, omdat ze gewoon in hun eigen leugens geloven. maar ga af op je eigen intiutie want vaak merk je het best wel in het begin maar ga je het goed zitten praten of er redenen voor verzinnen, terwijl je dan maar 1 ding moet doen wegwezen!!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt inderdaad mensen die pathologisch liegen .Ik denk persoonlijk dat met die mensen niet te leven valt .Omdat ze de drang blijven houden om maar te moeten liegen.
Alle reacties Link kopieren
Als je op een willekeurige datingsite gaat kijken dan struikel je over de leugenaars.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben helemaal gelijk. Je moet naar je intuitie luisteren en er dan ook daadwerkelijk iets mee doen! Wegwezen! Veranderen doe je deze mensen toch niet. Ze geloven zelf echt in wat ze zeggen en doen. Erg triest eigenlijk . . .
O Limoen...niks nieuws onder de zon hoor! Er lopen genoeg van die gasten rond op deze aardbol. En niet alleen mannen, maar ook vrouwen. Helaas heb je de verkeerde getroffen! Mensen die stelselmatig liegen...geen enkel idee wáárom ze dat doen...heb me daar nooit zo in verdiept. Vroeg of laat val je toch door de mand, en wat schiet je ermee op? M.i. niks!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat hij liegt en bedriegt?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een heel verhaal, maar in het kort: Ik kreeg op een gegeven moment een vermoeden dat er dingen niet klopten, maar omdat hij zo goed liegt had hij overal verklaringen voor als ik er naar vroeg. Ik kon het dus niet bewijzen. Totdat bleek dat ik niet de enige was die hij voorloog/bedroog en deze mensen hebben contact met mij gezocht. Toen vielen alle puzzelstukjes in elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ervaring hakt er idd flink in - ik weet er alles van. Waarom mensen liegen? Om een mooi plaatje neer te zetten waar ze zelf in gaan geloven, vanwege persoonlijk gewin (wat je m.i. alleen als gewin kunt ervaren als je weinig/geen last hebt van een geweten), schaamte, angst...? Ik weet het niet, maar er zijn er blijkbaar die er wel iets uit denken te halen. Uiteindelijk denk ik dat die lui een armoedig leven leiden, maar dat is mijn nederige mening...



Maar jij onthoudt jezelf ook wel heel erg veel als je deze ervaring te zwaar laat wegen in het contact met anderen. Ja, er zijn teveel leugenaars/bedriegers op deze aardkloot. Maar er zijn ook mooie mensen en het zou zo zonde zijn als je je juist voor die mensen afsluit...
Alle reacties Link kopieren
Precies Sneez!



Limoen, na een zo'n ervaring ben je vast heel voorzichtig geworden, dus je zal er niet zo snel meer tegenaan lopen denk ik. Als je maar naar je intuitie luisterd, tref je vast nog wel een kanjer.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen over het algemeen dezelfde leugen niet een paar keer precies hetzelfde vertellen.

Als je dat onthoudt dan is het slechts een kwestie van dingen onthouden en mocht die persoon liegen dan ben je daar snel achter.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat als je eenmaal hebt meegemaakt hoe makkelijk het voor sommige mensen is om te liegen dat je muurtje dan steeds hoger en hoger wordt.. En achterdochtig wordt. En dan is het moeilijk om intuïtie en angst om weer voorgelogen te worden van elkaar te onderscheiden.. Hoe doe je dat??

Je afvragen waarom mensen liegen (idd mannen net zo makkelijk als vrouwen) heeft totaal geen zin. Het zegt meer over hun dan over jou moet je maar denken.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens. Ze willen een mooi plaatje neer zetten waar ze zelf steeds meer in gaan geloven! Het is zijn werkelijkheid geworden, Hij wil heel graag met me praten en dingen uitleggen maar ik houd alle contact af. Hij leeft in een andere wereld en we komen dus nooit op een lijn. Het is alleen zo frustrerend dat hij niet snapt dat hij dingen doet die niet normaal zijn. Hij gelooft zo in zijn eigen leugens! Ik vraag me ook af of hij sowieso een geweten heeft (misschien alleen zijn eigen soort geweten). Ik weet dat het aan hem ligt en niet aan mij, maar het idee dat hij gewoon door gaat met liegen en bedriegen en er straks weer andere mensen slachtoffer worden, vind ik wel erg. Maar ja, ik kan de wereld niet verbeteren . . .
Alle reacties Link kopieren
Deze mensen begrijpen denk ik niet dat ze op een gegeven moment door de mand vallen door al hun leugens. Simpelweg omdat ze niet al hun leugens kunnen onthouden. Ja, wat moet je met dit soort mensen? Loslaten en proberen ze zo snel mogelijk te vergeten. Ze komen zichzelf wel tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven