Moeilijk om iemand af te wijzen?

07-09-2007 22:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrijzelle meid van 28 en vraag me af of andere singles ook last hebben van het volgende: ik date met enige regelmaat met iemand, maar meestal vloeit hier verder niet zo veel uit voort (helaas) Iedere keer als de situatie zich voordoet dat ik degene ben die de ander afwijst voel ik me behoorlijk schuldig. Ook ben ik dan best wel eens bang dat die persoon boos op me wordt. Ik vraag me af af anderen hier ook last van hebben...
Hey Mirella,



Jammer dat er niks uit voort vloeit, maar dat overkomt mij ook weleens hoor....je bent niet de enige gelukkig :)



Vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen hoor, als het niet van jouw kant klikt, dan klikt het niet...duidelijker kan het niet...toch? En waarom zou die ander boos op je worden? Als hij een beetje fatsoen heeft, moet ie dat accepteren. Een date staat niet garant dat het wat moet worden tussen 2 mensen. Maar ik merk maar al te vaak dat als men date dat er al klakkeloos vanuit wordt gegaan dat het wat moet worden....mijn inziens werkt dat niet zo.



Heb ook weleens gedate...ook ik ben weleens afgewezen of heb haar afgewezen....risico van het "vak" hè??



Kortom...blijf lekker daten....afwijzen of afgewezen worden...dat hoort er bij het date-proces...enne...je niet meer schuldig voelen hoor! :)
Alle reacties Link kopieren
Oja, dat vind ik verschrikkelijk moeilijk. Ik zeg meestal iets in de trant van 'ik vond het gezellig, misschien zien we elkaar nog eens' terwijl ik ondertussen denk: jou hoef ik dus echt niet meer te zien! En vervolgens laat ik gewoon niets meer van me horen. Als de date blijft aandringen stuur ik een mailtje waarin ik schrijf dat ik geen behoefte heb aan verder contact.

Zo ontwijk ik het afwijzen dus een beetje. Ik ga er maar vanuit dat mannen wel snappen dat ik niets in ze zie als ik niets meer van me laat horen.



Zit momenteel trouwens ook in een vervelende situatie: tijdje geleden iemand leren kennen via mijn werk. Laatste tijd iets meer contact mee gehad, vind het wel een aardige kerel maar verder ook niks en bovendien is hij getrouwd.

Nou mailt hij me sinds kort ineens iedere dag en dringt nogal aan op een afspraakje. Daar heb ik dus helemaal geen zin in. Ik ga er dus niet op in, reageer ook nauwelijks op zijn mailtjes. Maar over een tijdje zie ik hem weer via mijn werk en ik weet dan niet zo goed wat ik moet gaan zeggen of doen... wil ook de werksfeer niet verpesten namelijk.

Hij is trouwens gisteren langs mijn huis gereden om te zien waar ik woon, best eng. Hij heeft dus zitten zoeken waar ik woon, want ik heb hem dat niet zelf verteld.
Alle reacties Link kopieren
godsamme, klik iedere keer op quoten ipv wijzigen :mad:
boebele schreef op 07 september 2007 @ 22:52:

Oja, dat vind ik verschrikkelijk moeilijk. Ik zeg meestal iets in de trant van 'ik vond het gezellig, misschien zien we elkaar nog eens' terwijl ik ondertussen denk: jou hoef ik dus echt niet meer te zien! En vervolgens laat ik gewoon niets meer van me horen. Als de date blijft aandringen stuur ik een mailtje waarin ik schrijf dat ik geen behoefte heb aan verder contact.

Zo ontwijk ik het afwijzen dus een beetje. Ik ga er maar vanuit dat mannen wel snappen dat ik niets in ze zie als ik niets meer van me laat horen.



Zit momenteel trouwens ook in een vervelende situatie: tijdje geleden iemand leren kennen via mijn werk. Laatste tijd iets meer contact mee gehad, vind het wel een aardige kerel maar verder ook niks en bovendien is hij getrouwd.

Nou mailt hij me sinds kort ineens iedere dag en dringt nogal aan op een afspraakje. Daar heb ik dus helemaal geen zin in. Ik ga er dus niet op in, reageer ook nauwelijks op zijn mailtjes. Maar over een tijdje zie ik hem weer via mijn werk en ik weet dan niet zo goed wat ik moet gaan zeggen of doen... wil ook de werksfeer niet verpesten namelijk.

Hij is trouwens gisteren langs mijn huis gereden om te zien waar ik woon, best eng. Hij heeft dus zitten zoeken waar ik woon, want ik heb hem dat niet zelf verteld.




Ja, zoals jij het doet, doe ik ook ongeveer. Maar helemaal niks van me laten horen, vind ik wel erg bot. Ik bel altijd even of schrijf een mailtje om heel subtiel mee te delen dat ik het er bij wil laten.

:-|



Die man van je werk....mooie lul is dat zeg! Getrouwd en wel en zich opdringen aan je. Als ik jou was zal ik toch even heel duidelijk laten weten dat je niks van hem wilt, anders houd het nooit op....sommige mannen hebben een enorme plaat voor hun herses hoor! En dan gaat ie ook nog eens uitzoeken waar je woont....dat spant de kroon! Kom zeg! X-@ Werksfeer verpesten?, daar zal ik toch even opzij zetten hoor.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
Je zou echt even moeten luisteren naar het liedje van Paul Simon



Het heet 'the fifty ways to leave your lover'

gaat ongeveer zo.....



Hop on the bus, Gus

You don't need to discuss much,

Just drop off the key, Lee

And set yourself free!



Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo heel moeilijk hoor, maar ligt wel aan de persoon in kwestie.



Kort en krachtig zijn en geen discussie aangaan. Soms laat ik ook niks meer horen, maar dat is meestal bij types die het op dezelfde manier zouden hebben gedaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Is het zo dat je het moeilijk vind om te vertellen, of dat je iemand geen 'pijn' wil doen, niet teleur wil stellen...

Ik had daar toen ik was jonger was heel veel moeite mee... Om na een avond kletsen in de kroeg aan te geven dat ik niet wilde zoenen... Dus daarmee ben ik wel eens de fout in gegaan. Gewoon omdat ik vond dat ik al zo ver was gegaan dat ik de jongen in kwestie niet mocht teleurstellen.
Alle reacties Link kopieren
Xander68 schreef op 07 september 2007 @ 23:16:

[...]





Ja, zoals jij het doet, doe ik ook ongeveer. Maar helemaal niks van me laten horen, vind ik wel erg bot. Ik bel altijd even of schrijf een mailtje om heel subtiel mee te delen dat ik het er bij wil laten.



Dat is misschien wel bot, maar ook alleen als de persoon in kwestie zelf wel interesse heeft. Zoniet, dan gebeurt er dus van beide kanten niets meer. Maar mijn laatste date, wat dus echt een ongelofelijke sukkel was, had nog wel interesse en stuurde me na 2 weken ineens een berichtje via hyves. Ik heb hem toen meteen uit mijn hyves verwijderd en nooit meer heb gereageerd. Duidelijk genoeg toch? ;-)

En ja, dat is misschien wel hard, maar het was wel zo'n ontzettende sukkel dat het me eigenlijk weinig kan schelen.



:-|



Die man van je werk....mooie lul is dat zeg! Getrouwd en wel en zich opdringen aan je. Als ik jou was zal ik toch even heel duidelijk laten weten dat je niks van hem wilt, anders houd het nooit op....sommige mannen hebben een enorme plaat voor hun herses hoor! En dan gaat ie ook nog eens uitzoeken waar je woont....dat spant de kroon! Kom zeg! X-@ Werksfeer verpesten?, daar zal ik toch even opzij zetten hoor.



Succes.




Ja, je hebt gelijk. Ik heb nu al een paar dagen niks van hem gehoord gelukkig, maar aanstaande woensdag zie ik hem weer op mijn werk. Als hij blijft aandringen op een afspraakje zal ik hem inderdaad maar even uitleggen dat ik geen behoefte heb aan contact. Kan je nagaan, hij heeft me niet eens gevraagd of ik wel iets met hem wilde afspreken! Het ging gewoon zo van: kan ik morgen bij je langskomen, ik ben in de buurt! En toen ik zei dat ik niet thuis was zei hij: jammer, maar die afspraak hou ik van je tegoed!

Sukkel.
Alle reacties Link kopieren
Sjongejonge, iets verkeerd gedaan met het kleurtje...

Je kunt het wel lezen door op je linkermuisknop te drukken en er overheen te scrollen.

Excuses voor het ongemak! ;-)
Zoiets had ik al in de gaten boebele ;-) :rofl:

Wat zijn er toch een sukkels op deze aardkloot hè?



Brutale vent die collega, nodigt zichzelf zo'n beetje uit bij je! Tssss....niks geen afspraak tegoed!...want boebele gaat hem fijntjes vertellen dat het feest niet doorgaat ;-) Ben heel benieuwd naar z'n reactie! Let me know....
Alle reacties Link kopieren
Boebele; fijn zo'n gast! Wellicht wat opmerkingen waar je iets mee kunt woensdag.



1) "Goed, jij krijgt je afspraakje. Nodig je zelf je vrouw uit of zal ík even bellen? Ik werk namelijk niet graag mee aan het verzieken van een relatie".

2) "Ik heb begrepen, dat je uitgezocht hebt waar ik woon. Ik heb dat bij jou ook maar even gedaan voor het geval ik binnenkort je vrouw even wil spreken".

3) "Welk gedeelte van 'geen interesse' heb je niet begrepen"?

4) "Had je vroeger ook al last van je gehoor/koppigheid/zelfoverschatting of is dat iets van de laatste tijd"?



Wel wat bijdehand, maar ja, zulke gasten moet je geen milimeter geven, want ze proberen je te overbluffen waar je bij staat.



Good luck!
Ik probeer gewoon altijd helemaal eerlijk naar mezelf te zijn na de eerste date en dan af te vragen wat vond ik ervan, als ik dan merk ik wil een tweede date dan sms ik dat ofzo.



Ook weleens een date gehad waarbij ik na een half uur zei: nou dat mailen ging een stuk leuker he;-), daar komt geen tweede date van. Dame in kwestie was erg blij met de openhartigheid
Alle reacties Link kopieren
Hee mensen,

Ja, wat een ongelofelijke sukkel. En wat blijkt nu? Gisteren heeft hij hier voor de deur gestaan en aangebeld! Ik heb hem nu zojuist een mailtje gestuurd waarin ik vrij kort maar krachtig aangeef geen behoefte te hebben aan contact buiten het werk om.

Wat een eikel! Had ik echt nooit achter deze man gezocht, hij is vrij zachtaardig en ik dacht toch echt met een trouwe getrouwde man te maken te hebben. Ik bedoel, ik weet natuurlijk niet zeker of hij iets met me wil want dat heeft hij niet expliciet gezegd, maar het heeft er toch alle schijn van dat deze man eens een lekker hapje buiten de deur wil eten.

Nou, daar leen ik me dus mooi niet voor!
Nee, heb me nooit schuldig gevoeld. Wat moet je dan doen, omdat je het zielig vindt maar een relatie beginnen?

Hoort erbij hoor. Zolang je maar eerlijk bent en duidelijk.
Hoi Boebele, ik las even terug over de enge man, maar wat me opvalt is dat je dus niet echt meteen duidelijk NEE hebt gezegd.. zou dat geholpen hebben denk je?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat klopt. Ik dacht eerst: als ik niet reageer zal het toch wel duidelijk zijn? Ik heb dus op een stuk of 5, 6 mailtjes helemaal niet gereageerd....

Maar zo zie je maar weer: dat werkt dus niet bij iedereen even goed ;-)
boebele schreef op 11 september 2007 @ 17:57:

Hee mensen,

Ja, wat een ongelofelijke sukkel. En wat blijkt nu? Gisteren heeft hij hier voor de deur gestaan en aangebeld! Ik heb hem nu zojuist een mailtje gestuurd waarin ik vrij kort maar krachtig aangeef geen behoefte te hebben aan contact buiten het werk om.

Wat een eikel! Had ik echt nooit achter deze man gezocht, hij is vrij zachtaardig en ik dacht toch echt met een trouwe getrouwde man te maken te hebben. Ik bedoel, ik weet natuurlijk niet zeker of hij iets met me wil want dat heeft hij niet expliciet gezegd, maar het heeft er toch alle schijn van dat deze man eens een lekker hapje buiten de deur wil eten.

Nou, daar leen ik me dus mooi niet voor!




Hey boebele,



Thanx voor je update! Echt niet te begrijpen zoiets...hoe haalt ie het in zijn botte kop om zomaar voor je deur te staan. Heb je open gedaan? Het lijkt me wel duidelijk dat hij een lekker hapje buiten de deur wilt eten, maar vette pech voor hem...met jou dus mooi niet! Nu lijkt me het wel moeilijk voor je om hem op het werk tegen te komen....hoe ga je daar nu mee om?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven