Werk & Studie alle pijlers

Pestende collega"s

20-04-2007 14:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je om met pestende collega's? Die van mij doen het zo dat als je er wat van zegt ze doen of ik gek ben. Er werken alleen vrouwen. Dus zo'n typisch vrouwelijke pestwijze. -'Zo bedoelde ik het niet'. 'Ik ben alleen maar eerlijk". (Terwijl het ronduit BOT gedrag is enz. enz. ) Ik word er letterlijk ziek van!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat er in zo'n situatie zou gebeuren als iemand het pesten zou negeren en in alle opzichten een positieve werkhouding houdt en zich gewoon collegiaal blijft opstellen. Gaat het pesten dan vanzelf over?
Alle reacties Link kopieren
quote:ColeTurner schreef op 07 februari 2010 @ 21:51:

Ik vraag me af wat er in zo'n situatie zou gebeuren als iemand het pesten zou negeren en in alle opzichten een positieve werkhouding houdt en zich gewoon collegiaal blijft opstellen. Gaat het pesten dan vanzelf over?Ik kan niet vanuit de gepeste kijken, maar dat is in de eerste instantie ook mijn insteek (itt drugs neerleggen en zo ). En ik hoop dat het lukt,. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat er meer nodig is als de onderlinge verhoudingen zo verziekt zijn. Dus hoewel het onrechtvaardig voelt, snap ik het wel als mensen hierom weg gaan.
Dat zeg ik....
Mijn insteek om pesten tegen te gaan is het meetbaar maken, zodat je aan het management kan laten zien welke processen daarvoor te veel kosten of zodat je daardoor gemiste kansen zichtbaar kunt maken. Laat het bedrijf/de manager het voelen waar het ze raakt zeg maar, in de portemonnee.



Bij mij op het werk ligt de focus op teamprestaties, daardoor is de prestatie van je team voor ons als individu belangrijker dan het feit dat we elkaar onderling goed liggen. Een goede prestatie in je eentje is met onze projecten eigenlijk niet mogelijk. Dat betekent dat mensen wel een weg zoeken in de relatie mocht het er eentje zijn die niet gemakkelijk is.



En bovendien worden negatieve geluiden over collega's wel stevig aangepakt, meestal met veel humor trouwens, maar je komt er echt niet mee weg. Zelf zeg ik het direct als iets me te ver gaat, en plein publique, als het nog eens gebeurt ook nog eens in een 1 op 1 gesprek, gebeurt het binnen afzienbare tijd dan nog een keer, dan escaleer ik het. Als dat niet helpt dan ben ik weg, ik ga mijn tijd niet meer verdoen met stressen om de band met collega's/managers. Been there, done that, voor hun tien anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven