Waar hotels boeken VS + auto huren?

08-02-2010 11:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Een auto boeken kun je beter vanuit NL doen. Is goedkoper dan bij aankomst in de VS.

Hotels heb je in allerlei prijsklassen. Motelketens als Motel6 al rond de 60/70 euro per overnachting. En dat is per kamer, NIET per persoon. wij boeken via een reisbureau vlucht, huurauto en aankomsthotel. De rest op de bonnefooi.

Huur geen te kleine auto. Je zit veel in de auto en dan is ruimte en comfort heel belangrijk.

Wij plannen eerst grofweg een route en gaan daarna op zoek naar leuke hotels/motels per geplande overnachtingsplaats. Die we dus niet boeken, maar alleen namen en adressen van opschrijven en meenemen. Kijk bijv. eens op www.usa-lodging.com voor heel veel adressen per stad/dorp/gehucht.

Kijk ook eens op www.allesamerika.com voor heel veel goede tips en reisverslagen.
Ik ben op dit moment motels aan 't zoeken voor 'n rondreis van 'n maand periode april/mei. De goedkoopste kamers zijn ca. 50 dollar, maar er zijn er ook die tussen de 100 en 150 dollar zitten. Persoonlijk had ik gemiddeld 100 dollar per nacht in gedachte, dus dat zal wel gaan lukken bij ons.



Een auto hebben we nog niet geboekt, maar ik heb begrepen op allesamerika.com (goed forum!) dat het 't goedkoopst is via usareisen.de
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar door Canada rondgereden en hebben inderdaad ook vanuit Nederland de auto gehuurd (via het reisbureau). Daar weten ze ook welke verzekeringen je nodig hebt. Als je in Amerika aankomt, bekijk dan de auto goed en laat beschadigingen op je huurovereenkomst vermelden (anders kunnen ze je daar op pakken en laten betalen).

Een hotel bij aankomst is inderdaad zeker aan te raden en de rest kan meestal op de bonnefooi (behalve in de grote steden is het verstandig om al iets te reserveren). Wij hadden in Canada een navigatiesysteem bij de auto gehuurd (is zeker aan te raden!) en daarin stonden ook hotels.

Zeker als je met een gezin in Amerika bent, kun je een familiekamer nemen en dan zijn de prijzen meestal niet zo hoog.

We hebben trouwens ook regelmatig een kamer geboekt bij www.booking.com We hadden een computer bij ons en zo boekten we vanuit het hotel alvast en volgend hotel in de volgende plaats. Ook erg handig en verschillende prijscategorieën.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben via Alamo een auto gehuurd (in Nederland al geregeld). Geen idee meer of dat de goedkoopste was, maar ik heb heel veel op het allesamerika forum gelezen, en deze kwam er toen heel goed uit.



Qua motels, wij hebben alles op de bonnefooi gedaan. Wij waren alleen niet in het hoogseizoen, dus ik zou even op allesamerika.com checken of dit haalbaar is. Daar staat sowieso onwijs veel info op.
toen ik een maand langs de westkust heb gereisd, sliep ik veel in motel 6, gemiddeld idd 50 dollar per nacht. In de eerste een boekje meegenomen met alle locaties en daar steeds uit gezocht.



auto hadden we gehuurd bij rent-a-wreck...dat klinkt heel fout, maar het zijn gewoon nieuwe auto's en ze waren veruit de goedkoopste. Ze zijn wat goedkoper, omdat ze niet bij het vliegveld zitten, maar ze halen je wel gratis op.
Alle reacties Link kopieren
ik ga in maart/april naar Pennsylvania en Florida (miami), Vlucht geboekt via ebookers (expedia was opeens 80 euro duurder geworden!!), hotel Miami geboekt via expedia (in PA verblijf ik bij vriendin), was veruit het goedkoopste, plus (als het goed is) geen verrassingen meer met local taxes (let daar op! sommige sites is dat nog excl).



auto moet ik nog voor zoeken. Auto heb ik nodig in zowel Pennsylvania als Miami voor een aantal dagen, heb inmiddels wel zelf de kaart van VS gekocht voor op mijn tomtom, was goedkoper dan bij 2 autos paar dagen zo'n gps huren (uitverkoop op tomtom, 30 euro korting!)
Wij gaan in juli/aug en hebben alle hotels en de vlucht via reisbureau geboekt. Auto zelf geboekt bij alamo.nl ( die hebben ook kinderzitjes.) Wanneer je bv een helicoptervlucht in de Grand Canyon wilt boeken is dat verstandig om via internet vooraf te reserveren.(www.papillon.com) Anders kon het wel eens zo zijn dat je als je ter plaatse wilt boeken teleurgesteld wordt omdat het vol zit. Ook voor een bezoek aan Alcatraz kun je het beste via internet vooraf kaartjes reserveren om dezelfde reden. Ik wens je heel veel plezier en ga maar eens op de site allesamerika kijken. Daar staat heel veel informatie op het forum. Succes!
Alle reacties Link kopieren
De auto kun je wel beter vanuit Nederland boeken.

Wordt veel duurder als je in Amerika boekt.

Zelf heb ik de vlucht en auto samen via een reis buro geboekt.

Bij Dollar.Vorig jaar ook en is prima bevallen.

Maar Usa-de is voor alleen een auto een van de goedkoopsten.

Je kan alleen de eerste nacht vastleggen en de rest ter plekke

zoeken.

Zelf heb ik alles vastgelegd omdat er ook natuurparken tussen zitten waar alles ruim van te voren geboekt moet worden.

Holliday inn bevalt mij prima.Niet duur goed verzorgd en een ontbijt.

Verder via Hotels.com

En Otel.com geboekt.Alles is gratis te annuleren 24 uur van te voren.Gemiddeld zit ik wel op de 100 dollar per nacht.

Maar voor zijn vieren vindt ik dat niet duur.

Er zitten ook een paar luxere tussen zoals de redcliffs lodge in Moab en een spa resort in Jackson.

Je kan je ook verdiepen in Hotwire.Hier kun je bieden voor een hotel wat veel geld kan schelen.

Dit is allemaal uitgebreid uitgelegd op het allesamerika forum
De hotels in de natuurparken wil ik idd ook van te voren boeken. In Grand Canyon is nu al bijna geen kamer meer te krijgen in mei en wij zijn met 3 dus hebben 2 kamers nodig.



De duurste voor ons gaat het View hotel in Monument Valley zijn ($150 per kamer), maar dat uitzicht is 't wel waard.
quote:yanou schreef op 08 februari 2010 @ 14:12:

Wanneer je bv een helicoptervlucht in de Grand Canyon wilt boeken is dat verstandig om via internet vooraf te reserveren.(www.papillon.com)Op allesamerika is er 'n topic over heli vluchten en het best kun je vliegen met http://www.grandcanyonhelicoptersaz.com/ omdat die eco helicopters gebruiken met hele grote ramen.
Alle reacties Link kopieren
Voor een goede vakantie zou je kunnen kijken op

http://lastminutes.a2f.nl/



Je zult er vast veel aanbod vinden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt



ps. ik kijk er geregeld op .



groetjes



michele
Alle reacties Link kopieren
www.usareisen.de is een goede site om je auto te huren!
Alle reacties Link kopieren
Als je rondtrekt is het 't handigst om motels/hotels te boeken. Tijdens onze fly&drive naar Florida heb ik dat via booking.com en expedia gedaan. Maar blijf je langer op de zelfde plaats kun je ook een appartement overwegen: www.homeaway.com. Zo logeren wij binnenkort met z'n vieren in een appartement in Manhattan (bij Times Square) voor 1200 dollar per week. Veel plezier alvast!
Ik heb op 1 hotel na alles via de sites van de hotels zelf geboekt. Die aanbieders bleken namelijk helemaal niet goedkoper te zijn dan rechtstreeks.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een handige tips allemaal hier, ik ben van plan om rond oktober ongeveer naar de westkust te gaan.

Goed topic dit!
quote:miekie23 schreef op 28 februari 2010 @ 21:56:

www.usareisen.de is een goede site om je auto te huren!Daar hebben wij afgelopen weekend ook onze auto op vastgelegd. We hebben gekozen voor 'n Chevy Trailblazer. Verheug me er nu al op om in zo'n stoere bak te mogen rondrijden.
Alle reacties Link kopieren
Moet je trouwens altijd, al 1 jaar in bezit zijn van een rijbewijs?

Of verschilt dit per huurbedrijf?
'k Heb geen idee, ik weet wel dat je onder de 25 jaar veel duurder uit bent. En volgens mij mag je pas vanaf 21 'n auto huren. Maar dat zijn dingen waar wij niet op hoeven letten omdat wij allemaal boven de 25 zijn en al 'n eeuwigheid onze rijbewijzen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al 2 keer via www.usareisen.de de auto gehuurd

3 weken lang een stoere SUV voor 500 euro!

De site is wat rommelig maar het is een betrouwbaar bedrijf



Hotels/motels lekker zelf boeken ook. Gewoon online kijken bij de grotere ketens zoals Travelodge (1 van mijn favorieten), Comfort Inn, Motel6 etc. etc.



wij hebben al zo vaak voor 45 dollar per nacht overnacht in goede kamers. Alleen als je in een national park zoals Yellowstone wilt overnachten moet je dat wel ruim van tevoren ook echt vastleggen: www.xanterra.com

Is wel aan te raden trouwens om ín de parken te verblijven want dat geeft echt veel meer sfeer en je kunt lekker na het eten nog even naar een leuke ranger-talk of zo :-)



Verder: post je route eens op www.allesamerika.com

Sowieso vind je daar enorm veel goede tips en veel goedkope en leuke hotelletjes



Vliegtickets boek ik vaak bij www.delta.com
Alle reacties Link kopieren
Ja wij zijn ook al ver boven de 25 beide, maar niet 1 jaar mn rijbewijs..

Maarja we will see...
Alle reacties Link kopieren
Voor auto lijkt het me niet moeilijk bv holidaycars.com



Voor hotels kan ik je www.hotelprice.nl aanraden.

Er zijn teveel websites voor hotels, op deze site vergelijk je hun prijzen voor dezelfde hotel en pak je dus simpelweg de goedkoopste



Ik heb helaas niet eenzelfde site voor autoverhuur kunnen vinden maar met hotelprice heb ik je in ieder geval voor de helft geholpen :-)
Alle reacties Link kopieren
Voor een auto kun je ook kijken op eautohuur.nl

Hier hebben wij twee jaar geleden onze auto gehuurd, was bij ons goedkoper dan usareisen.de Ook eautohuur wordt op het AAforum door meerderen genoemd.



Het is al eerder genoemd, maar ik zou echt gebruik maken van de ervaringen van de mensen op het AA-forum. Mij hebben ze daar toen geweldig geholpen.



Hotels hebben wij trouwens ook via de hotels zelf geboekt. Kwam bij ons ook goedkoper uit dan via expedia ed. sites. Als je ook naar Yosemite gaat zou ik zeker vroeg boeken, want daar is het snel vol. Ik vond de overnachtingen in ZuidWest USA nog wel meevallen qua prijzen. We hebben wel wat duurdere overnachtingen gehad, maar ook wel goedkopere.



Je kunt trouwens ook nog via priceline en hotwire proberen... (zie voor uitleg ook weer het AA-forum.)
Alle reacties Link kopieren
Reserveren voor een helicoptervlucht bij de Grand Canyon is trouwens echt niet nodig hoor...... tenzij je er om 12 uur 's middags aankomt en per se om 2 uur wilt vliegen of zo

Maar wij hebben er ook overnacht en gewoon 's morgens geboekt voor de vlucht van die middag.

Voordeel is dat je kunt zien wat voor een weer het is/wordt....
Alle reacties Link kopieren
leuk ook trouwens dat TO zich hier al ruim een maand niet meer laat zien en we tips in de ruimte zitten te geven....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven