Duiken op Borneo en in de Filippijnen

12-09-2007 09:45 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt!! Ik heb onbetaald verlof gekregen, dus over een maand vertrek ik naar Maleisie, de Filippijnen en Indonesie voor 4 maanden(!!!). Vriendlief vertrekt vandaag al, om eerst nog een paar weken naar Thailand te gaan. Mijn vraag is dus: Wie heeft er wel eens gedoken op Borneo (Sipadan oa) en de Filippijnen (Coron, Malapascua...) en heeft ook nog goeie tips over andere dingen die de moeite waard zijn zoals guesthouses, sightseeing etc. De Lonely Planet heb ik al, maar persoonlijke verhalen zijn altijd leuker.
Alle reacties Link kopieren
Manmanman... wat ben ík jaloers op jou zeg... 4 maanden wat een heerlijkheid!



Borneo staat al jaren ook op mijn wishlist, Filippijnen ben ik 6 jaar geleden geweest. Prachtig duiken en Malapascua was een absoluut hoogtepunt! Ze bieden daar trouwens early-morning dives aan om op zoek te gaan naar tresher sharks. Als je geluk hebt en je ze ziet.. dat is erg leuk en met een beetje mazzel zijn wat dieper nog in het blauw soms hammerheads te vinden.. Wij zijn destijds terecht gekomen op Malapascua Exotic resort. (Eerst een paar dagen elders met erg slechte ervaringen overigens, zoals echt onacceptabel gevaarlijk duiken!) Echt een superweekje daar gehad, ze hebben erg fijne en super-ervaren diveguides. Je betaalt er mss ietsje meer, maar krijgt het drievoudige..



Verder vond ik het uberhaupt een erg leuk en gemakkelijk te bereizen land. Enige dat ik als nadeel heb ervaren is het eten... echt een beetje een 'loner' in Azie, waar je normaliter toch erg lekker en gekruid kunt eten is de Filippijnse keuken nogal flauw.



Veel plezier!



Ohja, als je toch 4 heule maanden hebt ;-).. wij zijn toevallig net terug van peninsular Maleisië. Andere kant van Borneo dus... ook wel een aanrader hoor! Kun je niet duiken, maar ik heb nog niet eerder zoveel interessante cultuur gezien. bv Melacca, Pulau Pinang (of Penang)... ook erg leuk.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bedankt voor je leuke reactie. Ik had al zin om naar Malapascua te gaan, en nu helemaal! Tresher sharks heb ik nog nooit gezien, en 1 x een verdwaalde hammerhead op 20 meter afstand in de rode zee. Oh wat gaaf als we ze daar wel zouden kunnen zien! Ga meteen dat resort googelen.

Maleisie zelf ben ik al een aantal keer geweest, alleen Borneo nog niet. Ben zooo benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven