Gezondheid alle pijlers

menstruatie na miskraam

25-01-2008 08:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier weken geleden heb ik een miskraam gehad. We hebben besloten om er meteen weer voor te gaan, en dus geen anticonceptie te gebruiken. Volgens een normale cyclus zou ik nu ongesteld moeten worden, maar de verloskundige vertelde mij dat na een miskraam de eisprong (en dus de menstruatie) wat langer op zich zou kunnen laten wachten.



Gister had ik opeens kramp, ik zat ongeveer dubbel in de auto. En inderdaad, op het toilet thuis had ik drie stipjes bloed ene en beetje roze afscheiding. Ik dacht dus, ik word ongesteld. Maar vanochtend... Niks. Geen roze afscheiding, geen bloed... Wél om 4 uur 's nachts wakker worden, een beetje misselijk zijn, boeren laten.



Ik wil graag zwanger worden, en ben daarom bang dat ik de signalen van mijn lijf verkeerd interpreteer. Misschien heb ik wel gewoon griep. Omdat ik dus niet weet wanneer mijn eisprong is geweest is het ook wat moeilijk testen. Een positief is natuurlijk duidelijk, maar als mijn ei wat later sprong, dan is een negatieve test dus nietszeggend.



Bij wie was de eerste menstruatie na een miskraam ook een beetje raar? Er zit niks anders op dan wachten, dat weet ik ook wel. Vanavond heb ik een feestje en ik denk toch dat ik de alcohol maar staan laat. Als ik tenminste niet voor die tijd echt ongesteld word... Ik ga maar eens googlen hoe vaak het voorkomt dat je eisprong inderdaad later is, en wanneer het ei innesteld. Een vriendin van mij dacht dat dat het misschien wel zijn kon, die plotselinge buikpijn en een beetje bloed. Maar ik wil mezelf niet dood maken met een blije mus...
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat als je een miskraam hebt gehad de mogelijkheid bestaat dat het HCG maar langzaam uit je bloed gaat. Je zult niet eerder menstrueren als dat het HCG weg is. Als je test en het is negatief kan het zijn dat er nog wel HCG in je bloed zit maar het te weinig is om de test te laten uitslaan, maar teveel om te menstrueren. Na een miskraam staat er 4 tot 6 weken voordat je eventueel weer een cyclus krijgt, maar het kan ook langer duren.



Ik weet dat je gauw weer zwanger wilt worden, maar geef je lichaam de tijd om het een plekje te geven. Zoals gezegd: Je wordt pas weer zwanger als je lichaam het aankan.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor, dat mijn lijf er pas weer aan begint als het er aan toe is. Daar kan ik ook redelijk goed mee omgaan. Wat ik mezelf echter niet zou vergeven, is dat ik me een stuk in mijn kraag drink terwijl er een vruchtje in mijn buik groeit. Zeker niet als eht dan nogmaals mis gaat.



Er gebeurt in ieder geval íets in mijn buik. Het is gevoelig, en het trekt in mijn liezen. Ik weet alleen dus niet of mijn menstruatie gewoon wat opstartproblemen heeft, mijn ei wellicht springt óf dat er zelfs een ei innestelt. Ik zal iig blij zijn als ik er duidelijkheid over heb. Als ik ongesteld word kan ik tenminste gewoon weer aan een normale cyclus beginnen, en weet ik ook dat mijn lijf het weer doet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zat even te googlen, want ik zit met precies t zelfde! Ik heb op 17 januari een mk gehad (na 4,4 week) en had gister/eergister ongesteld moeten worden volgens mn oude cyclus, maar nog niets tot nu toe. Ik krijg er eerlijk gezegd wel een beetje hoop van, want ik weet nagenoeg zeker dat de hcg uit mn lijf was... Ook heb ik op normale tijd mn ei gehad..



Ik schrijf normaal op flair, maar ik ga je even in de gaten houden! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, helaas, zelf 2 keer een miskraam gehad. Ik had 5 weken na mijn eerste miskraam alweer een postieve zwangerschapstest. Aangezien ik die dag met spoed werd opgenomen in het ziekenhuis voor iets anders, kon ik er niet veel aandacht aan schenken. Zo'n 3 weken later kreeg ik een inwendige echo en daar was een kloppend hartje op te zien. Ik ben dus bijna direct na mijn eerste miskraam weer zwanger geraakt. Ik ben tussendoor dus niet ongesteld geweest. Helaas is ook die zwangerschap in een miskraam geëindigd, maar dat had waarschijnlijk te maken met alle medicatie en operatie die ik in het prille begin had gehad.



Ik wens jullie heel veel sterkte, want ik weet dat het moeilijk is je lichaam weer te vertrouwen.....



groetjes

Karin
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na een miskraam ook meteen weer zwanger geworden. De menstruatie daartussen was ook een raar zooitje. Ben bevallen van een gezonde dochter. Dus..het kan.
Hoi Allis,



Ik werd zelf exact 28 dagen na de miskraam weer ongesteld! Was een normale menstruatie. Diezelfde maand werd ik weer zwanger (en bleef ik ook zwanger).



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Vandaag, precies 6 weken na miskraam, weer ongesteld. Had zo gehoopt zwanger te zijn de afgelopen 2 weken! Fijn om te lezen dat andere meiden snel weer zwanger waren na miskraam. Eerste twee keer was ik ook heel snel zwanger. Helaas (vergelijkbaar met Kaatjekakel...) na ernstige ziekte en medicatie is mijn tweede zwangerschap, na 9 weken, begin januari misgegaan. Nu hopen op een snelle volgende zwangerschap.

Voor jullie: succes!
Alle reacties Link kopieren
:hug: :hug:

voor allis en liefmeisjeklein.
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ik heb 7 januari een miskraam gehad was pas 6 weken maar was toch jammer ik had 1,5 week geleden al ongesteld moeten worden heb altijd een cycles gehad van 28 dagen!

heb al een aantal testen gedaan maar allemaal negatief

weet nu niet of ik de dokter of verloskundige moet bellen hoe en wat ik weet het even niet meer wil gewoon weer ongesteld worden en aan de slag voor me tweede kindje!



ik weet hoe je je voelt



gr jessic
Bij mij duurde het ook ongeveer 6 weken totdat mijn menstruatie weer op gang kwam nadat ik een miskraam had gehad. Je lichaam heeft toch weer even tijd nodig om eea te verwerken denk ik zo..



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15 december een miskraam gehad.. ben toen meteen met de pil begonnen;) (was ongewenst zwanger op 17 jarige leeftijd) die strip heb ik netjes afgemaakt, ben toen 'ongesteld' geworden.. en inmiddels al weer een week of 5/6 niet meer... Mijn moeder is tijdens haar zwangerschap van mij, mijn broertje en zusje blijven bloeden, ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een soort bloeding gehad.. maar verder nooit meer echt een miskraam..

Ik vraag me nu dus ook af of het kan dat ik nog steeds zwanger ben.. Testen schiet ook niet op.. al verschillende keren ongeldig uitgeslagen.



Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een ding graag laten weten, december 2011 heb ik een vroegtijdige miskraam gehad. Ik was toen direct ongesteld en het heeft een half jaar geduurd voor dat ik weer zwanger werd. Nu heb ik 7 weken geleden na enkele maanden weer een miskraam gehad. Mijn gynaecoloog heeft nadrukkelijk gemeld dat ik zeker 3 maanden moest wachten met zwanger worden, omdat dit beter voor de baby is en je herstel wel zo lang nodig heeft. Natuurlijk kun je in de tussentijd zwanger worden, maar de kans op een miskraam is wederom enorm groot hierbij. Als je dan toch een gezonde baby hebt gehad, kun je enorm geluk hebben. Dat je cyclus verandert is wel normaal. Dit omdat je lichaam echt enorm veel te verwerken heeft. Natuurlijk snap ik de kinderwens, maar gun je lichaam een herstel..
Alle reacties Link kopieren
Onregelmatige menstruatie na een miskraam is volgens mij niet heel gek. Ik heb twee jaar geleden binnen ruim een jaar drie keer een miskraam gehad. Bij geen van die drie is de menstruatie hetzelfde op gang gekomen. Eén keer na 4 weken maar ook een keer pas na 11 weken waarbij ik twee keer tussendoor een heel klein beetje verloor. Ben lange tijd in behandeling gebleven bij de gynaecoloog maar je menstruatie hangt van zoveel factoren af, maar zwanger worden ook.



Ik ben sinds oktober weer aan het proberen, we gaan het zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven