Man doodt vrouw en dochtertje

08-09-2007 20:24 36 berichten
De politie van Rotterdam Rijnmond heeft zaterdag bevestigd dat een 29-jarige man uit Melissant (Zuid-Holland) vrijdagavond zijn vrouw en kind om het leven heeft gebracht. Volgens de woordvoerder van de politie was het stel nog maar een paar jaar getrouwd.



De man meldde zich vrijdagavond rond 20.00 uur op het politiebureau in Hellevoetsluis, waarna hij is aangehouden. In de woning trof de politie de ontzielde lichamen van een 31-jarige vrouw en haar driejarige dochtertje aan. De toedracht van het incident is nog onbekend. De politie onderzoekt de woning aan de Fabiusstraat waar het drama zich afspeelde. Ook takelde de man het hondje van het gezin ernstig toe, volgens sommige media.



Hard aangekomen

Het nieuws is hard aagekomen in het 725 huizen tellende dorpje. Voor buurtbewoners werd er direct een speciale bijeenkomst georganiseerd. Volgens dorpelingen waren er geen aanwijzingen dat het gezin in mogelijke problemen zouden verkeren. Ze zouden net zijn teruggekeerd van een vakantie in Duitsland.



De lichamen van de slachtoffers zijn zaterdagnacht uit het huis gehaald. De burgemeester van Melissant sprak van "een gruwelijk drama" en deelde met de aanwezigen verlies, pijn en gevoelens van onbegrip.



Het profiel van de dader Huib van O. is vandaag onmiddellijk van Hyves afgehaald. "Deze hyver is niet ok". Diverse media hadden daar al foto's van afgehaald ten behoeve van hun berichtgeving. Het profiel van Renate staat nog wel online en functioneert momenteel als condoleance register. Bij een foto van haar partner Huib staat, hoe wrang nu, "Lieffie".
Alle reacties Link kopieren
marga schreef op 10 september 2007 @ 18:32:

dat is wat ik bedoelde, waarom op bepaalde links gaan staan en het bekijken. Je kunt dat ook met rust laten. laat het maar mooi staan en wees zelf dan zo fair om er niet naar te gaan kijken. denk aan de nabestaanden, heb je eigen gevoelens erbij.






Precies!



Zou je die vrouw in kwestie gekend hebben vind ik het nog wat anders.

Maar ze is een onbekende en hoe erg het ook is wat er gebeurd is, ze zal een onbekende blijven.



Ik verdenk mensen er vaka van te 'kicken' op dit soort drama's. Dat zijn ook de mensen die voor aan staan als er iets gebeurt.

Walgelijk :mad:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Een tante van mij woont in Melissant en is daar al ruim 30 jaar onderwijzeres. Zij kende zowel dader als slachtoffer heel erg goed. Het is echt kei- en keihard aangekomen in de dorpsgemeenschap, vooral omdat er echt geen enkele reden was te denken dat dit zou kunnen gebeuren.

Ik sprak haar gisteravond en ze is er echt helemaal kapot van.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Pauline65 schreef op 10 september 2007 @ 19:39:

Een tante van mij woont in Melissant en is daar al ruim 30 jaar onderwijzeres. Zij kende zowel dader als slachtoffer heel erg goed. Het is echt kei- en keihard aangekomen in de dorpsgemeenschap, vooral omdat er echt geen enkele reden was te denken dat dit zou kunnen gebeuren.

Ik sprak haar gisteravond en ze is er echt helemaal kapot van.[/quote]




Iemand met fysieke pijn (de dader had een hernia dacht ik) die al vele weken amper slaapt, en een relatie heeft die voor de buitenwereld heel oke lijkt, maar waar binnenshuis forse spanningen zijn. Zo iemand slikt misschien ook nog medicijnen, neemt wat alcohol, en dan is er nog een gebeurtenis nodig die als vonk fungeert: iets kleins, iets wat zo iemand er niet bij kan hebben. En dan gaat het fout.



Ik heb een poos ook slaapproblemen gehad en ik functioneer dan echt niet meer, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Het is blijkbaar een optelsom geweest.

Meestal zal (ik ben geen expert, maar ik vermoed dit) er in zo'n situatie sprake zijn van geweld in die relatie, in dit geval zeer extreem geweld.

Dit soort dingen gebeurt overigens maar een paar keer per jaar. Niet alleen hier, het is iets wat in alle landen voorkomt. Heeft dus niet specifiek met Nederland te maken (tenzij het eerwraak of ander middeleeuwse dingen zijn, ik bedoel dus onder gewone Nederlanders)
Alle reacties Link kopieren
Voor het oog van de buitenwereld kan er weinig aan de hand geweest zijn maar je weet nooit zeker of dat binnenskamers ook het geval is geweest.



Verder vind ik het een verschil tussen kijken naar bepaalde info op het net over de achtergrond of het privéleven van iemand die slachtoffer is geworden wel in een ietsje ander licht staan dan vooraan staan bij een drama irl.

De familie heeft er geen last van als mensen dergelijke privépagina's bezoeken. Dat is wat anders dan ramptoeristen of mensen die ook zo nodig hun zegje moeten doen voor de camera wat later weer uitgebreid op het nieuws komt of op youtube.

Bovendien, als de familie wil, kunnen al die pagina's verwijderd worden. Je moet als websitebeheerder wel erg kil zijn, wil je aan zo'n verzoek niet willen voldoen. En als de familie het wel wil bewaren, zijn daar ook genoeg mogelijkheden voor. Het hoeft niet per sé online te blijven staan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Xan ik lees net dat die gek met die bijl, een Amerikaan was, die op zoek ging naar een Nederlandse commando, omdat hij boos was dat Nederland destijds de oorlog in Irak steunde. Hij kon geen commando vinden, en koos toen maar iemand anders, die daar op de trein zat te wachten.

Ik bedoel maar, wat ik al eerder schreef, tegenwoordig hebben we geen motief, of status van overspannenheid meer nodig.



It's jungle out there......
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Quattro kan fysieke pijn eventueel in combinatie met oververmoeidheid leiden tot iets vreselijks. En nee; natuurlijk weten (de meeste) mensen niet wat er achter die keurig aangeharkte voortuin en mooi gepoetste voordeur gebeurt. Maar het is nu eenmaal een feit dat mensen nog steeds het gevoel hebben (ook als zelfbescherming) dat 'het kwaad' te zien zou zijn en daarom is de schok ook zo groot als zoiets ineens (voor de buitenwereld) out of the bleu gebeurt.



Heel iets anders maar toen ook een grote schok: jaren geleden is de man van een vriendin van mijn (toenmalige) schoonmoeder opgepakt en veroordeeld wegens ontucht met kinderen. Ik was toen ook helemaal geschokt: Hoe kon dat nou?? Die aardige Jan (niet zijn echte naam) die ik kende van verjaardagen en die altijd super aimabel was en ook een beetje een 'goede sul imago' had. Tja, toch die man dus......
Je ziet het niet aan de buitenkant... Elk huisje heeft zijn kruisje! Daarom ben ik voor zo'n voorval als dit vaak bang geweest. Van buitenaf was mijn ex aardig en niet te beroerd om wat voor een ander te doen. Maar ondertussen was het binnenshuis niet prettig. Uiteindelijk heb ik de stap genomen weg te gaan, maar dan zijn zulke berichten een aanslag op je zenuwen die sowieso al op scherp staan. Wat zal hij gaan doen....? Je vraagt er niet om, je probeert vaak al jaren jezelf en je gezin staande te houden. Waar, wanneer en hoe de bom uiteindelijk zal ploffen dat weet je niet. Kijk naar de vele familiedrama's waar dit geval een van is. Ik vind het ook heel erg, en die angst is verschrikkelijk, die raak je niet zomaar kwijt.
Eigenlijk zit ik te wachten op reactie. Heeft mijn reactie van de vorige keer de discussie stilgelegd? Dat was niet de bedoeling... Oke ik sta niet op hyves, ik leef ook nog, toch is het bericht dat Xander achterliet een bericht dat zich op dit moment veel te vaak voor doet. Zinloos geweld..
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Marga,



Ik zie net je posting en heb daar ook wel mijn gedachten over.

Ik kan alleen (gezien het tijdstip) er nu niet verder op in gaan.



Gr. Perel
Xander, zou het ook zo wezen dat door de berichten in de krant, het nieuws, mensen eerder geinspireerd raken.....? Je hoort steeds meer van deze verhalen "man doodt vrouw en kind(eren)".



En Perel, ben benieuwd naar jou gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marga,



Ik had beloofd dat ik hier zou reageren als ik meer tijd had...die heb ik nu, en ik heb er ook zeker mijn gedachten over....alleen het confronteert me zo erg met mezelf als ik dit hier neerzet.

Had alles hier verwoord, en durfde het gewoon niet neer te zetten.



Een vorm van ontkenning, ook wel angst, en niet willen toegeven dat ik er aan heb gedacht dat ik er ook mee te maken had kunnen krijgen. Niet herkend willen worden ook.



Ik laat het hier liever bij.

Sorry,



Perel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven