Wat MOET ik kopen in New York City?

29-01-2010 19:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!!

Over ruim een maand ga ik een week naar New York. Nu hoor ik weleens links en rechts dat bepaalde dingen daar een stuk goedkoper zijn. Of geweldige (beauty)artikelen die je daar echt moet kopen omdat ze hier niet verkrijgbaar zijn.

Kortom; wat MOET i echt kopen in NY?????

Alvast bedankt!!

Suus
quote:elninjoo schreef op 30 januari 2010 @ 14:20:

Als je dure spullen wilt kopen, stuur dan je aankoopbewijzen en gebruiksaanwijzingen per post naar Nederland, gooi de verpakkingen weg en stop ze als gewone gebruiksvoorwerpen in je bagage.

Zo werkt het wel vaak maar let op:

Stel dat je je camera meeneemt en ze "pakken" je, dan moet JIJ bewijzen dat je die in NL hebt gekocht en deze dus niet NL invoert. Anders gaat het bij je "invoer"bedrag.

Kleding altijd wel dragen, daar letten ze niet zo op verder. Maar gedragen zien ze snel genoeg en schenken ze er weinig aandacht aan.
Lijkt me nou echt zonde van iemands tijd, ben je na een lange vlucht in NYC......duur.......jetlag............en dan gaan ze winkelen.....vrijwel alles wat ze daar verkopen is ook in de Benelux te krijgen, en anders voordelig online te bestellen toch?

*ziet de logica niet*
Ik heb het winkelen ook niet boven aan mijn lijstje staan om daar te gaan doen..
Perfume mania (zit ergens op times square en nog meer plekken in NY) voor goedkope parfum.
Mahnolo's
Er is veel te doen, een echte winkelstad is NY niet, maar je komt overal winkels tegen. Dus als je er toch bent, kan je er eigenlijk niet onderuit En toch goedkoper en andere dingen dan in de Benelux en voordeliger omdat je geen invoerrechten hoeft te betalen...
Cosmetica van Clinique. Kost daar de helft minder dan hier.

De echte Jellybelly's (snoepjes).

Boeken.
Pindakaas M&Ms! Hershey chocolade. En ga naar Woodbury Commons, een outlet dorp met geweldige winkels! Van Camper tot Calvin Klein. Kan je met de bus heen, vanaf port authority bus station.
Vergeet je ook niet wat dingen te gaan zien in NY?

Er is vèèl te doen!

Koop een Capitool Reisgids voor steengoeie tips en ervaar alles zelf!

Nog een tip als je gaat shoppen. Koop niets (niets) als je net bent gearriveerd. Dat worden de zogenaamde jetlag-aankopen en daar krijg je altijd spijt van. (Tenzij je natuurlijk nog kunt ruilen, maar dat is weer zonde van je tijd ...).
quote:Ananya schreef op 31 januari 2010 @ 21:01:

Phoeh, het merendeel is al genoemd

Wat leuk is om te weten: je betaalt in NY geen belasting over kleding en schoenen.

Dit klopt dus niet. In NY betaal je wel degelijk belasting (federale). Waar je geen belasting betaald (federale belasting) is in Connecticut. De federale belasting verschilt bovendien ook per staat.

Weet niet of het al genoemd is, maar Century 21 moet je ook even heen, is tegenover Ground Zero. Wel goed zoeken, maar voor tassen en dergelijke zit je daar goed
als jij niks weet. mag ik dan een verlanglijstje maken voor mezelf? :D
Magnolia, ik heb begrepen van mijn tripje in oktober dat je GEEN belasting betaald. Echter boven een bepaald bedrag ga je wel belasting betalen. Kan zijn dat ze idd de stadsbelasting bedoelen, maar in elk geval betaal je minder belasting
Hoi!!

Dank voor alle tips maar weer!!!

Hebben jullie nog specifieke tips om te kopen voor ons dochtertje van 1 jaar?

Thanks maar weer!!

Suus
quote:magnolia81 schreef op 02 februari 2010 @ 18:33:

[...]

Dit klopt dus niet. In NY betaal je wel degelijk belasting (federale). Waar je geen belasting betaald (federale belasting) is in Connecticut. De federale belasting verschilt bovendien ook per staat.

huh? federal taxes? bedoel je geen sales tax?
As of September 1, 2007, New York State has eliminated sales tax on all clothing and shoes if the single item is priced under $110.
en bron:

http://en.wikipedia.org/w ... axes_in_the_United_States
Upup!!

Nog tips voor spulletjes (kleding/schoentjes etc) voor ons dochtertje van 1 jaar om in NYC te kopen?

Thanks!!

suus
Niemand meer?
@suus

Ben je naar iets specifieks op zoek?

Voor je dochtertje kun je bij de grote winkels van alles kopen.

Hilfiger, Ralph Lauren, DKNY, Uggs....allemaal een fractie van de prijskaartjes die je hier ziet. Je kunt, mits je daar genoeg tijd voor hebt, ook naar de outlet toe.

Speelgoed vindt je een het eind van 5th in de mega speelgoedwinkel (sowieso leuk om heen te gaan).

Zelf vind ik babygap ook altijd leuke dingen hebben.
Hej merder,

Nee, gewoon leuke winkels voor kids in die leeftijd. Idd BabyGAP had ik ook al van een vriendin gehoord. En thanks voor je tips!!

Gr suus
Guess Guess en nog eens Guess!
Suus, geloof me, je zult je ogen al uitkijken als je op de kinderafdeling van bijv Macys komt. Het is allemaal zoveel groter dan de gemiddelde Bijenkorf hier en ze hebben echt van alles!

Je kunt je beter zorgen maken over je bagage (teveel) en je creditcard (versleten na afloop )

Op Times square zit trouwens een leuke toysrus, met in de winkel een levensgroot reuzenrad!

babyGAP
En zeker naar 'F.A.O.Schwarz' gaan, een ontzettend mooie speelgoed zaak, tig keer beter dan Toys'R'Us.

Het zit op 5th ave vlakbij central park en the zoo.
wie de mens kent houdt van dieren
zo heettie inderaad FAO Schwartz, die is ook zooo leuk! Kun je onder andere op een mega "piano" muziek maken en je vergapen aan levensgrote knuffeldieren

Maar voor het reuzenrad dus even de toysrus binnenwippen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven