Open huwelijk, werkt dat?

08-09-2007 00:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag ontvang ik jullie mening over het volgende.

Ik heb 27 jaar een relatie. Vele jaren daarvan zijn niet over rozen gegaan. Gebrek aan intimiteit, ontevredenheid bij partner en kwetsende opmerkingen naar mij. Voor mij was op een gegeven moment de maat vol en ik ging me harder opstellen, accepteerde al die kritiek niet meer. Het gekke was dat mijn partner zich hierdoor ook anders op ging stellen, veel aardiger werd en niet meer met zoveel kritiek kwam. Het gevolg van al die jaren was wel dat mijn liefde die er jaren geweest is toch wel wat over was. Ik dacht zelfs over een proefscheiding. Mijn partner wil dat absoluut niet en wil het gezin in stand houden. Hij stelde voor dat ik dan wel iemand anders ernaast zou mogen hebben (ik had al een aantal keren geopperd wel voor een open huwelijk te voelen). Ik vind dat een erg genereus gebaar en ervaar dat ik me hierdoor anders t.o.v. hem ga opstellen. Het voelt nu als goede vrienden waar ik overigens wel af en toe sex mee kan hebben. Maar dat er nu ruimte is voor een ander erbij als aanvulling op deze relatie maakt dat ik me goed voel. Hij heeft veel minder behoefte aan een ander erbij, maar vindt het ok als ik dat doe als hij er niet te veel van merkt. We hebben trouwens twee pubers. Zou dit gaan werken? Hij is nooit zo jaloers geweest, zou dat zo kunnen blijven? Ik zelf zou liever ook wat open hierin zijn naar onze kinderen maar daar wil hij niets van weten. Ik zou heel graag jullie mening horen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vond het ook niet van toepassing op TO....maar ik dacht misschien ziet ze dat in als ze dit leest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven