Recept uit "Return of the naked chef" (Jamie Oliver)

11-09-2007 21:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een recept dat staat in het boek "Return of the naked chef" van Jamie Oliver. Het is een recept voor vis met saffraan, uit de oven. Ik geloof dat het op blz. 140 staat.



Wie heeft dit boek thuis en kan mij het recept doormailen? Als ik de ingrediënten heb en het recept zelf in kernwoorden is het al genoeg, ik heb het nl. al eens gemaakt.

Geen zin om over te typen? Dan misschien even inscannen? Als je me toevoegt aan "mijn vrienden", kan ik je mijn emailadres mailen.



Alvast bedankt voor de hulp!

Grtz Lucy
Alle reacties Link kopieren
en up!
Alle reacties Link kopieren
Bij bol.com kan je tegenwoordig ook 2e hands boeken bestellen. Misschien zit ie er tussen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Da's een goeie tip, ik ga zeker ff kijken!



Maar de vraag naar dit bepaalde recept blijft staan, heb 'm dit weekend al nodig namelijk!
Dan kan je beter op marktplaats kijken.... 2e hands bij bol is zoooo duur!!!

Ik heb hier dus 5 boeken van jamie staan.....

maar die dus niet!!!!

Ik zal wel ff koekeloeren voor je.. soms staat er misschien iets dubbel in......
Oh wacht je bedoelt "de naked chef is terug" (beetje blont hè....) ..........kreeg een helder momentje bij m'n kookboekenafdeling..........

Die hebbik dus wel!

Wacht ff ik ga em pakken

En dan sla ik aan het tikken
op blz 140 staan foto's van jamie himself al roerend in een pannetje...



bedoel je misschien tagliatelle met saffraan, zeebanket en room????
Ik heb hier wel het boek "Jamie de basis van het koken"

En op blz. 140 daarvan staat een recept "schelvis in de zak, met mosselen saffraan witte wijn en boter"?!?!?!?



Isdattum????



Zal hem zowieso wel ff tikken dan.....

is te toevallig om em niet te zijn.. zoveel recepten met saffraan staan er ook niet in zijn boeken...
Schelvis in de zak met Mosselen, saffraan, witte wijn en boter.



Bereidingswijze voor schelvis of andere witte vis, als kabeljauw, heek of zelfs zeeduivel. Goed is het vel te laten zitten omdat de filet zo minder snel uitdroogt en meer smaak heeft.



Voor 4 personen



- 2 wijnglazen witte wijn, bij voorkeur chardonnay.

- Flinke mespunt saffraan

- handje verse peterselie, grofgehakt.

- 4 schelvisfilets à 225gr, zonder graat.

- 100 gram boter.

- 2 flinke handjes schoongemaakte mosselen.

- 1 bosje bosui, schoongemaakt en in dunne ringetjes.



Verwarm de oven met bakplaat voor op 250 graden.



Maak 4 zakken van aluminiumfolie of bakpapier.

Neem hiervoor 4 stukken A-5 formaat folie of bakpapier, vouw elk stuk doormidden en vouw de 2 uiteinden stevig dicht, waardoor je een "envelop" krijgt.



Doe in een kom de wijn met de saffraan en laat die 5 minuten weken. Hierdoor komen de smaak en kleur vrij.

Verdeel de peterselie over de zakken en leg de vis erop.

Snijd de boter in 4 stukken en leg op ieder stuk vis een stuk boter.

Verdeel de mosselen over de zakken en schenk dan voorzichtig wat gekruide wijn in iedere zak.

Wees voorzichtig dat je niet morst en dat de wijn niet uit de zak loopt.

Bestrooi alles met bosui en vouw de zakken dicht.



Neem de bakplaat uit de oven en leg daar de pakketjes naast elkaar op.

Zorg dat de hoeken omhoog wijzen zodat er geen vocht uit kan lopen.

Zet de bakplaat eerst op het fornuis om snel warm te worden en de stoom alvast op gang te brengen (pitten aan dus!).

Schuif de bakplaat 12 minuten in de oven. De pakketjes zullen opbollen.

Laat iedere gast aan tafel zijn eigen pakketje openen.

Serveer met gekookte aardappelen en groene groente.





Ik hoop dat dit em is, anders hoor ik het wel....
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaaa!!! Borrie dankjewel!!!!

Dat is precies het recept dat ik bedoel!



Staat dus in een ander boek dan ik dacht, lekker handig...! Komt vast door de Engelse / Nederlandse titels.



Borrie, heb je 'm zelf al es klaar gemaakt? Het is echt suuuuper lekker! Niet veel werk, kan niet mislukken en je maakt er altijd indruk mee!

Nogmaals hartstikke bedankt, groetjes van Lucy :hug:
Graag gedaan, ik dacht al kan niet missen op blz. 140, nee nog niet zelf gemaakt...

doe wel es dingetjes in zakjes in de oven... maar dan meestal maak ik andere vis klaar... zal em es proberen!!

vriend lust geen vis... dus ik moet altijd wachten op niet vegetarische eters om zoiets te maken...

je hoort ervan!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hee Borrie, ik heb het vanavond klaargemaakt en het viel goeoed in de smaak! Dus mede namens mijn gasten: bedankt!!

Ennuh... die vriend die geen vis eet moet je natuurlijk meteen dumpen :-P

Wat maak jij zoal klaar in een 'zak in de oven'? Ik maak het ook in verschillende varianten, meestal dan zonder de saffraan omdat dat niet met alles combineert. Ik maak het wel es met prei, zwarte olijven, kerstomaatjes (aanrader!! lekker zoet!), paprika, enz. Ik maak het zelf eigenlijk altijd met witte vis, maar misschien is zalm of iets dergelijks ook wel lekker.

Heb gelezen dat dit prinicpe ook kan met kip, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd, jij wel?
ik maak wel es kip in een zakje, maar dan meestal op mn eigen manier... niet van een recept ofzo...

ik maak wel eens makreel (pepesan) in een zakje, en daarbij maak ik dan een variant met kipfilet... (voor vriend die geen vis lust dus)

Vriedn houdt van heet.. dus dat word dan meestal kipfilet met marinade van knoflook, sambal, ketjap, gember, trassi (ssst dat is geen vis hebbikum wijs gemaakt) en alles wat daarbij nog lekker is en voorhanden... daarbovenop dus een uitje of bosui en soms iets van paprika of tomaat... en dat dan in een zakje mee met de vis.... hij is er altijd blij mee! maar ik eet het dus zelf nooit omdat ik dan altijd vis voor mezelf maak!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doe je die kip dan in de oven? Die zal wel langer moeten dan de vis, toch? En wordt de kip zo niet droog?

Ik gooi meestal een klontje boter erbij (maakt niet uit wat er verder in zit), dan krijg je een beetje romig 'sausje' erbij, is lekker.
ongeveer drie kwartier.. net zo lang als de vis toch wel... word niet droog omdat het in een "zakje"zit blijft juist heerlijk mals!
Alle reacties Link kopieren
45 minuten? Ik doe de vis 15 tot 20 minuten op 220 of 250 graden...!

Naja, ik ga het gewoon maar es proberen!
Rond de 200 maar t zit in alufolie of bakpapier, en makreel is een stevige vis (in zijn geheel, dus geen filet) dus dat kan ie wel hebben...

Lukt prima hoor, als je het niet vertrouwd haal je de vis er toch eerder uit.... ;)
Alle reacties Link kopieren
even oftopic jamie is een schatje:)



xxx
Maar wel een arrogant schatje ;)

Heb 5 boeken van die knakker, omdat ik em vroeger zo lekker vond .... eh koken dus...

Maar na boek 5 werd het meer van hetzelfde en werden die boeken meer een soort zelfverheerlijkende fotoalbums... met steeds meer foto's van zn gezin en hemzelf....

Ben dus een beetje afgeknapt.. maar de recepten blijven lekker hoor! (als je ze kunt vinden tussen de foto's van hemzelf.. zijn vrouw... kinderen...)
Alle reacties Link kopieren
Recepten en tv-programma's vind ik super, maar hij is idd errug arrogant. Ik ben bkij dat ik z'n vrouw niet ben!

Laatst ging ie op tv 3 koks opleiden en die moesten een soort van mini-restaurantje doen op zijn verjaardagsfeest. Ik zou (al was ik nog zo beroemd) echt geen televisieploeg willen op mijn verjaardagsfeest...! Hij zal er vast Heel Veel Geld mee verdienen, kan me niet voorstellen dat iemand dit echt zelf leuk vindt (laat staan zijn vrouw!).



En nóg meer off-topic: ik vind dat ie zo'n vieze lippen heeft, blegh, het lijken er wel drie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven