hoe snel na een keizersnee weer zwanger?

22-01-2008 16:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een vraagje, nogal voorbarig want ik moet er nu nog ff niet aan denken (kindje is 4,5 week!) maar hoe snel na een keizersnede ''mag'' je weer zwanger worden/ wat is verstandig? We wilden eigenlijk de natuur ''haar gang laten gaan'''omdat deze zwangerschap via de medische molen is ontstaan maar ja.... Je weet natuurlijk nooit.... Ik wil mijn lichaam wel met zorg behandelen!
Alle reacties Link kopieren
Je moet na een keizersnede ongeveer 6 maanden wachten.
Alle reacties Link kopieren
Droom: gefeliciteerd met je kindje !!!!!



Mij is door de gyn. verteld dat het verstandig is om minimaal een half jaar te wachten.



Ik heb nog specifiek gevraagd wat er zou gebeuren als ik sneller zwanger zou raken. Hij moest lachen en antwoordde dat dat niet erg zou zijn, omdat hij gelooft in het principe dat je niet zwanger zou worden/blijven als het lichaam het nog niet aankan.



Wij hebben het dus op z'n beloop gelaten en geen anti-conceptie meer gebruikt. Inmiddels is dochterlief 7,5 maand en heb ik slechts 1x gementrueerd (bij 6mnd) (en daarna ook niet meer trouwens, maar das wat anders), dus achteraf geen reden tot bezorgheid. Maar goed, je weet 't nooit....
What matters most is how you see yourself
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is onlangs bevallen (keizersnee) en haar is een jaar geadviseerd. Ik zou het bij de controle even na vragen
Count your blessings...
De gyn zei tegen mij een jaar wachten voor je weer zwanger wilt gaan worden. Als je baarmoeder groeit, komen er behoorlijk wat spanningen op je litteken te staan. Na een jaar zijn ze er wel zeker van dat het goed dicht zit, denk ik X-D



(geeft geen garanties, je litteken kan tijdens de bevalling altijd nog scheuren. Vandaar dat je na een ks in het ziekenhuis moet bevallen...)
Bij mij is een jaar geadviseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een jaar aanhouden. Maar als je 4,5 week geleden bevallen bent, krijg je als het goed is nog een nacontrole, toch? Tenminste, dat kreeg ik met een week of 6, dacht ik. Kun je het ook nog even navragen bij je arts.
Ik kreeg te horen dat ik absoluut een jaar moest wachten. Dit in Spanje.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 14 weken geleden een keizersnede gehad en mij is gezegd dat ik 6 maanden niet zwanger mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, jij bent ook via de medische molen zwanger geraakt en ik ook. Dochter is pas 3,5 week, maar wij zitten serieus alweer aan een tweede te denken... (heb een makkelijke bevalling gehad) Aangezien ik borstvoeding geef en uit mezelf (voor de bevalling dan, wie weet hoe het nu gaat) geen cyclus heb, laten wij de natuur maar haar gang gaan, al denk ik dat de natuur voor ons in petto gaat hebben dat wij na een jaar toch maar weer naar het ziekenhuis 'moeten' :-(. Maar wie weet heeft de natuur nog wel een groot wonder voor ons in het verschiet, ik hoop voor jullie ook! :)



Ik hoor bij een keizersnede de ene keer een half jaar, maar ook een jaar. En soms hebben gynaecologen het er helemaal niet over, wat ik dan wel weer slecht vind. Ik vind eigenlijk dat ze het al eerder moeten melden dan met de nacontrole met 6 weken. Ik heb het er met de verloskundige al over gehad (over anticonceptie die er waarschijnlijk niet gaat komen) en zij heeft al aangegeven dat het geen probleem is, maar dat de borstvoeding waarschijnlijk wel als anticonceptie werkt.



Liefs,

Snoopy
Hier helemaal geen tijdsduur geadviseerd gekregen. Ben na tien maanden opnieuw zwanger geworden (nu 33 weken).
SnoopySnoopy schreef op 22 januari 2008 @ 19:35:

, maar dat de borstvoeding waarschijnlijk wel als anticonceptie werkt.

Alleen zolang je volledige bv geeft, en dan nog is het geen 100% anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 22 januari 2008 @ 20:14:

[...]





Alleen zolang je volledige bv geeft, en dan nog is het geen 100% anticonceptie.




Dat weet ik, de verloskundige had het over 80%. Maar met mijn verleden (pco) is de kans groot dat ik toch weer geen cyclus uit mezelf heb. Maar een kindje is juist weer heel erg welkom, dus eigenlijk vind ik het wel jammer dat borstvoeding vaak ook als anticonceptie werkt.

We zullen wel zien, lijkt me heerlijk om 'zomaar' opeens zwanger te zijn. Ik ga er maar niet vanuit, maar een wonder is altijd welkom.
Alle reacties Link kopieren
Mij is ook een jaar geadviseerd en daar heb ik me maar aan gehouden. Ik voelde me ook pas na 11 maanden weer de oude hoor. Het hakt er wel in zo'n operatie en de slopende tijd erna. Kian sliep ook nog niet door.



Bij de 2e ook weer via de mmm zwanger geraakt. We hebben wel geen voorbehoedsmiddelen gebruikt na de bevalling, maar ik kon toch niet zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
Mij is ook een jaar geadviseerd. Raar dat de adviezen zo uit elkaar lopen!
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met snel zwanger worden na een ks? Ik ben 12 weken geleden bevallen dmv een ks en wij willen heel graag nog een kindje. Ik heb helemaal geen last meer van het litteken en voel me weer net als voor mijn eerste zwangerschap. Aangezien we jaren nodig hebben gehad om (uiteindelijk op natuurlijke wijze zonder mmm) zwanger te raken van de 1e willen we zo snel mogelijk weer gaan proberen. De gyn adviseerde ons ook een half jaar te wachten maar ik hoor heel veel verschillende adviezen en meningen hierover. Positieve of negatieve ervaringen van een snelle zwangerschap na ks kan ik echter niet vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven