wel of niet op kraamvisite

22-02-2010 11:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Kaartje, als je de mensen verder niet goed kent zou ik er niet langs gaan.
Het is 'n uitnodiging, geen verplichting. Een kaartje sturen volstaat als je normaal ook niet bij elkaar over de vloer komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur kaartjes ook als kennisgeving, van mij hoeft echt niet iedereen langs te komen



Gewoon een lief kaartje sturen, is genoeg.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch totaal aan de band die je met die collega hebt? Je bent niks verplicht...en ik zou op kraambezoek eerder met een andere collega dan met mijn partner gaan. Die heeft helemaal niks met mijn collega's.
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Wat je wilt.

Een kaartje sturen kan altijd, het is toch al druk zat in de kraamperiode en jullie zijn geen best friends, dus je zal niet echt gemist worden.

Vindt je het wel heel leuk, dan bel je toch of zij het ook leuk vindt dat je langskomt.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar als ze dan belt weet ik zeker dat de kraamvrouw zegt:

"ja,leuk,kom maar langs."

Omdat men vaak geen nee durft te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een geboortekaartje helemaal niet als uitnodiging maar als kennisgeving van het feit dat je een kind hebt gekregen.



Vanuit je eigen gevoel weet je dan wel of je wel of niet langs gaat.



Stuur als je niet gaat gewoon een leuk kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een leuk kaartje sturen. Als je de persoon in kwestie niet goed kent is het slechts ter kennisgeving bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Een geboortekaartje is bedoeld om mensen te laten weten dat je een baby hebt gekregen. Je hoeft je echt niet verplicht te voelen op kraambezoek te gaan als je normaal ook niet bij deze collega langsgaat. Stel dat je 50-100 geboortekaartjes verstuurt, dan moet je er toch niet aan denken dat al die mensen ook op kraambezoek komen
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur soms een kaartje met een klein cadeautje (rompertje of boekje). Ik vind het niet nodig om bij elk geboortekaartje langs te gaan maar vind het wel leuk om iets extra's te geven.
Alle reacties Link kopieren
Draai het om: zou jij het leuk vinden om die collega bij jou op bezoek te krijgen of zou je een kaartje voldoende vinden om te krijgen?



Ik heb véél kaartjes verstuurd en hoefde echt niet iedereen op bezoek te krijgen :-). Dat deden ze ook niet, haha. Ik laat het zelf altijd afhangen van hoe de band is: heel goed, dan ga ik langs. Gewoon erg leuke collega's, dan ga ik na een paar maanden langs als de ergste drukte over is. En alleen collega's: een kaart en misschien een klein cadeautje per post. Maar dat jij de enige collega bent die een kaart krijgt, betekent, denk ik, wel dat jij als 'leuke collega' gezien wordt, dus zal een bezoekje vast niet verkeerd vallen.
Alle reacties Link kopieren
alleen n kaartje is prima. Ben ook blij dat niet alle 150 onvangers van onze kaartjes langs zijn gekomen :-)

t is wel meestal gebruikelijk dat er bij een geboorte een (klein) groepje collegas langs komt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen een kaartje sturen volstaat, hartstikke leuk zelfs. Ik heb ook massa's geboortekaarten verstuurd en ik hoef echt niet iedereen over de vloer. Ik heb zelfs iemand geweigerd . Alleen al het idee dat diegene over de vloer zou komen was genoeg voor een enorme hormonale huilbui. Dus een smoes verzonnen.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel kaartjes verstuurd maar gelukkig zijn ze niet allemaal langsgekomen. Dat hoeft ook helemaal niet. Als je het leuk zou vinden mag het, maar een kaartje sturen is prima.
quote:nessemeisje schreef op 22 februari 2010 @ 11:56:

Alleen een kaartje sturen volstaat, hartstikke leuk zelfs. Ik heb ook massa's geboortekaarten verstuurd en ik hoef echt niet iedereen over de vloer. Ik heb zelfs iemand geweigerd . Alleen al het idee dat diegene over de vloer zou komen was genoeg voor een enorme hormonale huilbui. Dus een smoes verzonnen.Maar waarom heb je diegene dan 'n kaartje gestuurd? Zou eigenlijk niet in mij opkomen om mensen die ik liever niet meer zie/spreek te verwittigen van belangrijke gebeurtenissen in mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 februari 2010 @ 12:13:

[...]



Maar waarom heb je diegene dan 'n kaartje gestuurd? Zou eigenlijk niet in mij opkomen om mensen die ik liever niet meer zie/spreek te verwittigen van belangrijke gebeurtenissen in mijn leven.



Kennisgeving.



Zie het als een rouwkaart versturen naar mensen wanneer er iets zou gebeuren met je ouders (gewoon ter illustratie).
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 februari 2010 @ 12:13:

[...]



Maar waarom heb je diegene dan 'n kaartje gestuurd? Zou eigenlijk niet in mij opkomen om mensen die ik liever niet meer zie/spreek te verwittigen van belangrijke gebeurtenissen in mijn leven.



Het is een kennis van de sportvereniging, dus ik spreek hem wel regelmatig. Maar hem over de vloer hebben is weer wat anders. Dat zag ik echt niet zitten.

Eigenlijk had ik het beste 2 kaarten kunnen laten maken; eentje waar mensen ook uitgenodigd worden om te komen kijken en eentje waar alleen de komst van de baby is vermeld.
quote:Mamasaar schreef op 22 februari 2010 @ 12:24:

[...]





Kennisgeving.



Zie het als een rouwkaart versturen naar mensen wanneer er iets zou gebeuren met je ouders (gewoon ter illustratie).zou ik ook niet doen naar mensen die ik niet meer in mijn leven wil, zou niet eens in mij opgekomen zijn ook eerlijk gezegd
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 februari 2010 @ 12:28:

[...]



zou ik ook niet doen naar mensen die ik niet meer in mijn leven wil, zou niet eens in mij opgekomen zijn ook eerlijk gezegdNou ja, iedereen is anders, dat weten we
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Bel even en vraag of je langs kunt komen. Ben zelf kraamverzorgster, en onverwacht bezoek word vaak niet op prijs gesteld..aangezien het erg druk is in de kraamtijd..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval een kaartje sturen. Ik vraag me alleen wel af waarom ze jou wel een kaartje heeft gestuurd en andere (directe) collega's niet? Dat zou voor mij wel een beetje het gevoel geven dat ze jou wel als kraambezoek op prijs stelt. Mocht je er niet naar toe willen, niet gaan zou ik zeggen mocht er nog een andere collega zijn (die ook een kaartje heeft gehad) dan zou je wellicht samen kunnen gaan?



Overigens ter aanvulling. Ik ben zwanger van de tweede en wij hebben besloten dit keer alleen kaartjes te sturen naar familie, vrienden en goede bekenden (en een enkeling waar we niet onderuit kunnen) en verder niet. Mijn ervaring is namelijk wel dat als je veel kaartjes stuurt je toch de kans loopt dat mensen het als een uitnodiging gaan zien om op kraamvisite te mogen komen en ik heb daar nu bij de tweede toch iets minder behoefte aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven