Lijf & Lijn alle pijlers

Knellende pumps

11-09-2007 17:00 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwarte pumps staan fantastisch, maar erop lopen doet echt PIJN! Ik weet zeker dat ik de goede maat heb (een maat groter paste echt niet), maar zowel voorin als bij de hiel knellen ze nu enorm. Ik heb ze nu een tijdje (binnen) ingelopen, maar ik merk nog geen verbetering.



Wie heeft er tips? Het lijkt me leuk om er ook gewoon buiten op te lopen...



groetjes,

Kris
Alle reacties Link kopieren
hai, je kunt je schoenen vochtig maken en dan zo'n klem (¤1,- bij de blokker) een nacht lang erin doen. Je rekt ze dan wat op.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige schoenwinkels kun je schoenen kosteloos op de leest laten zetten, zodat ze wat ruimer worden. Andere winkels vragen er wat geld voor, maar dat valt mee, zo rond de 5 euro.



Succes ermee! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Een super tip: Werkt echt, serieus, al klinkt het gek.



Gooi er een borrel in (gewoon klein glaasje) en loop ze in met je blote voeten.

Werkt trouwens wel alleen met lederen pumps. Kweenie of ze van leer zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als ze van leer zijn, heet water erin doen, even laten weken, water eruit gooien en aantrekken. Een nachtje spiritus met kranten erin doen werkt ook, maar dan vraagt iedereen 'wat ruik ik toch' (spreek uit ervaring).

Als het pumps van stof zijn, aantrekken, het liefst met dikke sokken en dan de fohn erop zetten en goed inlopen (wel een paar keer herhalen).

Lijkt vreemd, maar werkte goed. Was trouwens een tip van de schoenmaker.
Alle reacties Link kopieren
Kun je een speciale spuitbus voor kopen,om je schoenen wat wijder te maken...helpt echt
Alle reacties Link kopieren
En de volgende keer, gewoon schoenen kopen die passen. Als de ene maat te groot is, wil dat nog niet zeggen dat de andere maat dus goed is. Dat verschilt van merk tot merk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips! Ik ga er mee aan de slag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven