Wat te doen met schouw zonder kachel?

07-09-2007 17:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga misschien binnenkort een huis huren, waarin twee mooie schouwen zitten (schouwen zitten paar meter uit elkaar tegen een hoge wand in een monumentaal pand, houten vloer)



Nu vraag ik me af of iemand leuke tips heeft wat met die schouwen te doen (behalve wat foto's o.i.d. erop zetten, dat vind ik zelf nogal saai).



Heeft iemand bijvoorbeeld een bijzondere lamp in de schouw? Of een andere bestemming voor de schouw gevonden, zodat die er én uitknalt, maar ook functioneel gebruikt wordt?



Ik ben benieuwd naar ideeen, tips en/of foto's!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n mooi kaarsen standaart met verschillende kaarsen er in plaatsen.....dat hebben wij ook destijds gedaan heb je toch een opehaard effect!
Alle reacties Link kopieren
ook ik heb een enrome kamer met twee schouwen. aangezien k deze kamer als woon, eet en slaapkamer gebruik, hebben ze allebei een andere functie. tegen de een staat een tv kastje met daarop mijn tv, video, dvd, muziek installatie. op de schouw staan oa. mijn cd's.

aan de ander hangt een enorme spiegel, die gebruik ik om me op te maken.. zo'n spiegel geeft wel een extra ruimte effect ook trouwens. ik heb ze wel beide in dezelfde kleur geschilderd zodat het één geheel blijft. wat ook leuk is, is ook ze te behangen met mooi behang in de stijl waar je van houdt. of in een basic kleur.. zwart of wit. en dan prulletjes in felle kleuren ervoor / erop zetten. een hele schouw behangen met foto-lijstjes is ook leuk. de fotolijstjes in één kleur houden en er zwartwit fotos in doen geeft een leuk effect.

ik weet niet of de onderkant van de schouw ook breder is dan de bovenkant. maar het is dan ook leuk om iets van een beschildering door te laten lopen op de boven en onderkant.



voor ik de schouwen op deze manier gebruikte, waren in een knalkleur geschilderd, deze kleur kwam terug in de kussentjes en woonacesoires.



ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!



groetjes!
Doe er een plasmascherm in, met zo'n openhaard-dvd. (Of wat origineler: een aquariumdvd) :)

Of zet er allemaal kaarsen in, in een standaard, zoals dutchie zegt, of gewoon allemaal los. Verschillende maten.

Of leg er (nep)hout in met van die brandbare gelpotjes.

Je zou de ruimte ook in een apart kleurtje kunnen verfen en daar dan zo'n klok met alleen wijzers ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals Dutchie zegt: kaarsen erin.

Afgelopen week zag ik dat ze dat ook deden bij 'Queer eye for the straight guy'. Enorm veel kaarsen in de schouw, grote en kleine, van die mooie dikke. Stond lekker gezellig :)
Alle reacties Link kopieren
Ja veel van die stompkaarsen in 1 kleur of juist in veel verschillende kleurtjes!



Op de schouw zelf kun je een kek behangetje plakken, een gedicht of een tekst schrijven/verven/plakken. Of hem juist in een mooie kleur schilderen. Zet er een mooie boedha bovenop of een grote vaas met bloemen. Of juist een groepje mooie vazen in 1 kleur. Of een mooi canvasdoek ophangen. Of er een hele grote spiegel ophangen ... ideetjes genoeg!
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,

ik heb ook een woonkamer met aan beide kanten een schouw (met originele en-suite deuren ook gelukkig nog...vind ze zooo mooi) maar helaas zonder kachel. aan een kant, naast de bank heb ik een mooie rieten mand erin gezet met mijn tijdschriften, bovenop spiegel voor het ruime effect. aan de andere kant staat er een mooie vaas in, 1 object en de aandacht gaat er echt heel mooi naar uit. bovenop beide schouwen hebben we wachtertjes staan van klei....(ik heb een klei-creatieve schoonmoeder)
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de leuke ideeen.. Moet nog even het betreffende huis voor een leuke prijs bemachtigen, maar heb nu wel leuke schouwideeen..



Vind vooral een enorme vaas erin zetten wel een leuk idee.. Ik hou wel van de grootse gebaren :D



AgentL: Jammer dat ik de betreffende aflevering van Queer eye for the straight guy niet gezien heb, ik wist niet dat dat uberhaupt weer op televisie was?
Alle reacties Link kopieren
of een giet ijzeren bak met houtblokken. eventueel met kerstboomlichtjes erdoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven