Lijf & Lijn alle pijlers

Krullen vraag

08-09-2007 13:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb grove krullen en doe er nadat ik het gewassen heb spul in.

Het zit dan 9 van de tien keer heel mooi. Het is grof en ziet er niet gepermanent uit wat ik zelf dus lelijk vind. Ik heb van mezelf grove krullen en probeer dat ook zo te houden.

Maar wat ik merk als ik de volgende nacht wakker word ziet het er niet uit.

Het enige wat dan helpt is kop onder de kraan. DAn zit het weer even maar als ikd at elke dag doe droogt mijn haar weer zo uit.

Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook krullen. En, voor zover ik weet, heeft iedereen met krullen het probleem dat je haar 's ochtends niet zit. En inderdaad, dan is water de enige oplossing. Je moet het niet iedere dag met shampoo wassen. Altijd conditioner gebuiken. Als het dan nog steeds droog is een leave-in conditioner. Je haar natuurlijk laten drogen óf föhnen MET diffuser. Verder zeg ik, kijk even op het krullenforum, daar kan je je probleem ook voordragen en vele tips weghalen. De link is = http://uniform.messageboard.nl/10187/
Alle reacties Link kopieren
idd je haren springen alle kanten op sochtends(plukjes omhoog)

ik gebruik een beetje mouse voor krulharen

en was het om de dag( of als het vet is)

ik fohn nooit want daar krijg je ook nog eens pluishaar van

maar water alleen maakt ook het haar vet(heet water bevordert talg aan maak)



xxxx
Alle reacties Link kopieren
anti pluisspul voor krullen van andrelon, perfect spul, sochtends je haar mee insmeren je krul erin kneden en t zit weer gewoon.



http://www.beslist.nl/gezond_mooi/images/108905.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem, mijn haar zit ook nooit 's-morgens, zeker niet nu mijn haar opeens meer slag heeft gekregen als eerst, 's-morgens staat het soms gedeeltelijk recht overeind. Ik wil dat spul niet gebruiken want ik smeer er als het even kan zo min mogelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Angelica73 schreef op 08 september 2007 @ 16:42:

Ik heb hetzelfde probleem, mijn haar zit ook nooit 's-morgens, zeker niet nu mijn haar opeens meer slag heeft gekregen als eerst, 's-morgens staat het soms gedeeltelijk recht overeind. Ik wil dat spul niet gebruiken want ik smeer er als het even kan zo min mogelijk in.
Als je er niets in wil doen dan kan je niets anders als het nat maken.......



Ik heb ook krullen en ik was het max. 2x in de week.

Gebruik van Schwarzkopf Gliss Kur, om de krullen smorgens niet zo pluizig te laten zijn. ( dit wordt niet hard in tegenstelling tot die nieuwe van Nivea)

En ik leg mijn haar snachts boven mijn hoofd over mijn kussen ( haar tot op mijn schouders) het is even wennen, maar nu gaat het vanzelf, het is nu veel minder pluizig en minder dode punten.



Wat ook wel wil werken is een split endserum ( frizz eas of van de etos) Maar ja als je er echt niets in wil smeren, dan houdt het op.

Vele denken dat je haar er alleen maar op achteruit gaat als je er iets in smeert, maar het kan ook ter verbetering of bescherming van het haar zijn. Bijv. Mousse, geeft je haar bescherming tegen de hitte van de fohn, dus minder dode punten.



(f)
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Alle reacties Link kopieren
Dit probleem herken(de) ik ook. Mijn oplossing: s'nachts een hoge staart maken en s'morgens als je het haar weer los maakt even met een bloemenspuit erover en je knijpt de krullen er weer goed in.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Toevallig heb ik vandaag met een plantenspuit gesprayd. Ik heb pas weer geverfd en daarna verzorging ingedaan. Lekker zacht maar dan krult het helemaal niet mooi meer.

Ik heb spul van de toko dat ideaal is maar was daar even mee gestopt omdat mijn haar echt niet meer zat.

Soms heb je van die dagen dan zit het überhaupt niet.

Wel een hoop krullenkoppen nog dus.

Altijd blij met jullie krullen geweest ?
Alle reacties Link kopieren
Jouw probleem is heel herkenbaar. Bij mij wil het alleen maar zitten als ik mijn haar nat heb gemaakt. Ik heb in de badkamer standaard en plantenspuit met water staan. Als je je haar vochtig maakt, hoeft dus niet doorweekt te zijn en dan wat (etos) serum in je haar doet, zit het perfect. Geen pluis maar wel mooie krullen. Is een paar tellen werk...



Ben niet altijd blij met mijn krullen, vind stijl eigenlijk mooier staan alleen stylen met de styltang is zoveel werk... Als mijn haar goed zit kan ik er trouwenns ook wel weer heel vrolijk van worden...



Krijg je je krullen ook niet terug als je ze erin knijpt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het ook... heb nu van pantene een of ander goedje voor krullen gehaald, en heb de andrélon krul control creme ook altijd in huis. Maar nu zit het echt voor geen meter (moet naar de kapper denk ik...), en ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet... het pluist en met dit weer helemaal @-( Bah...



Maar de plantenspuit ga ik ook proberen :-P
Alle reacties Link kopieren
Tip: Tigi Catwalk Curls Rock Amplifier. Niet heel goedkoop, maar via Strawberrynet.com redelijk goed geprijsd (¤11,-, en geen verzendkosten) terwijl via Haarshop.nl bijvoorbeeld al ¤21,50. Het is een soort van creme, ruikt lekker zoet en je hebt er maar weinig van nodig.

Heb nu echt mooie krullen die mooi gedefineerd zijn. Door het spul word je haar wel een klein beetje hard, dat moet je dus niet erg vinden.



Ik heb krullen van nature en, net als de rest van de krullenbollen, altijd op zoek naar het perfecte product. Maar...volgens mij heb ik het dus nu gevonden!

Er is ook een hele lijn van Tigi Curls Rock..o.a. Shampoo en Conditioner, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Tigi heb ik vroeger nog mee gewerkt. Ik was zelf niet zo stuk van de producten. Veel shampoos droogde uit maar er waren ook hele goede producten. Van degene waar jij het over hebt heb ik nooit gehoord maar ik zal het zeker onthouden.

Ik haatte mijn krullen vroeger dus heb mijn haar verpest met zo'n oude tang,. Dus niet zo'n keramische. Nu heb ik een keramische en doe ik het iets van 3 x per jaar maar ik ben nu gek op mijn krullen.

Ben echt de helft van mijn haar verloren door dat rot ding baal daar erg van.

Gelukkig heb ik krullen anders was het veel duidelijker te zien dat het niet al te dik mee is.

Ik hou ervan als mijn krullen grof zijn dus niet van die dunne permanent krullen.

Met serum krijg ik grove dus dat blijft een goede keus
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb geen echte krullen, maar wel veel slag in mijn haar en bij mij helpt het juist om er zo min mogelijk producten in te doen, zeker niet van die gladmakende cremes e.d. want die verzwaren het haar waardoor het op den duur erg slap wordt en gaat hangen.

Wat ik wel doe, is in een flesje met spuit water met wat conditioner en een paar druppels olie mengen en dat op mijn haar sprayen, meerdere keren op een dag zelfs. Dat verfrist de slagen en voorkomt uitdroging (zeker als je, zoals ik, op kantoor werkt waar airco de hele dag aanstaat). Lekker goedkoop ook!

Ik was mijn haar verder iedere dag, en gebruik hele lichte conditioner op de punten.
Alle reacties Link kopieren
Ook even een reactie van een krullenbol. Ik kan al een winkeltje beginnen met alle miskopen wat betreft krulproducten die niet helpen. Ik woon in Amsterdam en op de Willemsparkweg zit een kapsalon annex winkel met onwijs veel merken. Na verschillende producten te hebben geprobeerd, kom ik iedere keer weer terug bij Bumble and Bumble curls concious spul. Ok het kost een paar centen (28,50 voor 250 ml)maar dan heb je ook wat. Als ik opsta, kneed ik mijn haar nat onder de douche en kneed er dan een klein beetje in en dan droogt het goed op, niet pluizig. Doe er ruim 2 maanden mee. Ik persoonlijk vind de Tigi producten niet echt iets doen, de shampoo gaf mij zelfs droge punten. Ik vind een product het fijnst als het niet plakt of hard wordt maar puur de pluis eruit haalt en je haar lekker laat aanvoelen. Ik heb mijn krullen vroeger echt verwenst af en toe maar nadat 6 jaar geleden mijn dochter werd geboren, waren mijn krullen 2 jaar echt weg. Had een kort steil koppie. Een spijt dat ik had. Ok, heb nu ook wel bad hair days maar ik wil mijn krullen nooit meer kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn krullen gaan pluizen door de nacht. Vaak doe ik ze in een knot, dan is dat minder het geval, maar dan krijg je weer dat krullen bovenop verdwijnen en je dus alleen onderin je haar krullen hebt. Wassen dus als het goed moet zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven