Kinderen
alle pijlers
Zwanger!!???? HELP!!! Wat nu!!?????
woensdag 19 september 2007 om 11:03
Goedemorgen allemaal.......
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
anoniem_15072 wijzigde dit bericht op 26-09-2007 11:00
Reden: Woord genuanceerd
Reden: Woord genuanceerd
% gewijzigd
vrijdag 21 september 2007 om 23:31
Ze is er nog maar kort geleden achter gekomen, wat is dan het verschil als ze nu nog maar 4 weken zwanger zou zijn? De vorm? Als het eruit ziet als een kind, is het opeens erger? Een kind is toch een kind? Of het nu een "klompje cellen" is of een kind in mini-vorm, het groeit allebei uit tot een baby. Wat dat betreft ben ik het wel met Bikkelientje eens als ze zegt dat dat allebei hetzelfde is (ik kan even haar eigen tekst niet vinden). Ik geef toe dat een grens moeilijk aan te geven is, maar om dan maar gelijk te stellen dat ze maar beter helemaal geen kinderen meer zou moeten krijgen als ze nu abortus zou doen.... Over veroordelen gesproken...
vrijdag 21 september 2007 om 23:41
vrijdag 21 september 2007 om 23:45
vrijdag 21 september 2007 om 23:49
jaschenka, zoals ik t lees: tot augustus geslikt, dus als ze door de pil zwanger is geraakt, toen geen menstruatie, 3 weken daarvoor de laatste menstruatie hadden moeten hebben, vanaf daar reken je dus volgens mij, altijd vanaf de laatste menstruatie. Dus eerste week juli einde stopweek, dan zou ze nu rond de 11 a 12 weken zijn. als t meezit.Volgens mij.
vrijdag 21 september 2007 om 23:52
Dat je het er niet mee eens bent Fleurtje is duidelijk, blijkbaar wind je je er erg over op. En om antwoord te geven op je 'vraag': er zijn inderdaad mensen die hun pasgeboren baby bij het 'grof vuil' zetten of te vondeling leggen.
Ter adoptie afstaan was ooit ook nog een te overwegen staandaard optie, weet niet of dat nu nog het geval is?
Ter adoptie afstaan was ooit ook nog een te overwegen staandaard optie, weet niet of dat nu nog het geval is?
zaterdag 22 september 2007 om 00:01
Oke, maar het lijkt mij aannemelijker dat ze in de eerste stopweek zwanger is geworden, als ze toen tenminste sex heeft gehad. Dan zou ze inderdaad hoogstens vijf weken zwanger zijn. En bij 12 weken of verder zie of merk je toch al behoorlijk wat? Daar heb ik Bikkelientje namelijk helemaal niet over gehoord. Ze heeft het dan wel over misselijk zijn in juli, maar ik hoor haar nergens over zwangerschap verschijnselen die ze toch wel zal hebben als ze 12 weken of verder is?
zaterdag 22 september 2007 om 00:15
Jaschenka, dat is dus het moeilijke, als je je pil doorslikt dan heb je geen stopweek en dus geen menstruatie. De pil moet ergens niet veilig geweest zijn, want ze is zwanger. De keer dat die pil niet veilig is geweest kan dus vanaf mei tot en met augustus zijn geweest. dus wat de duur van de zwangerschap betreft liggen de kansen gelijk op iedere maand. ze is dus ergens tussen de 5 en 20 weken zwanger.
De reden dat hier aangenomen wordt dat ze al veel langer dan 5 weken zwanger is, is afgaan op de stopweek zonder menstruatie in combinatie met misselijkheid in juli.
Er zijn vrouwen die niks merken en nergens last van hebben. Stress kan een oorzaak zijn dat je lichaam geen signalen afgeeft natuurlijk. genoeg voorbeelden waarbij je tot maand 6 niets zag en er daarna ineens een buikje verscheen...
De reden dat hier aangenomen wordt dat ze al veel langer dan 5 weken zwanger is, is afgaan op de stopweek zonder menstruatie in combinatie met misselijkheid in juli.
Er zijn vrouwen die niks merken en nergens last van hebben. Stress kan een oorzaak zijn dat je lichaam geen signalen afgeeft natuurlijk. genoeg voorbeelden waarbij je tot maand 6 niets zag en er daarna ineens een buikje verscheen...
zaterdag 22 september 2007 om 00:20
zaterdag 22 september 2007 om 08:10
Ik vraag me echt af of TO het kind niet wil laten komen omdat ze er financieel zo slecht voor staat of dat de buitenwereld een grote rol speelt. Ik snap werkelijk niet dat je een kind laat weghalen omdat je nog 1,5 jaar in de financiele shit zit. Is het niet zo dat je bang bent voor de reacties in het dorp of de reactie van je ouders? Je geeft behoorlijk af op je ouders maar in een eerdere posting zeg je wel dat ze je financieel behoorlijk bijgestaan hebben evenals de ouders van je vriend. Nogmaals, wil je je kind niet of wil je de situatie niet waarin het geboren gaat worden. (en wil je daarom het kind niet). Waarom is samenwonen geen optie? Wanneer je vriend fulltime werkt en jij werkt ook dan kan je toch ook heel veel schuld aflossen? Hij is niet minder verantwoordelijk voor jullie kind hoor. Ik wil je echt niet overhalen om het kind te houden maar ik kan me dus niet voorstellen als je wel een kinderwens hebt dat je het nu niet laat komen oa door de financiele situatie. Hebben jullie wel aan andere opties gedacht of stond het plegen van een abortus gelijk al vast omdat je je situatie uitzichtloos vindt?
Ik snap best dat mensen in bepaalde omstandigheden een abortus laten plegen in een vroeg stadium maar zoals jij, misschien wel met 18 weken, ik word er echt helemaal naar van als ik daar aan denk.
Ik snap best dat mensen in bepaalde omstandigheden een abortus laten plegen in een vroeg stadium maar zoals jij, misschien wel met 18 weken, ik word er echt helemaal naar van als ik daar aan denk.
zaterdag 22 september 2007 om 09:25
Bikkelien geeft toch ook aan dat ze voelt dat ze psychisch nog teveel in de war is. Zij (en ik trouwens ook) is van mening dat een kind idd niet voornamelijk geld nodig heeft, maar wel een stabiele omgeving. En die kan ze naar haar mening niet bieden. Dan kan iedereen hier wel zeggen dat ze dat kind een kans moet geven en 'oh je bent geen kind waard' maar je kunt het ook omdraaien en vinden dat het goed is dat ze deze keuze durft te maken. Alsof dit de makkelijkste weg is? Mensen vallen over het feit dat het al zo ver in de zwangerschap is maar die mogelijkheid is er wel. Het is met een reden dat de grens zo hoog ligt. Als ze het eerder had ontdekt, had ze het wel eerder laten doen. Dus ze heeft niet expres lang lopen wachten om dan nu eens lekker abortus te laten plegen.
En er zijn vrouwen die ook in een uitzichtloze situatie hebben gezeten en waarbij het allemaal is goed gekomen. Bedenk echter wel dat je in zo'n situatie niet kunt generaliseren, dus dat het bij jullie goed is gekomen betekent niet dat het bij bikkelien ook net zo makkelijk goed hoeft te komen. Wat als ze instort? Nee daar kan het kind blij mee zijn.
Bikkelien, ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat het gesprek maandag goed verloopt en dat alles op zijn pootjes terechtkomt, welke keuze je ook maakt.
En er zijn vrouwen die ook in een uitzichtloze situatie hebben gezeten en waarbij het allemaal is goed gekomen. Bedenk echter wel dat je in zo'n situatie niet kunt generaliseren, dus dat het bij jullie goed is gekomen betekent niet dat het bij bikkelien ook net zo makkelijk goed hoeft te komen. Wat als ze instort? Nee daar kan het kind blij mee zijn.
Bikkelien, ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat het gesprek maandag goed verloopt en dat alles op zijn pootjes terechtkomt, welke keuze je ook maakt.
zaterdag 22 september 2007 om 09:44
zaterdag 22 september 2007 om 09:55
Nee nou mooier, wat als ze instort?? Dan helemaal niks! Het kind heeft ook nog een vader hoor!Of vergeten we die voor t gemak even?Instorten na een kind krijgen is veel voorkomend en als dat een reden zou zijn om geen kind te nemen nou dan gaaat het goed met het geboortecijfer!
Weet jij hoeveel moeders na de geboorte van hun kind instorten, (zwaar)depressief zijn en zelfs soms psychotisch? ik ben zo vreselijk lang depressief geweest na de geboorte van mijn zoon, maar als ik t allemaal over zou moeten doen dan zou ik t weer doen! want ik ben geen slechte moeder geworden door de depressie en mijn zoon is niks tekort gekomen!Er is ook nog een meewegende factor als een vader.
Overigens: ze had al een maand(!) eerder kunnen testen.
Ik zou als ik geen kind wil echt direct een test doen, en als je dat niet doet daan denk je dus niet goed na, of het maakt je allemaal niet zoveel uit.
anoniem_28460 wijzigde dit bericht op 22-09-2007 09:57
Reden: woord was niet te ontcijferen door tikfout ;-)
Reden: woord was niet te ontcijferen door tikfout ;-)
% gewijzigd
zaterdag 22 september 2007 om 10:40
Wie weet stort ze ook wel in als ze abortus laat plegen. Dat is een beslissing die je niet terug kunt draaien en waar je enorme spijt van kunt krijgen.
Dit zijn allemaal speculaties... "wat als"...
TO is oud genoeg om haar verantwoordelijkheid te nemen!
Ik heb op de tentoonstelling 'Bodies' in de Beurs van Berlage een "klompje cellen" van 8 weken oud gezien.
Nou, dat is allesbehalve een "klompje cellen"! Beentjes, armpjes hoofd én oogjes zijn al te onderscheiden. Heel tastbaar...
zaterdag 22 september 2007 om 10:44
Ze had al een maand eerder kunnen testen..
Ik ken zat mensen die zich pas na jaren laten testen op geslachtziektes terwijl ze daar al jaren alle reden toe hadden.
Ik ken mensen die pas naar een tandarts gaan als de tanden uit hun mond vallen.
Kop in het zand steken is niet slim maar wel menselijk. En we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan.
Bovendien, als je de pil een paar maanden doorslikt is de menstruatie inderdaad nogal van slag. Dat je dan niet gelijk denkt dat zwanger bent is niet zo raar hoor.
Ik ken zat mensen die zich pas na jaren laten testen op geslachtziektes terwijl ze daar al jaren alle reden toe hadden.
Ik ken mensen die pas naar een tandarts gaan als de tanden uit hun mond vallen.
Kop in het zand steken is niet slim maar wel menselijk. En we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan.
Bovendien, als je de pil een paar maanden doorslikt is de menstruatie inderdaad nogal van slag. Dat je dan niet gelijk denkt dat zwanger bent is niet zo raar hoor.
zaterdag 22 september 2007 om 10:47
Lekker argument agent L
Jij gaat naar een tentoonstelling van lijken, arme anomieme chinezen die daar nooit toestemming voor hebben gegeven. Lijkepikkerij en post mortem ramptoerisme bij uitstek dus. En nu ga je verontwaardigt lopen doen over iemand die een beslissing over haar eigen lichaam wil nemen.
Jij gaat naar een tentoonstelling van lijken, arme anomieme chinezen die daar nooit toestemming voor hebben gegeven. Lijkepikkerij en post mortem ramptoerisme bij uitstek dus. En nu ga je verontwaardigt lopen doen over iemand die een beslissing over haar eigen lichaam wil nemen.