Kinderen
alle pijlers
Zwanger!!???? HELP!!! Wat nu!!?????
woensdag 19 september 2007 om 11:03
Goedemorgen allemaal.......
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
anoniem_15072 wijzigde dit bericht op 26-09-2007 11:00
Reden: Woord genuanceerd
Reden: Woord genuanceerd
% gewijzigd
zondag 23 september 2007 om 12:08
Sluit me ook aan bij Intiem.
Vind het ongelooflijk hoe veroordelend en afzeikerig er hier wordt gereageerd. De vraagstelling van Bikkelientje was niet hoe men hier over abortus denkt. Of sterker, hoe men over haar denkt. Nee, ze vraagt om ervaringen van anderen en hoe ze het zou moeten aanpakken. Met adviezen als FIOM en VBOK is ze direct aan de gang gegaan.
Schandalig vind ik het hoe ze aan de schandpaal wordt gebonden. Hoe velen er vanuit gaan dat ze al minstens 18 weken zwanger zou zijn. Dat weet ze nog helemaal niet. Die misselijkheid in juli hoeft geen zwangerschapsteken te zijn geweest. Ook niet zeker wanneer de pil niet goed heeft gewerkt. Oordeel niet te snel!
Iemand opperde zelfs, Ik hoop gewoon dat ze het kindje al gaat voelen schoppen. Hoezo hoop je dat?
Bikkelien, sterkte in deze rottijd.
Vind het ongelooflijk hoe veroordelend en afzeikerig er hier wordt gereageerd. De vraagstelling van Bikkelientje was niet hoe men hier over abortus denkt. Of sterker, hoe men over haar denkt. Nee, ze vraagt om ervaringen van anderen en hoe ze het zou moeten aanpakken. Met adviezen als FIOM en VBOK is ze direct aan de gang gegaan.
Schandalig vind ik het hoe ze aan de schandpaal wordt gebonden. Hoe velen er vanuit gaan dat ze al minstens 18 weken zwanger zou zijn. Dat weet ze nog helemaal niet. Die misselijkheid in juli hoeft geen zwangerschapsteken te zijn geweest. Ook niet zeker wanneer de pil niet goed heeft gewerkt. Oordeel niet te snel!
Iemand opperde zelfs, Ik hoop gewoon dat ze het kindje al gaat voelen schoppen. Hoezo hoop je dat?
Bikkelien, sterkte in deze rottijd.
zondag 23 september 2007 om 12:12
zondag 23 september 2007 om 12:15
Dat was ik Isis, en dat hoop ik naar aanleiding van de posting van Bikkelien waarin zij letterlijk een 18 weken oude foetus vergelijkt en gelijkstelt aan een klompje cellen van 5 weken waarvan nog geen hartje klopt. Daarom hoop ik dat t gaat schoppen zodat ze misschien alsnog zich realiseert dat t om een bijna levensvatbare baby gaat. Niets meer en niets minder mee bedoeld.
zondag 23 september 2007 om 12:18
De werking van de pil vermindert al door hem onzorgvuldig te slikken qua tijdstip, en hij is sowieso niet 100% betrouwbaar. Ook medicijnen, diarree, overgeven, kunnen de werking van de pil doen afnemen. Je kunt dus als je aan de pil bent ALTIJD zwanger worden, de kans is weliswaar heel klein, maar toch.
Am Yisrael Chai!
zondag 23 september 2007 om 12:27
Uhm... ben jij wel op de hoogte van het feit dat je tijdens je stopweek ook gewoon beschermd bent?
Eigenlijk vind ik het walgelijk, hoe sommigen hier reageren op Bikkelientje. En dan dat vergelijken van de situatie's, de één stond er blijkbaar nog slechter voor dan de ander en kijk eens aan, die heeft het ook gered, mét kind. En dat is dan schijbaar niet bedoeld om te laten zien hoe goed je dat allemaal hebt gedaan, maar waarom dan melden hoe hoog je schulden waren, dat je op straat leefde en weet ik veel wat nog meer? Iedereen ervaart een situatie anders en iedereen heeft een ander oordeel over wat een goede situatie is om een kind te laten komen.
Ik kan het begrijpen hoor, als mensen het gevoel krijgen dat Bikkelientje niet alle opties daadwerkelijk heeft overwogen. Maar waarom dan niet vertellen wat de mogelijkheden zijn, zonder daar gelijk allerlei veroordelingen aan toe te voegen?
Misschien heeft Bikkelientje d'r kop wel in het zand gestoken, ja misschien wel. Maar da's gebeurd en in plaats van daarin te blijven hangen, is het zinvoller om te brainstormen over wat nú goede keuzes zouden kunnen zijn.
Ik ga jullie nu toch ook niet meer vertellen hoe dom het misschien wel was dat je zoveel schulden hebt kunnen maken? Ik zeg nu toch ook niet meer dat er toen misschien wel hele naieve keuzes zijn gemaakt? In plaats daarvan helpen anderen jullie ook met allerlei tips om er weer bovenop te komen. Zo makkelijk is het blijkbaar.
zondag 23 september 2007 om 12:34
Ik wil dit toch wel graag nuanceren Sunlight. Bikkelientje heeft zelf uitgelegd dat ze daarmee bedoelde dat ze aan een "klompje cellen" en aan een foetus evenveel waarde toekent, niet dat ze aan beiden even weinig waarde toekent. Beiden zijn leven, zo stelde ze het ongeveer. Mijns inziens wel een verschil.
Ik heb Bikkelientje al geadviseerd toch na te denken over wat een tweedetrimesterabortus inhoudt, maar heb daar nog geen reactie op gehad. En ik zou, net als jij, nog steeds graag van haar willen horen of ze op enig moment twijfels heeft gehad en hoe ze daarmee omgegaan is/omgaat.
Ga in therapie!
zondag 23 september 2007 om 12:37
Daar bedoel ik mee dat het mij erop lijkt dat veel vrouwen abortus beschouwen als een laatste middel van anticonceptie. Dat het lijkt alsof het kind, wat er dus al gewoon ís, weggeredeneert wordt onder het mom van "ik wil niet zwanger zijn". En dat vind ik net zo laconiek als denken dat je lichaam moet wennen aan de stopweken en niet testen terwijl je gewoon niet ongesteld bent geworden, en absoluut géén kind wil op dit moment.
Het lijkt wel alsof veel vrouwen vertrouwen op dat laatste redmiddel. Anders gingen ze toch wel zorgvuldiger om met anticonceptie?
zondag 23 september 2007 om 12:39
zondag 23 september 2007 om 12:41
[quote]
[...]
Eigenlijk vind ik het walgelijk, hoe sommigen hier reageren op Bikkelientje. En dan dat vergelijken van de situatie's, de één stond er blijkbaar nog slechter voor dan de ander en kijk eens aan, die heeft het ook gered, mét kind. En dat is dan schijbaar niet bedoeld om te laten zien hoe goed je dat allemaal hebt gedaan, maar waarom dan melden hoe hoog je schulden waren, dat je op straat leefde en weet ik veel wat nog meer?
Nou, laat ik het dan maar eens hard stellen. Iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen ervaringen, situatie en gevoelens. Vrouwen die zich herkennen in Bikkeliens situatie en in die situatie wel een of meer kinderen hebben opgevoed of opvoeden, kunnen moeilijk anders dan Bikkeliens keuze keihard afkeuren. Als ze die zouden goedkeuren, als ze begrip tonen voor haar argumenten dat ze nu geen kind moet krijgen, dan zouden ze feitelijk tegen zichzelf zeggen dat ze in die situatie ook geen kind hadden moeten krijgen. Dat is logischerwijs absoluut niet te verkroppen.
Het zijn, denk ik, veelal vrouwen die heel hard werken om er het beste van te maken en stuk voor stuk heel goede moeders. Ze hebben heel veel obstakels overwonnen of vechten daar nog elke dag tegen. Op financieel en praktisch gebied en soms ook psychisch en emotioneel. Zij leveren die strijd elke dag. Als je dan te horen krijgt dat je in die situatie geen kind moet krijgen (want vanzelf projecteren ze die woorden op hun eigen situatie) dan raakt hen dat recht in hun hart. Vandaar denk ik de vaak heftige en emotionele reacties op dit topic.
Overigens heeft Bikkelien zelf aangegeven graag tegengeluiden te horen en zal ze zich, als haar besluit vaststaat, door deze verhalen daar toch niet vanaf laten brengen. Als ze twijfelt daarentegen misschien wel...
:[...]
Eigenlijk vind ik het walgelijk, hoe sommigen hier reageren op Bikkelientje. En dan dat vergelijken van de situatie's, de één stond er blijkbaar nog slechter voor dan de ander en kijk eens aan, die heeft het ook gered, mét kind. En dat is dan schijbaar niet bedoeld om te laten zien hoe goed je dat allemaal hebt gedaan, maar waarom dan melden hoe hoog je schulden waren, dat je op straat leefde en weet ik veel wat nog meer?
Nou, laat ik het dan maar eens hard stellen. Iedereen schrijft hier vanuit zijn eigen ervaringen, situatie en gevoelens. Vrouwen die zich herkennen in Bikkeliens situatie en in die situatie wel een of meer kinderen hebben opgevoed of opvoeden, kunnen moeilijk anders dan Bikkeliens keuze keihard afkeuren. Als ze die zouden goedkeuren, als ze begrip tonen voor haar argumenten dat ze nu geen kind moet krijgen, dan zouden ze feitelijk tegen zichzelf zeggen dat ze in die situatie ook geen kind hadden moeten krijgen. Dat is logischerwijs absoluut niet te verkroppen.
Het zijn, denk ik, veelal vrouwen die heel hard werken om er het beste van te maken en stuk voor stuk heel goede moeders. Ze hebben heel veel obstakels overwonnen of vechten daar nog elke dag tegen. Op financieel en praktisch gebied en soms ook psychisch en emotioneel. Zij leveren die strijd elke dag. Als je dan te horen krijgt dat je in die situatie geen kind moet krijgen (want vanzelf projecteren ze die woorden op hun eigen situatie) dan raakt hen dat recht in hun hart. Vandaar denk ik de vaak heftige en emotionele reacties op dit topic.
Overigens heeft Bikkelien zelf aangegeven graag tegengeluiden te horen en zal ze zich, als haar besluit vaststaat, door deze verhalen daar toch niet vanaf laten brengen. Als ze twijfelt daarentegen misschien wel...
Ga in therapie!
zondag 23 september 2007 om 12:43
Ik heb het gelezen als gelijkwaardig. En of dat nu even veel of weinig waarde heeft, of denigrerend of niet denigrerend bedoeld is, is niet wat ik er mee wilde aangeven. Wat ik bedoelde was namelijk dat je het niet gelijk kunt trekken, alleen al op basis van hoe het geaborteerd wordt. En ik denk dat dat iets is waarin ze zich vergist, of niet bij stilstaat.
zondag 23 september 2007 om 12:45
Ik zei al Celeone dat ik er eigenlijk niks vanaf weet. Ik dacht dat als je cyclus dermate onderbroken werd, alleen oneigelijk gebruik van de pil ervoor kon zorgen dat je zwanger zou raken.
Verder kan ik je reactie niet helemaal volgen omdat je het over "jullie" en "sommigen" hebt. Heb je wel gelezen dat er veel verschillende invalshoeken zijn? Wat is er nou zo walgelijk?
En Intiem, ik heb niemand horen zeggen "ah joh, komt allemaal wel goed". Ik heb wel horen zeggen dat er geen garanties zijn en dat situaties die uitzichtsloos lijken te zijn opeens ten goede keren, en vice versa.
Ik denk juist dat Bikkelientje door deze discussie veel beter geinformeerd haar beslissing kan nemen.
Verder kan ik je reactie niet helemaal volgen omdat je het over "jullie" en "sommigen" hebt. Heb je wel gelezen dat er veel verschillende invalshoeken zijn? Wat is er nou zo walgelijk?
En Intiem, ik heb niemand horen zeggen "ah joh, komt allemaal wel goed". Ik heb wel horen zeggen dat er geen garanties zijn en dat situaties die uitzichtsloos lijken te zijn opeens ten goede keren, en vice versa.
Ik denk juist dat Bikkelientje door deze discussie veel beter geinformeerd haar beslissing kan nemen.
zondag 23 september 2007 om 12:47
Weet je, het is helemaal niet zo uitzonderlijk als je menstruatie uitblijft in je stopweek hoor. Natuurlijk wel gelijk aan de bel trekken als je diarree hebt gehad of hebt overgegeven (binnen 3-4 uur na slikken pil), maar als je je pillen altijd correct hebt ingenomen is er echt geen man overboord. Sterker nog, dat staat zelfs in de bijsluiter.
zondag 23 september 2007 om 12:54
Wat jammer dat je zo generaliseert Evidenza. Ik heb altijd begrepen dat de tendens is dat vrouwen niet lichtvaardig besluiten om een abortus te laten plegen. Ik ken ook wel een voorbeeld (van lang geleden) van een meisje dat rond haar 20ste al 4 abortussen had ondergaan, die had bij wijze van spreken een abonnement erop. Ze deed ook nog steeds niet aan goede anticonceptie. Dat vind ik iets verschrikkelijks, ik snap trouwens ook niet dat je dat wilt. Maar ik zie dat eerder als een uitzondering, ik heb niet de indruk dat "veel vrouwen" zo tegenover een abortus staan zoals jij het stelt.
Het is hier niet echt de plek om daar nu over in discussie te gaan, maar ik vraag me af hoe je komt aan de hypothese dat "veel vrouwen" er zo over denken. Is dat jouw perceptie? Ik heb niet de indruk dat sinds een veilige abortus mogelijk is er meer ongewenste zwangerschappen zijn. Die zijn volgens mij van alle tijden en kunnen alleen door goede voorlichting over anticonceptie worden bestreden. Ook die voorlichting helpt het probleem nooit helemaal de wereld uit, dat blijkt wel. Maar ik geloof niet dat mensen onzorgvuldiger met anticonceptie zijn geworden omdat het uitwijkmiddel nu veiliger is geworden (want abortus bestond altijd al).
Ik denk eerder dat Bikkelien, zoals al eerder geopperd is, struisvogelpolitiek heeft toegepast. Dat had niets met laconiek zijn te maken, want nu zal ze waarschijnlijk met de vervelende gevolgen ervan geconfronteerd in de vorm van een tweedetrimesterabortus. Hoe laconiek je ook bent lijkt me dat een veel vervelender affaire dan een eerstetrimesterabortus.
Het is hier niet echt de plek om daar nu over in discussie te gaan, maar ik vraag me af hoe je komt aan de hypothese dat "veel vrouwen" er zo over denken. Is dat jouw perceptie? Ik heb niet de indruk dat sinds een veilige abortus mogelijk is er meer ongewenste zwangerschappen zijn. Die zijn volgens mij van alle tijden en kunnen alleen door goede voorlichting over anticonceptie worden bestreden. Ook die voorlichting helpt het probleem nooit helemaal de wereld uit, dat blijkt wel. Maar ik geloof niet dat mensen onzorgvuldiger met anticonceptie zijn geworden omdat het uitwijkmiddel nu veiliger is geworden (want abortus bestond altijd al).
Ik denk eerder dat Bikkelien, zoals al eerder geopperd is, struisvogelpolitiek heeft toegepast. Dat had niets met laconiek zijn te maken, want nu zal ze waarschijnlijk met de vervelende gevolgen ervan geconfronteerd in de vorm van een tweedetrimesterabortus. Hoe laconiek je ook bent lijkt me dat een veel vervelender affaire dan een eerstetrimesterabortus.
anoniem_13400 wijzigde dit bericht op 23-09-2007 12:59
Reden: zin niet afgemaakt
Reden: zin niet afgemaakt
% gewijzigd
Ga in therapie!
zondag 23 september 2007 om 12:54
Ik vind het walgelijk dat hier zonder schroom gezegd wordt dat het kind haar niet eens is gegund als ze de opties niet goed overweegt (in de ogen van de mensen die dat zeggen!). Ik vind het ook walgelijk dat wordt gehoopt dat dat kindje dit weekend nog gaat schoppen. Ik denk, als iemand echt overtuigd is van een abortus, dat zo'n schopje iemand niet zal doen besluiten het toch maar niet te doen. Ik denk wel dat de beslissing om abortus te plegen dan nog zwaarder valt en dus vind ik zo'n opmerking vreselijk misplaatst.
Natuurlijk heb ik gelezen dat er verschillende invalshoeken zijn. En in het begin werden er ook nog echt goede tips gegeven, maar het werd al snel... vals eigenlijk.
Natuurlijk heb ik gelezen dat er verschillende invalshoeken zijn. En in het begin werden er ook nog echt goede tips gegeven, maar het werd al snel... vals eigenlijk.
zondag 23 september 2007 om 12:56
zondag 23 september 2007 om 13:04
zondag 23 september 2007 om 13:05
Dubiootje, ik zeg ook niet dat vrouwen lichtvaardig besluíten een abortus te laten uitvoeren, ik zeg dat vrouwen lichtvaardig met anticonceptie omspringen met in hun ( onbewuste misschien wel) achterhoofd dat er nog een laatste redmiddel is. Ik zeg niet dat dat een fijne optie voor ze is, maar het is wel een optie.
En struisvogelpolitiek bedrijven valt in mijn boek onder laconiek zijn. Maar daar hoeven we het niet eens over te zijn hoor.
En struisvogelpolitiek bedrijven valt in mijn boek onder laconiek zijn. Maar daar hoeven we het niet eens over te zijn hoor.
zondag 23 september 2007 om 13:06
zondag 23 september 2007 om 13:13
Ik snap je hoor, we zijn het inderdaad eens Ik heb juist Bikkelien aangeraden zich te informeren over wat een tweedetrimesterabortus inhoudt. Ik moet er niet aan denken dat je zoiets laat uitvoeren zonder dat precies te weten en daar pas later achter te komen. Ze hoort inderdaad pas morgen hoe ver ze is, en ik heb Bikkelien dan ook aangeraden om het gesprek van morgen voor te bereiden door zelf vragen op papier te zetten. Dat vind ik namelijk ook een manier van verantwoordelijkheid nemen, zo'n gesprek niet over je heen laten komen. Als blijkt dat ze in haar tweede trimester zit, kan ze dan direct vragen wat ze daarover wil weten.
Evidenza, struisvogelpolitiek en een laconieke houding zijn allebei manieren om geen verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen van je daden. Dus in zoverre ben ik het wel met je eens ja. Bedankt voor je nuancering.
Ga in therapie!
zondag 23 september 2007 om 13:14
[quote]
IIk vind het ook walgelijk dat wordt gehoopt dat dat kindje dit weekend nog gaat schoppen. Ik denk, als iemand echt overtuigd is van een abortus, dat zo'n schopje iemand niet zal doen besluiten het toch maar niet te doen. Ik denk wel dat de beslissing om abortus te plegen dan nog zwaarder valt en dus vind ik zo'n opmerking vreselijk misplaatst.
Waarom is dit walgelijk? voor veel vrouwen wordt de zwangerschap pas echt werkelijk als ze het eerste duidelijke teken van leven ontvangen. Ik denk dat je die beslissing overwogen kan nemen als je alle invalshoeken gezien hebt, en als een schopje je die ene hoek net even laat zien die je nog even gemist hebt, om de reden dat je dacht dat het je darmen waren, danwel je ervoor koos om dat te denken, is dat alleen maar mooi voor de beeldvorming. En dat kan bij Bikkelien juist zo uitwerken dat ze zich daardoor realiseert wat ze eigenlijk in haar buik heeft zitten. Of niet. Maar dan heeft ze wel alle invalshoeken gehad.
En nogmaals, ze zal misschien wel twijfels hebben, dat weten we niet want daar heeft ze geen antwoord op gegeven, dus ook jij kunt daar geen conclusie uit trekken dat het niet uit zal maken.
:IIk vind het ook walgelijk dat wordt gehoopt dat dat kindje dit weekend nog gaat schoppen. Ik denk, als iemand echt overtuigd is van een abortus, dat zo'n schopje iemand niet zal doen besluiten het toch maar niet te doen. Ik denk wel dat de beslissing om abortus te plegen dan nog zwaarder valt en dus vind ik zo'n opmerking vreselijk misplaatst.
Waarom is dit walgelijk? voor veel vrouwen wordt de zwangerschap pas echt werkelijk als ze het eerste duidelijke teken van leven ontvangen. Ik denk dat je die beslissing overwogen kan nemen als je alle invalshoeken gezien hebt, en als een schopje je die ene hoek net even laat zien die je nog even gemist hebt, om de reden dat je dacht dat het je darmen waren, danwel je ervoor koos om dat te denken, is dat alleen maar mooi voor de beeldvorming. En dat kan bij Bikkelien juist zo uitwerken dat ze zich daardoor realiseert wat ze eigenlijk in haar buik heeft zitten. Of niet. Maar dan heeft ze wel alle invalshoeken gehad.
En nogmaals, ze zal misschien wel twijfels hebben, dat weten we niet want daar heeft ze geen antwoord op gegeven, dus ook jij kunt daar geen conclusie uit trekken dat het niet uit zal maken.
zondag 23 september 2007 om 13:18
Dat zou allemaal opgaan als Bikkelientje niet zwanger IS. Maar dat is ze nu eenmaal wel, dus heeft het weinig zin om na te denken over wat een ideale situatie zou zijn als ze niet zwanger was. Tuurlijk, zul je dan zeggen, daar is nu net die abortus voor, om ervoor te zorgen dat ze niet zwanger meer is, maar ik persoonlijk vind dat rijkelijk te laat.
Volgens mij zijn de meeste postings toch ook bedoeld om te brainstormen over mogelijkheden? De mijne in ieder geval wel, ik heb telefoonnummers gegeven, uitgelegd waar je aan moet denken als je een abortusgesprek wil, dingen over schuldsanering uitgelegd, hulpinstanties genoemd, aangeraden om in godsnaam nu eindelijk eens een termijnecho te gaan doen, ga zo maar door. En dat terwijl ik faliekant tegen abortus ben.
Am Yisrael Chai!