Kinderen
alle pijlers
Zwanger!!???? HELP!!! Wat nu!!?????
woensdag 19 september 2007 om 11:03
Goedemorgen allemaal.......
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
anoniem_15072 wijzigde dit bericht op 26-09-2007 11:00
Reden: Woord genuanceerd
Reden: Woord genuanceerd
% gewijzigd
zondag 23 september 2007 om 13:28
Hoewel ik snap dat je dit denkt, wil ik even duidelijk stellen dat deze theorie voor mij in ieder geval niet opgaat. Ik ben sowieso tegen abortus en kan ook gewoon niet begrijpen dat iemand die kinderen wil haar eigen kind weghaalt. Daar kan ik gewoon niks mee. Bovendien vind ik, zoals eerder gezegd, de visie op kinderen krijgen in Nederland enorm overtrokken en worden in mijn ogen van bijzaken buitenproportionele hoofdzaken gemaakt. Ik kan me persoonlijk maar weinig situaties voorstellen waarin je geen kind zou kunnen krijgen en vind het ergens heel treurig dat zoiets bijzonders, zoiets wonderlijks en zoiets vreugdevols in Nederland vaak wordt gereduceerd tot zulke banaliteiten als geld en aanverwanten. Maargoed, ik ben dan wel weer zo hard dat ik mensen die de schoonheid van een kind niet kunnen zien, die hun éigen kind, zoals mamzelle treffend zei, minder belangrijk vinden dan de hypotheekverstrekker, ook helemaal geen kind gun. Paarlen voor de zwijnen, vind ik dat ergens diep in mijn hart.
Am Yisrael Chai!
zondag 23 september 2007 om 13:33
Sorry bikkelientje, heb lang getwijfeld om dit te posten maar een kindje van 18 weken is al een hele baby.
Realiseer je wat je straks kwijtraakt. Jouw eigen vlees, jouw bloed stroomt al door zijn of haar aderen. De volgende generatie in jouw familie.
Ik heb tranen in mijn ogen, maar waarschijnlijk dat niemand je meer van gedachten kan veranderen. Het komt vast allemaal goed en krijg je hulp van alle kanten!
Sterkte....
foetus van 18 weken...
Realiseer je wat je straks kwijtraakt. Jouw eigen vlees, jouw bloed stroomt al door zijn of haar aderen. De volgende generatie in jouw familie.
Ik heb tranen in mijn ogen, maar waarschijnlijk dat niemand je meer van gedachten kan veranderen. Het komt vast allemaal goed en krijg je hulp van alle kanten!
Sterkte....
foetus van 18 weken...
zondag 23 september 2007 om 13:38
FV, ik begrijp dat jij je niet aangesproken voelt. Ik probeer eigenlijk wat begrip te kweken voor een aantal mensen die hier met hart en ziel hun ervaringen schrijven en nu worden aangevallen op hun "walgelijke" postings. Misschien drukken ze zich soms wat hard uit en ik ben het lang niet altijd met ze eens, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt. Denk ik. Ik weet niet of ik het goed op papier krijg zo, ik vind het lastig uit te leggen, maar de bedoeling is in elk geval goed
Ga in therapie!
zondag 23 september 2007 om 13:42
En nog even een aanvulling op Celeone's posting: Als ik het goed begrijp mag je dus niets (in mijn ogen toch wel redelijk essentieels ) zeggen dat het zwaarder maakt, die beslissing?want dan is het misplaatst?
Das nog eens struisvogelen zeg!Over weloverwogen beslissingen nemen, we denken er wel over na, maar als je iets mogelijk de beslissing moeilijker makend zegt, dan mag je je mond houden....
Das nog eens struisvogelen zeg!Over weloverwogen beslissingen nemen, we denken er wel over na, maar als je iets mogelijk de beslissing moeilijker makend zegt, dan mag je je mond houden....
zondag 23 september 2007 om 14:08
Ik snap dat je het goed bedoeld hoor, maar ik vraag me wel af of jouw theorie dan wel voor andere vrouwen zou gelden. Het zou kunnen hoor, maar ik denk zelf dat het veel simpeler is. Ik denk dat iedereen ( of goed: 99%) die een kind hééft zich gewoon niet kan voorstellen dat zich enige omstandigheid zou kunnen voordoen waarin je dat kind niet zou willen hebben. Of waarin dat kind je een last is die je leven ellendiger maakt in plaats van mooier.
Dat stoort me altijd zo in dit soort discussies, de voorstanders van abortus gaan categorisch voorbij aan het feit dat, hoe klote je leven ook is, voor vrijwel iedereen geldt dat hun kinderen nou net die kloterigheid mooier maken en beter maken. Om dat dan gereduceerd te zien worden tot "een klompje cellen" of iets wat kapot gemaakt dient te worden, dát is hetgeen wat in je hart raakt. Hoe je het ook wendt of keert, al die geaborteerde klompjes cellen waren anders kindjes geweest zoals die van mij, of van elke andere moeder hier.
Am Yisrael Chai!
zondag 23 september 2007 om 14:12
zondag 23 september 2007 om 14:53
zondag 23 september 2007 om 15:02
oh ja Bikkelientje,
Waarom heb je dit topic eigenlijk onder het "kinderen"-forum gezet??
Je wilt geen kind, dus lijkt me niet slim om dit topic tussen alle vrolijke moeders en zwangeren te zetten.
Had het beter bij "Entertainment" kunnen posten.... of bij het "Ik-wil-het-niet-en-hoe kom-ik-er-van-af?'-forum.
Je snap het al, ik wordt kotsmisselijk van dit soort dingen.
Waarom heb je dit topic eigenlijk onder het "kinderen"-forum gezet??
Je wilt geen kind, dus lijkt me niet slim om dit topic tussen alle vrolijke moeders en zwangeren te zetten.
Had het beter bij "Entertainment" kunnen posten.... of bij het "Ik-wil-het-niet-en-hoe kom-ik-er-van-af?'-forum.
Je snap het al, ik wordt kotsmisselijk van dit soort dingen.
zondag 23 september 2007 om 15:14
Blue Fish, Bikkelientje heeft dit topic niet zelf onder deze pijler gezet, dat heeft de Viva-angel gedaan. Ik vind ik je reacties bijzonder kinderachtig. Je kunt ook op een andere wijze je mening kenbaar maken als je het niet met iemand eens bent. De reacties van FV etc. zetten m.i. heel wat meer zoden aan de dijk.
Bikkelientje, ik kan niet voor je denken, ik hoop echter wel dat je goed na denkt over het feit of je dit kind al dan niet laat weghalen. Vooral omdat ik het gevoel heb dat je toch ook heel erg bezig bent met wat je omgeving (je ouders) hiervan vinden. Baseer alsjeblieft niet daar je beslissing op. Die beslissing is aan jou. Onderschat daarnaast de ingreep voor het afbreken van je zwangerschap niet. Feitelijk maak je een bevalling door, kortom een heel emotioneel en ook fysiek heftig gebeuren. M.i. kun je deze beslissing eigenlijk ook niet op puur rationele gronden (geldgebrek, slecht tijdstip, omgeving etc.) nemen.
Zelf zou ik de zwangerschap niet kunnen laten afbreken, vooral ook gezien de duur van je zwangerschap. Daarnaast denk ik dat er allerlei opties zijn die je in overweging kunt nemen. Laat je alsjeblieft goed voorlichten. Heel veel succes met je gesprek bij het FIOM en sterkte toegewenst.
P.S. Wyfke, jouw insinuatie dat TO zich zou zitten ''verkneukelen'' vind ik ronduit smakeloos en dieptriest. Anders zou ze ook zeker niet de discussie aangaan etc.
Bikkelientje, ik kan niet voor je denken, ik hoop echter wel dat je goed na denkt over het feit of je dit kind al dan niet laat weghalen. Vooral omdat ik het gevoel heb dat je toch ook heel erg bezig bent met wat je omgeving (je ouders) hiervan vinden. Baseer alsjeblieft niet daar je beslissing op. Die beslissing is aan jou. Onderschat daarnaast de ingreep voor het afbreken van je zwangerschap niet. Feitelijk maak je een bevalling door, kortom een heel emotioneel en ook fysiek heftig gebeuren. M.i. kun je deze beslissing eigenlijk ook niet op puur rationele gronden (geldgebrek, slecht tijdstip, omgeving etc.) nemen.
Zelf zou ik de zwangerschap niet kunnen laten afbreken, vooral ook gezien de duur van je zwangerschap. Daarnaast denk ik dat er allerlei opties zijn die je in overweging kunt nemen. Laat je alsjeblieft goed voorlichten. Heel veel succes met je gesprek bij het FIOM en sterkte toegewenst.
P.S. Wyfke, jouw insinuatie dat TO zich zou zitten ''verkneukelen'' vind ik ronduit smakeloos en dieptriest. Anders zou ze ook zeker niet de discussie aangaan etc.
zondag 23 september 2007 om 16:11
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dit bij Kinderen is gezet, maar goed.
Bikkelien, om het je gemakkelijk te maken heb ik een artikel voor je gezocht waarin veel aspecten van een abortus uitgebreid beschreven worden, zowel het fysieke als het psychische. Doe er je voordeel mee. Er wordt onder andere geschreven dat de pijn afhankelijk kan zijn van de gesteldheid van de vrouw, o.a. het feit of ze ambivalente gevoelens heeft over de abortus of slecht is voorbereid.
Bikkelien, om het je gemakkelijk te maken heb ik een artikel voor je gezocht waarin veel aspecten van een abortus uitgebreid beschreven worden, zowel het fysieke als het psychische. Doe er je voordeel mee. Er wordt onder andere geschreven dat de pijn afhankelijk kan zijn van de gesteldheid van de vrouw, o.a. het feit of ze ambivalente gevoelens heeft over de abortus of slecht is voorbereid.
Ga in therapie!
zondag 23 september 2007 om 16:22
@FV
Als reactie op jouw uitleg over de schuldsanering, ik wist niet dat het ook zo kon.
Bij schuldsanering denk ik aan iemand die niet werkt "omdat het toch niets oplevert" en hier doe ik sommige mensen mee te kort blijkbaar.
Bij schuldsanering denk ik aan iemand met een uitkering die een jaar of 5 50 euro per maand aflost op een megaschuld waarna de rest wordt kwijtgescholden en dus een ander ervoor opdraait.
Bedankt voor je uitleg, je hebt mijn beeld bijgesteld.
Als reactie op jouw uitleg over de schuldsanering, ik wist niet dat het ook zo kon.
Bij schuldsanering denk ik aan iemand die niet werkt "omdat het toch niets oplevert" en hier doe ik sommige mensen mee te kort blijkbaar.
Bij schuldsanering denk ik aan iemand met een uitkering die een jaar of 5 50 euro per maand aflost op een megaschuld waarna de rest wordt kwijtgescholden en dus een ander ervoor opdraait.
Bedankt voor je uitleg, je hebt mijn beeld bijgesteld.
zondag 23 september 2007 om 16:36
Ik ga ervanuit dat Bikkelientje de discussie nog volgt. Hoop wel dat ze een computer ter beschikking heeft, anyway heeft ze nog een hele week.
Dubio, ook voor mij geldt dat dit topic niet gaat over mijn moederschap. Ik hoop dat het feit dat ze een topic op dit forum plaatst, betekent dat ze ergens twijfel heeft over de beslissing. Het kind kan niet voor zichzelf spreken, wij, andere mensen, kunnen wel voor hem of haar spreken.
Anyway, abortus is een non-issue voor me sinds ik weet dat je kinderen kunt krijgen. Over één van mijn kinderen heeft een vriend me proberen overtuigen van het praktische nut daarvan -en ik zat toen psychisch diep in de shit- ... die persoon is geen vriend meer. In die acht jaar dat dat jongske nu op de wereld loopt heeft 'ie behoorlijk wat meegemaakt, maar hij is er gewoon en zonder al te veel zorgen.
Ik hoop dat jouw kind zo'n overlevende zal zijn.
Dubio, ook voor mij geldt dat dit topic niet gaat over mijn moederschap. Ik hoop dat het feit dat ze een topic op dit forum plaatst, betekent dat ze ergens twijfel heeft over de beslissing. Het kind kan niet voor zichzelf spreken, wij, andere mensen, kunnen wel voor hem of haar spreken.
Anyway, abortus is een non-issue voor me sinds ik weet dat je kinderen kunt krijgen. Over één van mijn kinderen heeft een vriend me proberen overtuigen van het praktische nut daarvan -en ik zat toen psychisch diep in de shit- ... die persoon is geen vriend meer. In die acht jaar dat dat jongske nu op de wereld loopt heeft 'ie behoorlijk wat meegemaakt, maar hij is er gewoon en zonder al te veel zorgen.
Ik hoop dat jouw kind zo'n overlevende zal zijn.
zondag 23 september 2007 om 17:17
Het is wel makkelijk praten en oordelen voor een ander!
TO kiest ervoor om eerst haar leven op een rijtje te hebben. zowel financieel als persoonlijk. Hier roept men rustig dat ze zich nog dieper in de schulden kan werken en dat alles wel goed komt! Hoezo?
Geld maakt niet gelukkig, maar het leven zonder (of met heeel weinig) geld is geen pretje. Het kan je plezier in leven behoorlijk vergallen. Als je daarnaast dan ook nog eens niet alles op een rijtje hebt kunnen zetten, hoe kun je dan een goede ouder zijn?
Daarnaast nog een heel ander punt: Wie zegt dat ze haar contract dadelijk verlengen als ze het kind wel wil houden? Dan heeft ze én een schuld én geen baan meer. En als je zwanger bent kom je niet snel aan een nieuwe baan. Komt ze in aanmerking voor een uitkering en komt er van aflossen helemaal niets meer terecht. Ik zie misschien alleen maar beren op de weg. Maar ik probeer het door de ogen van de TO te bekijken.
TO kiest ervoor om eerst haar leven op een rijtje te hebben. zowel financieel als persoonlijk. Hier roept men rustig dat ze zich nog dieper in de schulden kan werken en dat alles wel goed komt! Hoezo?
Geld maakt niet gelukkig, maar het leven zonder (of met heeel weinig) geld is geen pretje. Het kan je plezier in leven behoorlijk vergallen. Als je daarnaast dan ook nog eens niet alles op een rijtje hebt kunnen zetten, hoe kun je dan een goede ouder zijn?
Daarnaast nog een heel ander punt: Wie zegt dat ze haar contract dadelijk verlengen als ze het kind wel wil houden? Dan heeft ze én een schuld én geen baan meer. En als je zwanger bent kom je niet snel aan een nieuwe baan. Komt ze in aanmerking voor een uitkering en komt er van aflossen helemaal niets meer terecht. Ik zie misschien alleen maar beren op de weg. Maar ik probeer het door de ogen van de TO te bekijken.
zondag 23 september 2007 om 17:49
maar wat nou als je echt geen kind wil (los van hoe TO het allemaal aangepakt heeft qua tijdsplanning), kun je dan wel een goede ouder zijn? Dit is ook los van of je later nog wel kinderen wil. Ik vind de manier waarop TO het allemaal aanpakt ook nou niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen, maar ik vraag me wel af wat je een kind aandoet dat niet gewenst geboren wordt.
zondag 23 september 2007 om 18:03
Ik zou zelf nooit voor een abortus kiezen (o.a. omdat mijn sociaal netwerk en zekerheid het toe laat een kindje op te kunnen voeden als het niet gepland is). MAar jullie doen hier alsof alle vrouwen die niet in een goede financiele situatie zitten. Zonder goed sociaal netwerk, huisvesting en nog veel meer er allemaal goed vanaf zijn gekomen ondanks/of juist door dat ze hun kindje hebben gehouden. Komt het ook wel eens in jullie op dat er zoveel meer mensen hier rond lopen die hun kind liever niet dan wel zien. Dat een kind van nog geen paar jaar verwijten om het hoofd gegooid krijgt omdat zij er de oorzaak van zijn van alle ellende van de ouders. dat geld niet gelukkig maakt weten we allemaal wel. Maar het is niet voor niks dat de ruzies in de meeste huishoudingen gaan over de financien.
Jullie doen alsof alleen liefde genoeg is. Klopt je komt er heeeeeeel ver mee. Maar is echt niet zaligmakend in een maatschappij als de onze!
TO moet maar net dat geluk hebben dat ze niet zonder baan komt te zitten terwijl ze zwanger is. Ook huur van een woning kost geld. Nu is haar vriend er nog voor haar. Maar wie zegt dat dat over een half jaar ook nog zo is??? Een vrouwe die psychisch de afgelopen periode genoeg te verduren heeft gehad is niet de stabielste omgeving die een kind zich kan wensen.
Natuurlijk je kan in de schulden zitten en psychisch niet helemaal in orde zijn en toch een geweldige moeder zijn. Maar er zijn genoeg ouders die het heel wat beter hebben en toch een veeeeeeeel minder goede ouder zijn!!!!!!!!!
Ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan. Maar wat als TO haar kind krijgt, baan verliest, vriend verliest, woning nauwelijks kan betalen enz enz. Waar zijn jullie dan die hier zo hard roepen dat het allemaal wel goed komt en het juist door het kind allemaal draaglijk gemaakt wordt????????
Jullie doen alsof alleen liefde genoeg is. Klopt je komt er heeeeeeel ver mee. Maar is echt niet zaligmakend in een maatschappij als de onze!
TO moet maar net dat geluk hebben dat ze niet zonder baan komt te zitten terwijl ze zwanger is. Ook huur van een woning kost geld. Nu is haar vriend er nog voor haar. Maar wie zegt dat dat over een half jaar ook nog zo is??? Een vrouwe die psychisch de afgelopen periode genoeg te verduren heeft gehad is niet de stabielste omgeving die een kind zich kan wensen.
Natuurlijk je kan in de schulden zitten en psychisch niet helemaal in orde zijn en toch een geweldige moeder zijn. Maar er zijn genoeg ouders die het heel wat beter hebben en toch een veeeeeeeel minder goede ouder zijn!!!!!!!!!
Ik hoop natuurlijk dat alles goed blijft gaan. Maar wat als TO haar kind krijgt, baan verliest, vriend verliest, woning nauwelijks kan betalen enz enz. Waar zijn jullie dan die hier zo hard roepen dat het allemaal wel goed komt en het juist door het kind allemaal draaglijk gemaakt wordt????????
zondag 23 september 2007 om 18:15
Het mooie van kinderen krijgen is nu net dat het zoveel dingen in een ander perspectief plaatst. Bijvoorbeeld de issues die Bikkelientje heeft tav haar eigen ouders en jeugd, daar herken ik wel wat in, ik denk dat veel jonge vrouwen met dergelijke issues worstelen in de jaren tussen 20 en 30. Zelf een kind krijgen kan je daarin een heel andere kijk op de dingen geven, voor mij persoonlijk werkte dat wel zo. Je bent je ineens bewust van hoe kwetsbaar je je kunt voelen als ouder, hoe machteloos ook soms, hoe overweldigd, hoe erg je het gevoel kan hebben dat-je-maar-wat-aan-het-doen-bent. Maar daarnaast ervaar je ook hoe allesomvattend de liefde voor je kind is. Hoe je er meer van houdt dan de de zee diep is en de aarde groot is. Hoe je je tot in je tenen beseft dat dit kleine wezen nooit zal kunnen snappen hoe ENORM die liefde is. En bij mij werkte het zo dat ik daardoor veel milder werd naar mijn eigen ouders en dan met name mijn moeder. Net zoals mijn eigen zoon nooit zal beseffen dat hij mijn hart en mijn ziel is, had ik totdat ik hem kreeg niet beseft dat ik mijn moeders hart en ziel was. Dat hoor je ook niet te weten als kind, denk ik, dat zou een veel te zware last zijn. Maar goed, zelf een kind krijgen kan dus een heleboel jeugdissues die tot dan toe heel belangrijk leken, ineens veel minder belangrijk maken.
Ook kan het zo zijn, en dat is wederom mijn eigen ervaring, dat júist als je op andere vlakken het gevoel hebt gefaald te hebben (ik kan me voorstellen dat bijv. dat niet doorgegane huwelijk van Bikkelientje zo'n ding is), het moederschap je heel veel zelfvertrouwen geeft. Het brengt je leven terug tot de essentie, waarin wat de buren of het dorp vinden, wat je zelf vindt, lang niet zo belangrijk meer is. De glimlach van je kind, de verzaligde zuchtjes als het voldaan is na het drinken, díe zijn belangrijk. Fuck het dorp, de buren, het vivaforum, whoever, jij en je kind, dat is je universum en het enige wat telt.
Vandaar dat ik eerder al zei dat als het om Bikkelientjes psyche gaat, het kind houden mij veel positiever lijkt dan nu een abortus. Een kind krijgen kan, en ik ben me ervan bewust dat dat niet voor iedereen geldt, maar voor mij toevallig wel, een hele helende ervaring zijn.
Verder begrijp ik niet zo goed waarom ze zich dieper in de schulden zou moeten steken? Dat heeft toch ook niemand gezegd? Een baby kan je nog op een zolderkamertje in een kartonnen doos krijgen, ik zie niet in waarom ze meer schulden zou moeten maken. Hooguit dat ze wat minder snel aflost, maar als je dat afzet tegenover een mensenleven is dat toch niet zo'n ramp?
Am Yisrael Chai!
zondag 23 september 2007 om 18:21
Nurselovely,
Bikkelientje zélf geeft al aan dat een kind in haar ogen alleen kommer en kwel zal zijn. Aangezien ze toch een topic heeft geopend, neem ik aan dat ze verschillende meningen wil. Dan lijkt het me constructiever om ook de ándere kant van de zaak te belichten, zoals ik dat in elke discussie constructiever vind dan alleen meehuilen dat het inderdaad ellende is/ dat hij inderdaadeen klootzak is/ dat borstvoeding geven inderdaad retemoeilijk en dramatisch is/ vul het allemaal maar in.
Ja, er lopen mensen op de wereld die in hun kind de oorzaak van al hun ellende zien. So? Als Bikkelientje dat ook denkt zal ze die abortus heus door laten gaan, je denkt toch niet echt dat een stelletje vreemden op een forum iemand van een abortus kunnen weerhouden?
Bikkelientje zélf geeft al aan dat een kind in haar ogen alleen kommer en kwel zal zijn. Aangezien ze toch een topic heeft geopend, neem ik aan dat ze verschillende meningen wil. Dan lijkt het me constructiever om ook de ándere kant van de zaak te belichten, zoals ik dat in elke discussie constructiever vind dan alleen meehuilen dat het inderdaad ellende is/ dat hij inderdaadeen klootzak is/ dat borstvoeding geven inderdaad retemoeilijk en dramatisch is/ vul het allemaal maar in.
Ja, er lopen mensen op de wereld die in hun kind de oorzaak van al hun ellende zien. So? Als Bikkelientje dat ook denkt zal ze die abortus heus door laten gaan, je denkt toch niet echt dat een stelletje vreemden op een forum iemand van een abortus kunnen weerhouden?
Am Yisrael Chai!
zondag 23 september 2007 om 18:24
Wij zitten financieel ook niet ruim en dat is voor mij een reden om niet zwanger te raken. Als ik het dus ongepland wel zou worden, zou ik - denk ik, je weet natuurlijk nooit hoe ik echt zou reageren als het gebeurt- ook voor abortus gaan. Ik slik de pil omdat ik niet zwanger wil worden en ben hier ook heel secuur in. Het idee van een zwangerschap jaagt me enorme schrik aan. Tuurlijk lijkt het me heerlijk maar het KAN gewoon niet. In die zin kan ik me dus helemaal voorstellen wat TO voelt. Geldzorgen beïnvloeden je leven, je denken en doen. Bij ons gaat het nu gelukkig heel erg de goede kant op, we komen steeds ruimer te zitten en kunnen weer leuke dingen doen maar ik heb aan den lijve ondervonden hoe je absoluut buiten je schuld om in de financiële ellende kan raken. Ik durf nu, ondanks de rooskleuriger financiële situatie, absoluut niet zwanger te raken omdat ik bang ben. Bang voor een onverwachte financiële terugval. Het kan je maar zo gebeuren. En wat dan? Er maar vanuit gaan dat iedereen je wel helpt als je toch een kind krijgt? Dat vind ik pas onverantwoordelijk. Roepen dat een kind zo geweldig is en dat het je leven zo verrijkt? Dat geloof ik graag maar ondertussen zit je met een lege portemonee, moet je weer bij iemand 30 euro lenen om het hoognodige te kunnen kopen om de week door te komen. En zit je je al weer op te vreten omdat je niet weet hoe je het de volgende maand of zelfs de volgende week moet redden. En dan heb ik het nog niet eens over kinderopvang. Je kan het natuurlijk 5 dagen bij de buurvrouw/oppas/ouders brengen maar dat lijkt me ook niet ideaal. Het is jouw kind, scheep er anderen niet teveel mee op. Natuurlijk heeft een kind in eerste plaats veel liefde nodig. Maar ook een stabiele basis en hoe kan je die geven als je zelf tot over je oren in de zorgen zit? En geld, hoe irritant ook, biedt nou eenmaal een basis. Ik ben dus blij dat er hier in Nederland de mogelijkheid tot abortus bestaat VOOR DIT SOORT SITUATIES (of als je zwanger bent na een verkrachting bijv.). Ik keur het echt af als iemand compleet slordig met anticonceptie is omgegaan.
Dus Bikkelien, ik kan me je gedachten en angsten heel goed voorstellen en ik wens je veel succes voor de komende tijd.
Dus Bikkelien, ik kan me je gedachten en angsten heel goed voorstellen en ik wens je veel succes voor de komende tijd.
Ik ben mijn eigen bananenschil