Eilandhoppen op de Cycladen, wat moet ik gaan zien?

10-03-2010 23:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar ben ik weer, lijkt wel of ik alleen maar vakantiegerelateerde vragen stel...



Maar goed ik ga dus in mei eilandhoppen, Mykonos (3 nachten) Paros (4 nachten) Naxos (3 nachten) en Santorini (4 nachten)



Wat mag ik daar absoluut niet missen? Heb wel een topic gevonden over welke griekse eilanden je gezien moet hebben, maar niet echt de geweldige tips. Dingen die ik beter niet kan gaan zien hoor ik ook graag.



Moet ook nog een boekje gaan scoren met de bezienswaardigheden, maar daar staat, ben ik inmiddels wel achter, ook lang niet alles in.

Dus brand los, gooi het in de groep, spui maar raak, mijn dank is wederom groot.
Alle reacties Link kopieren
Op Mykonos de molens bij zonsondergang.

En eten bij Nikos op het plein in het centrum van het stadje daar. Lopen ook een paar pelikanen! Redelijk tam.



Santorini, je moet naar Oia ( spreek uit als ia ). Dat is het Griekenland wat je van de plaatjes kent, witte huisjes met blauwe daken. Zo mooi.
En in Oia (Santorini) de zonsondergang natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
en op Santorini de kliffen en de straatjes in Thira en het zwarte lavastrand van Kamari!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens aan, staat genoteerd, nu verblijven we op Santorini in Kamari dus dat zwarte stand ga ik vast een zeker zien. Gelukkig is het er dan nog niet zo heel erg warm, hoor allemaal mensen klagen dat ze dr voeten verbrand hebben aan dat strand.
Ik ben vorig jaar mei op Santorini, Naxos en Paros geweest. Dat zwarte strand bestaat uit hele scherpe stenen en is ook in mei al heet aan je voeten, slippers meenemen dus. Verder vond ik de temperatuur in mei perfect op die eilanden. Zo'n graadje of 25 gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Malu, ik zal vriendlief eens laten lezen wat je getypt hebt... die blijft volhouden dat het zand alleen heet is, niet scherp.



Precies 25 graden is een leuke temperatuur om vanalles te zien en er ook van kunnen genieten op dagen dat je je niet het laplazerus loopt.



Ga morgen eens kijken of er boekjes zijn met alleen de cycladen erin. Heb nu boekjes Griekse Eilanden, Rhodos, Kos, Corfu, Kreta etc genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Leuke reis,ik heb heel lang geleden(ca 15 jaar) iets dergelijks gedaan( Ios Mykonos en Paros?)

Mykonos vonden wij het leukste,klein eiland maar veel mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Paros - Naoussa (sp?), heel leuk vissersdorpje (toen nog), en je kunt met een vissersbootje naar een heerlijk strand.

Antiparos is ook de moeite waard, heerlijk rustig daar.



Ja, en Santorini is gewoon geweldig! Ben er 3x geweest.....

Heerlijk op een terrasje zitten in Fira (Thira), de hoofstad, met geweldig uitzicht.

Zonsondergang in Oia, ook leuke winkeltjes daar om rond te snuffelen.

Het ov is goed in Santorini, ben ook een keer naar Pirgos geweest, dorpje in het binnenland, hastikke leuk, echt grieks en weinig touristen, wel een geweldig uitzicht.

En de Mexikaan daar, Senor Zorba heerlijk eten met een geweldig uitzicht voor zonsondergang......

http://www.senor-zorba.gr/flash/

Was ook erg benieuwd who the lucky owner is van dat huis ernaast met zwembad.....



Wanneer gaan jullie trouwens? (of heb ik er overheen gelezen?), het seizoen daar is van 1 May tot eind September (of October?), daarbuiten is alles dicht. En iedereen die daar komt om de zomer te werken in de horeca etc. zit in Athene.



http://www.santorini.net/home.html



Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Maria; we gaan van 11 tot en met 26 mei.



Genieten gaat zeker lukken, ben nu alleen heel hard op zoek naar fatsoenlijke reisboekjes. Over Santorini, Naxos en Mykonos kan ik er wel wat van vinden, maar over Paros krijg ik geen enkel boek gevonden, das wel jammer aangezien we overal niet zo lang zijn dat we het spectakel niet missen.
Alle reacties Link kopieren
Eilandhoppen op de Cycladen helemaal leuk! Mykonos heeft hele leuke straatjes waar je heerlijk kan ronddwalen. Een echt homo-eiland, niets mis mee, maar het is opvallend. Ik heb 4 eilanden alweer 10 jaar geleden gezien, het viel mij toen wel op dat Mykonos het duurste eiland is qua eten en drinken, geen idee hoe dat nu is.



Over Paros is inderdaad weinig informatie over te vinden, wat leuk is om een boottochtje te maken naar anti Paros een klein eilandje wat dus bij Paros hoort.



Naxos daar is de trekpleister de Apollo (god van de zon en de muziek), overdag mooi om te zien, maar zeker zo mooi bij zonsondergang.



Over Santorini is al aangegeven de zonsondergang. En verder.....geniet lekker!
Alle reacties Link kopieren
Mykonos was inderdaad duur, Santorini had nog net geen hoogseizoen en viel dus mee.



Naxos verreweg het goedkoopste eiland.



Persoonlijk vond ik Mykonos qua natuur waardeloos, kerrie en thijm in de berm en niets wat hoger was. In Mykonos stad hebben we ons prima vermaakt. Delos was super.



Antiparos zijn we idd ook geweest, rondrit over het eiland gedaan. Naoussa is nog steeds prima te doen. De inktvissen/octopussen hangen daar nog lekker in de haven te drogen.



Naxos vonden wij het leukste eiland, Naxos stad mooier dan Mykonosstad. De porterra van Apollo inderdaad niet te missen.



Santorini, hotels stukken minder dan op de overige eilanden. Maar wel een mooi eiland. Vond de hete steentjes nog wel meevallen.



Uiteindelijk een Duits boekje over de Cycladen van Michael Muller gekocht, dit voldeed prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven