Mode & Beauty alle pijlers

Kleding verkopen aan tweedehands winkels

14-03-2010 09:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zak met kleding die ik nooit meer draag en op Marktplaats heb ik slechts enkele dingen kunnen verkopen. Ik denk er nu over om mijn kleding te verkopen aan tweedehands winkels, althans, om dat te proberen.

Ik ben benieuwd of ze erop zitten te wachten, het is niets bijzonders, gewoon wat h&m dingetjes.

Wie heeft dit ook wel eens gedaan en heb je er geld mee verdiend? En weet iemand nog een goed adresje daarvoor in Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Hier is een winkel waar je kinder- en dameskleding kunt inbrengen. Van de kleding die in de winkel verkocht wordt krijg je een bepaald percentage. Wat niet verkocht wordt gaat naar een goed doel en krijg je ook geen geld voor. Het is dus niet zo dat je gelijk geld krijgt als je kleding komt brengen. De verdiensten verschillen nogal: soms krijg ik een leuk bedrag en soms heeft het helemaal niks opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Dat leek mij ook, maar ik vond gister een winkel die wel meteen betaalt: http://www.tweedehandskleding-amsterdam.nl/ Over en weer heet het.

Kent iemand die? Het leek me inderdaad ook zo onlogisch dat je meteen wat krijgt, maar het klinkt goed.

Zou toch leuk zijn als het een leuk bedrag zou opleveren
Alle reacties Link kopieren
Tweedehandskledingwinkels zijn over het algemeen erg kieskeurig met wat ze innemen. Met H&Mmetjes hoef je echt niet aan te komen, ze willen mooie merkkleding die in heel goede staat is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalore schreef op 14 maart 2010 @ 09:52:

Tweedehandskledingwinkels zijn over het algemeen erg kieskeurig met wat ze innemen. Met H&Mmetjes hoef je echt niet aan te komen, ze willen mooie merkkleding die in heel goede staat is.Ik breng echt niet alleen merkkleding maar wel kleding van goede kwaliteit en in goede staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een aantal keren kleding gebracht naar drie verschillende tweedehandswinkels. Ik vind het best een gedoe voor wat het oplevert. Ik heb echt tassen vol met mooie dingen gebracht, en kreeg daar ik meen 36 euro voor. Toen ik met mijn wagen vol geladen bij de tweedehands aankam, bleek dat je maar 1 vuilniszak per keer mag brengen. Maar toen de eerste zak geleegd was, mocht ik de andere zakken ook brengen (ik denk dat ze makkelijker zijn met leuke kleding:))

De keren daarop kon ik met de helft terug (namen geen wintergoed meer aan in december en er was een spijkerbroekenstop)

Rijk word je er niet van, veel gedoe voor weinig geld, maar altijd nog meer dan op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalore schreef op 14 maart 2010 @ 09:52:

Tweedehandskledingwinkels zijn over het algemeen erg kieskeurig met wat ze innemen. Met H&Mmetjes hoef je echt niet aan te komen, ze willen mooie merkkleding die in heel goede staat is.Nee hoor, hier worden ook gewoon H&M kleren aangenomen, mits ze er netjes uitzien(logisch natuurlijk). Wel krijg je voor merkkleding een wat hogere vergoeding, maar dat lijkt me ook logisch.
Alle reacties Link kopieren
Winkelfanaat, jij kreeg dus wel meteen geld toen je wat bracht? Waar ben je toen geweest?



En blij te lezen dat h&m toch ook wordt ingenomen Ik heb er nog veel leuke dingen van die er prima uitzien. Ik heb gister alles keurig gestreken. Al krijg ik er maar 20 euro voor.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan werkt het in andere steden anders. Hier zeggen ze vantevoren dat ze niets van H&M, Zara, C&A en dat soort ketens nemen. Je moet een afspraak maken, en dan kijken ze je hele tas door, en pikken eruit wat er nog goed uit ziet. Mijn ervaring is dat Marktplaats meer oplevert, ook al is het meer werk.
Alle reacties Link kopieren
Lilalore, over welke stad heb jij het dan? Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Nee, een kleinere stad in het zuiden van het land.
Alle reacties Link kopieren
Ok, gelukkig, dan is er nog hoop
Alle reacties Link kopieren
In Amsterdam is een goed adres de Ruilhoek,Maasstraat.

Spullen moeten wel netjes zijn,hoeft geen merkkleding te zijn,al verkoopt dat wel het best.Ik geloof dat je de helft vd verkoopprijs krijgt.Verwacht dus bij een h en m truitje niet meer dan een euro of 4.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cassius schreef op 14 maart 2010 @ 10:02:

Winkelfanaat, jij kreeg dus wel meteen geld toen je wat bracht? Waar ben je toen geweest?



En blij te lezen dat h&m toch ook wordt ingenomen Ik heb er nog veel leuke dingen van die er prima uitzien. Ik heb gister alles keurig gestreken. Al krijg ik er maar 20 euro voor.

Nee hoor, na een paar weken ben ik terug gegaan en krijg je geld voor hetgeen er verkocht is.

Volgens mij krijg je 40% van de opbrengst. Een broek kost 9 euro daar krijg je dan 3,60 voor. Bij de betere tweedehands zaken krijg je waarschijnlijk meer, maar daar hoef je niet met een h&mtje of espritje mee aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
Spam niet toegestaan.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2013 21:52
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
spammert!
Alle reacties Link kopieren
quote:kiekie2 schreef op 14 maart 2010 @ 10:31:

In Amsterdam is een goed adres de Ruilhoek,Maasstraat.

Spullen moeten wel netjes zijn,hoeft geen merkkleding te zijn,al verkoopt dat wel het best.Ik geloof dat je de helft vd verkoopprijs krijgt.Verwacht dus bij een h en m truitje niet meer dan een euro of 4.



De ruilhoek neemt geen H&M, Hema en C&A in. Wel een heel leuke winkel!

Die winkel in de Rijnstraat volgens mij wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook echt een berg kleding over en wist deze niet te verkopen op marktplaats. Heel toevallig wist een collega van mij dit adresje bij mij in de buurt te vinden.

www.cash4yourfashion.nl

Hier deden ze niet moeilijk over de merken.

Ik weet alleen niet of ze in Amsterdam zitten.
Je zou het ook nog via Poppintags.nl kunnen proberen
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-11-2014 16:02
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De duurdere tweedehands kindermerkkleding hanteren 60% voor de klant en 40% voor de winkel.Maar meestal is het andersom of 50/50.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-09-2017 20:04
Reden: spam
97.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gedaan maar het is me de moeite niet waard. Ik las net dat er winkels zijn die H&M spul innemen. Die heb ik nog niet kunnen vinden. In mijn stad doelen ze vooral op het hogere segment. Ik kreeg geloof ik 60% van de opbrengst. Een truitje van 200 euro dat ik nog nooit aangehad had werd verkocht voor 50 en toen kreeg ik dus 30. Dan geef ik het liever weg aan een vriendin. Ik koop er trouwens af en toe wel wat :)
Alle reacties Link kopieren
Sinaaswappel schreef:
21-09-2017 11:17
Mijn favoriete tweedehands kleding winkel in Amsterdam is Fifty Fifty. Erg leuke eigenaresse en goede doorstroom, het zit verstopt in Watergraafsmeer, echt zo'n pareltje die je net even tegen moet komen. Je kan daar ook je kleding inbrengen!
.
.
Spammert
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven