En wat eten we vandaag?

06-11-2009 16:25 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes is ons vorige topic gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Georgie, super bedankt voor de restaurant-tip. 'T is top hier!!!
Bij een vriendinnetje op de bank tomatensoep en focaccia met gedroogde tomaatjes

(en vanmiddag had ik al een lekkere wrap met roomkaas, bieslook, komkommer en zalm op).
Vriendin en ik waren heel laat thuis dus snel een pizza gehaald bij de supermarkt met een lekkere salade erbij.
quote:AgentL schreef op 13 maart 2010 @ 20:47:

Georgie, super bedankt voor de restaurant-tip. 'T is top hier!!!Wat leuk! Nieuws heet van de naald, haha. Hoor 't morgen verder wel neem ik aan. Eet smakelijk nog.
weet iemand trouwens wat een goede vervanging is voor geitenkaas? want dat vind ik niet zo heel erg lekker, maar kom vaak wel recepten ermee tegen die heel lekker lijken.
quote:AgentL schreef op 13 maart 2010 @ 20:47:

Georgie, super bedankt voor de restaurant-tip. 'T is top hier!!!handig he, viva op je mobiel
Vandaag een tex mex achtig gerecht, wraps gevuld met wat rundergehakt, kidney bonen, uien, paprika, mais, veel chili en verse tomaten. Wat demi creme fraiche en tenslotte wat geraspte kaas. Erbij een frisse salade en zelfgemaakte guacamole.
quote:nazife schreef op 14 maart 2010 @ 00:42:

weet iemand trouwens wat een goede vervanging is voor geitenkaas? want dat vind ik niet zo heel erg lekker, maar kom vaak wel recepten ermee tegen die heel lekker lijken.

Persoonlijk vind ik dat afhangen van het recept/gerecht. Ik ken gerechten waar je het bijv. kan vervangen door feta, maar ook vele dat ik zeg, nee daar zou de feta niet bij passen. En is het gerecht waar de kaas bij moet smelten dan moet je alweer aan een andere kaas denken. Als voorbeeld heb ik wel eens vijgen voorgerecht gemaakt met ham, eentje met geitenkaas, eentje met blauwe kaas en eentje met feta. Ja nog meer dingen erbij maar even aan te geven voor de kazen.

Als je een recept hebt of weet wat er nog meer in zit dan is het makkelijker gericht te kijken wat er nog meer bij past.

Heerlijk geitenkaas. Nou ben ik een kaasverslaafde dus er zijn niet heel veel kazen die ik niet lust.

Ik moet vandaag nog de hele dag dingen samen met vriendin regelen dus ik heb veel lekkere dingen in huis om te maken vanavond maar misschien komt het er niet van of eet ik makkelijk iets samen met vriendin bij haar.
bedankt voor de spitskool-tips!!

Vanavond uit eten bij de Italiaan mmm
Spaghetti bolognese met geraspte kaas en een simpele salade
quote:nazife schreef op 14 maart 2010 @ 00:44:

[...]

handig he, viva op je mobiel Ja, je kunt wel zeggen van levensbelang.
dankjewel MV. hier vanavond rijst met doperwtjes, sperzieboontjes in kokos, stoofpotje van aardappel/kikkererwten/spinazie/hete pepers en een salade met veel veldsla.
Gemarineerde kipdrummets, gele rijst en gewokte paksoi.
Drumsticks, sla en gebakken aardappeltjes.
quote:GeorgieBrown schreef op 14 maart 2010 @ 11:51:

[...]

Ja, je kunt wel zeggen van levensbelang.

Súperhandig Nazife!

OMG, wat heb ik heerlijk gegeten gisteren! Idd bij La Oliva!

Ik vierde mijn verjaardag, we waren met z'n 8en. We kregen een menu voor ¤ 35,- p.p. Vond ik eerst nog wat aan de dure kant als je bedenkt dat je er ook nog een paar flessen wijn bij moet hebben

Maar jeetje, het was het dubbel en dwars waard! Ik vond 't eigenlijk nog spotgoedkoop

We begonnen met een paar schalen Pintxos. 3 per persoon. Ze hadden echt van alles wat gedaan, dus het was moeilijk kiezen!

Vervolgens kregen we salade met gegrilde asperges, gekarameliseerde ui en avocado. Overheerlijke venusschelpen erbij, en brood met olie.

Alsof dat nog niet genoeg was kregen we ook nog heel veel desserts Chocolademousse, aardbeien waar ze iets mee gedaan hadden , creme brulee en tiramisu.

En het was allemaal zooooo goddelijk! Mijn god, wat een aanrader! Ben nu al plannen aan het maken om er weer naar toe te gaan

Vinyl, kom jij hier ook eens vertellen hoe goddelijk we gegeten hebben
Van Vinyl heb ik trouwens een súpertof kookboek gehad. "Uit eten in Londen", met allemaal goddelijke recepten. Van high tea dingen, tot hoofdgerechten tot desserts. Ook allemaal informatie over de stad en de ingrediënten.

Heb het net goed doorgekeken en werkelijk álle recepten staan me aan. Volgens mij had ik in Engeland geboren moeten worden

OT: vandaag hang ik brak op de bank en maak ik een pizza: zuurdesem-bodem van de natuurwinkel, tomatenpuree, rode ui, zachte geitenkaas, pijnboompitjes en rucola erop.
Leuk dat je net zo enthousiast bent als ik Age! (had niet graag een mislukt verjaardagsetentje op mijn geweten gehad ).

(hang het alsjeblieft niet al te veel aan de grote klok, het moet niet TE druk gaan worden (met verkeerd volk))
Age, je vergeet de heerlijke tonijn met eendelever, en de ham met gecarameliseerde peren. Ooooh, het was allemaal ZO lekker!!
Gisteren begon de rest van mijn gezin 's ochtends om 8 uur al met een Whopper. Man kwam met flinke trek terug uit de VS en dan kan je de kinderen moeilijk laten toekijken. Ik heb het met verbazing en lichte walging gade geslagen.

's Avonds aten we pasta met extra groenvoer.

Vandaag maak ik gebakken krieltjes, speklapjes, chipolataworstjes en een witlofsalade met perzik en kaas.
Ik heb net rode paprika's geroosterd. Daar maak ik straks tabouleh bij (wel met couscous ipv bulghur) met verse citroen, verse munt en koriander, komkommer, tomaatje. Ik heb ook nog avocado voor daarnaast. Geen feta in huis en wil er vanavond geen vlees bij.

Dus naast al lekker zomers en veel vers ook nog goed voor de lijn.
Chili.
Liever elitair dan een pauper!
Pasta met Boursin Cuisine, champignons, hamreepjes en prei. Bak er ook een stokbroodje bij af, heerlijk om door de saus te halen!
Haha Georgie, was zeker niet van plan om dit fijne restaurant aan iedereen aan te raden. Het was nu al erg druk en ik wil er in de toekomst zelf ook nog wel terecht kunnen

Oh ja Fniel, die peer met ham was heeeeerlijk! *zucht*

voor Whopper-ontbijt van de kinderen van Yette...
Haha, Age, wat leuk dat je vanuit het restaurant liet weten dat het erg oké was. Klinkt heerlijk allemaal. Ga de zaak zeker onthouden voor als ik eens in A'dam ben. Hoop dat ik als provinciaal niet het foute volk ben dat van GB juist weg moet blijven.

Gister: allerlei lekkere losse happen op een verjaardagsfeest.

Vandaag: iets met bietjes en geitenkaas, weet nog niet precies wat, waarschijnlijk een ovenschotel (met gekaramelliseerde rode ui ook).
quote:Zoomix schreef op 14 maart 2010 @ 16:55:

Pasta met Boursin Cuisine, champignons, hamreepjes en prei. Bak er ook een stokbroodje bij af, heerlijk om door de saus te halen!

Hmmm die Boursin Cuisine is echt een uitvinding! Ben er ook dol op.

Er is nu een nieuwe variant met Curry. Heeft iemand die al uitgeprobeerd?

Toen ik van de week boodschappen ging doen zag ik het in ieder geval niet in de winkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven