Mode & Beauty alle pijlers

Fashionista's Kletscafé deel 21

14-03-2010 22:20 3006 berichten
Aan mij de eer het volgende deel te openen. Hierbij deel 21 van het allerleukste topic van het forum (sssttt). En als jullie het nou snel vol kletsen hoeven jullie voorlopig niet tegen mij aan te kijken.

Hier een link naar het vorige topic: Deel 20

Dit is een gezellig, positief topic over mode en alles (maar dan ook alles) wat er verder in het leven toe doet. Er zijn een aantal trouwe stamgasten, maar iedereen is welkom voor deskundig advies, ultieme tips of gewoon even kletsen. Ook zeer geschikt tijdverdrijf voor tijdens WOG, SOG of procrastineren.

Mode-Swahili voor Gevorderden:

A-lijnmodel: een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel aantrekkelijk uit, maar meestal gebruikt als het tegendeel van toepassing is: heeft geen hanger appeal

Hemd: shirtje met smalle bandjes.

LBD: little black dress.

Longsleeve: shirt met lange mouwen.

Lympen: topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: schoen met open neus.

Singlet: shirtje met brede bandjes.

Snuggie: fleecedeken met mouwen die je aan kunt trekken, géén idee of iemand hier er een heeft. Áls iemand er een heeft, dan heeft diegene iig een ontzettende lieve vent die niet wil dat ze het koud heeft.

Spencer: ook wel slip-over genoemd; mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stanford: zeer modebewuste gay-vriend met wie je oeverloos kunt shoppen en praten over fashion en andere levenskwesties; Stanfords zijn altijd eerlijk in hun oordeel over staat-dit-wel-of-niet of kan-ik-dit-hebben-ja-of-nee en hebben een scherp oog voor probeer-dit-eens (naar de Stanford uit Sex and the City).

Stiletto: schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweaterdress: trui-jurk.

Tie-dye: print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven (touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken).

Tregging: een combinatie van een trouser en een legging

T-shirk: topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe-cleavage: als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Alle reacties Link kopieren
Var, slaap lekker en hoop dat t snel overgaat, je kwaal zeg maar
Hey Sops!
Ik ga plat, begin echt pijn te krijgen nu..ei dat ik ook ben

GB, ik wens je nogmaals n topvakantie, geniet ervan!
Hey GB! Ik kwam nog even aanwaaien om je nogmaals een fijne vakantie te wensen

Weltrusten Var en Zwart!
Trusten Sops
Ik zit sinds vandaag ook helemaal in de vakantiestemming ( en het nog even voordat ik ga ) Ben voor bikini's aan het kijken
*Bedenkt zich net dat ze geen grote handdoek heeft voor het strand*

Deze nagellak heet ' Fashionista '
Slaap lekker Zwart, hopelijk voel je je morgen wat beter. Tot over 3 weken!

Sops, ik heb sinds een paar jaar zo'n soort pareo om op te liggen. Ik vind 't ideaal. Die strandlakens nemen altijd zóveel ruimte in in je tas...
Ik zeg KOPEN!
Fahionista nagellak Ik bestel er twintig en dan deel ik ze uit tijdens de meet

Is dat een doorzichtige pareo? Want ik wil ook nog wel eens zwemmen enzo, dan is het wel fijn om je engiszins te kunnen afdrogen ( En je hebt idd gelijk, zo'n handdoek neemt zo'n beetje de helft van de koffer in beslag )
Ik heb geen doorzichtige nee. Het is een vrij grote lap. Er stond dat het katoen is, maar volgens mij is het viscose. Het ligt wel lekker. Om me af te drogen neem ik altijd zo'n klein microfiber handdoekje mee. En een droge bikini. Dus die pareo wordt niet eens nat.
En het is handig voor als je even een ijsje ofzo gaat halen.. Ik ga er toch eens naar kijken. De meeste pareo's zijn zo doorzichtig weetjewel, je houd je aansteker erbij en het vliegt in de fik haha. Maar gewoon eentje van katoen/viscose klinkt ideaal. Vaak als ik ga zwemmen is het meer een afkoelingduik
Ik heb zoiets:

In het zwart natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.
Een soort beach-snuggie:

Dit is een niet-doorzichtige. Leuk!

En jij hebt een zwarte? Dat méén je.....
Op vakantie bestemmingen kun je ze meestal wel kopen. Soms lopen ze ze zelfs te verkopen op 't strand.
GB, ik ga kijken of ik de slaap kan vatten

En ook ik wens je een hele prettige reis en fijne vakantie! En tot over 3 weken.

Geniet ervan!!!!
Zo, ben ik weer. Even tv gekeken en de laptop schoon geblazen met de compressor.

Hij typt nu ook lekkerder
Ik ga slapen.

GB, een héle fijne vakantie toegewenst, doe voorzichtig! En vooral: GENIET!

Tot over drie weken!
Trusten ladies. Ik sluit ook zo af.

Zet hier vast de kachel laag en doe het licht uit. Laat een klein nachtlampje branden. Hopelijk is die kachel niet meer nodig als ik over 3 weken terug ben trouwens.

Tot over 3 weken!

Morgen meisjes!

Jas, fijn van man dat ie heeft geluisterd én dat het je zo goed heeft gedaan. Ik hoor net op het nieuws dat het van de week lente-achtig wordt, jeeee!!!

*negeert alle opmerkingen over snuggie*
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Goedemorgen,

yes! Lente.

Fijne dag allemaal.
Ik ga voor de lente qua kleding: gekleurde printjurk (zwart, wit, fuchsia, oranje), witte bolero, zwarte legging en witte laarzen!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven