Welkom. Je laatste bezoek was vrijdag 30 juli 2010 19:42.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Kinderen
  4. kinderwagen en bovenwoning: tips?

Dit onderwerp heeft 149 reacties, en bestaat uit 6 pagina's. Je bent momenteel op pagina 2 van 6.
De laatste reactie is geplaatst op 26-04-2010 15:56.

[ kinderwagen en bovenwoning: tips? - Pagina 2 ]

Ga naar een onderdeel

1. dag allen,

wij verwachten ons eerste kindje en wonen in een bovenwoning.Beneden hebben we een smal gangetje, waar wel een ingeklapte babywagen zou kunnen staan. verder hebbben we erg weinig bergruimte in huis dus we willen graag 1 kinderwagen voor zowel baby als tot ze kunnen lopen, die makkelijk inklapbaar is en niet zwaar. ik heb me er nog geheel niet in verdiept maar hebben jullie misschien tips??
    de bugaboo; hier hoor ik goede verhalen over!?

1. Ilske79:

Ik weet niet op welke termijn jij een Bugaboo nodig hebt, maar in april komt het nieuwe model Bee in de winkels, dus dan zakt het huidige model verder in prijs... Wacht af en sla dan je slag.

Sowieso even bij de Bee uitproberen of je vriend/man ook de kleine makkelijk erin en eruit kan halen. De Bugaboo heeft de bijnaam Bukeenboel. Wij zijn alle2 klein, dus wij gaan voor de bugaboo bee. (licht en past in mini-auto).

Verder zie ik in mijn omgeving dat de meesten met een cameleon/mura 3/easywalker/etc. heel snel overstappen op een klein parapluwagentje (zoals de quinny zapp), omdat de het buggygedeelte van de kinderwagens vrij fors aan de maat is. De Bee is dan toch meer van het formaat buggy dan wagen. (ik hoop er iig langer plezier van te hebben).

Als je echt voor lichtgewicht gaat, met kleine afmetingen:

kijk ook eens voor de maxitaxi-varianten (met of zonder dreami kinderwagenbak) of de Loola Up. Deze zijn qua prijs ook heel goed te doen.

2. quote:
    qwertu schreef op 15 maart 2010 @ 16:22:
    Smol, buggy lenen? Die staat hier te verstoffen. Dan kun je eens kijken of die jou bevalt voordat je verzint of je iets aan wilt schaffen. Kan me namelijk ook voorstellen dat een rugdrager in jullie geval handiger is (daar heb ik ook nog wel een oud exemplaar van te leen trouwens). Laat maar even weten bij interesse!
    Wat ben jij toch een ongelofelijk lief en geweldig mens! Ik denk dat ik je aanbod met beide handen aangrijp! Is ie makkelijk te tillen, want wij kunnen hier niets beneden laten staan. Rugdragers heb ik er meer dan jij ;-) inmiddels. (Zie je me nog groen als gras met jouw Storch klungelen?) Liefst zou ik ook Mini op de rug willen dragen, en mijn kleine ventje op de buik. Maar ik weet niet hoe praktisch haalbaar dat is. Het zou echt gaan om de momenten dat 1 van ons met 2 kinderen op pad moet zolang de baby nog niet op de fiets kan. Als we samen zijn is er niet zo veel loos, dan draagt de een het ene kind en de ander het andere, maar als je alleen bent. Mini loopt wel, maar ze zou nu nog niet naar het kdv kunnen lopen (= 600 m oid). Denk ik... Nog niet uitgeprobeerd eigenlijk.

Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

3. Oh, met boodschappen nam ik ook de wagen mee ja. Of beter nog: ik liet ze door mijn echtgenoot halen & tillen. ;-)

4. Uiteraard kun je op Marktplaats kijken voor een tweedehands bugaboo. Daarnaast heb je bij Babydump laagste prijsgarantie. Indien je nog meer nieuwe spullen nodig hebt, kun je ook nog Babypark overwegen ivm de staffelkorting die ze daar hanteren.

P.S. Ik heb zelf de Bee en Cameleon vergeleken en heb dus voor de Cameleon gekozen omdat ze daar wat langer in kunnen liggen. De bak is wat groter en m.i. comfortabeler.

I\'m afraid I have to expel a rather ferocious hairball.

5. Ik heb mijn bugaboo bij de Prenatal gekocht met 25% korting tijdens de speciale kortingsdagen die ze 2x per jaar hebben. (Mocht toen in een keer geloof ik 1600 euro afrekenen, samen met nog een heleboel andere zooi).

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.

6. Oh, de Loola Up is van bebe confort (dat googled toch wat gemakkelijker)

7. Wat Q en Yam zeggen wilde ik ook al zeggen. Een geweven doek draagt heerlijk licht, als hij goed geknoopt is. Idem voor een goede drager, dus geen babybjörn of aanverwanten. Mini is 20 maanden en weegt denk ik 12 kg, Smolman draagt haar in de Manduca nog op zijn buik. Ik draag Mini op het moment niet buiten ivm winterjas, maar binnen draag ik haar, 32 weken zwanger, ook nog op mijn rug. En dat is niet zwaar, sterker nog, dat creëert een heel aangenaam evenwicht met die dikke buik.

Wat Q zegt, je bouwt spieren op naarmate je kindje groeit.

8. Jep, Smol, makkelijk te tillen. Ik heb 'm zelfs wel eens gezeuld met Qtie in de draagdoek als ik met de trein moest (kon kind in de wagen er niet zelfstandig in krijgen, maar kind in doek + losse buggy dus wel ;-) ). Laat maar weten wanneer je 'm nodig hebt, dan ga ik 'm eens leeg halen en schoon maken. En ja, ik zie je nog staan hier met je mini. :heart: Alleen maar leuk, toch, om te zien dat je zo enthousiast aan het dragen bent!

9. quote:
    qwertu schreef op 15 maart 2010 @ 16:30:
    Oh, met boodschappen nam ik ook de wagen mee ja. Of beter nog: ik liet ze door mijn echtgenoot halen & tillen. ;-)
    Voor boodschappen zijn wij definitief over naar albert.nl. En zolang je nog buikdraagt kun je je boodschappen ook prima verdelen over o.a. een rugzak. Ik ken ook mensen die hun kind dragen in de doek en hun boodschappen in de buggy vervoeren. ;-)

10. quote:
    qwertu schreef op 15 maart 2010 @ 16:35:
    Jep, Smol, makkelijk te tillen. Ik heb 'm zelfs wel eens gezeuld met Qtie in de draagdoek als ik met de trein moest (kon kind in de wagen er niet zelfstandig in krijgen, maar kind in doek + losse buggy dus wel ;-) ). Laat maar weten wanneer je 'm nodig hebt, dan ga ik 'm eens leeg halen en schoon maken. En ja, ik zie je nog staan hier met je mini. :heart: Alleen maar leuk, toch, om te zien dat je zo enthousiast aan het dragen bent!
    Gut kind, ik heb vandaag niet zo'n beste dag, maar die draait helemaal om van deze lievigheid. :kiss:

11. quote:
    Supersmollie1 schreef op 15 maart 2010 @ 16:35:
    [...]

Voor boodschappen zijn wij definitief over naar albert.nl. En zolang je nog buikdraagt kun je je boodschappen ook prima verdelen over o.a. een rugzak. Ik ken ook mensen die hun kind dragen in de doek en hun boodschappen in de buggy vervoeren. ;-)

Check. :-$

Vooral bij logeerpartijtjes (en opa's en oma's die een buggy bij het kind wilden) ideaal: alle tassen, campingbedje, etc. op de buggy stapelen, kind in de draagdoek en gáán. X-D

En een rugzak is inderdaad een fijn contragewicht bij buikdragen!

12. Wij hebben ook een bovenwoning en geen ruimte in de gang.

Daarom hebben wij een auto met grote(re) laadruimte gekocht, de wandelwagen ligt in de auto wanneer we 'm niet gebruiken.

13. Fijn om te horen, Smol! :kiss:

14. Kinderwagen zat bij ons ingeklapt en wel achter in de auto. Hoefden we alleen baby (en boodschappen) de trap af en op te sjouwen.

15. quote:
    gelukkigmeisje schreef op 15 maart 2010 @ 16:02:
    wij hebben de bugaboo gekocht omdat ie
    * klein ingevouwen kan worden en zonder wielen eraf te halen in onze auto past
    * heel wat lichter is dan de andere wagens (had een test van consumentengids en toen was bugaboo 9kg en de rest van de wagens 14-16kilo)

maar ja...hij staat nu nog steeds te wachten....want kindje komt pas over een maand of twee....dus of het echt allemaal zo fijn is kan ik je nog niet vertellen :)

hij is wel heel erg laag...maar gelukkig ben ik vrij klein...voor vriend is dat wel een nadeeltje....

Je kunt de duwstang toch hoger zetten?
    Ik ben 1,80m en vind m dan prima.

TO: Bugaboo Cameleon is idd licht en makkelijk op te klappen.
    Overigens klap ik m bijna nooit in, de wagen staat tot de dag van vandaag in de huiskamer zodat meisje daarin kan slapen/spelen etc. Ideaal!

Er is trouwens een nóg kleinere Bugaboo: de Bugaboo Bee.
    De meesten hier hebben denk ik de Cameleon.

16. Hahaha, hoezo mosterd!

17. @akka ik bedoel dat je flink voorover moet moet buigen omdat de bak laag is....de stang is idd in hoogte verstelbaar....

18. Kwam even spieken om Qwertu een :kiss: te sturen wegens lieve geste naar Smol, zie ik dat het topic van Ilske is: wat leuk dat je nu goed en wel zwanger bent. Van harte, en ik wens je een fijne gezonde zwangerschap toe.

Verder eens met alle bovenstaande schrijvers:
    - zoek een lichte wagen met niet alleen een makkelijk inklapbaar onderstel, maar ook een simpel te plaatsen en te verwijderen wagenbak en buggy-gedeelte én een hoger en lager te stellen duwstang. Zelf heb ik de Teutonia, ik vond 'm mooier en meer in mijn kleuren samen te stellen dan de Nederlandse tegenpoter Bugaboo. Erg licht en makkelijk in en uit auto respectievelijk gang te transporteren, en rijdt geweldig fijn (zowel op straat als in bos).
    - ga je bekwamen in draagdoek/drager. Er zijn veel varianten, en er zijn zelfs goede consulenten om je er straks na de bevalling mee op weg te helpen. Slapjes doet er niet toe; zoals Qwertu schrijft is het juist dan een aanrader. En ontzettend fijn voor jou en kind, en net zo ontzettend makkelijk in de (binnen)stad. Ik heb het één keer gewaagd om met de wagen de tram in te komen: lukt echt niet zónder hulp. Volgende keer doe ik dat echt met Timanni in de draagdoek.

Succes,
    TD

Tia Dalma! Out and about eh? You add an agreeable sense of the macabre to any delirium. - Captain Jack Sparrow

19. Een stokke? In het begin kun je de wieg eraf halen en hem opgeklapt in de hal zetten, wieg mee naar boven. Zodra de kleine in zitgedeelte kan kun je hem naar boven krijgen (zit een functie op dat je hem op trappen kunt vervoeren. Verder is het een fijne stadswagen en met name omdat ik las dat je partner 2 meter is is de stokke ook erg praktisch, namelijk genoeg ruimte voor de benen als je man er achter loopt. Wij hebben hem zelf ook en ben er nog steeds er blij mee, kan niet wachten tot de tweede erin mag!! Alleen sneu voor de oudste dat hij z'n wagen af moet staan ;-)

20. als ik alles over zou mogen doen, zou ik nooit een wagen gekocht hebben, draagdoek en vanaf een maand of 9 (?) een buggy ofzo. Zie geen enkel voordeel van een wagen. Wel van een buggy, of misschien een onderstel voor de maxi cosi, als je weggaat met de auto en dan de maxi cosi op dat onderstel kan klikken. Buggy is ook handig mee te nemen op de fiets zodra je kan fietsen, alhoewel je ook een doek mee kan nemen natuurlijk. Maar ik vind een buggy ook praktisch als je kindje gaat lopen en telkens zelf in en uit de wagen wil. Dat is niet zo handig met een draagdoek als je op stap bent.
    Ik heb de wagen bij de eerste nauwelijks gebruikt, toen woonden we in de stad op 1 hoog en ik vond dat gezeul verschrikkelijk en het openbaar vervoer met een wagen echt afschuwelijk. Bij de tweede nog wat minder gebruikt en nu bij de derde precies 1 keer de afgelopen 10 weken. Buggy is versleten en gebruik ik dagelijks. Waarom honderden euroos uitgeven aan iets als je 2 hoog woont en dus waarschijnlijk in de stad?

21. En als je slapjes bent, is een draagdoek geen probleem, het naar boven en beneden zeulen van een wagen en kind wel.

22. Toen we nog 3 hoog in de stad woonden, gebruikten we de Bugaboo Cameleon. Omdat de duwstang in hoogte te verstellen is, en deze qua gewicht de lichtste volledige kinderwagen was. Bugaboo Bee was er toen nog niet.

In het begin klapten we het onderstel in, hingen dat over onze schouder en droegen oudste in de wagenbak (en later in de buggyzit) naar boven. Later met jongste hadden we het onderstel standaard in de auto liggen, later de hele wagen omdat we hem eigenlijk alleen gebruikten als we weggingen. In de stad liepen we redelijk veel (eigenlijk alles), en een buggy hebben we niet aangeschaft.

Tegenwoordig wonen we in een dorp, en heb ik voor het op en neer reizen met de trein een draagdoek aangeschaft om jongste te kunnen dragen van en naar het kinderdagverblijf. Jongste was toen 1,5 jaar, en dat droeg prima. Inmiddels ligt de doek te wachten tot nr. 3 er is, en die gaat waarschijnlijk óf weer in de kinderwagen, maar waarschijnlijker is nog eerst in de doek, zodat (dan) middelste nog in de wagen kan, en we dan wat sneller naar school kunnen lopen om oudste weg te brengen.

You don\'t think I would let a Hippopotamus get into my bed... But I think there\'s one in yours...

23. quote:
    gelukkigmeisje schreef op 15 maart 2010 @ 16:02:
    wij hebben de bugaboo gekocht omdat ie
    * klein ingevouwen kan worden en zonder wielen eraf te halen in onze auto past
    * heel wat lichter is dan de andere wagens (had een test van consumentengids en toen was bugaboo 9kg en de rest van de wagens 14-16kilo)

maar ja...hij staat nu nog steeds te wachten....want kindje komt pas over een maand of twee....dus of het echt allemaal zo fijn is kan ik je nog niet vertellen :)

hij is wel heel erg laag...maar gelukkig ben ik vrij klein...voor vriend is dat wel een nadeeltje....
    Het handvat kan je omhoog doen! Wij zijn ook vrij lang, maar dan is het geen probleem. Even die witte deeltjes die aan het handvat zitten openklappen en dan kan je hem uitschuiven.

24. Toen wij in een bovenwoning woonden liet ik de kinderwagen altijd in de auto en droeg ik zoon naar boven. Dat werkte meer dan prima!

25. quote:
    hoiikbenhethoi schreef op 15 maart 2010 @ 18:06:
    Toen wij in een bovenwoning woonden liet ik de kinderwagen altijd in de auto en droeg ik zoon naar boven. Dat werkte meer dan prima!
    moet je wel een auto hebben die er altijd staat, hier heeft man de auto mee naar zijn werk en zelfs als dat niet zo was... ik woon in de binnenstad, ergo, geen parkeerplaats voor de deur.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.