Autopapieren, in je tas of in de auto?

17-03-2010 19:10 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik in grote discussie. Hij zou mijn auto naar de garage brengen voor APK en had dus de autopapieren nodig. Hij zocht ze in het handschoenenvakje. Daar lagen ze dus niet, want dat mapje zit altijd in mijn handtas.



Ik heb namelijk altijd begrepen dat je je autopapieren (die je onderweg moet kunnen tonen, dus niet dat "eigendomsbewijs", dat ligt vanzelfsprekend thuis op een veilige plaats en komt daar niet vandaan tot verkoop/sloop) niet in je auto moet bewaren.



Op zijn vraag wat het risico is van het bewaren van de papieren in je auto had ik geen goed antwoord, maar mijn ouders deden het ook zo en volgens mij heel veel mensen (het was in de jaren zeventig reden voor veel mannen om zo'n lullig polstasje aan te schaffen).



Dus mijn vraag: wat is de reden om autopapieren niet in je auto te bewaren? Of heeft man gelijk en kan dit absoluut geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
ik heb m altijd in mn tas!stel dat je auto gejat word en je papieren in t kastje ligge dan ben je alles kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Je moet je overschrijvingsbewijs inderdaad thuis bewaren, hiermee kun je aantonen dat het jouw auto is.



De rest van de papieren liggen in de auto, anders zou het helemaal mis gaan met onze auto die we beiden gebruiken.

We hebben wel de autopapieren ingescand trouwens, mocht er iets mee gebeuren, heb je nog kopietjes.En rijbewijzen hebben we allebei in onze eigen portemonnee, dus niet in de auto.



Maar mijn ouders nemen de papieren altijd uit de auto, maar die laten ook hun autodeuren open bij hun op het erf. Wat behoorlijk afgeschermd prive terrein is en niet zo makkelijk zichtbaar is vanaf de openbare weg. De sleutels zitten er toch niet in, mocht iemand de radio oid willen jatten, hoeven ze tenminste niet de ramen in te slaan, want dat geeft echt een hoop troep en gedoe.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik Bloem, dat je dan alles kwijt bent, maar de vraag is hoe erg dat is. Ik leefde in de veronderstelling dat dat een grote RAMP is, maar volgens man is het slechts iets wat geld kost, namelijk het opnieuw aanvragen van de papieren, maar dat het verder geen gevolgen heeft.



Eigenlijk bedoel ik dus, is het erger als je auto gestolen wordt en de papieren liggen erin dan wanneer je auto gestolen wordt zonder de papieren?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij niet, de dief zal misschien net wat minder snel gepakt worden bij een politiecontrole waarbij om de papieren wordt gevraagd. Maar hoe vaak gebeurt dat nou? Bij een snelheidsovertreding worden al de kentekenplaen gechecked, dus minimaal risico. Verkopen kan de dief ook niet zonder overschrijvingsbewijs......
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft gelijk Sassefras.

Papieren kunnen opnieuw aangevraagd worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem de papieren nooit mee, ik rijd al 16 jaar en er is nog nooit om mijn autopapieren gevraagd. Een eventuele bekeuring neem ik voor lief. Ik kan me overigens wel altijd legitimeren.
Home is where your wifi connects automatically.
Ik heb ze nooit bij me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze altijd in een zo'n echte portefeuille in mijn tas zitten. had laatst ook al een discussie met een collega. Dacht echt dat iedereen dat zo deed, heb het zo geleerd van mijn vader :-)



Heb sowieso geleerd om niets in je auto te laten liggen. Niet dat dat hielp want toen werden mijn airbags gejat. Die was ik zelf even vergeten haha..
Maar als je auto al gejat is, wil je niet nog es de rompslomp van je autopapieren opnieuw aanvragen. Is ook niet goedkoop volgens mij. Gewoon bij je hebben dus!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ik nieuwe autopapieren aanvragen van een auto die weg is?
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 17 maart 2010 @ 20:16:

Waarom zou ik nieuwe autopapieren aanvragen van een auto die weg is?Dat dus. Als je auto gejat wordt, is de kans klein dat je hem nog bruikbaar terug vindt klein, dus wat heb je dan nog aan autopapieren? Je kunt met overschrijvingsbewijs prima aangifte ed doen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
quote:Welpie schreef op 17 maart 2010 @ 19:48:

Ik neem de papieren nooit mee, ik rijd al 16 jaar en er is nog nooit om mijn autopapieren gevraagd. Een eventuele bekeuring neem ik voor lief. Ik kan me overigens wel altijd legitimeren.





Voor zover ik weet, kost dat bij controle 80 euro per document.



Groene kaart, rijbewijs, keuringsrapport en deel huppeldepup, moet je bij je hebben. Ik vraag liever nieuwe papieren aan dan dat ik een bekeuring riskeer. Hier ligt dus alles in de auto. Behalve mijn rijbewijs, dat heb ik in mijn beurs.
quote:sassafras schreef op 17 maart 2010 @ 20:16:

Waarom zou ik nieuwe autopapieren aanvragen van een auto die weg is?Voor de verzekering?
quote:mamalelie schreef op 17 maart 2010 @ 20:22:

[...]





Voor zover ik weet, kost dat bij controle 80 euro per document.



Groene kaart, rijbewijs, keuringsrapport en deel huppeldepup, moet je bij je hebben. Ik vraag liever nieuwe papieren aan dan dat ik een bekeuring riskeer. Hier ligt dus alles in de auto. Behalve mijn rijbewijs, dat heb ik in mijn beurs.Mijn broertje had het laatst en toen kon hij gewoon op het bureau langskomen om zijn papieren te laten zien (rijbewijs had hij we lbij zich).
Alle reacties Link kopieren
ik zou mijn auto papieren altijd in mijn tas bewaren, zo weet je eigenlijk altijd zeker dat je ze bij je hebt!
Ik heb mijn tas heel vaak niet bij me
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn autopapieren bij me maar ik laat ze niet achter in de auto.

Ik heb kleurenkopieën gemaakt van kentekenbewijs, rijbewijs en ID-kaart en die liggen in een vakje van de auto dus die heb ik onderweg sowieso bij me ook als ik de papieren zou hebben vergeten. Officieel is het niet afdoende maar het is veel beter dan niets.

Ik heb wel eens een agent verteld dat mijn vrouw met de auto weg is geweest en dat ze ALTIJD vergeet de papieren weer uit haar tas te halen. En dan vragen: "kent u dat agent ? Hebt u ook zo'n vrouw ?"
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Bokkelul
Nee, kopieën tonen mag officieel niet, maar vraag me af of ze daar moeilijk over zouden doen. Ligt denk ik aan het humeur van de diender. Je verzekeringsmaatschappij accepteert echter geen kopieën. Volgens mij mag je sowieso geen kopieen maken van dit soort documenten.
Alle reacties Link kopieren
Donkey, met jouw laatste tip schiet ongeveer 85% van dit forum niet zo veel op he....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een bekeuring gehad van 30,00 omdat ik geen originele papieren in mijn auto had liggen. Het waren kopietjes van het kentekenbewijs. Nu heb ik gewoon de origele papieren in de auto. Ik heb namelijk nooit geen tas bij me...
Ik heb mijn auto papieren altijd in mijn tas. Ook omdat mijn rijbewijs bij mijn kentekenpapieren in het mapje zitten en mijn rijbewijs gebruik ik als ID bewijs (dus ook als ik op de fiets weg ben moet ik die bij me hebben). Zodoende.



Bij de buren is een keer de auto gejat en toen lagen alle papieren (incl. rijbewijzen) er nog in. Die moet je dan opnieuw aanvragen en in de tussentijd kun je niet aantonen dat je je rijbewijs hebt dus mag je officieel niet rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven