Mode & Beauty alle pijlers

Parfumvraag, zacht parfum gezocht

19-03-2010 12:14 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al parfumtopics zijn, maar die zijn zo ongeveer voor de parfumprofessional, en dat ben ik helemaal niet. Ik heb geen verstand van parfum, draag het ook nooit, want als ik er 1 gekocht gekocht heb, vind ik het een dag later vaak al niet meer lekker, te sterk of ik krijg er hoofdpijn van.

Ik ben dus op zoek naar een zacht parfum, niet overdadig, dat ruikt naar frisse was en net gedoucht, begrijpen jullie dan wat ik bedoel? Een lekkere zachte en frisse geur. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen. Iniedergeval geen bloemen en zeker geen fruit geuren.

Ik hoop dat jullie leuke tips hebben!

Alvast bedankt.
Clinique happy?
Pure White Linnen van Estee Lauder.
Pure white linnen, net een wasmand!
Happy idd.
White linnen vind ik toch zo goorrrrrr, alsof iemand langsloopt die met van die ouderwetse zeep van mijn oma zoch heeft volgespoten.

Sorry, smaak is subjectief, dus wie weet vindt TO het wel heerlijk.
Pure van Donna Karan, is net uit
Ik ga ze allebei gewoon proberen.

Zusenzo: Ik vind Maya zeep ook altijd lekker ruiken bij oude dames Ruikt naar mijn oma, maar om nou zelf zo te ruiken...

Ik hoop op nog meer tips!
Grappig zusenzo, ik vind Happy juist smerig, terwijl ik wel een trouw Clinique-liefhebber ben.
Lancaster Aquazur of Aquasenses, Biotherm Eau Pure / Eau Vitaminee, Jil Sander Pure, Jil Sander Sport, DKNY Pure, Miss Dior Cherie l'Eau, Estee Lauder Pure White Linen (Light Breeze), Lancome Aroma Source....of, als je het nog ergens kunt vinden: Dior Eau Svelte
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Empress, probeer ook eens Coco Mademoiselle van Chanel of Light Blue van D&G.
quote:Emma262 schreef op 19 maart 2010 @ 12:33:

Empress, probeer ook eens Coco Mademoiselle van Chanel of Light Blue van D&G.

Coco Mademoiselle is mijn favo; maar vind het niet echt een heel licht parfum. Wel sjiek en beschaafd.

Light Blue

Heb heel lang Happy van Clinique gedragen. Wel een frisse zachte geur.

Iemand enig idee of Parfum d'ete van Kenzo nog bestaat? Ook een frisse, lichte geur.
Clean heeft ook een paar frisse, schone geuren: Fresh Laundry, Shower Fresh, Simply Soap, Warm Cotton, Ultimate, Outdoor Shower Fresh.
http://www.cleanperfume.com/
Let wel op TO dat je PURE White linen probeert, niet White Linen, dat is inderdaad zo'n vieze oma-geur! PWL heeft een lichtblauw doosje en ruikt inderdaad heerlijk zacht.
Nou, ik kan met een lijstje op pad! bedankt allemaal!!

Ik vind Light Bleu ook niet lekker, dat is weer zo`n watergeur, hou ik niet van.

Ik ga op jacht!
Succes en veel plezier met snuffelen!
- Pure White Linen was inderdaad ook de eerste waar ik aan dacht! En nee, inderdaad niet de gewone White Linen, die is vies..)

- Lacoste pour femme

- DKNY Pure

- Laura van Laura Biagiotti

- Allure van Chanel, hmmmm! (Vind ik wel zacht, maar misschien niet fris genoeg..)

Succes!

Tip: vraag of ze een buisje voor je willen vullen, dan kun je het eerst een tijdje proberen voordat je de verpakking aanbreekt. Mocht de geur dan toch tegenvallen, zit je niet gelijk met een hele fles!
Folavril van Annick Goutal lijkt me wel wat voor de liefhebber van 'schone' geuren!
Oh Pure white linnen blijkt dus een andere geur die ik in gedachte had, de gewone White linnen, kon het me al niet voorstellen
Euphoria van Calvin klein is erg lekker en niet overheersend!
Ik zeg:

- Pure White Linen

- Allure edt Chanel

- Armani She (die zilveren koker)

Al wat geroken inmiddels?
"Eau d' Énergie" van Biotherm, heel ontypisch voor een parfum, heerlijk fris en niet zo intensief!
Ik weet niet of hij nog bestaat maar ik vind Aroma tonic van Lancome erg lekker. Is niet echt een parfum, maar energizing body fragrance tonic of zoiets.

Vind het een beetje naar thee of zo ruiken, lekker fris en helemaal niet zwaar.
Hoi Empress,

Clean die Dalida aanraadt ruikt echt naar schone was en fris. Die geur heb ik ook lang gezocht. Een probleem echter: na een half uur ruik ik niets meer (en anderen ook niet, heb ik meteen gecheckt). Je kunt Clean krijgen via skins.nl

Wat ik ook lekker zacht vind en beetje zepig en blijft erg lang hangen: Chanel No. 5 Eau premiere. Ik vind verder helemaal niets lekker van Chanel maar deze dus wel.

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven