zwanger worden/zijn met vleesbomen

21-03-2010 21:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben Els, 38 en bezig met zwanger te worden. Ik heb meerdere vleesbomen in de spierwand van mijn baarmoeder. Ik ben hiervoor ge emboliseerd. Mijn baarmoeder is hierdoor aanzienlijk geslonken. Ik mag nu zwanger worden. Dit moet ook lukken op een natuurlijke manier volgens mijn gyn en radioloog.

Ik lees van meerdere vrouwen op dit forum dat ze zwanger zijn met vleesbomen. Ik wil graag ervaringen delen met anderen die ze ook in de baarmoeder hebben en zwanger zijn geworden/bevallen.

groetjes Els
Alle reacties Link kopieren
Waarom een tweede topic?
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk omdat de eerste op de gezondheid pijler was geplaatst. Toen zei iemand anders dat ze op deze waarschijnlijk meer reacties zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er na drie miskramen een paar mogen laten weghalen. Daarna vijf zwangerschappen netjes voldragen.

Hoop dat je betere verhalen krijgt. Vermoed wel dat ze in de binnenste wand zaten en niet in een spierwand of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn tweede zwangerschap voldragen met een vleesboom. Er werd mij vooraf wel verteld dat als ik zwanger zou worden en de embryo zich in de vleesboom zou nestelen ipv tegen de baarmoederwand, dat de kans groot zou zijn p een miskraam. Dit is gelukkig bij mij niet gebeurd.



Tijdens mijn zwnagerschap werd de bewuste vleesboom wel groter, dit is ook steeds in het ziekenhuis in de gaten gehouden. Tijdesn de bevalling deed de vleesboom gezellig meeweeen. Hierdoor heb ik wel meer pijn gehad.



Na de bevalling is de vleesboom verwijderd, puur vanuit het feit dat ik nogmaals zwanger wilde worden maar liever niet meer met boom.



Inmiddels ben ik weer zwanger. Er zitten wel twee kleine boompjes maar die zitten in de wand en niet als takje aan de wand (zoals de vorige) Ik zou hier dus weinig hinder van moeten ondervinden. Tot nu toe verloopt het allemaal redelijk probleemloos



Ik begreep van mijn gyn dat er legio vrouwen zijn die probleemloos zwanger worden met vleesboom/bomen. Vaak weten vrouwen het niet eens dus als jou gyn zegt dat het kan, vertouw er dan op zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
hee, bedankt voor de reacties, vreemd want ik heb niets in mijn mail gezien, dus vandaar dat ik nog niet gereageerd heb..

ik heb ze dus in de baarmoederwand, de spierwand, en heb dus een embolisatie ondergaan. Tjeempie, wat goed dat je weer zwanger bent. Waarik benieuwd naar ben is of je tijdens j zwangerschap in het begin bloedverlies had, en of je zowieso erg menstrueerde, ik zie soms bij mij bloed met slijm gemengd, en zwart stolsel. Hoe groot zijn je vleesboompjes Tjeempie? Bij mij weet ik het niet precies, maar het zijn er dus 5, die aan het afsterven zijn. Het zal mijn gevoel wel zijn, maar ik ben bang dat ik niet zwanger word omdat die bomen in de weg zitten. Maar goed, ze zitten in de wand ingekapseld, dus ik zou zwanger moeten kunnen worden zou je zeggen...Wat ik me ook afvraag is of mijn eileiders vuil zouden kunnen zijn door die vleesbomen.. Nou ja, heel verhaal, maar ik hoop zo dat ik zwanger word..ik ben ookal 38 dus...
Alle reacties Link kopieren
Mijn 'verhaal' is iets anders dan jouw situatie, maar wil je toch effe laten weten dat het wel degelijk kàn, zwanger worden en goed bevallen, ondanks vleesbomen.



Lang verhaal in het kort: Ik werd na 3 maanden stoppen met de pil zwanger. Ik kreeg wel een hele dikke buik na het stoppen met de pil maar dacht dat dat lag aan teveel eten of zo. Schonk er dus geen aandacht aan. Toen ik naar de gynaecologe ging, dacht ze dat ik 4 maanden zwanger was. Wij dachten dat ook, vermits ik al zo'n dikke buik had. Eerst vond ze het 'vruchtje' niet, omdat er een hele dikke vleesboom in de weg zat. Ik wist helemaal niet dat ik die had. Uiteindelijk bleken het 5(!) vleesbomen te zijn. Ik werd extra onder toezicht gehouden, iedere 14 dagen ging ik naar een prof in Leuven (ik woon in België) en iedere 14 dagen naar de gyn (zodat ik om de 2 weken gecontroleerd werd). Volgens de prof zou de baby het eerst niet halen, achteraf is hij op die uitspraak moeten terugkomen. Alles is heel goed verlopen, het waren wel heel spannende maanden en ik had een hele dikke buik, de bevalling werd keizersnede wegens uitzakking van de navelstreng (dus had niks met de vleesbomen te maken), maar ik ben wel 5 maanden erna mijn baarmoeder weggenomen. Vond ik niet erg, ik heb een schat van een dochtertje en ik heb het er allemaal voor over gehad!
Alle reacties Link kopieren
hoi Fien,



Wat goed jouw verhaal te lezen! Spannend moet het idd geweest zijn, ik heb er ook 5, net nog met mijn arts gesproken en die zei echt dat het moet lukken(al is het makkelijker zonder myomen)

Zaten ze bij jou ook in de baamoeder? De kans bestaat dat een ei zich innestelt op een vleesboom, dat is mijn angst, maar die werd weggenomen door te zeggen dat ze bij mij niet in de holte uitpuilen en bedekt zijn door de spier van de baarmoeder(ahw ingekapseld) en daarnaast is er voldoende slijmvlies. Mag ik vragen hoe oud jij bent? Gelukkig is het bij jou gelukt, heb je nooit last gehad van heftig menstrueren? Ik wel, daardoor kwam ik er achter dat ik die myomen heb. Overigens is mijn baarmoeder gekrompen qua omvang, die was sterk vergroot(14x14) en moet ca 7x7 zijn. Afname is 40%. Dus de embolisatie slaat goed aan. Nou, we moeten proberen zwanger te worden, sinds januari begonnen, en in juni een bepalende MRI (8mnd na embolisatie) . Daar horen we hoe en wat, wie weet wel IVF of IUI. Of gewoon natuurlijke weg doorproberen. Nou, jouw verhaal geeft weer goede hoop, al realiseer ik me dat het altijd spannend blijft .gr Els
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 36 jaar (was dus 35 tijdens mijn zwangerschap ).

Bij mij zaten ze inderdaad in de baarmoeder. De gynaecologe vond het vruchtje zelfs niet, gelukkig zat het achter (een hele grote) vleesboom. De vleesbomen groeien wel verschrikkelijk vlug eens je zwanger bent hoor, dat is blijkbaar normaal. Vanaf de 20ste week gaat dat minder snel.

Ik heb er nooit last van gehad tijdens mijn menstruatie. Ik heb nooit last gehad van mijn menstruatie algemeen zelfs, vergat soms dat ik die had. Gynaecologe begrijpt er ook niks van :-). Zij denkt dat dat komt doordat ik een hele hoge pijngrens heb, dat ik er geen last van had. Buikpijn heb je altijd een beetje die periode he.

Toen ik voor de eerste keer naar de prof ging zei die letterlijk: 'het is een wonder dat je zwanger geraakt bent, het zal nog een veel groter wonder zijn als het geboren wordt. Het beste zou zijn om het vruchtje weg te halen, pillen te nemen om de vleesbomen te doen slinken en dan nog eens proberen'. Heb hem onmiddellijk gezegd: 'vergeet het maar, dat kleintje blijft zitten waar het zit'. No way dat ze er ooit zouden aan geraakt hebben. 'Dan kijken we hoe ver je geraakt', zei hij. Heb hem netjes een geboortekaartje opgestuurd . Het was een heel spannende zwangerschap, ben eigenlijk best blij dat ik het maar 1 keertje moest meemaken :-).



1 gouden raad: vertrouw op je eigen gevoel. Laat je niks wijsmaken. Zelfs niet door een prof of zo. Stel je voor dat ik haar had laten weghalen... Ze wordt volgende maand 1 jaar. Ik moet er niet aan denken!

Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat je vlug zwanger mag worden.
Alle reacties Link kopieren
hoi fien,



thx voor je bericht. even over het groeien van de bomen haha, dat woord ...ik heb een embolisatie gehad heh..dan zitten de bloedvaten dus dicht, waardoor ze afsterven, en dus ook niet groeien kunnen als ik zwanger ben...op 1 myoom onderin na, die hebben ze uit voorzorg(bleek achteraf) niet voldoende afgesloten. Wel erg dat ze het hebben weg willen halen bij je, daar schrik ik wel van..Is ook een beetje in strijd met onze situatie, althans, wat de gyn zegt..die heeft ons namelijk gezegd dat we het kunnen gaan proberen. als ik het zo lees had jou gyn wellicht gezegd , wordt maar niet zwanger...trouwens embolisatie is pas sinds 10 jaar een behandeling, lang niet alle gyns zijn er mee bekend..in mijn geval is een andere vorm van operatie riskant. Ik geef het wel een goede kans, zeker als ik jou verhaal zo lees. Ik hoop dat het je dochtertje goed vergaat, geniet van je wondertje, en ik ben blij je verhaal te hebben mogen lezen
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem hoor, ik ben blij dat ik mijn verhaal kan posten .

Mij hebben ze verteld dat het afsterven heel veel pijn doet... Bij mij waren ze na de bevalling aan het afsterven, en ben ik blijkbaar net op tijd geopereerd, anders zou ik heel veel pijn gehad hebben. Maar zoals ik al zei, ik heb een hoge pijngrens, dus heb eigenlijk van niks geen last gehad (ook niet van de operaties).

De gyn zelf wist niet goed wat ze ermee moest, had zoiets nooit gezien en daarom stuurde ze me door naar een prof.

Het was voor ons ook enorm schrikken, mijn grootste droom werd in 1 sec in stukken gegooid... Maar ik heb me direct herpakt, ik voelde toen al een enorme kracht en zei tegen de prof toen die sprak van het weg te nemen: NOOIT!. Zelfs mijn vriend schrok ervan en die zei al mompelend: nu ja, als het echt niet hoeft, toch ook liever niet weghalen. Prof was ook geschrokken van mijn reactie en heeft er nooit meer over gesproken :-). Was wel iedere keer meer en meer optimistisch na mijn bezoekjes. Maar ik kan je wel verzekeren dat het iedere keer stressen was hoor, in de wachtkamer. Eerst sprak hij zelfs van een verticale keizersnede, een heel ingewikkelde operatie om het kleintje eruit te halen (langs linksboven zou dat dan geweest zijn), omdat er een vleesboom 'voor de uitgang' lag, ze konden er dus niet aan. Maar hoe langer ik zwanger was, hoe meer mijn buik en baarmoeder uitzetten, hoe meer de vleesbomen aan de kant getrokken werden, waardoor het dan een horizontale (gewone) keizersnede zou worden en op het laatste mocht ik zelfs gewoon bevallen. De navelstrenguitzakking gooide natuurlijk roet in het eten, maar dat kon me allemaal echt niks schelen. Ik wou gewoon dat mijn kleintje er was, had er al zo lang naar uitgekeken. Ze hadden mij trouwens verwittigd dat ze te vroeg zou zijn (waarschijnlijk op 6 à 7 maanden), maar nee hoor, mevrouw zat blijkbaar goed waar ze zat, ze hebben me 3 dagen overtijd nog mogen inleiden . Ze hadden ook schrik voor haar gezichtje en lichaampje omdat die vleesbomen tegen haar konden drukken, maar daar was niks van te zien :-)
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik het soms ook zelf wel moeilijk vind wil ik deze reactie plaatsen voor iedereen die er hopelijk iets uit kan halen. Ben 43 jaar en zwanger geraakt op mijn 42ste van mijn eerste biologische kindje. Ik ging in ziekenhuis langs voor onderzoek voor vleesboom, en was toen net zwanger maar wist dit nog niet. Toen ik voorzichtig vroeg of ik zwanger kon zijn lachte de gynaecologe alsof het belachelijk was, toen ik toch zwanger bleek te zijn werd mij verteld dat het vruchtje zich nooit zou kunnen nestelen...maandag begint week 34! against all odds, klein wondertje...vorig weekend en weekend ervoor in het ziekenhuis geweest en 1 nachtje 3de kerstdag, waarvan 1x met morfine tegen de pijn, maar voor de rest doe ik het heel goed, alleen heel dik door onwaarschijnlijk veel vleesbomen. Ik ben een speciaal geval in het ziekenhuis. Keizersnee wordt nog spannend, hoe en waar, maar vrouwen met vleesbomen wees sterk, ze zitten er ook vaak naast!!!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ze zitten er ook vaak naast!!



Gefeliciteerd en geniet van je wondertje, dat van mij wordt binnenkort 3 jaar!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven