Werk & Studie alle pijlers

Wie gaat ook werken in Italië? Ervaring? Tips?

23-03-2010 12:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin april vertrek ik voor 5 maanden naar Italië waar ik aan de slag ga als receptioniste bij een vakantiepark. Voor het eerst in m'n 1-tje weg voor langere tijd!

Ik ben opzoek naar mensen die ook zoiets gaan doen of mensen die ervaring hebben.

Iemand tips misschien? Waar moet ik absoluut aan denken?

Tnx alvast!
Alle reacties Link kopieren
Een beetje Italiaans leren kan handig zijn , ook al zul je misschien vooral met toeristen te maken krijgen.



En verder: geniet ervan! 't is een geweldig land.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk!!

Geen ervaring.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Hi Woordenaar,

Italiaans spreek ik al ;) Heb jij ervaring met werken in t buitenland?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 10 jaar geleden (argh ik word oud zeg!!) heb ik ook een half jaar in Italie gewerkt, achter de bar. HEEL leuke tijd gehad. Enige dat ik je kan aanraden is om een paar potjes vitaminepillen ofzo mee te nemen, want ik kwam bepaald niet toe aan voedzaam eten, en wel heel erg aan veel drinken met collega's en nieuwe vrienden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Danoontje83: wat ontzettend leuk! Hoe ben je aan dat baantje gekomen? Waar ga je wonen?



Ik heb geen ervaring, maar denk er over om zelf ook een tijdje in het buitenland te gaan werken/wonen.



Alvast veel plezier gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben in 2001 voor 3 maanden naar een camping in Italië geweest, heb daar ook animatiewerk gedaan. Het was errug leuk en inderdaad weinig gezond voedsel maar vooral de plaatselijke kroeg (op de camping) elke avond van binnen gezien. Een avontuur om nooit te vergeten!! Veel mensen uit de rest van Europa leren kennen, waarvan ik nu nog met een aantal contact heb gehouden.

Een tip is dat veel van de Italiaanse mannen niet te vertrouwen zijn, take care!! Verder moet je natuurlijk vooral de pizza en ijs proeven want die vind je nergens beter!! And never to forget: wear sunscreen!

Ciao bella!
Gefeliciteerd met je baan! Zelf woon ik ruim een jaar in Italie en ik werk er ook, gewoon in loondienst. Waar je aan moet denken ligt eraan of je een NL contract hebt, of dat je voor een Italiaanse werkgever werkt.



In principe is het zo dat je wanneer je voor een Italiaanse werkgever werkt je niet meer in NL verzekerd mag zijn bij je ziektekostenverzekeraar. Je dient je dan hier in Italie bij het ASL (ziekenfonds) in te schrijven. Maar vraag bij je ziektekostenverzekeraar ook even na of dit ook geldt voor seizoenswerk, het kan zijn dat de regels daar anders voor zijn.



Laat je verder niet gek maken door mensen die zeggen dat italiaanse mannen niet te vertrouwen zijn. Dat valt reuze mee en de types die echt niet te vertrouwen zijn pik je er zo uit hoor.



Ik begreep dat je al Italiaans spreekt, dus dat is al een voordeel en voor de rest GENIET ERVAN!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven