Grindvloer : wat kan je erover heen leggen?

20-03-2010 17:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn badkamer ligt al een aantal jaren een grindvloer. Niet mooi meer, moeilijk te onderhouden en ijskoud aan je voeten.

Ik wil er eigenlijk het liefst (wit) laminaat overheen leggen maar moet er dan iets tussen en zo ja , wat ?

Is er iemand die ervaring heeft met het "laten verdwijnen" van grindvloeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met grindvloeren, maar ik zou wel nadenken of je wel een laminaatvloer in je badkamer wil. Laminaat kan niet tegen vocht, dus de kans lijkt me vrij groot dat je na een bepaalde periode met een kromme/lelijke vloer zit en dat lijkt me ook zonde.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, je hebt speciaal laminaat voor in de badkamer.....
Alle reacties Link kopieren
Gietvloer kan er ook overheen, zo'n moderne met beton look of wit.





Google op plaatjes van gietvloer
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met een grindvloer, zo'n jaren 80 "korreltapijt"? Lijkt me erg onpraktisch in een badkamer. Of bedoel je een terazzo-vloer, zoals die in de jaren 30 in keukens, badkamers en gangen gelegd werd?



Zoals gezegd lijkt laminaat me niet verstandig, maar over een terazzo vloer kun je wel gewoon tegelen. Wel zonde hoor, een intacte terazzo kan heel mooi zijn.



Tussenoplossing: koop een paar lekkere badmatten!
Alle reacties Link kopieren
Er is speciaal laminaat voor de badkamer dus dat station is al gepasseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bronny schreef op 20 maart 2010 @ 17:42:

Er is speciaal laminaat voor de badkamer dus dat station is al gepasseerd.Oh serieus? Nooit geweten! Toevallig is hier vorige week mijn laminaat gesneuveld doordat de bovenbuurman met de kraan open in slaap viel, dus misschien ben ik ook iets te gefocust op waterschade op het moment
Alle reacties Link kopieren
Het is zo´n gegoten vloer met van die kleine grindsteentjes. Daarover wil ik iets anders, liefst laminaat want dat kan ik zelf leggen. De badkamer is nogal groot, er zitten twee deuren in en is dus niet vochtig. Bad en douche zijn helemaal ingebouwd, dus ik spetter niet eens op de vloer wanneer ik onder de douche ga.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me juist mooi, zo'n grindvloer.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt zo'n ouderwetse gegoten bak. Wou je ook de oplopende randen bedekken? Zoals al eerder gezegd, het staat het beste als je de vloer laat zoals het is. In mijn vorige huis had ik ook de aanvechting om die vloer te bedekken. Ik heb linoleum gehad, zeil, vloerbedekking, witte betonverf (zo lelijk) en bij nader inzien was de originele vloer, mits schoongeschuurd en van een beschermend laagje blanke lak voorzien, nog het beste. Maar dat kon niet meer, na de betonverf.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet om een bak gaat maar om een egale vloer zonder verloop dan kan je natuurlijk gewoon laminaat eroverheen leggen, dan is er geen probleem.

Als het wel een bak is of een zeker verloop heeft naar een putje, dan zou je egaliseerpasta kunnen gieten. Eerst hechtprimer waarschijnlijk. Egaline gieten is iets wat je eerst gezien moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch niet spettert, en je wilt graag laminaat, waarom doe je dat dan niet gewoon?



Vraag in de bouwmarkt even na, maar er bestaan diverse onderlagen. Een soort van vloerbedekking, of die dikkere groene platen (dempt wat meer)... Geen idee wat het beste is over een grindvloer, maar voor de rest, laminaat houdt zich normaal gesproken een jaar of 15, tegen die tijd kun je hem weer eruit halen en dan verder kijken.



Denk ook aan de plinten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die vloer, mijn ouders hadden 'm in de keuken liggen....dráma om schoon te maken. Moest echt geschrobd worden en daarna met zo'n waterstofzuiger...wat een werk. En er ging van alles tussen zitten....anyway; nu hebben ze een houten vloer in de keuken. Volgens mij gewoon over die steentjesvloer heen? Wel eerst ondervloer natuurlijk en daarna houten vloer.
Alle reacties Link kopieren
Onder laminaat moet altijd een ondervloer. Neem een iets dikkere ondervloer en leg daar je laminaat op. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een grindvloer (zwart)...en nu hebben we een witte laminaatvloer. Wel met tussenlaag. Dit betreft de eetkamer, maar er is idd speciaal laminaat voor de badkamer.

Blij dat die grindvloer weg is bij ons, al die hagelslagjes erin geperst...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven