Afrijden in Amsterdam

14-03-2010 11:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies,



Ik moet morgen om 13.05 afrijden voor de eerste keer, in Amsterdam.

Begin een beetje zenuwachtig te worden, ook omdat mijn laatste les gisteren niet geweldig ging ... Hoor graag wat jullie ervaringen zijn!



Carla
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen met afrijden in Amsterdam? Of in het algemeen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
de generale repetitie hoort slecht te gaan.. dan komt het morgen helemaal goed!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 14 maart 2010 @ 11:48:

de generale repetitie hoort slecht te gaan.. dan komt het morgen helemaal goed!Klopt helemaal Biol. Dat had ik ook altijd met dansuitvoeringen. De generale 's morgens was echt verschrikkelijk. Onze danslerares was dan ook altijd de wanhoop nabij. 's Avonds daarentegen ging alles smooth!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook afgereden in Amsterdam. 1e keer ging de laatste les super.... ik al lekker shoppen die avond, want ik zou toch geen geld meer nodig hebben voor rijlessen..............k*t, gezakt.



2e keer had ik van dat homeopatische Nervovit ingenomen en toen gelukkig wel geslaagd (49 lessen in totaal)



Succes!! Gewoon lekker veel om je heen kijken met achteruit inparkeren etc - daar zijn examinators nl dol op!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, succes!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb je ook al gelest in (Ver-)West, omdat je daar afrijdt, wat Lindy al zegt.

Mijn ervaring: eerste keer gezakt, want ik was er nog helemaal niet klaar voor, maar indertijd (1998) moest je het examen heel ver van tevoren al aanvragen. Tweede keer geslaagd, en toen ik tegen de examinator grapte dat ik die avond nog naar Spanje zou rijden, zei hij: "Mevrouw, u haalt de Belgische grens nog niet eens."

En toen ik mijn rijbewijs had, begon het echte lessen. Dan ga je pas uren maken en ervaring opdoen.



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wees zelfverzekerd. Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik te onzeker reed, terwijl ik geen ingreep had.

Zeker in Amsterdam willen examinatoren geen onzekere en twijfelachtige rijders.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 14 maart 2010 @ 11:48:

de generale repetitie hoort slecht te gaan.. dan komt het morgen helemaal goed!



Ik hoop het!

Het is wel zo dat ik gisteren in het examengebied nog een aantal dingen niet helemaal goed deed, dat zal ik morgen zeker niet nog eens doen!!



Hoop ook dat ik een beetje een relaxte examinator heb. Zal ik wel of juist niet vertellen dat ik zwanger ben?
Alle reacties Link kopieren
Carly, ik denk dat je je moet afvragen wat je er mee wil bereiken met vertellen dat je zwanger bent. Als je het wil vertellen omdat je dan iets hebt om over te kletsen, moet je dat zeker doen denk ik.

Ik heb toen ik begin dit jaar examen had ook verteld over de verjaardag van mijn dochtertje. Examinator zag in mijn paspoort dat ze net jarig was geweest en vroeg of we nog een feestje hadden gehad. Daar hebben we zo wat over gekletst (koetjes en kalfjes)



Heb geen ervaring met in A'dam afrijden want woon in een andere regio.



Succes met afrijden morgen.
Alle reacties Link kopieren
mijn examinator vroeg of ik wel of niet wilde kletsen. Ik wilde dat liever niet want ik was bang dat dat juist te veel afleidng gaf wilde me totaal kunnen focussen. Heb propanolol ingenomen uurtje voor afrijden dat kun je aan je huisarts vragen, daar word je iets rustiger maar niet suf van. Verder heb ik nog bach rescue spray gebruikt en 6 bananen gegeten, ik ben geslaagd.

succes en laat je niet gek maken!
Alle reacties Link kopieren
6 bananen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook propanolol ingenomen, maar dat mag je niet innemen als je zwanger bent. Bach rescuespray mag je wel gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
afrijden in een grote stad is moeilijker dan in een dorpje in verwegnistan, maar als het je lukt kun je wel goed rijden, dat is je voordeel.

zelf heb ik afgereden in Den Haag, tussen alle drukte, al het verkeer, fietsers trams opstoppingen etc maar het lukte!

een goeie vriend die eens overkwam uit Harderwijk durfde niet eens met zijn auto het verkeer hier in! ik bedoel maar...



succes morgen! sta er positief in, en het lukt!
Alle reacties Link kopieren
bananen helpen tegen nerveusiteit. Is het proberen waard, mij heeft het geholpen ( denk ik maar)
Alle reacties Link kopieren
quote:Visje28 schreef op 14 maart 2010 @ 13:11:

Ik heb ook propanolol ingenomen, maar dat mag je niet innemen als je zwanger bent. Bach rescuespray mag je wel gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap.



Ik ben niet van plan om iets in te nemen, denk het niet nodig te hebben. Weet gelukkig goed waar mijn mindere/zwakke punten zitten en daar probeer ik mij vandaag in gedachten nog even goed op te focussen. Gelukkig zijn er veel 30-km zones in het exemengebied, dat vind ik altijd erg relaxed (als ik de borden niet mis en het daadwerkelijk door heb dat ik erin zit ;)).



Iedereen bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Voor de zekerheid: kleed je sexy en flirt. Er zitten zulke zakken tussen die je daardoor eerder laten slagen. Dan bedoel ik niet dat je slecht kunt gaan rijden maar als zij nog mensen moeten laten zakken om aan hun percentages te komen heb je meer kans van slagen en willen ze foutjes eerder door de vingers zien.



Vertrouw op je eigen capiciteiten en laat je niet afleiden. Doe alles rustig en veilig maar wees ook assertief. Gedraag je vooral erg zeker van jezelf.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
1e keer gezakt vanwege de zenuwen.



2e keer afgereden met een te hoog promillage aan alcohol in mijn bloed. Die halve fles wijn tegen de zenuwen hielp erg goed: geslaagd.

Kan 't iedereen aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Hey Carly,



Ben nu toch eigenlijk wel benieuwd hoe het gegaan is... Laat je dat ook nog even weten?
TO, vraag even aan een angel of ze je topic verplaatst, staat in de verkeerde pijler.



Succes met afrijden, lijkt me niet makkelijk in Amsterdam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven