Zwanger en vleesboom

30-01-2008 11:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, het kan dus toch, zwanger worden met vleesbomen maar mijn klachten zijn wel meteen een stuk erger geworden! Ik ben nog maar 5 weken en het lijkt soms of ik er al een paar maanden op heb zitten :-] , mn buik stulpt uit, vooral als ik lig en ik moet erg vaak naar de wc (of ik kan helemaal niet). Overdag vervelend maar 's nachts helemaal niet bevorderlijk voor mn nachtrust en ik vraag me af hoe ik de volgende 35 weken moet doorkomen, `als het allemaal goed gaat natuurlijk.. Wie heeft ervaring en misschien tips? Bedankt!
Ik heb er geen verstand van, maar m'n moeder des te meer. :)

Mijn moeder is, toen ze zwanger was van mij, zelfs geopereerd omdat één vleesboom erg ging groeien en daardoor mij in de weg zat.

Inmiddels is haar baarmoeder wel verwijderd door alle klachten door die vleesbomen, maar in de tussentijd heb ik ook nog een broertje gekregen.



Maar goed, ik wil je niet bang maken natuurlijk. Ik vroeg me wel af of het bij jou een "familiekwaaltje" is. Mijn moeder, oma en overgrootoma hebben 't namelijk allemaal (gehad).



Natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft ook veel baarmoederproblemen gehad (geen grote vleesbomen) maar wel een paar kerngezonde kinderen kunnen baren. Ik wist niet dat een operatie door kan gaan als je zwanger bent, dat scheelt ook weer misschien. Ik krijg binnenkort een echo en dan weet ik meer. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De klachten die je hebt, niet naar de wc kunnen, veel moeten plassen, horen ook een beetje bij een normale zwangerschap, zeker in het begin van de zwangerschap. Misschien dat het met een vleesboom wel erger is, maar het hoort er allemaal bij.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb een vleesboom in mijn baarmoeder.

Tijdens mijn vorige zwangerschap, nu 3 jaar geleden, werd deze bij de eerste echo ontdekt. Destijds was de vleesboom zo'n 2.5 cm, maar gedurende de zwangerschap is hij gegroeid tot 15 a 20 cm.

Ik heb er helemaal geen last van gehad. Als ik op mijn rug lag voelde ik heb wel zitten.



Momenteel ben ik weer 16 weken zwanger, en hij zit er nog steeds. Ik maak me er geen zorgen om, omdat ik weet dat het de eerste keer ook geen problemen heeft gegeven....



Men zegt ook dat het geen kwaad kan....
't Kan goed gaan, het kan minder goed gaan. Die operatie die mijn moeder had was heel uitzonderlijk en ook heel risicovol. De kans dat ze het kindje (mij) zou verliezen was erg groot.

De vleesbomen hebben bij mijn moeder ook voor ontzettend vervelende zwangerschappen en (geplande) keizersnedes gezorgd. Maar goed, daar zal ik je verder niet mee vermoeien. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de gyn geweest en de 2 grootste waren 10% gegroeid tot ruim 10 bij 9 cm en die drukken nu op mn blaas en darmen, de 2 andere van 4 en 3 cm zijn gelukkig kleiner. Ik weet dat het in principe geen kwaad kan en dat een aantal klachten erbij horen maar lastig is het wel, ook omdat ik pijn blijf houden, vooral als ik lig (en dan niet slaap) :sigh: Ik moet over 3 weken weer terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Effe dit topic uppen. Zijn er nog zwangere dames met vleesbomen, of dames die vriendinnen hebben met vleesbomen tijdens de zwangerschap? Ik ging gisteren voor de eerste maal naar de gynaecologe en daar werd een vleesboom van 10cm doorsnee ontdekt. Ik ben nu 2 maanden zwanger en maak mij een klein beetje zorgen, weet niet of dat nodig is of niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, eindelijk actuele teksten.

Bij mij was van te voren bekend dat ik een vleesboom heb. Hij zit in de wand en doet van af het begin zeer. Hij was eerst een halve cm maar het heeft erg genoten van mijn hormonen en is nu tussen d 5 en 6 cm. Ik las op een andere website over grotere en meer.

Vandaag heb ik mijn 5 maanden echo gehad en het ligt ook stuit... Vraag mij af of dat nog gaat veranderen. lopen jullie allemaal bij de gyn of ook wel bij een verloskundige? Ik vind het verschrikkelijk bij de gyn. Helemaal niet van wat leuk je bent zwanger. het gaat alleen maar over "ziek"zijn.

De verloskundige wil mij wel hebben. heb pijn, dit word niet anders en de boom is al 2 maanden niet gegroeid.

Mijn babs doet het heel erg goed :-) echt een springeding en vandaag gehoord en gezien dat het een meisje is. Mijn vriend wilde graag een meisje en we zijn in de wolken.

Heb wel sinds vannacht af en aan kramp of ik ongesteld ga worden. Heb 2 jaar geleden nu al een mskraam gehad in vroeg stadium en leef in constante angst.

Vroeg mij af hoe het met jullie verlopen is en of jullie dus een verloskundige hebben. En of jullie een idee hebben hoe het verder gaat. Wil heel erg graag nog meer kinderen



groet marin
Alle reacties Link kopieren
hoi Marin,



Ik heb gister te horen gekregen dat ik 2 vleesbomen heb, bij mij moeten ze verwijdert worden om zwanger te kunnen worden. De vleesbomen verhinderen op dit moment een zwangerschap bij mij en zou hoogstwaarschijnlijk op en miskraam uitlopen zei mijn arts. Maandag moet ik naar de gyn. Ben benieuwd wat hij erover zegt.



Groetjes Sari.
Alle reacties Link kopieren
Jee, zie ik ineens mn topic van 2 jaar terug in de lijst staan!



Sari bij mij zijn ze uiteindelijk ook weggehaald en heb nu een kerngezonde zoon van 6 maanden en geen klachten tijdens deze zwangerschap dus ben blij dat ik het gedaan heb.



Bij de zwangerschap uit het topic had ik veel klachten door de myomen, uiteindelijk is het (niet door de myomen) misgegaan en daarna heb ik ze laten verwijderen. Beste beslissing ooit!

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Soshiva, fijn om te horen dat alles nu alles goed is met je en dat je een gezonde zoon heb. Ik hoop dat ik na de verwijdering ook snel weer zwanger mag worden. Gelukkig heb ik al 1 gezond meisje, maar hoop wel nog op een broertje of zusje voor haar (en liefst snel, nader met rasse schreden de 35;-))
MJD, bij een verloskundige is het ook niet elke keer feest hoor en hun zien ook zoveel vrouwen. Vorige keer vroegen ze alleen maar of ik vragen had en moest ik zelf vragen of ik het hartje mocht horen.

Alleen de wachtruimte is misschien wat gezelliger.

Blijf liever bij een gyn die jullie gezondheid goed in de gaten houd!
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, ik ben ook aan het proberen zwanger te worden, mijn verhaal staat in een ander topic, ik heb meerdere vleesbomen.

Ben benieuwd naar hoe lang het zwanger worden heeft geduurd, wij zijn nu ca 4mnd bezig, na mijn embolisatie...Het maakt best wat uit heb ik begrepen waar de myomen zitten om zwanger te worden..Ze kunnen bij mij namelijk niet verwijderd worden omdat ze in de wand zitten, gelukkig puilen ze niet uit de holte in vd baarmoeder..Mijn bloed is trouwens bij mijn menstruatie slijmerig, herkennen jullie dit... Nou ja, ik moet vertrouwen houden, maar vind dat moeilijk,ook al heet de gyn gezegd dat natuurlijk zwanger worden moet lukken nu...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Elsdag,



Ik heb ook een myoom in de wand van mijn baarmoeder. Bij mij puilt ie ook niet uit, dat is belangrijk want hij moet niet je baarmoederslijm in de weg zitten als je zwanger wilt worden.

Helaas zijn wij al 5 jaar aan het proberen om zwanger te raken, volgens het ziekenhuis komt het niet door de myoom dat het niet lukt. Hij zit op een plek waar hij een zwangerschap niet in de weg zit.

Embolisatie werd mij trouwen afgeraden gezien mijn kinderwens, wat is bij jou de reden dat ze deze ingreep wel gedaan hebben? Had je veel pijnklachten? Zijn de myomen na de embolisatie wel kleiner geworden?



Ik ben, middels ivf, wel een keer zwanger geweest maar dat is na 7 weken uitgelopen op een miskraam. De myoom is in deze korte periode wel twee keer zo groot geworden, van 2 bij 3 cm naar 5 bij 6 cm. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is ie weer een beetje gekrompen naar 4 bij 4 cm.
Alle reacties Link kopieren
hoi laika



er is een kans van 2% dat je na embolisatie onvruchtbaar wordt. dat komt omdat de deeltjes die je bloedvaten afsluiten kunnen verplaatsen naar bijv je eierstokken door stuwing van je slagader. 2% is laag, maar wel genoeg voor een arts om het je af te raden of je te wijzen op je risico's. bij mij is het goed gegaan en de krimp was na 3mnd al op 33%. dwz de totale omvang van mijn baarmoeder was 14x14cm terwijl die 7x7cm hoort te zijn, en is nu dus 33% afgemomen, binnenkort weer een MRI en inmiddels bezig zwanger te raken, maar nog niet gelukt. overigens zijn mijn vleesbomen in het begin ca 8cm geweest qua diameter(2 ervan) die dus nu flink zijn geslonken. ik heb wel veel pijn gehad na de embolisatie, maar kort genoeg, om in elk geval niet alles weg te laten halen...dus heb die pijn er voor over gehad, en anderen hebben nauwelijks pijn of geen pijn, is heel wisselend...

kijk maar eens op vleesboom.nl . dat is een website van het elisabeth zkh in tilburg waar ik niet ben geholpen maar die staan erg goed bekend en hebben een forum..niet erg druk daar maar wel veel verhalen...ik heb er dus 5, niet in de holte, dus ik begreep toevallig gisteren dat het gewoon een wat bobbelige spier is in mijn geval, mn baarmoeder, of nou ja gewoon haha..dus als ie dan te groot is je baarmoeder dan kan een eitje zich wel innestelen, maar moeilijker..vandaar dat ie moest krimpen wat nu dus gebeurd is...ik ben 38 dus ben benieuwd, hoe oud ben jij eigenlijk? we hebben nu vanaf januari 5 pogingen gehad, dus je zou zeggen dat is nog niet super veel, toch?

ik hoop voor jullie overigens dat het goed komt, weet je de reden dat je niet zwanger raakt? mijn schoonzus had bij de 1ste ivf 4 pogingen nodig tot een eerste bevalling van een gezond kindje, en daarna durfde ze het weer, en was het weer via ivf in 1 keer raak, en heeft nu 2 kinderen, geef de hoop dus niet op! doen wij ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Elsdag,



Hoe gaat het nu met je?



Bij ons is het niet duidelijk waarom het niet lukt, inmiddels een derde cryo-poging gehad (nog steeds van de eerste ivf-poging) maar ook deze is mislukt. Er worden steeds hele goede embryo's teruggeplaatst dus we staan echt voor een raadsel en ik hoop dat het gewoon domme pech is.

Maandag heb ik een gesprek met de gynaecoloog over hoe het nu verder moet. Probleem is dat wanneer je tegen mij zegt dat er een kans van 2% is dat het misgaat, ik meestal bij die 2% zit...(ik heb al twee keer eerder bij een operatie/behandeling een zeldzame complicatie opgelopen) dus tja.



Hoop voor je dat je het snel lukt bij jullie! Ik ben overigens 34.



Groetjes, Laika

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven