Hóe verjaardag vieren?

24-03-2010 14:47 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe jullie je verjaardagen vieren. (overdag)

Hier is het eigenlijk standaard; eerst koffie met gebak en daarna borrel, dan soep met broodjes ofzo.

Ik wil graag eens wat anders, zat aan een high-tea te denken ofzo maar misschien zijn er mensen met andere leuke, originele ideeen.

Ik ben benieuwd!!
Helemaal niet
Heb ik dat?!
Kijk even naar ' Keeping up appearances'.
Lekker uit eten gaan met 'n paar mensen en niet voor 'n groot gezelschap vieren.
En betaalt dan ieder voor zich, ElNinjoo, of jij als jarige voor iedereen? Ik wil ook uit eten gaan met vrienden, maar vraag me af of mensen zich niet gedwongen voelen om zo geld uit te geven aan mijn feest.
Ik zou me toch enigszins belazerd voelen als ik werd uitgenodigd en ik zou het zelf moeten betalen. Ik wil best uit eten, maar met de mensen die ik zelf uit heb gekozen in een tentje van mijn keuze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sla de koffie over en laat mensen binnen komen tegen borreltijd ; zorg voor statafels, een dansvloertje en goede muziek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Meestal komen er wel een paar mensen langs. Dan eten we een stukje taart.

Het liefst vier ik het helemaal niet.
.
BBQ, Er is meer dan alleen maar een vlees-bbq, maar wij zijn allemaal in de zomer en/of lente jarig,

Muziekje aan, gezellig en soms een picnic bij een meer, iedereen hun eigen kleed laten meenemen en zelf voor drinken en (meestal) koude hapjes zorgen. Is er een plek waar je ook kan bbq-en, is dit helemaal ideaal, want kan je ook een vuurtje maken als het wat kouder wordt.
Vorig jaar heb ik een tapas feestje gehouden. Was erg leuk

Maar je moet wel van koken houden, ben er een dag mee bezig geweest. Mijn feestje begon pas vanaf borreltijd. Dit was omdat ik er persoonlijk een hekel aan heb om met koffie en taart te slepen terwijl je gasten binnenkomen en je nog je kadootjes moet openmaken / bloemen in het water e.d.

Dus nu was het sangria op tafel en flessen rosé. Koude tapas in de koelkast en om de zoveel tijd serveren. Warme hapjes alleen even in de oven/magnetron/pan. Was een topverjaardag!
ik verplaats mijn verjaardag naar halloween en geef dan een halloweenfeest.. helemaal leuk!! afgelopen halloween was iedereen verkleed en hadden we elk uur een andere shooter of cocktail..
Ik kook een buffet, vaak met een landenthema, met veel verschillende soorten gerechten. Ik kleed de tafels van het buffet leuk aan met lampjes, decoratievlinders, in een kleur gespoten bladeren, etc. Iedereen is welkom vanaf 17.00 uur en om 18.00 uur staat al het eten op het buffet. Drank is zelfbediening. Ik zorg voor statafels en wat lekker muziek.Je kunt dit ook gewoon 's middags doen. Voordeel van een buffet is dat je de loop bij de mensen erin houdt en onderling goed mengen.

Altijd goed. Het is alleen wel veel werk en relatief kostbaar.
Ik ben dit jaar met een hoop vrienden gaan eten en salsadansen. Ze betaalden voor zIchzelf, maar dat beschouwde ik dan ook meteen als hun cadeau aan mij. Het was echt supergezellig!

En de volgende dag kwamen mijn ouders en schoonouders eten. Ik had een buffet van hartige taarten, salades, Turks brood met beleg, en lekkere hapjes gemaakt en iedereen bediende zichzelf. Was een succes.
quote:Sgaapie schreef op 24 maart 2010 @ 14:48:

Helemaal niet

Ik vier mijn verjaardag ook niet, we vieren alleen de verjaardagen van de kinderen.

Als ik jarig ben ga ik lekker uiteten met mijn man.
quote:Jala5 schreef op 24 maart 2010 @ 15:02:

BBQ, Er is meer dan alleen maar een vlees-bbq, maar wij zijn allemaal in de zomer en/of lente jarig,

Muziekje aan, gezellig en soms een picnic bij een meer, iedereen hun eigen kleed laten meenemen en zelf voor drinken en (meestal) koude hapjes zorgen. Is er een plek waar je ook kan bbq-en, is dit helemaal ideaal, want kan je ook een vuurtje maken als het wat kouder wordt.

Dat is ook een leuk idee!

Maar wij houden hier sowieso 1 keer per jaar een BBQ/tuinfeest voor familie en vrienden, maar dan gewoon omdat we dat erg leuk vinden!
Of een high tea voor je vriendinnen organiseren is ook erg leuk!
Ik ben afgelopen verjaardag uit eten geweest met vrienden, omdat ik te misselijk was om zelf te koken (zwanger ). Maarrem, normaal nodig ik mensen thuis uit en maak allerlei soorten hapjes. Maar een high tea lijkt me een hartstikke leuk idee! Ik zou dan je eettafel in een hoek tegen de muur zetten, leuk dekken en daar al t eten op serveren. Verder idd 2 of 3 statafels naargelang de grootte van je woonkamer /tuin.

Eet-ideetjes:

Sandwiches

-sandwiches van wit brood met roomkaas, zalm en bieslook

-sandwiches van wit brood met kaas/ham, komkommer en mayo

-sandwiches van muesli/rozijnen brood met geitenkaas, honing, appel en walnoot (event spek)

Bladerdeeghapjes

- bladerdeeg vullen met feta, spinazie en pijnboompitjes

- bladerdeeg vullen met tonijn, kruidenkaas, kappertjes en ui

Zoete hapjes

- scones serveren met clotted cream en zelfgemaakte jam

- cupcakes met frambozen en witte chocolade

- brownies

- stukjes appeltaart/kwarktaart

En hierbij allerlei soorten theetjes serveren en prosecco of cava oid! Dat zou ik doen althans!
Maar een high tea lijkt me een hartstikke leuk idee! Ik zou dan je eettafel in een hoek tegen de muur zetten, leuk dekken en daar al t eten op serveren. Verder idd 2 of 3 statafels naargelang de grootte van je woonkamer /tuin.

Eet-ideetjes:

Sandwiches

-sandwiches van wit brood met roomkaas, zalm en bieslook

-sandwiches van wit brood met kaas/ham, komkommer en mayo

-sandwiches van muesli/rozijnen brood met geitenkaas, honing, appel en walnoot (event spek)

Bladerdeeghapjes

- bladerdeeg vullen met feta, spinazie en pijnboompitjes

- bladerdeeg vullen met tonijn, kruidenkaas, kappertjes en ui

Zoete hapjes

- scones serveren met clotted cream en zelfgemaakte jam

- cupcakes met frambozen en witte chocolade

- brownies

- stukjes appeltaart/kwarktaart

En hierbij allerlei soorten theetjes serveren en prosecco of cava oid! Dat zou ik doen althans![/quote]

bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch voor de high tea ga. bedankt voor je eet-ideetjes '1983' !!!!
Eigenlijk vier ik het niet. Er komt wel wat bezoek, maar meer gespreid over een aantal weken. Of ik vier de verjaardag met mijn schoonouders (komen taartje eten), ga uit eten met mijn zus op een andere dag, ga iets gezelligs doen met een vriendin op weer een andere dag, etc.

En echte feestjes bewaar ik wel voor om de paar jaar (over paar jaar wordt het een 35ers feestje). Dan pakken we het groter aan met eten, drinken, muziek en veel mensen (man en ik vieren het dan samen, omdat we even oud zijn en er maar 1 maand tussen onze verjaardagen in zit).
Graag gedaan! Fijn dat je er iets aan hebt. Enne, een fijne verjaardag! Ben benieuwd wat je uiteindelijk maakt/gemaakt hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven