Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?

24-09-2007 13:30 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.

Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
noa schreef op 29 september 2007 @ 20:18:

[

Ben ik het niet mee eens. Ik ga parttime werken (20 uur per week) en verdien daar genoeg mee om normaal van rond te komen.

Natuurlijk lever ik een hoop salaris in t.o.v. een fulltime salaris, maar die tijd die ik overhou, is het mij dubbel en dwars waard.

Parttime is m.i. ook niet onder de 32 uur zoals iemand anders hier heeft opgezocht. Fulltime is 40 uur en iedere dag minder is dan volgens mij parttime, 32 uur dus ook.
Met parttime werken bedoelt FV waarschijnlijk ook betrokkenheid en verantwoordelijkheid, dat is best wel lastig met een deeltijdbaantje.
deeltijdbaan
eileen schreef op 29 september 2007 @ 21:09:

[...]

Met parttime werken bedoelt FV waarschijnlijk ook betrokkenheid en verantwoordelijkheid, dat is best wel lastig met een deeltijdbaantje.
Dat vind ik een erg onsympathieke opmerking. Ik heb een functie die je niet half half kunt doen en veel verantwoordelijkheid. Het voordeel voor mij is dat ik met meer plezier naar mijn werk ga juist omdat ik minder belast wordt.
Cum non tum age
Mijn tandarts voert haar beroep deeltijd uit, ik ga niet meer , Eileen heeft me nu echt bang gemaakt.

Ik ga meteen een voltijd tandarts zoeken.
sto schreef op 29 september 2007 @ 21:17:

Mijn tandarts voert haar beroep deeltijd uit, ik ga niet meer , Eileen heeft me nu echt bang gemaakt.

Ik ga meteen een voltijd tandarts zoeken.
;-)
Cum non tum age
Da's lastig, Sto!! Er is een tandartsentekort in dit land!! ;))
Zamirah schreef op 29 september 2007 @ 21:26:

Da's lastig, Sto!! Er is een tandartsentekort in dit land!! ;))
Ja, omdat er zoveel parttime werken natuurlijk.
Cum non tum age
noa schreef op 29 september 2007 @ 21:30:

[...]

Ja, omdat er zoveel parttime werken natuurlijk.
Daar boor je toch iets interessants aan

8-P
sto schreef op 29 september 2007 @ 21:49:

[...]

Daar boor je toch iets interessants aan

8-P
Maarja er zal toch altijd wel ergens een tandarts zijn die een gaatje voor je kan vinden.
Cum non tum age
Niet lullen maar gaatjes vullen.
Voor geen gat te vangen
Ieew, even heel offtopic, maar ik ben pas geleden zo hard behandeld bij de tandarts dat ik al ruim een week met een blauwe kaak loop, alsof ik in elkaar geslagen ben. Moest het even kwijt.
Cum non tum age
Was het een parttimer??
Nee, en gelukkig was t ook niet mijn eigen tandarts, maar ik mocht even tussendoor. Nou nooit meer dus. Mijn eigen tandarts is trouwens wel oke, ook erg leuk om naar te kijken. Ja je moet toch wat he als je daar in die stoel ligt. Alhoewel ik mijn ogen bijna continu dichtheb.
Cum non tum age
Maar je mond open...
Haha ja, maar voor zover ik t kan beoordelen heeft hij alleen het tandartsgereedschap gebruikt, niet zijn eigen gereedschap zeg maar. Hoewel ik dat toch niet gevoeld zou hebben.

En zo komen we van parttime werken op mijn lekkere tandarts. Misschien moet ik een nieuw topic openen.
Cum non tum age
eileen schreef op 29 september 2007 @ 21:09:

[...]

waarom doe jij zo denigrerend?? is iemand die parttime werkt in jouw ogen soms minder ofzo? of heb je slechte ervaringen met parttimers?
eileen schreef op 29 september 2007 @ 16:36:

Volgens de Elsevier van deze week is 32 uur en meer een fulltime baan. En ondanks mijn meer dan bovenmodaal salaris behoor ik niet tot de hardwerkende Nederlanders, want ik ben een vrouw. Pech dus. Zo lang ik maar m'n eigen rok kan ophouden zal de Staat het wel best vinden.

Goh, vreemd! In de FEM Business stond een maand of wat geleden dit:

Wat is parttime?

Volgens het CBS is 35 of meer uur per week full-time. Part-time varieert van 12 tot 34 uur. In organisaties met een 40-urige werkweek worden 38 en 36-urige werkweken echter ook al als parttime gezien. De wetgeving stelt sinds 2000 mensen in staat om de arbeidsduur aan te passen om in deeltijd verband te gaan werken. Dit recht is in de wet vastgelegd en bestemd voor werknemers en ambtenaren die minstens een jaar in dienst zijn. Werkgevers met minder dan 10 werknemers zijn uitgezonderd van deze wet.

Ben ook heel blij dat mijn wederhelft een heel riant inkomen heeft en ik lekker 15 uurtjes kan werken, zodat ik nièt bij hoeft te buffelen met een 40 urige werkweek om de 1e en 2e hypotheek, de 2e vakantie, duur kdv, 2e auto en per godsgratie een extra biefstukje op te hoesten, en daarbij blijf ik ook heel gezellig naar de mensen in mijn omgeving, ipv met een zuur en vermoeid gezicht mensen op een forum onderuit te sabelen. X-D
Zuigstengel :applause:
Proost, Zuigstengel, ook lekker aan de Stollibolli zie ik.
Cum non tum age
noa schreef op 29 september 2007 @ 23:23:

Proost, Zuigstengel, ook lekker aan de Stollibolli zie ik.
Hey Twinny! X-D Ja... gewèldige afdronk heeft tie he? X-D
X-D
Zuigstengel schreef op 29 september 2007 @ 23:30:

[...]

Hey Twinny! X-D Ja... gewèldige afdronk heeft tie he? X-D

Ja, wel straight uit de fles drinken he, dan is ie t lekkerst.

Zo nu even mn neus poederen.
Cum non tum age
Uit de fles is het lekkerst ja, niet te veel, want ik wordt er obstinaat van, of zou dat komen omdat ik maar 15 uur werk? X-D
15 uur maar?! Ja, da's veel te weinig om verantwoordelijk werk te doen.....geen wonder dat je daarvan obstinaat wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven