Omneo voeding

07-09-2007 14:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wat zijn de ervaringen hier met de Omneo voeding? Ben onlangs overgestapt en ben benieuwd wanneer ik bij m'n kindje verschil ga merken mbt zijn krampjes en verstopping.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter is het al weer even geleden ;) Ze is nu 1,5.



Wij zijn langzaam overgestapt van nutrilon1 op omneo door het te mengen (half/half) en na een paar dagen werd haar ontlasting dunner. Van de krampjes heb ik niet veel verschil gemerkt, die bleef ze houden, alleen een beetje minder leek het.

Wat bij haar ook goed hielp was wat extra water (bijv 10-20 cc0 in de fles doen, alleen moet je kindje dan wel alle voedingen helemaal opdrinken. Hierover kun je ook overleggen op het cb.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Ik heb mijn beide kinderen Omneo gegeven. Ze hadden alletwee vreselijk last van buikkrampjes. Ik werd er knettergek van. Met de Omneo was het helemaal over. Toen mijn koters een half jaar waren heb ik de gewone opvolgmelk van Nutrilon gegeven en dat ging ook prima.



Omneo vind ik wel een melk die aan te bevelen is voor kindjes met kramp.
Alle reacties Link kopieren
En aanmaken met BarLeDuc water (zonder bubbels natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanaf het begin Omneo gegeven en dochter is zelfs nog bij de kinderarts terecht gekomen wegens hevige krampjes en zelfs op de spoedeisende hulp wegens ernstige verstopping.



Tegen de krampjes hielp Sab Simplex uiteindelijk ontzettend goed.



Dochter is nu 21 maanden en krijgt al vanaf 2 maanden oud laxeermiddelen. Nu slikt ze Forlax Junior. Nu gaat het wel ok al een tijdje met de ontlasting (leve de pruimen, roosvicee laxo, ontbijtkoek, kiwi etc.), maar ze heeft in de eerste maanden van haar leven zeker 40 klysma's gehad (echt zielig, want die bestaan alleen in volwassenenmaat....)



Dus of de Omneo helpt... geen idee, ik weet niet hoe het zonder Omneo was geweest.... Maar bij onze dochter hielp het dus geen zier tegen kramp en verstopping.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf Omneo vanwege het spugen, ik zag direct resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Vrij snel na de geboorte begonnen met omneo 1 voeding, wegens heftige darmkrampjes, ging direct na overstap beter, schrok wel van de luiers (qua hoeveelheid, ze poepte om de dag)

we hadden het probleem dat ze 's morgens aldoor tussen 4 en 5 uur wakker werd (voeding is licht verteerbaar), dit is nu opgelost door de laatste fles 3x omneo 1 + 3x standaard 1 schepjes te geven.

Ze slaapt nu lekker door tot 06.30 uur en haar ontlasting is nu ook wat dikker.

ik heb wel veel problemen gehad om de juiste speen te vinden

kraamhulp adviseerde om gaatje wat groter te maken, bleek na veel ellende bij haar niet nodig te zijn omdat zij behoorlijke zuigkracht heeft ze drinkt nu met een speen van difrax maat s (nu net het gaatje wat groter gemaakt, maat M is nog veels te groot)
Alle reacties Link kopieren
Hier een kindje met een ernstige verstopping vanaf zijn geboorte.

Omneo deed hier helemaal niets helaas.

Inmiddels is mannetje 8,5 maand en sinds 2 maanden krijgt hij

via de kinderarts Lactulose voorgeschreven.

De enige manier om hem van de kramp af te helpen en goed te laten poepen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven