Anti-slip trap - ervaringen?

21-03-2010 20:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Binnenkort hopen wij de sleutel te krijgen van ons nieuwe huis:)

We twijfelen nog over wat we met de trap gaan doen, maar hebben iets moois gezien op internet (althans dat hopen we).

Zie onderstaand voor een plaatje.



Wie heeft er ervaring met de Microstep anti-slip trapmatten?

site trapmat
Wat duur

Maar waarom de keuze voor antislip ín een trapmat?
Alle reacties Link kopieren
Vind t persoonlijk niet zo mooi. De witte strepen ertussen zeg maar. Als ze volledig dicht zouden zijn, vind ik ze wel gaan.

Vind die gewone stoffen trapmatjes mooier en die zijn ook anti slip.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze op de trap liggen! Deze gekozen omdat we iets antislip wilden maar geen geheel beklede trap. En ook geen loslatende trapmatten. Ze zijn makkelijk te plaatsen.



Je kan trouwens ook staaltjes bestellen, dan kan je het materiaal eerst voelen en kijken wat het beste bij je trap staat.
Alle reacties Link kopieren
Dank LenS,



Dit ga ik dan eerst doen! Helemaal niet opgemerkt

Eigenlijk niet heel erg bewust gekeken naar een anti-slip trapmat hoor, meer dat we het wel strak en mooi eruit vinden zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je van ingefreesde sleuven met een rubberrandje dan?



dan heb je helemaal geen matten nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dit bedoel ik:





Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik die halve maantjes echt niet mooi.

Ik heb zelf mijn trap hoogglans antraciet geschilderd en heb er van die rvs antislipstrips van de bouwmarkt op geschroefd. Maar goed, dat past dan weer goed bij mijn smaak en stijl.



(ik vind het trouwens wel meevallen hoe duur die antislipmatjes zijn, in tegenstelling tot Sarah Scott)
Alle reacties Link kopieren
Die ingefreesde randjes vind ik mooi! (maar ik ga op mijn trap toch glitsa traplak smeren, hij moet toch nog in de smeer)
Alle reacties Link kopieren
hier ook een dilemma.

wij hebben twee spekgladde trappen in de kleur donker/bordeauxrood.. zou er zelf niet voor kiezen maar het is een pokkewerk en hartstikke duur om gehele trappenhuis te laten schilderen dus willen het zo laten..

maar nu zwanger en met een kleintje wil ik geen enkel risico lopen en met mijn zawngere buik ook niet, helemaal als ik 's nachts 3x naar de wc moet straks..



hoe op te lossten. die zwarte dingen vind ik mooi, maar waar kun je dit laten doen? dat moet dus ingefreezed worden?

halve maantjes vind ik leleijk, temeer bij een bordeaux rode trap..

andere oplossingen die niet al te kostbaar zijn???
Alle reacties Link kopieren
niemand??
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit op onze trap:

http://www.onlinebouwmark ... ct.php?product=ANTRW3UN15



Zit al jaren en werkt perfect.

Het laat niet los en blijft netjes op zijn plaats zitten



Het voelt een beetje als schuurpapier, lekker stroef dus. Wij hebben de donkergrijze en ziet er best strak uit.



Volgens mij verkopen ze dit ook bij de IKEA en daar is het waarschijnlijk nog goedkoper (denk ik?) maar het is in elke bouwmarkt ook wel te verkrijgen.(ligt dan bij de tape)



Misschien een tip?
Alle reacties Link kopieren
oo thanks!!



ik ben alleen heel bang dat je het toch ziet op de trap..

wij hebben een donkerrode trap en wil liever geen halve maantjes...

maar iets wat niet/nauwelijks opvalt...

zodat ik veilig met baby trappen op en af kan in huis..

alle tips zijn welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Erna, bedankt voor de tip. Dit lijkt mij ook wat makkelijker schoon te houden als halve maantjes.



Heeft er toevallig iemand ervaring met de transparante tape?
Alle reacties Link kopieren
wij hebben antislip strepen die je als een soort antislipstrips werken. ze zijn helaas maar per 13 te bestellen meen ik. ik heb ze al een hele tijd niet meer gezien maar hebben ze toen besteld bij huis& comfort heel goedkoop en werkt perfect alleen heb je er altijd 2 te kort. ook lekker als je het alleen maar wil proberen.
Alle reacties Link kopieren
@Doenwil: 2 berichten, en allebei pro een bepaalde winkel/site? Als dat geen spam is, weet ik het ook niet meer. Gestaft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven