homeopathische middelen tijdens zwangerschap

31-03-2010 18:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb best veel stress en onrust op mijn werk. Dat is niet bepaald

goed tijdens een zwangerschap. Voor dat ik zwanger was,

slikte ik weleens Passiflora forte van A.vogel en dat hielp redelijk.

Hierin zit o.a. passiebloem, melisse en valeriaan.

Op de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan. Op een potje van een ander merk staat dat je het beter niet kunt nemen tijdens de zwangerschap.

Voordat ik mijn arts , weer eens :-), inlicht vraag ik het aan jullie? Wie heeft dit geslikt tijdens zwangerschap?



Groetjes,



R.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet zo in homeopathische meuk, maar zeker tijdens de zwangerschap zou ik uitkijken met kruiden en plantenmengsels. Zeker als er bij een ander merk staat aangegeven dat het wordt afgeraden.



Heb je al een gegoogeld op de afzonderlijke ingredienten icm zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Als je googeld op Melisse, staat bij de meeste resultaten dat het wordt afgeraden om tijdens een zwangerschap te gebruiken.
Ik zou het zeker niet doen tijdens de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het juist gekregen tijdens mijn zwangerschap. Ik sliep nl amper waardoor ik niet meer fatsoenlijk kon functioneren. Toen ben ik naar een acupuncturist gegaan die me ook passieflora-druppels heeft gegeven. Ging meteen een stuk beter (en of het nou door de acupunctuur, de druppels of door mijn eigen goedgelovigheid is gekomen zal mij een biet zijn;)
Alle reacties Link kopieren
Nog een laatse dan, misschien is het goed om de oorzaak van de stress aan te pakken ipv (homeopathische) medicijnen te gebruiken?



Ik heb een redelijk stressvolle baan, maar heb op een bepaald moment in overleg een aantal taken overgedragen, omdat ik merkte dat ik soms de hele dag gespannen was. Voor de gezondheid van mijn baby en mijzelf heb ik toen een stapje terug gedaan, zodat ik redelijk rustig door de zwangerschap heen kwam.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het sowieso na bij de vk, ik zou niet zomaar iets nemen. Ook al is het homeopatisch.
Alle reacties Link kopieren
ik heb tijdens mijn zwangerschap een aantal keren rescue remedy van Bach gebruikt. Je hebt een slaapvariant, en een antistressvariant, om het zo maar te zeggen. Kon beiden tijdens zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Da's heel fijn spul idd Krokusje. Gebruik het ook om goed te slapen momenteel en het werkt goed
Alle reacties Link kopieren
Of homeopathische middelen echt helpen of wellicht een placebo effect hebben, dat moet ieder voor zich bedenken. Ik zou gewoon bij de volgende controle even vragen of je het kunt gebruiken. De verloskundige kan dit heel goed voor je opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosanne26 schreef op 31 maart 2010 @ 18:46:

Voordat ik mijn arts , weer eens :-), inlicht Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik wil je even laten weten dat ik deze zelfspot kan waarderen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of het kwaad kan voor homeopatische middelen bestaan andere regelingen dan voor reguliere medicijnen. De criteria zijn minder streng. Kruiden zijn niet per definitie onschadelijk. Van een aantal supplementen die je gewoon bij de drogist kan halen is bekend dat ze schadelijk zijn. Ik zou zeggen slik niks als niet onomstotelijk vaststaat dat het geen kwaad kan.



Overigens geen paniek de meeste homeopathische middelen bevatten amper werkzame stof het is gewoon water met een kleurtje en geurtje. Sommigen bevatten alcohol, en dat is natuurlijk niet goed voor je baby
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat geen homeopathie maar een plantengeneesmiddel. Daar zit een heel groot verschil tussen, zowel qua werking als qua bijwerkingen
Als het inderdaad iets homeopathisch is, kan het geen kwaad. Homeopathische middelen zijn per definitie zo verdund dat er geen werkzame stof meer aanwezig is, dat is namelijk het principe waarop homeopathie gebaseerd is. Het werkt dus ook niet, maar dat is weer een andere kwestie.



Kruiden- of plantenextracten daarentegen zouden wel kwaad kunnen, dat zou ik zeker niet zomaar slikken. Juist om wat Meds zegt, omdat die kruidenmiddeltjes aan minder eisen hoeven te voldoen dan gewone medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
homeopatische middelen of fyto prutserij daar is ook amper controle op, dus wat ze erin mikken weet je gewoon niet. Ik gebruik die zooi sowieso niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven