Laptop nodig.. en nul verstand van die dingen.

05-04-2010 03:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Mijn computer valt uit elkaar. Serieus. Ik wilde hem inklappen en toen brak er een stukje af. Ook is er iets verbogen en het beeldscherm zit los. Hij doet het nog wel, maar ik heb er meer gedoe mee, dus ik moet een nieuwe. Inmiddels is het al half 4 en ik ben niets wijzer geworden met zoeken op internet.



ik wil geen Dell. Dat weet ik alvast. Verder weet ik vrij weinig. Ik heb geen verstand van besturingssystemen, intern geheugen, etc.



Ik gebruik m'n computer elke dag. Ik heb draadloos internet, wil graag bluetooth, maar hoeft niet perse. Ik wil een ingebouwde cam en microfoon voor skype.

Ik schrijf blogs, dus moet words hebben...

Verder gebruik ik de computer soms om een dvd mee af te spelen. Downloaden doe ik via itunes, ik doe niet aan world of warcraft ofzo...



Mijn budget is ongeveer 400 euro, wanneer m'n vakantiegeld er eindelijk is.

Ik zag een Sony Vaio, maar daar zit windows 7 starter op. (ofzo) Maar na het lezen van de reviews ben ik daar helemaal niet enthousiast over.



In het kort; ik moet een laptop en weet niet wat bij me past. Welke laptop voldoet aan mijn eisen?



Bedankt voor het meedenken.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Neem een netbook, is genoeg voor wat je doet, met windows 7 erop. Dan ben je updateproof voor een tijd.

Eigenlijk is en Apple notebook dan beter, maar ook veel duurder.

Beetje googlen, kieskeurig.nl kijken...

Dan is jammer genoeg je vakgeld wel op.

Succes! Altijd weer een groot Gedoe...

Slaap lekker met die zorg. Arme jij. Ik leef mee!
Alle reacties Link kopieren
Ja, laptop, notebook... echt geen idee.. is dat niet gewoon hetzelfde? Bedankt voor je input trouwens, ik hoop dat er velen volgen. Heb nu een Dell inspiron 1525.. ik hou echt van dat ding, maar ik vind het fijner om bij een winkel naar binnen te kunnen wandelen als er problemen zijn.

Oh, en vakantiegeld is al zo goed als op... belastingdienst heeft zich ook even gemeld.. grrrr.. Al-tijd tegelijk die shit! Televisie ging vanochtend in eerste instantie niet aan en m'n wasmachine maakt ineens een raar geluid. serieus, het lijkt wel een wedstrijd. "Wat pleurt het eerst aan diggelen". De laptop lijkt te winnen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Ha kookwekkertje! een netbook is een kleine laptop. Zo'n prachtig glanzend apparaatje dat bijna in je binnenzak kan... Parelmoer buitenkant kan...

Goedkoper dan een laptop/notebook ook. Heeft minder power dan een desktop (dat is zo'n grote kast) maar daar is de prijs ook naar, MAAR ze zijn meetal wél standaard uitgerust met bluetooth. Echt schitterende dingetjes! Acer, Asus zijn de merken. Bekijk het even en je ziet beeldige machientjes... Ik wens je alle sterkte met de huishoudelijke pech, ik zit er nu ook middenin. Vlekken in het tv beeld en droger die koud blijft...

Hoe dat nu weer verder moet...?
Alle reacties Link kopieren
Maar op een netbook zit vaak geen DVD-speler...



En als je hem iedere dag gebruikt zou ik toch niet voor zo'n klein netbook gaan. Ideaal voor op vakantie, maar zo'n klein scherm zou me voor dagelijks gebruik te klein zjin.



Er is een topic over laptops/notebooks/netbooks, daar heb ik veel aan gehad. Zal even kijken of ik hem kan vinden.



Tadaaa:

Welke laptop hebben jullie en zijn jullie er tevreden mee?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo lees zou ik zeggen ga 's naar een winkel en bekijk er een aantal. Je moet iets stevigs hebben wat lekker typt en een prettig scherm heeft. Laat je niet gek maken verder qua specificaties.



Verder is het geen words maar Microsoft Word en dat kost geld. Zijn prima gratis alterantieven voor trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Himalaya, dank je. Fijn zo'n link.



Wijnands, Ik heb nu Vista. Wel Works, geen Words.. erg vervelend. Dat het geld kost ben ik me van bewust, daarom zoek ik een laptop van maximaal 400 euro...

En dat ga ik nu even doen, met behulp van de link van Himalaya.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Investeer in een Apple. Zo fijn! Ze kosten wel wat meer, maar dat is echt de moeite waard door het gebruiksgemak, en ze gaan ook langer mee, dus je hebt het geld er snel weer uit. Voor jou zou een macbook ideaal zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Met een budget van 400 euro ga je natuurlijk geen Apple kopen. Dat is echt het meest slechte advies wat je kan geven. Gebruiksgemak heeft ze ook niet, want ze heeft waarschijnlijk nog nooit een Apple gezien en dat hij langer meegaat als een willekeurig ander notebook is ook niet waar, want de hardware is gewoon hetzelfde als die van een ander notebook.



Oke nu we dat even ontkracht hebben een advies waar je wel wat mee kan. Sony notebooks zijn leuk qua design maar net als bij Apple's betaal je daarvoor. Deze vallen dus daarmee af. Gezien je budget ben je haast aangewezen op een netbook(kleine laptop/notebook). Fatsoenlijke notebooks/laptops beginnen ongeveer bij jou maximale bedrag. Via onderstaande link http://tinyurl.com/ydf7m6n kan je de laptops zien binnen jou prijsklasse.

Bijgeleverde software gaat een probleem worden. In 90% van de gevallen krijg je er alleen een windows installatie bij en in sommige gevallen works wat je al kent.



Gezien je budget heb je niet echt de luxe om te kijken naar specificaties. Keuzes heb je alleen bij netbooks want daar vallen er 10talle van binnen je budget. Notebooks onder de 400 heb je er maar een handjevol en zijn ze ongeveer allemaal gelijk aan elkaar.
Alle reacties Link kopieren
kijk gewoon bij bcc of andere winkels zoals media markt.

zo je alleen niet aanraden om een accer aanraden.

verder gewoon goed kijken naar koopjes en misschien iemand meenemen uit je kennis kring die er misschien verstand van heb.

verder hebben ze bij bol.com ook soms zomer aanbiedingen.



liefs
Alle reacties Link kopieren
Zoals de anderen al zegen, ga naar de winkel en koop de leukste die je ziet. Met dat budget heb je verder niet veel te kiezen. ijk goed uit of er een DVD-speler in zit, dat is niet altijd standaard tegenwoordig. En Word...zul je helaas moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb een laptop gezien, waar ik helemaal weg van ben. Niet alleen wat de buitenkant betreft. Ik wacht even af wat ik overhou, het is namelijk erg boven m'n budget.

Word moet ik kopen, snap ik, maar ik wil dan wel dat er ook ruimte op die laptop zit om het te installeren.. en daar heb ik dus geen verstand van. Maar ik kom er wel uit denk ik.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt Word een stuk of honderd keer installeren en nog hou je plek over, op elke laptop, zelfs de goedkoopste.
Alle reacties Link kopieren
Kijk Johnny, en dat begreep ik dus niet zo... Ik weet echt niet wat ik nodig heb aan ruimte. Ik speel nooit games, volgens mij heb ik niet veel nodig. Maar toen kwam ik een Sony Vaio tegen... en ik ben echt verliefd! Alle anderen vallen tegen. Ik heb een Dell, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Acer durf ik niet goed, vanwege de tegenvallende reviews. In de winkel staat er negen van de tien keer zo'n type die om al m'n vragen moet lachen... ik heb wel iets aan het forum, al besef ik best dat sommige vragen die ik heb ook gewoon onnozel overkomen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Kijk, ik zit ook achter een VAIO te tikken dus ik begrijp je volkomen!



Echt, de gemiddelde niet-gamende mens heeft niks bijzonders nodig als het om nieuwe computers gaat. 'Looks' en 'feel' zijn veel belangrijker. En in het kader van wat mooi is: nu je toch aan VAIO denkt, zou ik de Macbook zeker niet negeren. Ik ben geen Apple fanaat, mijn vriedins Apple raak ik nauwelijks aan omdat mijn VAIO lekker vertrouwd is. Maar het zijn wel hele mooie en goede computers, als je er eenmaal aan gewend bent.



(Als je uiteindelijk je computer hebt gekocht, laat je dan geen dure onderhoudsverzekeringen aanpraten door gladde verkopers. Als je voor elk apparaat dat je koopt extra garantie koopt, dan geef je uiteindelijk ik meer geld uit dan een eventuele reparatie. Maar goed, dat is mijn visie!)
Alle reacties Link kopieren
Johnny, ik kan wel iets met jouw tips. Ik zal zeker ook naar de Macbook kijken. Gladde verkopers sla ik gewoon knock out..
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het nog steeds over dezelfde laptop ?? Je weet ook dat de goedkoopste Apple 875 euro is wat meer dan DUBBEL je budget is.

Waarom je soms een negatieve review ziet over Acer is ook heel makkelijk te verklaren. Het is het merk met het meeste type laptops en 1 van de meest verkochte zo niet het meest verkochte merk laptops wat er is.



Nu dan het vergelijkend waren onderzoek met wat je kan krijgen bij Sony voor 400 euro en bij Acer voor 400 euro. Moeilijk te vergelijken omdat je bij Acer al een notebook kan kopen voor 400 en bij Sony heb je daar alleen een netbookje voor, maar hier een poging. De processor van de Vaio is grofweg 3 tot 4 keer zo langzaam als die van de Acer (http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php). De Vaio heeft de helft minder geheugen en is van een oudere generatie(Doet er weinig toe in dit geval) als die van de Acer. Hij heeft geen CD-Rom speler. Het scherm is maarliefst 5Inch(Ja dat is behoorlijk veel) kleiner en heeft een videochip waar je uberhaupt (wat je al niet wil maar zou je het uberhaupt nog eens willen) geen spelletjes op kan spelen. Het enige positieve is dat hij een grotere hardeschijf heeft.

Waar het feitelijk op neer komt. De paar honderd euro verschil aan hardware die de Acer meer heeft zit hem in de naam Vaio en het uiterlijk, net als bij Apple. Doe er je voordeel mee



Sony Vaio VPCW12S1E/W

CPU-type Intel Atom N280

Snelheid 1,66GHz

Geheugengrootte 1GB (DDR2)

Schermdiagonaal 10,1" (1366x768)

Videochip Intel GMA 950

Hardeschijfgrootte 250GB

Optische Drive Type Niet aanwezig



Acer Extensa 5635Z-442G16MN

CPU-type Intel Pentium Dual Core T4400

Snelheid 2,2GHz

Geheugengrootte 2GB (DDR3)

Schermdiagonaal 15,6" (1366x768)

Videochip Intel GMA 4500M

Hardeschijfgrootte 160GB

Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Acer aspire one en hij bevalt prima. Ik heb hem voor op reis (is een 10') dus daar moet hij zich nog bewijzen. Maar ik heb geen Word hoeven kopen, er zit standaard iets van MSWord op ofzo. Er zijn meerdere gratis 'Word' programma's, dus daar zou ik geen 100 euro (?) voor neerleggen.



Het probleem met gebruikersrecensies is nou eenmaal dat mensen eerder geneigd zijn om hun klachten en teleurstellingen op te schrijven, dan hun goede ervaringen. Als je een paar slechte recensies leest zou ik me nog niet zo zorgen maken, vaak staan daar ook weer wat goede tegenover.



Pas als er bladzijden vol klachten staan zou ik me nog eens achter mijn oren krabben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je geen Dell meer willen, alleen om dat er geen winkel voor is ?

Ik heb nu ook een Dell (Studio15 )en ben er erg tevreden over.

Ik vind het zelf een degelijk apparaat voor een leuke prijs.

http://www1.euro.dell.com ... at_deals&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn



Succes met je keuze !!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou, Dell heeft m'n laptop gemaakt. Dus ik hou geld over. Het enige probleem dat ik nu nog heb, is dat de microfoon het niet doet. Ik ben op internet aan het zoeken naar oplossingen. Kom er niet echt uit. Verder doet alles het weer en is m'n computer heel. Onwijs fijne service, Ik kwam er achter dat ik dus wel garantie heb, al werd er eerst beweerd van niet. Ik heb zelfs de mogelijkheid dat men bij me thuis komt om te repareren en dat hebben ze dus gedaan vanmorgen. Als straks de microfoon weer werkt ben ik heel gelukkig en kan de computer nog wel even mee. Bedankt voor de tips. Als ik ooit een nieuwe nodig heb dan heb ik altijd dit topic nog, om terug te lezen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven