Uurtarief oppas

05-04-2010 15:48 32 berichten
Wat zouden jullie een oppas betalen? En dan niet je 16-jarige buurmeisje ofzo, maar een oudere, ervaren oppas.

Een van mijn fantastiche crecheleidsters heeft aangegeven graag te willen oppassen op onze zoontjes van 2,5 jaar en 6 maanden toen ik mijn beklag deed dat we geen oppas kunnen vinden. Het mag eigenlijk niet, maar ze wil het graag en ze is een superleuke meid. Ze heeft het nooit eerder buiten haar werk om gedaan, dus ze weet niet wat ze er voor zou willen hebben. En wij hebben nog nooit eerder gewerkt met een oppas, dus ook wij hebben geen benul. Ik heb afgesproken dat we beiden even erover nadenken en dat we volgende week onze bedragen vergelijken en er dan samen gewoon uitkomen.



Op het Nibud lees is (voor informele opvang, dus niet een scholier als babysite): Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen ¤5,50 en ¤7,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen ¤7,- en ¤9,-.

Ik denk dat ik een netto bedrag van 6,50 euro per uur voorstel en een reiskostenvergoeding (ze heeft een auto maar woont op 10 km afstand) van 2,50 euro.



Is dit reeël om te vragen? Voor 4 uurtjes 's avonds oppassen (kids liggen al op bed). Komt een 22-jarige voor 28,50 euro uit haar bed hiervoor?



Ik kan genoeg lezen op allerlei topics, maar dat is toch vaak voor jongere oppassen en niet een 22-jarige met opleiding voor kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 10 euro voor een avondoppas trouwens wel onvoorstelbaar veel hoor. Een doordeweekse avond weg van pak em beet 1900u-23.30u kost dan zo 50 euro aan oppas. Dat lijken me niet echt courante bedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die is afgestudeerd als pedagoog en nog af en toe oppast, die krijgt 6 euro per uur. Voor twee kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Nou, vreemd geval, als je het mij vraagt. Ik zou er niet rouwig om zijn dat je nu een ander hebt; vrij onhandig, een babysit met telefoonangst. Verliep de face-to-face-communicatie verder wel normaal?
Alle reacties Link kopieren
Die van tilalia dus, niet die van watchamacallit.
Ze was verlegen, naar ons toe, maar niet naar de kindjes. Volgde onze instructies keurig op, maar een kletspraatje was er niet echt bij. Maar ja, daar had ik die moeder voor, om te horen hoe het met haar op school ging
We zijn er uit hoor.... ik had 8,50 in gedachten en zij 7,50. Ik geef haar dus 8.00 euro per uur. Zelf heb ik nog eens extra aangeboden: reiskostenvergoeding, minimale afname van 4 uur per oppasavond en een vaste oppasavond. Ze was helemaal blij, want het was meer dan ze vroeg. Zij blij, wij blij, hopelijk kindjes ook blij en man en ik gaan vanavond ook 'blij' uit.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het netjes hoor. Stel dat ik mijn werk 'voor erbij' nog ergens op een bank voor de tv uit zou kunnen voeren en ik krijg 8 euro netto per uur, ben ik daar blij mee! Lekker extraatje toch! Veel plezier vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven