Cadeau kind 3 jaar?

08-04-2010 20:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Simpele vraag, wat gaven jullie aan je kind toen het 3 werd? Mijn zoon wordt over een maandje 3 en iedereen gaat dan natuurlijk vragen wat hij wil hebben. maar het probleem is dat hij volgens mij alles heeft.



Ik denk dat ik maar wat boeken ga vragen maar het is ook niet leuk als hij van iedereen een boek krijgt en dan is er grote kans dat hij van alles dubbel krijgt, dus wil ook wel aan mensen iets anders vragen.



Wie heeft er nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Zo heel simpel vind ik het niet haha supermoeilijk eigenlijk omdat ze idd vaak al alles hebben.

Is er een mogelijkheid om de mensen te vragen met z'n alle een wat groter kado te kopen? Denk aan een glijbaan, speeltoestel voor in de tuin, of een kinderfietsje?



Iig heel veel plezier op de verjaardag van je zoontje ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefjes & nichtjes van die leeftijd worden helemaal blij van Playmobil & Lego! Ook super als kadootje, want in alle prijsklasses en je hebt nooit genoeg / teveel.
Ik zal wel raar zijn hoor, maar hoe kan een kind van 3 alles al hebben? Of heeft hij 5 oudere broers/zussen?
Alle reacties Link kopieren
Lego, een fiets gezamelijk (of step/skelter), kleding(bonnen)



moge duidelijk zijn; ik weet t ook niet :D (zelfs niet voor mijn eigen kinderen)
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt per kind. Waar liggen zijn interesses?

Duplo, boeken, fiets, knutselspulen, verkleedkleding een glijbaan of zandbak voor in de tuin?



Fijne verjaardag alvast
Alle reacties Link kopieren
Met 3 beginnen ze vaak aan de simpele gezelschapsspellen dus ik zou het in die hoek zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 08 april 2010 @ 20:17:

Ik zal wel raar zijn hoor, maar hoe kan een kind van 3 alles al hebben? Of heeft hij 5 oudere broers/zussen?

2 erjaardagen, 2 sinterklaas feesten en 2 kerstfeesten is al 6x overladen worden met kado's...

Als je 'mazzel' hebt worden die feesten wat vaker en of uitbundiger gevierd en komen er nog meer kado's bij...

Af en toe tussen door 'gewoon' wat krijgen of omdat ze t nodig hebben....



Ik heb twee kinderen en bij de tweede wist ik al niks meer voor de tweede verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
Playmobil

Zomer komt er aan dus: nieuwe zwembroek, zwembandjes, zwembril, waterbaan.

Mijn dochter vraagt al eeuwen om een step (ook bijna drie)

Dierengeluidenspel = heel leuk

Verkleedkleren
Alle reacties Link kopieren
Zo'n opblaaskrokodil scoort ook altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even naar spullen waar hij nu nog te klein voor is. Dus wat geschikt is voor 3.5 jaar. Dan begint de playmobiel en lego periode. Als je daar nu al mee begint heb je in de zomervakantie speelgoed klaarliggen dat dan past.



Buitenspeelgoed, zwembadje, fiets, waterpistool, skippybal, glijbaan, trampoline...

Die laatste is trouwens erg leuk, ook met 3 maar dan moet je er wel een net bij kopen. Als een paar mensen samen leggen dan heb je echt een superkado (al moet je er wel een tuin voor hebben natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwieber schreef op 08 april 2010 @ 20:19:

Met 3 beginnen ze vaak aan de simpele gezelschapsspellen dus ik zou het in die hoek zoeken.



Kleurentorentjes!

Al moet ik hierbij zeggen dat mijn ene nichtje dat niks vond toen ze 3 was, en haar jongere zusje eraan verslaafd was. Gelukkig kan ik tegen mijn verlies, zij won bijna altijd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hier ook 2 kinderen. Oudste nu 5 en jongste 2,5. Ja ze hebben zat absoluut, maar ideeën zat voor de volgende verjaardag. Zat dingen die ze nog niet hebben.



Een garage met autootjes, een winkeltje, een keukentje, simpele gezelschapsspellen, loco, playmobil, houten pakhuis, treinbaan, enz.
Alle reacties Link kopieren
Een knikkerbaan scoort ook altijd goed.
Of natuurlijk buitenspeelgoed, een waterbaan met bijbehorend spul, step, fietsje, loopfiets enz.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan een kind alles hebben. Tsja hij heeft gewoon de laatste 3 jaar heel veel gekregen. Het erge is dat wij bijna niks gekocht hebben.



Ik wil niet te groot speelgoed meer, want het halve huis staat al vol met auto's, garages, duplo en playmobiel, vandaar mijn idee voor boeken.



Spelletjes had ik nog niet aan gedacht dat is wel een leuk idee. Ga eens kijken wat dat dierengeluidenspel en die kleurentorentjes zijn. Nog meer tips voor spelletjes.



Buitenspeelgoed hebben we ook voldoende. Dus dat wordt hem niet.



Waterbaan vind ik wel heel leuk voor de zomer, dat ga ik ook aan iemand vragen!



Bedankt voor het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
Die kleurentorentjes zijn leuk. Jeugdsentiment



Het dierengeluidenspel, heb je daar misschien een linkje naar. Kan er niet echt iets van vinden wat het zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:dvdspeler schreef op 08 april 2010 @ 20:33: Spelletjes had ik nog niet aan gedacht dat is wel een leuk idee. Ga eens kijken wat dat dierengeluidenspel en die kleurentorentjes zijn. Nog meer tips voor spelletjes.Plaatje:





Bestaat al heel lang, en is onwijs simpel.

Maar ik weet nog dat wij (broer, ik en zusje) allerlei extra spelregels verzonnen om het leuk te houden als je allang geen 3 meer bent.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Appelboompje scoort ook erg goed bij mijn nichtjes.



Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Waterbaan (bv Aquaplay) is erg leuk. Daar hebben die van mij járen plezier van gehad. Vooral als het al wel zonnig is, maar nog te fris om zelf in zwembadje te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het nogal triest, als een kind van 3 "alles al heeft".
Alle reacties Link kopieren
Waar ik zelf ontzettend dol op ben, zijn denkspelletjes zoals Rush Hour. Daar zijn tegenwoordig ook allerlei varianten op die zelfs al vanaf 3 jaar zijn. Het kleurentorentjes verslaafde nichtje houdt er gelukkig ook erg van.



Bijvoorbeeld Camelot Junior:

Bouw met de blokken een weg, zodat de ridder tot bij de prinses kan komen. 48 verschillende opdrachten.







Of Castle Logix:

Combineer logica, ruimtelijk inzicht en fijne motoriek en bouw de mooiste kastelen. Maar let op dat de ene toren de andere niet blokkeert!

dit spel is een logisch denkspel voor jonge kinderen en is genomineerd als speelgoed van het jaar 2007





Castle Logix is een uniek spel, dat al gespeeld kan worden door kinderen vanaf 3 jaar! Het combineert logica, ruimtelijk inzicht en fijne motoriek.



De opdrachten variëren van makkelijk tot moeilijk, zodat iedereen de kans krijgt om het spel op een leuke manier te ontdekken. Geleidelijk aan worden de uitdagingen groter en groter. Het spel heeft 48 opdrachten en bestaat uit 4 houten blokken en 3 houten torens van verschillende lengte.







Maar je kind moet daar wel het type voor zijn. Een waterbaan vinden denk ik alle kinderen leuk. Spelletjes zoals deze zullen sommigen volkomen links laten liggen.



PS:

plaatjes en omschrijvingen van de spellen komen trouwens van denkspellen.nl. Wel zo netjes om dat er even bij te vermelden.
tonkje wijzigde dit bericht op 08-04-2010 20:48
Reden: ps toegevoegd.
% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
ga eens bij action enzo kijken, hele kuddes wilde en tamme dieren voor bijna niks, zodat een verdwaald schaap of een weggelopen koe niet erg is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het was even zoeken hoor! *pfieuw*

Het heet ook dierenbingo en geen dierengeluidenspel....

Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 08 april 2010 @ 20:44:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het nogal triest, als een kind van 3 "alles al heeft".Ik vind het nogal triest dat je dit zegt. Alles is natuurlijk een relatief begrip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven