Kinderen
alle pijlers
Zwanger!!???? HELP!!! Wat nu!!?????
woensdag 19 september 2007 om 11:03
Goedemorgen allemaal.......
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
Ik zit met een verschrikkelijk situatie.......
Als vanaf mijn 15e slik ik de pil (microgynon 30) deze heb ik altijd tot volle tevredenheid geslikt. Regelmatig slik ik deze pil door zonder problemen (nooit een tussentijdse bloeding e.d. gehad).
Nu heb ik de pil vanaf mei tot augustus doorgeslikt, toen een stopweek.......................----> geen bloeding. Dus ik dacht: ach.....ik heb zo lang doorgeslikt, mijn lichaam moet zich vast omschakelen. Na de stopweek weer een nieuwe pilstrip gepakt. Deze weer helemaal geslikt (3 weken) nu ben ik vorige week weer gestopt.........................----> weer geen bloeding.
Ik begon hem natuurlijk al flink te knijpen.....dus ik een zwangerschapstest gehaald.
Ik heb er nu 2 gedaan (gisteravond de 2e...)......en beiden positief. SLIK!!!!!
Ik zou er nog wel 10 willen doen.....kan het gewoon niet geloven.
1 1/2 jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hierover is een heleboel gedoe geweest. We zouden gaan trouwen, dus alles moest worden afgezegd..........extra kosten gemaakt om alles nog af te kunnen zeggen. Woning in de verkoop gedaan.......ik zou er alleen blijven wonen, aangezien de situatie met tussen mij en mijn ouders alles behalve fijn is. Maar dat akelige bordje te koop bleef maar in de tuin staan. Heleboel problemen gehad begin dit jaar met mijn ex....rekeningen werden niet betaald, of te laat (van zijn kant) op een gegeven moment kreeg ik zelfs een taxateur aan de deur.............de woning zou worden geveild.........bleek dat mijn ex al een hele lange tijd een schuld had van zo'n 30.000 euro, en we moesten ineens 10.000 euro betalen aan de hypotheekverstrekker. Ik had gewoon geen cent meer te makken. (we hadden gescheiden rekeningen....heb het nooit gemerkt)
Met veel geluk hebben beide ouders toen ingesprongen (terwijl het voor hun ook errug moeilijk was om te behappen, zo'n smak geld) Toen heb ik gelijk een financieel adviseur aangesteld om alles te regelen tussen ons, en om alles voor elkaar te krijgen.
Gelukkig hebben we begin augustus de woning verkocht (jammer genoeg wel weer met 10.000 euro verlies) Nu moeten we de hypotheek geheel aflossen bij de overdracht (ergens volgende maand) gelukkig hebben we een adviseur die dat allemaal voor ons uitzoekt, maar toch.....een hoop stress brengt dat met zich mee........
Nu ben ik rond mijn vakantie (in Juli) wel behoorlijk misselijk geweest.....maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik toen voor het eerst sinds 1 1/2 jaar echt tot rust kwam (had nog niet eerder vakantie gehad). Ik heb nu bijna een jaar een nieuwe vriend, en tussen ons gaat het echt super!!!!! Maar ja........ nu waarschijnlijk zwanger (vermoedelijk heeft de pil dus niet gewerkt in de periode dat ik zo misselijk was)
Ik zit op dit moment echt super zwaar in de shit............heb geen cent te makken (moet zo'n 25.000 euro aflossen), moet door die financiele situatie noodgedwongen bij mijn ouders intrekken (absoluut niet wenselijk, maar op dit moment is er echt geen ander mogelijkheid)........., zit nog met een tijdelijk contract die eind dit jaar afloopt. (en weet totaal nog niet of ik het wel of niet verlengt krijg, ze moeten me nu namelijk voor vast aannemen). Mijn vriend woont nog bij zijn ouders, maar heeft ook niet de mogelijkheid om op zichzelf te gaan wonen.
Een kind zou ik dus niets kunnen bieden, plus het feit dat ik nog zo met mezelf en mijn prive situatie worstel dat het absoluut niet verstandig is om een zwangerschap door te zetten.
Nu is er voor mij maar een optie......--> abortus. Het is echt niet iets wat ik van de daken af zou willen schreeuwen....maar een andere mogelijkheid is er gewoonweg niet.
Maar nu is mijn vraag.....hoe gaat dat allemaal in zijn werk??? Hebben andere forummers hier al ervaring mee??????
(sorry voor het lange verhaal......maar moet het echt allemaal even kwijt.......)
anoniem_15072 wijzigde dit bericht op 26-09-2007 11:00
Reden: Woord genuanceerd
Reden: Woord genuanceerd
% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2007 om 15:48
woensdag 3 oktober 2007 om 15:49
Inge, zuur zijn meerdere dingen in dit topic, maar niet mijn opmerkingen.Hard misschien en confronterend, maar zuur? Nee. Ik kan je wel honderdeneen andere dingen noemen die hier zuur zijn. Bitter ook trouwens.
anoniem_28460 wijzigde dit bericht op 03-10-2007 15:50
Reden: en die van fleur ook niet, even als toevoeging
Reden: en die van fleur ook niet, even als toevoeging
% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2007 om 16:17
Ik volg t topic al vanaf het begin. Heb me er niet mee willen bemoeien. Maar ik vraag me toch iets oprecht af. En die vraag heb ik hier al veel vaker zien staan, maar je hebt m nog nooit beantwoord: hoe voel je je nu? Voel je je alleen maar opgelucht, heb je toch gewetenswroeging?? Hoe voel je je nu? Want dat dit niets met je doet, gaat er niet in bij mij. Je komt op mij eerder over als iemand die het te druk heeft met de "randverschijnselen" om ECHT te voelen. Volgens mij druk je alles weg en probeer je "lekker" verder te gaan met je leven. Maar ooit zul je er toch over moeten nadenken.
Ik kan t alleen maar vanuit mijzelf bekijken en ik weet dat ik nooit of te nimmer een abortus zou hebben laten uitvoeren. Maar dat is MIJN mening. Ik zou het niet kunnen. Sterker nog, het zou niet eens bij me opkomen. Maar ik ken ook mensen die het wel hebben gedaan en ik heb respekt voor hun beweegredenen. Toch ken ik persoonlijk niemand die er zo makkelijk en ogenschijnlijk licht mee omgaat als jij.
Ik kan t alleen maar vanuit mijzelf bekijken en ik weet dat ik nooit of te nimmer een abortus zou hebben laten uitvoeren. Maar dat is MIJN mening. Ik zou het niet kunnen. Sterker nog, het zou niet eens bij me opkomen. Maar ik ken ook mensen die het wel hebben gedaan en ik heb respekt voor hun beweegredenen. Toch ken ik persoonlijk niemand die er zo makkelijk en ogenschijnlijk licht mee omgaat als jij.
anoniem_20123 wijzigde dit bericht op 03-10-2007 16:19
Reden: tiepvautje
Reden: tiepvautje
% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2007 om 16:42
Nee, inderdaad, reuze oneerlijk dat andermans ouders niet overlijden. Het zou wel zo eerlijk zijn als alleen mensen overleden die geen goede relatie met hun kinderen hadden, want zeg nou zelf, zo'n leven is toch niks waard?
Ben je helemaal van de pot gerukt? Wat voor idiote opmerking is dit in vredesnaam? Eerst uitgebreid laten weten hoe zeer je tegen abortus bent omdat ongeboren levens zo waardevol zijn, en vervolgens in dezelfde discussie mensen toewensen dat ze dood gaan en andere mensen dode ouders toewensen, fraai!
woensdag 3 oktober 2007 om 16:59
Bikkeliente, oprechte vraag aan jou (waar ik liever geen antwoord op zie hoor, want dat zou betekenen dat je hier nog komt):
Waarom neem je de moeite om nog je gezicht te laten zien hier en op sommigen zelfs nog te reageren?? Laat toch gaan! Hou de eer aan jezelf, zet je leven op poten en bespaar je de energie om die te wijten aan sommige kleinzerige onvolwassen en uitermate egoistische ubermoeders hier...
Echt, ik meen het, maar ajb, hier haal je echt niks meer aan opbouwende en ondersteunende woorden, alleen maar bagger wat hier geschreven wordt. Ik hoop echt voor je dat je de energie nu in jezelf gaat steken en dat geziek en gezeik achter je kunt laten.
Daarentegen ben je misschien veel meer gebaat bij een ander topic (op een ander forum misschien zelfs wel, want ik zie sommigen hier in staat om gewoon verder te gaan met zieken) dat je helpt om alles emotioneel en financieel op orde te krijgen. Best of luck!
Waarom neem je de moeite om nog je gezicht te laten zien hier en op sommigen zelfs nog te reageren?? Laat toch gaan! Hou de eer aan jezelf, zet je leven op poten en bespaar je de energie om die te wijten aan sommige kleinzerige onvolwassen en uitermate egoistische ubermoeders hier...
Echt, ik meen het, maar ajb, hier haal je echt niks meer aan opbouwende en ondersteunende woorden, alleen maar bagger wat hier geschreven wordt. Ik hoop echt voor je dat je de energie nu in jezelf gaat steken en dat geziek en gezeik achter je kunt laten.
Daarentegen ben je misschien veel meer gebaat bij een ander topic (op een ander forum misschien zelfs wel, want ik zie sommigen hier in staat om gewoon verder te gaan met zieken) dat je helpt om alles emotioneel en financieel op orde te krijgen. Best of luck!
woensdag 3 oktober 2007 om 17:12
Bikkelien,
Voor als je nog meeleest.
Het staat me bij dat je het wel degelijk over emoties hebt gehad. Je schreef namelijk over je gevoel van opluchting. Volgens mij ís dat een emotie, en die is zeer herkenbaar voor mij. Ook ik was opgelucht, ik was zelfs op een rare manier vrolijk na afloop, voelde me alsof ik zweefde, heel onwezenlijk, want ik realiseerde me heus wel wat er gebeurd was.
Neemt niet weg dat ik daarna ook wel andere emoties had, tamelijk verwarrend (voornamelijk boosheid op mezelf) maar van korte duur. Geen spijt, geen gewetenswroeging, nooit.
Als je spijt zou hebben, als je gewetenswroeiging zou hebben (het lijkt wel alsof sommigen je dat willen aanpraten) zou je geen goede beslissing hebben genomen.
En stel dat je hier zou gaan spreken over spijt of over verdriet... dan zullen sommigen zeggen: Zie je wel!, en anderen zullen zeggen dat je niet zo moet zeuren.
Kortom: wat je hier ook zult schrijven: het zal nooit goed zijn, voor sommigen.
Verder kan ik me je vraag over zwemmen, seks, en ik vul even aan: in bad gaan, wanneer mag ik weer een tampon gebruiken? wel voorstellen als je daarover tegenstrijdige berichten hebt gehoord van de artsen.
Ik kan je daarmee niet verder helpen; wat ik nog weet is dat ik een antibioticakuur moest slikken (afmaken!), op controle moest en daar toen verder te horen kreeg hoe en wat. Als ik jou was zou ik dus die controle even afwachten.
Voor als je nog meeleest.
Het staat me bij dat je het wel degelijk over emoties hebt gehad. Je schreef namelijk over je gevoel van opluchting. Volgens mij ís dat een emotie, en die is zeer herkenbaar voor mij. Ook ik was opgelucht, ik was zelfs op een rare manier vrolijk na afloop, voelde me alsof ik zweefde, heel onwezenlijk, want ik realiseerde me heus wel wat er gebeurd was.
Neemt niet weg dat ik daarna ook wel andere emoties had, tamelijk verwarrend (voornamelijk boosheid op mezelf) maar van korte duur. Geen spijt, geen gewetenswroeging, nooit.
Als je spijt zou hebben, als je gewetenswroeiging zou hebben (het lijkt wel alsof sommigen je dat willen aanpraten) zou je geen goede beslissing hebben genomen.
En stel dat je hier zou gaan spreken over spijt of over verdriet... dan zullen sommigen zeggen: Zie je wel!, en anderen zullen zeggen dat je niet zo moet zeuren.
Kortom: wat je hier ook zult schrijven: het zal nooit goed zijn, voor sommigen.
Verder kan ik me je vraag over zwemmen, seks, en ik vul even aan: in bad gaan, wanneer mag ik weer een tampon gebruiken? wel voorstellen als je daarover tegenstrijdige berichten hebt gehoord van de artsen.
Ik kan je daarmee niet verder helpen; wat ik nog weet is dat ik een antibioticakuur moest slikken (afmaken!), op controle moest en daar toen verder te horen kreeg hoe en wat. Als ik jou was zou ik dus die controle even afwachten.
woensdag 3 oktober 2007 om 17:24
Ik wil het bij één reactie houden.
Ik heb namelijk geen zin in de zeer venijnige discussie over wel of geen abortus. De mensen die daar behoefte aan hebben zouden mijn inziens gewoon lekker zelf een algemeen topic daar over kunnen openen. Bovendien: abortus is een recht!!! En ik ben heel blij dat dit recht er is in NL.
Mensen die een discussie willen voeren (of argumenten tégen abortus koste wat het kost mensen door de maag willen boren, met vervloekingen, verwensingen, etc. incluis) kunnen daar wederom lekker zelf een topic over openen.
Dan kunnen de mensen die elkaar lekker aan het ophitsen zijn zich daar 'vermaken'. En dan doel ik bijvoorbeeld op Sunlight, jouw reacties zijn tenenkrommend dom en je bent m.i. (in dit topic i.i.g.) niet meer dan een ordinaire relster.
Ook de reacties van o.a. traincha en fleurtje vind ik echt heel laag. Laag omdat ze een 'goede' poging doen iemand de grond in te trappen. Als je een zelf issues hebt (zoals jij Fleurtje met het overlijden van je ouders) hoef je dat niet op een buitengewoon treurige manier op de TO af te reageren.
Ik kan me wel voorstellen dat TO zich inmiddels zo in de verdediging gedrukt voelt door de aanvallende reacties hier dat ze haar emoties al forummende op dit topic uitschakelt.
Ik geloof niet dat ze daadwerkelijk thuis zich nou al te blij voelt met deze gebeurtenis. Opgelucht wel waarschijnlijk, maar natuurlijk is ze er niet gelukkiger van geworden!
Maakt het TO een slechter mens dat ze zich probeert te richten op de nabije toekomst? Ook mij schoot het even in het verkeerde keelgat dat ze meteen al weer aan seks dacht, maar toen ik er later nog eens over nadacht vond ik dit onredelijk van mijzelf. Zoals door een ander gezegd is: seks hoeft niks met baby's te maken te hebben. Helaas is dit nu wel gebeurd, maar ik neem aan dat dit niet nog een keer (ongepland/ongewenst) gebeurt.
En jazeker, ook mijn maag keerde zich om bij het idee aan een late abortus. Ik weet niet wat mijn keuze geweest zou zijn. Ik denk dat ik het kindje had laten komen als ik al zover in mijn zwangerschap was. Maar ik ben TO niet en zoals ik al zei: zolang dit volgens de wet mag en een belangrijk recht is van vrouwen, wie ben ik dan om iemand te veroordelen?
Ik vind het wel heel begrijpelijk en bemoedigend dat zowel vrouwen mét als zónder kinderen zich opwinden over zoveel vermeend* (!) kinderleed. Ik hoop dat jullie allemaal dit ook doen met betrekking tot kinderleed van alle kinderen die wél geboren zijn, maar die in vreselijke omstandigheden verkeren, ook in NL. Zie daar dan alsjeblieft de site www.ikzieikziewatjijnietziet.nl voor.
Tot slot: ik heb dit citaat van dametje aangehaald omdat ik het hier heel erg mee eens was. Eigenlijk wilde ik hier ook nog op reageren, maar al schrijvende kwamen er andere dingen. Aan Bikkelientje: misschien zou je willen antwoorden op of het idd een soort overlevingstechniek is dat je wat gevoelloos over komt?
Veel sterkte voor de komende tijd. Want ik denk dat je dat wel zeker nodig hebt. Je staat nu misschien op de automatische piloot van doorgaan met je leven op de rit krijgen. Dat is goed, maar probeer niet voorbij te gaan aan alle emoties die wel horen bij zo'n ingrijpende gebeurtenis!
* Met betrekiing tot een (late) abortus is de wetenschappelijke wereld daar dus nog niet helemaal over uit.
woensdag 3 oktober 2007 om 17:29
Lees dit al een tijdje en nu valt m'n bek echt open!
Wat een verschrikkelijk kinderachtige reacties hier!!!!
Ok.. jullie zijn anti abortus -of anti bikkelien- dat hebben jullie duidelijk gemaakt en dat is ook jullie goed recht maar moet dat nou perse met zulke opmerkingen.
Ik ben ook -net- mama maar heb ook een abortus gehad...
Jeetje, wat ben ik een slecht persoon zeg! Hoe haal ik het in m'n hoofd om dat te doen en nog erger ... hier iets te posten.
Ook ik heb dat gevoelloos beleefd, niet omdat ik het wilde. Absoluut niet, wou dat ik toen een keer lekker kon janken maar zo verwerk ik nu eenmaal m'n dingen. Misschien ook een rede waarom Bikkelien haar gevoelens niet toont... OF?? Zou het komen omdat ze dan weet dat ze een stortvloed aan reacties van jullie krijgt?? Ik zou ook wel 3x oppassen om tegen jullie te zeggen dat het een moeilijke dag was.
En m'n vriend heeft een hele slechte relatie met z'n ouders.,.... als we ons nou allemaal concentreren kunnen we die misschien dood wensen.
Echt hoor... waar gaat dit over?!?!?!
Wat een verschrikkelijk kinderachtige reacties hier!!!!
Ok.. jullie zijn anti abortus -of anti bikkelien- dat hebben jullie duidelijk gemaakt en dat is ook jullie goed recht maar moet dat nou perse met zulke opmerkingen.
Ik ben ook -net- mama maar heb ook een abortus gehad...
Jeetje, wat ben ik een slecht persoon zeg! Hoe haal ik het in m'n hoofd om dat te doen en nog erger ... hier iets te posten.
Ook ik heb dat gevoelloos beleefd, niet omdat ik het wilde. Absoluut niet, wou dat ik toen een keer lekker kon janken maar zo verwerk ik nu eenmaal m'n dingen. Misschien ook een rede waarom Bikkelien haar gevoelens niet toont... OF?? Zou het komen omdat ze dan weet dat ze een stortvloed aan reacties van jullie krijgt?? Ik zou ook wel 3x oppassen om tegen jullie te zeggen dat het een moeilijke dag was.
En m'n vriend heeft een hele slechte relatie met z'n ouders.,.... als we ons nou allemaal concentreren kunnen we die misschien dood wensen.
Echt hoor... waar gaat dit over?!?!?!
woensdag 3 oktober 2007 om 17:45
Weet je wat ik het stomme vind, de meeste mensen zijn niet eens anti-abortus. Volgens mij is bijna iedereen hier vóór keuzevrijeheid en dat is tot in den treure herhaald. Mijn bek valt ook open, en dan niet zozeer van de reacties, al vind ik sommige, soms ook die van mijzelf, best hard, maar van Bikkeliens volkomen gebrek aan zelfs maar erkenning van de baby die in haar baarmoeder zat. Ze heeft het erover alsof het een ding is dat haar in de weg stond, ze denkt er de dag na de abortus al niet meer aan, of dat idee krijg ik tenminste, en ze is drukker met vragen over kunnen zwemmen en kunnen neuken dan over hoe dit te verwerken of zelfs maar hoe verder met haar vriend, met haar ouders met haar leven. Ik snap haar echt totaaaaal niet, gelukkig maar..
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 03-10-2007 17:47
Reden: vergeet om in de verleden tijd over de baby te spreken..
Reden: vergeet om in de verleden tijd over de baby te spreken..
% gewijzigd
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
woensdag 3 oktober 2007 om 17:49
Oja, en dan kan ze best een of andere verborgen gevoelswereld hebben of of de automatische piloot gaan (hele koele piloot), maar ze heeft toch wel enig besef, mag je hopen, van hoe haar opmerkingen hier kunnen overkomen? (of misschien niet, en is dat hele eieren eten...)
woensdag 3 oktober 2007 om 17:51
Vind haar echt de grootste hork van iedereen. Bij Fleurtje voel ik iets als ze schrijft, voel ik dat ze misschien wel extra boos is vanwege dood van eigen ouders, bij Fash voel ik ook dingen, verontwaardiging , oprechte verbazing en oprechte woede. Bij anderen ook. Eigenlijk heb ik alleen bij Bikkelien zoiets van, waar komen die opmerking vandaaaan???
woensdag 3 oktober 2007 om 17:58
Ik denk dat dat zo is.. dat je dat idee krijgt.
Ik weet dat mijn omgeving na mijn abortus ook verbaasd was omdat ik zo verder ging.
Normaal huil ik om van alles en nog wat en wil ik graag alles bespreken en ontleden maar dit heb ik helemaal alleen in m'n zielige hoofdje opgelost.
Het enige wat er dan naar buiten komt zijn paktische vragen zoals Bikkelien hier stelt, en dat jij vind dat ze daar te snel mee komt... ala.
woensdag 3 oktober 2007 om 18:01
@ spinster: dat mag je vinden hoor. Net zoals ik mag vinden dat ik TO maar een verwend nest vind. Ze heeft op geen enkele manier op een positieve manier over het kind in haar buik gesproken. Niet de moeite genomen om naar constructieve oplossingen te zoeken laat staan dat ze de adviezen van mensen hier ter harte heeft genomen. Voor mij is ze een voorbeeld van iemand die nog lang niet zelfstandig genoeg is en misschien is het inderdaad wel goed dat het kindje niet geboren mocht worden want wat voor moeder had het dan gehad? TO kan een voorbeeld nemen aan moedertje 2007. Die heeft wel het lef om haar problemen onder ogen te zien en op zoek te gaan naar oplossingen in plaats van de weg van de minste weerstand te zoeken.
woensdag 3 oktober 2007 om 18:22
Heb nu bijna dit hele topic gelezen en verbaas me over de hardheid van sommige mensen. Maar hardheid kan ik uiteindelijk begrijpen, het kan m.i. geen kwaad om iemand keihard (jouw) (de) waarheid te zeggen, dan komt het misschien beter over dan wanneer je dat niet zou doen. Het is niet mijn manier, maar het is een manier om iets duidelijk te maken.
Ik kan er alleen niet bij dat sommige posters keer op keer sarcastisch blijven reageren. Het is zo pijnlijk tenenkrommend kinderachtig dat ik er plaatsvervangende schaamte van krijg. Waarom zo door blijven hakken? Ik begrijp er niets van.
Daarnaast lees ik telkens Bikkelientjes openingspost. Als ik in haar schoenen had gestaan, 7 jaar geleden zou ik waarschijnlijk dezelfde keuze hebben gemaakt. Ik zie ook alle praktische alternatieven, maar het grootste punt van zorg is haar psychische gesteldheid. En daar kan toch niemand van zeggen dat dat wel meevalt of dat daar 1-2-3 een makkelijke oplossing voor te vinden is? Dat weet je toch niet? En als ze zich altijd zo blijft voelen, zal ze misschien besluiten om nooit kinderen te krijgen.
Bikkelientje, ik hoop voor je dat je de juiste beslissing hebt genomen en dat je dit nooit weer hoeft mee te maken. Sterkte voor de komende tijd, want emotioneel zal er echt nog veel op je af komen.
Ik kan er alleen niet bij dat sommige posters keer op keer sarcastisch blijven reageren. Het is zo pijnlijk tenenkrommend kinderachtig dat ik er plaatsvervangende schaamte van krijg. Waarom zo door blijven hakken? Ik begrijp er niets van.
Daarnaast lees ik telkens Bikkelientjes openingspost. Als ik in haar schoenen had gestaan, 7 jaar geleden zou ik waarschijnlijk dezelfde keuze hebben gemaakt. Ik zie ook alle praktische alternatieven, maar het grootste punt van zorg is haar psychische gesteldheid. En daar kan toch niemand van zeggen dat dat wel meevalt of dat daar 1-2-3 een makkelijke oplossing voor te vinden is? Dat weet je toch niet? En als ze zich altijd zo blijft voelen, zal ze misschien besluiten om nooit kinderen te krijgen.
Bikkelientje, ik hoop voor je dat je de juiste beslissing hebt genomen en dat je dit nooit weer hoeft mee te maken. Sterkte voor de komende tijd, want emotioneel zal er echt nog veel op je af komen.
Hier kom ik nog op terug