Afvallen door middel van acupunctuur

25-08-2007 11:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ga maandag voor een intakegesprek naar een acupunctuurarts.

Ik heb van kennissen gehoord dat je door middel van acupunctuur geholpen kan worden bij het afvallen.

Ik ben benieuwd, ik heb al vaker dieeten gevolgd maar ging in de loop van de tijd steeds meer smokkelen met het eten.

Naast de acupunctuur krijg ik ook een heel streng dieet, komt er op neer dat ik volgens mij de eerste week niks eet en daarna begin met bouillon en yoghurt. Lijkt me erg moeilijk maar tenminste wel duidelijk.

Het is mijn doel om tenminste 25 kg af te vallen dus ik probeer het maar.



Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die deze manier van afvallen hebben geprobeerd of op dit moment er mee bezig zijn.



Ik hoop van wel want alle extra info en steun is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens bij een acupuncturist geweest met iemand die af wilde vallen. Deze arts zei, dat je dmv acupunctuur niet af kunt vallen.



Het komt op mij ook erg vreemd over, dat je de eerste week niks mag eten en daarna bouillon en yoghurt. Je gaat toch essentiele bouwstoffen missen, bovendien is zo'n dieet niet vol te houden. Je zegt zelf dat vorige dieten de mist in gingen door smokkelen met eten.



De basis om goed af te vallen is toch, evenwichtiger eten in combinatie met beweging.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij probeert na haar bevalling nu ook met acupunctuur af te vallen. Ze is nog maar net begonnen en heeft twee hele kleine naaldjes/knopjes in haar oren gekregen.

Het schijnt dat je behoefte aan zoetigheid/snaaien minder wordt.

Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat.
Alle reacties Link kopieren
De eerste week bijna niets eten? En de 2e week boullon en yogurt?

Hoe denk je dat vol te houden? Door de hele dag op bed te liggen?

Moet er niet aandenken. Volgens mij gewoon iemand die weer ergens een slaatje uit probeerd te slaan. Denk zelf ook even goed na he, bij geen tot weinig eten haal je alleen maar je stofwisseling naar beneden en met accupuctuur.....dat zit gewoon tussen je oren. Echt!



Ik heb trouwens laatst in een psygologisch blad gelezen dat het HGC dieet wel echt werkt. hoe het kan stond er niet helemaal pcies bij. Maarja HGC dieet, daarbij krijg je ook 3 of 4 wekenlang slechts 500 kcal per dag, terwijl je hersenen dat als verbruiken per dag, als je hersenen hebt natuurlijk.



Kijk eens op het voedingscentrum.nl en las af en toe een balansdagje in, daar val je ook vanaf en eet je tenminste lekker.

succes
Alle diëten werken................in het begin dan. Maar daarna word je zwaarder dan ooit als je het toch niet blijkt te kunnen volhouden. Dit klinkt me veel te drastisch allemaal. Die kilo´s gaan er vast wel af op deze manier, maar veel belangrijker is: houd je ze er ook af? En daar heb ik een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Mm.. naja en acupunctuur vermindert dan de trek in zoet? Ga je dan niet denken dat het werkt waardoor het ook zo is?



En natuurlijk val je af... als je een hele week niks eet en daarna alleen yoghurt en bouillon! Waar leeft je lichaam dan van? En hoe denk je dat te doen als je wel wat meer als een schaaltje yoghurt wilt eten?

Volgens mij zou elk zelfrespecterende dietist en afvalgoeroe met zijn/haar hoofd schudden.

Ik geloof zeker dat acupunctuur veel goeds kan doen, maar zoals je zelf zegt, dieten werken niet doordat je gaat sprokkelen met eten..

Elk pondje gaat door zijn mondje. Zo simpel is het in de meeste gevallen wel, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.



Kun je niet met een dietist gaan werken, of sonja bakker proberen, of miss de weight watchers?



In ieder geval veel succes:)
Hoi It's just me!



Ik ben hier niet om jouw poging tot jezelf te helpen te ontmoedigen en ik denk dat acupunctuur zeker wel zijn effecten heeft, maar heeft deze arts geen kaas gegeten van de traditionele chinese geneeskunde dan? Er is wel literatuur over trouwens, waarin je veel dingen kunt lezen over wat voeding voor invloed heeft op je chi (levensenergie) en welke voeding verwarmend of afkoelend is.

Aan de hand van een bepaling waar bij jou de verstoringen zitten, dus in een verstoring van je yin of yangenergie en je chiniveau....kan er dan een passend dieet worden gevonden waar je weer van in balans raakt.



Ik ben een leek op dat gebied, maar interessant is het wel! Door weer in balans te komen, kunnen wel klachten als overgewicht enzo ook verdwijnen.

Daar kan de behandeling dan specifiek op worden afgestemd. Het schijnt dat acupunctuur zonder de juiste voeding als basis voor de betreffende problematiek onvoldoende effect kan behalen. Misschien kun je de reactie van de acupuncturist afwachten op je vragen over of het dieet specifiek op jouw afgestemd wordt ofzo? In ieder geval lijkt me een consult bij een traditioneel chinees arts wel een goed idee.



Succes met al je inspanningen enzo!

Groetjes kopje koffie
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het heel zwaar wordt om dit dieet vol te houden maar ik moet 30 kg of meer afvallen en op andere manieren lukt het niet.

Ik ben al bij een dietiste geweest, die zij dat ik minder moest snoepen (eh... duh) en gezonder moest gaan eten. Klinkt logisch snap ik ook wel! Ik heb geprobeerd erop te letten maar het probleem is ook gewoon dat ik heel veel dingen niet lust. Ik eet bijvoorbeeld echt geen vis en veel groente soorten lust ik niet.

Daarna heb ik een tijd het dieet van Sonja gevolgd. Dat ging heel goed in het begin, bijna 10 kg eraf. Maar ook in dat dieet liep ik er vaak tegenaan dat ik heel veel dingen niet lust. Ik lust geen vleeswaren op mijn brood ed. Ik heb daar wel een eigen draai aangegeven maar uiteindelijk verviel ik weer in hetzelfde patroon en kwam ik dus weer aan.

Ik ben door de dietiste en Sonja heus wel gezonder gaan eten, heb mijn porties ook aangepast dus het heeft wel een beetje effect gehad maar afvallen doe ik niet. Ik heb eigenlijk gewoon 1 hele grote zwakke plek en dat is tussendoortjes. En dan vooral dingen als chocola en nootjes.

Ik wil kijken of acupunctuur mij kan helpen van de tussendoortjes af te blijven. (volgens mensen die het al hebben geprobeerd wel)

En door dat strenge dieet denk ik dat ik me bewuster ga worden van eten. Zal wel weer dom klinken maar zo denk ik erover.

En zodra ik een flink eind op weg ben naar mijn streefgewicht wordt het ook makkelijker om van alle slechte dingen af te blijven.

Ik betrap mezelf nu vaak op de gedachte: Dik ben ik toch al dus deze chocoreep/ zak nootje ed. maakt dan ook niet meer uit.

Maar goed we zullen zien of het ook echt werkt... en of mijn gedachtegang in mijn geval ook gaat kloppen.....
Alle reacties Link kopieren
Its_just_me schreef op 27 augustus 2007 @ 09:39:

Ik weet dat het heel zwaar wordt om dit dieet vol te houden maar ik moet 30 kg of meer afvallen en op andere manieren lukt het niet.



Ik ben al bij een dietiste geweest, die zij dat ik minder moest snoepen (eh... duh) en gezonder moest gaan eten. Klinkt logisch snap ik ook wel! Ik heb geprobeerd erop te letten maar het probleem is ook gewoon dat ik heel veel dingen niet lust. Ik eet bijvoorbeeld echt geen vis en veel groente soorten lust ik niet.

Daarna heb ik een tijd het dieet van Sonja gevolgd. Dat ging heel goed in het begin, bijna 10 kg eraf. Maar ook in dat dieet liep ik er vaak tegenaan dat ik heel veel dingen niet lust. Ik lust geen vleeswaren op mijn brood ed. Ik heb daar wel een eigen draai aangegeven maar uiteindelijk verviel ik weer in hetzelfde patroon en kwam ik dus weer aan.

Ik ben door de dietiste en Sonja heus wel gezonder gaan eten, heb mijn porties ook aangepast dus het heeft wel een beetje effect gehad maar afvallen doe ik niet. Ik heb eigenlijk gewoon 1 hele grote zwakke plek en dat is tussendoortjes. En dan vooral dingen als chocola en nootjes.

Ik wil kijken of acupunctuur mij kan helpen van de tussendoortjes af te blijven. (volgens mensen die het al hebben geprobeerd wel)

En door dat strenge dieet denk ik dat ik me bewuster ga worden van eten. Zal wel weer dom klinken maar zo denk ik erover.

En zodra ik een flink eind op weg ben naar mijn streefgewicht wordt het ook makkelijker om van alle slechte dingen af te blijven.

Ik betrap mezelf nu vaak op de gedachte: Dik ben ik toch al dus deze chocoreep/ zak nootje ed. maakt dan ook niet meer uit.

Maar goed we zullen zien of het ook echt werkt... en of mijn gedachtegang in mijn geval ook gaat kloppen.....




Je zegt dat je op geen andere manier kan afvallen omdat je niet van tussendoortjes af kunt blijven. Dus ga je nu maar een week niks eten (hoe ga je dat in godsnaam vol houden???) en zet je jezelf daarna op oorlogsrantsoen. En je denkt dat je dan wél van de tussendoortjes af kunt blijven?

Beetje rare redenering, maar goed. Ik wens je veel succes, maar ik denk niet dat het je op deze manier gaat lukken. Wat jij nodig hebt is een goed dieet dat je eetgewoontes op lange termijn verandert + genoeg bewegen. Je verwacht wonderen van deze acupuncturist, maar wonderen bestaan helaas niet. Althans, niet op dieetgebied.



Trouwens, ik vind dat dieet van Sonja geen goed dieet. Je mag veel te weinig eten en dat houdt niemand vol, waardoor je na een tijdje weer net zo zwaar was als toen je begon.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je Obesitas hebt. Ik bedoel 30 kg overgewicht hebben en

dan geen greintje zelfdisipline hebben, dat hebben mensen met obesitas ook.

Die hebben dan ook een hele andere behandelmethode nodig. EN zeker geen accupuctuur en helemaal geen dieet met eerst week nix en 2e week yogurt.

Je weet van jezelf al dat je dit amper een dag volhoudt.

Ik zou liever naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft al haar hele leven last van overgewicht. 1 keer in de zoveel tijd hongert ze zichzelf uit tot ze 20 kilo lichter is. Dan ziet ze er ontzettend slecht uit, maar hee, ze is tenminste dun. In minder dan een jaar tijd zit al het oude gewicht er weer aan, waarna het feest weer opnieuw begint.



Niets mee te beginnen dus.
Alle reacties Link kopieren
Of accupunctuur nu tussen je oren zit of niet, ik heb van verschillende mensen (professionele dansers) gehoord dat het werkt. Nu ging dit niet over afvallen maar over rugklachten etc. Een vriendin van een vriendin van me heeft ook weerhaakjes in haar oor gehad, maar volgens mij had zij er 4. Zij zei ook dat in het begin het erg goed ging en dat ze minder zin had om te snoepen (zij had niet dat extreme dieet).



@ It's just me: heel veel succes ermee! Ik hoop dat het je op deze manier gaat lukken! :) En al is het misschien psychisch, misschien is dat dan wel net het steuntje in de rug dat je nodig hebt om door te zetten!!! Zet hem op!



Mijn weblog We Are Beautiful
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Clover, het is goed om te lezen dat ik niet helemaal gek ben haha.

Ik heb gister mijn eerste acupunctuur gehad.. deed wel ff zeer maar verder ging t wel goed.

Vandaag mijn eerste dieetdag gehad...Deze viel ook reuze mee. Heb nog geen echt hongergevoel gehad. Kon zelfs naast mijn vriend aan tafel zitten zonder eten van zijn bord af te snoepen.

Maar goed dit was nog maar dag 1... even afwachten of de rest van de tijd ook zo makkelijk gaat. (zou wel heel fijn zijn)
Alle reacties Link kopieren
Met acupunctuur kun je afvallen doordat men op die manier kan zorgen dat je spijsvertering verbetert en zoals ik hier al las door te zorgen dat je energie weer in evenwicht komt, waardoor je vanzelf ook gezonder gaat eten en dus gaat afvallen (als je teveel weegt). Als je spijsvertering goed is heb je vanzelf minder last van vreetaanvallen, maar je moet natuurlijk wel goed eten en je bewust zijn van wat je eet. Als je naar iemand gaat die de Traditionele Chinese Geneeskunde goed beheerst krijg je ook voedingsadviezen speciaal wat bij jouw type past.

Het boek "wat je eet ben je zelf' vind ik ook een aanrader, is geschreven door een voedingsdeskundige.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een erg goed boek, daar heb ik zelf veel nuttige informatie uitgehaald. Vind alleen de meeste recepten niet te vreten...
Ik zal niet beweren dat accupunctuur geen nuttig hulpmiddel zou kunnen zijn bij het afvallen. Maar het dieet wat je erbij volgt, ga je echt niet volhouden. Daar hoef je niet helderziend voor te zijn. Een paar dagen zal je wel lukken, maar daarna komt de yoghurt je de oren uit. Hoe lullig ook, het komt echt neer op matigen met eten, meer bewegen en niet (of heel weinig snoepen). Zodra je na deze kuur weer "gewoon" gaat eten, dan zitten al die overtollige kilo's er weer aan, accupunctuur of niet.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is een paar maanden geleden begonnen met acupunctuur om af te vallen. Ze heeft kleine naaldjes in haar oren met een mini rond pleistertje erop (zie je niets van) en is in twee maanden 10 kilo afgevallen. In het begin mag je inderdaad weinig eten (yoghurt met fruit en walnoten, eieren, groente, mager vlees, heel klein beetje pasta/aardappelen), maar later wordt het steeds meer. Ze heeft helemaal geen trek meer in zoetigheid en kan ook makkelijk een maaltijd overslaan (wat natuurlijk slecht is - en ze ook niet doet, maar haar lichaam vraagt er niet om).

Mijn schoonzusje is er nu ook net een paar weken mee begonnen en die is al ruim 3 kilo kwijt.

Allebei waren het enorme zoetekauwen en snaaiers en nu is dat over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven