tip voor cadeautje bij uit elkaar gaan

04-10-2007 14:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel klinkt een beetje vreemd, maar ik wil mijn ex graag iets geven als een soort afscheidskadootje.

Drie maanden geleden hebben we na vier jaar samenwonen besloten uit elkaar te gaan. Morgen ga ik mijn spullen uit ons huis halen (hij blijft er wonen). Voor mij een fijn moment; ik ga in mijn nieuwe huis wonen en heb er zin in. Voor mijn ex een vervelend moment; hij heeft het nogal moeilijk met onze breuk en houdt een halfleeg huis over. Hij vindt het te pijnlijk om tijdens mijn verhuizing thuis te zijn en is dus weg. Begrijpelijk vind ik, maar ik zou iets willen doen of geven als een soort troost. Om het wat makkelijker te maken als hij thuiskomt in het huis en de helft van de spullen is weg.

Wie heeft een goed idee voor wat ik kan doen of geven? De meeste dingen zijn alleen geschikt voor vrolijke situaties (bloemen, champagne etc.), ik vind het moeilijk iets te bedenken. Dus hulp is welkom!!!
De meesten bewaren hun kadootje voor een beetje later, en noemen dat dan afscheidsseks.

Maar je kan natuurlijk ook een herinneringsfotoalbumpje geven.
Shira, je kunt porcelijnen vriendsschapsringen kopen die je samen kunt breken, je hoeft het natuurlijk niet te dragen, beide, maar het is zo een leuke mooie afsluiting van jullie samenzijn, bewaar het in het mooie doosje wat je er bijgeleverd krijgt of tj a draag hem het zijn nl neutrale kleuren. Maat het idee dat je samen iets goeds hebt gehad vindt ik het een geweldig kadootje.

succes met het vinden van een ander alternatief, die zijn er denk ik wel genoeg.
Lief en attent van je Shira.

Ik zou een boek voor hem kopen (als hij tenmiste een lezer is), daarin heb je veel keuze en kan je iets kopen geschikt voor de situatie.

Of anders een cd of dvd (je kent vast z'n smaak ;) of kaarsen (voor de donkere dagen)....zoiets....

succes met iets moois en toepasselijks uitzoeken!
Shira,

Lief dat je je om hem bekommerd in deze periode. Maar je schrijft dat jij blij bent met de nieuwe situatie en hij niet. Aangenomen dat jij ook de relatie hebt beeindigd: weet je zeker dat hij op jouw lieve geste zit te wachten, of hij dat op dezelfde wijze ervaart als jij het bedoelt te geven?

groet en veel succes in je nieuwe huis,

TD
Misschien iets wat te maken heeft met een herinnering van jullie samen?

Een cd van een feest waar jullie samen zijn geweest, iets wat met het land te maken heeft waar jullie ooit samen naar op vakantie zijn geweest?

het hoeft allemaal niet bijzonder te zijn, als het maar iets is wat voor jullie speciaal is.

Verder leuk initatief, moet toegeven toen ik de topictitel las dacht ik: Vaag.

Maar ik vind het een heel lief idee van je!
Afscheidssex lijkt me geen goed idee. Maae ik weet zeker dat hij het fijn vind om iets te krijgen, omdat dat voor hem een teken is dat ik niet over zijn gevoelens heen stap (euh, hoe zeg ik dat?).

Maar jullie noemen goede tips.

Al is iets over een herinnering misschien te heftig. Had ik op zich ook wel bedacht, maar dat herinnerd dan juist zo aan mij!

Kaarsen of een dvd zijn misschien wel heel geschikt; om het een beetje gezellig te maken. Ja daar kan ik wel iets mee! bedankt!
Tja, een herinneringsitem lijkt me ook niet zo chique; het zou al gauw over kunnen komen als inwrijven. Zo ook met "vrolijke dingen"als bloemen e.d.

Aangezien jij de halve huisraad meeneemt, kun je misschien iets praktisch èn leuks geven; iets waar hij mee vèrder kan? B.v. als jij het koffiezetapp. meeneemt, hem die leuke Senseo geven waar hij al een oogje ophad. (oke, simpel voorbeeld, maar je snapt hem wel).
anoniem_636121b21dd2c wijzigde dit bericht op 04-10-2007 15:07
Reden: spatie toegevoegd
% gewijzigd
Hmm ik vind het geloof ik helemaal niet zo attent. Ik vind dat je zijn gevoel voor hem zit in te vullen en ik denk ook niet dat een of ander prul een doekje voor het bloeden van een gebroken hart is. Het ligt er ook helemaal aan hoe het uit is gegaan en wie het uit heeft gemaakt. Bovendien hij blijft in 'jullie' huis wonen, dus hij zal zeker in het begin meer dan hem lief is aan de tijd herinnerd worden dat jullie een stel waren.

Als je hem echt iets wil geven, laat hem dan voorlopig even met rust. Wonden moeten een beetje helen, gun hem de tijd en vrijheid. Meer heeft ie op dit moment denk ik niet nodig.
Ik zou hem een lief kaartje of een brief geven als je al wat wilt geven. Een cd of iets dergelijks dat zet je weg en haal je wellicht niet snel tevoorschijn omdat de herinnering bij het weggaan er dan zo aankleeft. Een brief of een kaartje kun je bewaren. Teruglezen als je daaraan toe bent maar is net zo tastbaar. En maakt het nog wat persoonlijker. Mij hoef je persoonlijk niets te geven. Het trekt me niet zo om iets voor een afscheid van een relatie te krijgen.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 04-10-2007 15:29
Reden: aanvulling op posting
% gewijzigd
Potje valium

Fles drank

Zelfhulpboek

Abonnement op RP of andere datingsite

Pakje condooms (voor evt. volgende relatie of reboundsex)
Cum non tum age
Ik begrijp dat je geste uit een goed hart komt, maar doe het niet. Hij heeft het moeilijk met de breuk en jij wilt als troost iets achterlaten. Maar doe het niet. Als het iemands plaats niet is om troost te bieden dan ben jij het wel. Iedereen behalve jij zelfs.

Hij heeft het te moeilijk om je onder ogen te komen, 'wrijf' het er dan ook niet nog eens in door wat achter te laten. Het komt over als een soort machtsspelletje terwijl je dat ongetwijfeld niet bedoelt. Laat het rusten en probeer over een lange tijd gewoon eens contact op te nemen of een hapje te gaan eten. Zoals jij hem omschrijft hoe hij momenteel met de situatie omgaat is een cadeautje helemaal geen goed idee. Als iemand dat met mij zou doen zou ik zelfs denken 'hoe haalt hij het in zijn hoofd'..... Het kan in iedere geval heel andere emoties oproepen dan jij wilt dat het doet.
Hoe goed bedoeld misschien ook, ik vind het een denigrerend gebaar. Accepteer dat hij het moeilijk heeft en laat het daar bij. Over enige tijd zal er misschien weer ruimte komen voor dit soort zaken, nu is die ruimte er waarschijnlijk niet.
hmmm, oriane, zou dat zo zijn?

Dat klinkt ook wel aannemelijk als je het zo brengt.

Maar als ik hem in een leeg huis achterlaat dan lijkt het alsof het me niks kan schelen, en dat is natuurlijk niet zo!

Maar ik snap het punt dat het niet goed kan vallen.

Een brief of kaartje zoals Dushi74 zegt is misschien dan een beter idee.

@Booyahh; Ik heb het uitgemaakt. Na een lange tijd van twijfels, moeite doen voor elkaar en de relatie heb ik besloten er geen toekomst voor ons samen was. Wel zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan, voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
Als jij het uitgemaakt heb dan zou ik het toch echt niet doen, dat kan echt als een trap na opgevat worden

Zo van; Hoe lang en vaak ga je me nog tergen? Eerst maak je het uit, vervolgens neem je de helft van onze spullen mee, bent met je stap nog helemaal gelukkig ook en voor al dat leed krijg ik een kadootje?! :mad:

( maar nu zit ik het voor hem weer in te vullen O.o )
Ik denk dat ik niet op een kadootje zou zitten wachten, het zou voor mij dan zeggen 'ik ben er zover overheen dat ik er al met liefde aan terug denk, maar weet dat jij dat niet bent, dus misschien helpt dit'. Ik vind het een heel lief idee, daar niet van. Maar ik ben bang dat het alleen maar meer pijn doet. Ik zou hem gewoon met rust laten, je spullen weghalen, evt. de zijne een klein beetje herschikken zodat het niet drie lege planken zijn en drie volle, maar voor de rest... misschien later, als jullie vrienden kunnen zijn.
zucht!

ik zal er nog eens goed over nadenken...
IK denk dat jij na een relatie zelf het beste kan inschatten of dit wel of niet kan. Het lijkt me in elke situatie en na elke relatie verschillend en ik denk ook niet dat buitenstaanders daar een goed oordeel over kunnen geven. Ik vind het een mooi idee, maar zou t inderdaad niet te uitbundig doen.. persoonlijk zou ik ook kiezen voor een mooi briefje... Succes met het weghalen van je spullen, wat voor jou toch ongetwijfeld een lastig moment zal zijn. Ik hoop dat jullie het beide goed kunnen afsluiten..
conscienza schreef op 04 oktober 2007 @ 15:53:

Ik denk dat ik niet op een kadootje zou zitten wachten, het zou voor mij dan zeggen 'ik ben er zover overheen dat ik er al met liefde aan terug denk, maar weet dat jij dat niet bent, dus misschien helpt dit'. Ik vind het een heel lief idee, daar niet van. Maar ik ben bang dat het alleen maar meer pijn doet. Ik zou hem gewoon met rust laten, je spullen weghalen, evt. de zijne een klein beetje herschikken zodat het niet drie lege planken zijn en drie volle, maar voor de rest... misschien later, als jullie vrienden kunnen zijn.

Zo zou het ook voor mij voelen. Ik zou dan eerder een mooie kaart met een toepaslijk gedicht of mooie tekst achterlaten. Hoewel ik dat ook niet zou waarderen. Waarom niet even wachten en dan een mooi fotoalbum met wat foto's geven? Dan is het iets gezakt bij hem. Nu kan hij of de hele avond janken met het kado in zijn handen of kapot gooien. Ik geloof wel in jouw goede intentie. Maar met ludevede helpt een pleister geven niet. Flesje wijn en kaarsen ook niet, ga je je alleen maar meer beseffen dat je nu echt alleen achter blijft. Een klein geel briefje met "als je wilt praten dan ben ik er voor je" zou meer betekenen. Mits je dat natuurlijk niet erg zou vinden als hij belt.

Sterkte.

Oja, dat hij er niet bij kan zijn qua gevoelens geeft al genoeg aan. Hij kan het nog niet aan en zit in een andere fase van het verwerkingsproces.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou hem niks geven hoor, zeker niet als hij het er moeilijk mee heeft. Toen mijn ex vorig jaar vertrok zou hij me ook niks moeten geven hebben. Had het gewoon achter zijn hoofd gegooid. Ook wij gingen 'vriendschappelijk' uit elkaar, horen elkaar nog regelmatig (is vandaag precies een jaar trouwens dat beslist werd dat we uit elkaar gingen), maar ik zou nu nog steeds niks van hem willen. Nee bedankt, gewoon vriendelijk doen tegen elkaar vind ik al goed genoeg. Ik zou het zelfs gemeen gevonden hebben. Kreeg vlak nadat beslist was dat we uit elkaar zouden gaan, nog een smsje waarin stond (de juiste woorden weet ik niet meer) dat ik bedankt was voor de mooie jaren samen en het feit dat ik er altijd voor hem (en dochters) geweest was, dat hij me nooit zou vergeten en hij wenste me nog een leuk leven... ik vond het supergrof, was er echt down van. Had hij niet moeten doen. Dus denk goed na voor je iets geeft... Voor jou is het een opluchting, voor hem een last. Ik denk niet dat je die kan verlichten.
Wil je niet eigenlijk hem iets geven om je eigen schuldgevoel te sussen? Jij bent niet de persoon die hem kan troosten dus dat kadootje kon wel eens helemaal verkeerd vallen en zout op de wonden zijn.

Het beste kado wat je iemand kan geven als je bij hem weggaat is duidelijkheid en de tijd om er over heen te komen.
Ik vind een kadootje geven eigenlijk ook niet zo gepast in deze situatie. Ook niet na een tijdje wachten.

Wanneer je toch iets wilt doen, zet een mooi boeket bloemen neer, zonder tekst, gewoon zodat het huis er wat warmer uitziet.

Waarschijnlijk is alles al gezegd tussen jullie en dan past het niet meer om nog een soort van theater van het afscheid te maken. Laat hem in zijn waarde, zeker wanneer hij aangeeft er niet bij te willen zijn, wanneer jij definitief het huis verlaat.
Ik denk dat er even veel voors als tegens te bedenken zijn om wel of geen kadootje achter te laten. Het is voor ons, forummers, moeilijk te beoordelen. Het hangt van de persoon/personen in kwestie af, vanuit welke bedoeling het gegeven wordt en hoe dat gewaardeerd wordt.

Ik vind dat TO best een attentie kan achterlaten, als zij zich daar goed bij voelt. Ze geeft haar kadootje ook met goedbedoelde intenties, dus ik zou niet weten waarom bijvoorbeeld een setje kaarsen met een persoonlijk briefje zo verkeerd zou zijn.

En wat haar ex daar verder mee doet, is aan hem. Het blijft altijd een gok of iets gewaardeerd wordt of niet en daarom vind ik dat TO gewoon moet doen wat haar hart haar ingeeft.
Laat dan een goedgevulde vriezer en een lege wasmand achter.........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij mij hoeft iemand dat absoluut niet te doen!

Voor mij zou het een rede zijn om de rest van alles wat er staat hard tegen de muur te gooien :mad:

Ik zou iets kleins achterlaten.

Klein mooi bosje bloemen ofzo

-maakt ook niet zoveel putten in de muur ;-)-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven