backpacken in zuid engeland

05-04-2010 10:59 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen met ons gezinnetje in augustus gaan backpacken in zuid Engeland.

Wie heeft eveneens ervaring met backpacken en bij voorkeur in zuid Engeland en heeft mogelijke tips voor ons?

bvd.Tine
neem je regenkleding en paraplu mee
quote:anno1984 schreef op 05 april 2010 @ 11:00:

neem je regenkleding en paraplu mee

Wat een wereldbijdrage... En een beetje cliché ook.

Zuid Engeland ligt ter hoogte van Zuid Belgie/Noord Frankrijk, dus je hebt grote kans dat je er prima weer hebt.

TO, er zijn verschillende sites met B&B's en youth hostels (waar ze ook family rooms hebben) in Engeland.

Op de prikpagina van Engeland kun je heel veel info vinden en kunnen ze je ongetwijfeld ook vertellen of het zo druk is dat je je accomodatie van te voren moet reserveren.

Wat zijn je plannen? hoe ga je reizen? Met het OV, eigen auto, huurauto?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben wel eens rondgetourd in Z-Engeland, en dat we dan gewoon om ons heen keken of we ergens een B&B zagen. We hadden erg vaak dat de B&B's vol waren en we dus waren aangewezen op de duurdere tenten. Was erg leuk, maar ik werd er wel erg arm van . Dus neem een boekje mee met veel adressen.
Als je echt goedkoop wilt reizen, kijk dan eens bij nationalexpress.co.uk. In Engeland rijden naar veel plekken ook bussen (net zo iets als Eurolines), en die zijn veeeeeeel goedkoper dan de trein.
Wij zijn vorig jaar geweest, in september, en het weer was echt geweldig daar. Ik had voor de eerste paar dagen een hotel geboekt, en daarna zijn we gaan rondtrekken en moesten we ter plekke accomodatie zoeken.

Wat mij enorm heeft verbaasd: hoe druk het overal nog was. Ik dacht: de schoolvakanties zijn voorbij, dan is er overal wel plek. Maar nee: het is meerdere malen voorgekomen dat we in sommige stadjes en dorpen letterlijk de allerlaatste kamer hadden.. We gingen meestal vanuit de bus of trein s'ochtends linea recta naar de Tourist Information (waar ze je kunnen helpen aan accomodatie), dus niet pas om half 5 's middags ofzo. Het is overal uiteindelijk wel gelukt, maar daardoor zijn we soms in wat mindere B&B's terecht gekomen. (Achteraf zijn dat ook weer de betere anekdotes natuurlijk :-))

En als je met de trein gaat reizen: van te voren kaartjes reserveren scheelt echt bergen met geld. Dat kan lang van te voren via internet, maar ook nog de dag van te voren op het station. Het gaat om grote prijsverschillen. Voorbeeld: een standaard enkeltje van Bristol naar Exeter (open ticket = zelf kiezen welk tijdstip), was via de kaartautomaat 26 pond, via het loket 21 pond (?), maar als je een kaartje voor een specifiek tijdstip koopt (uiterlijk de dag van tevoren) 13 pond. Ik hou eigenlijk niet zo van plannen, maar dat loont in dit geval de moeite.
Hey super al jullie reacties!

Wij hebben zelf de gedachte om met onze auto naar Calais in Frankrijk te rijden en daarvandaan de oversteek te maken naar Dover.

In Dover willen we een (engelse) auto huren en naar zuid Engeland rijden.

Ik heb wel begrepen dat openbaar vervoer daar stervensduur is, zeer zeker treinen.

Verder willen we gebruik maken van rustige campings (maar daar hebben we niet zoveel zicht op) Ons leek wild camperen ook wel erg leuk, maar weet niet goed of dat daar toegestaan is.

Uiteraard veel wandelen en de auto bij voorkeur op een vaste plek achterlaten.

Als iemand nog een ander (beter) idee heeft, dan hoor ik dat graag

groetjes Tine
Tine, misschien is het iets om 2 of 3 plekken uit te zoeken, daar een huisje o.i.d. te vinden en dat als uitvalsbasis te gebruiken? Dat je van daar uit dingen gaat bezoeken, dagtochten gaat maken?

Ik vind het altijd wel lekker dat ik een 'thuis' heb en mijn spullen daar een paar dagen kan laten, en dan van daar uit dingen onderneem.
Valt wel mee hoor, dat de treinen daar stervensduur zijn! Ja, als je daar ter plekke een kaartje koopt op het allerlaatste moment dan wel.

Het is verstandiger om hier in Nederland al een treinkaart te kopen. Er zijn flexpassen waarmee je een aantal dagen onbeperkt door Engeland/Schotland mag reizen in een maand tijd. De prijs is afhankelijk van het aantal dagen en het gebied; alleen Engeland of ook Schotland.

Of je kan er voor kiezen om hier al een kaartje voor een bepaald traject te kopen, hoe eerder je dat doet voor een bepaald traject, hoe goedkoper het is. Het nadeel is dan weer wel dat je echt voor een bepaalde trein een kaartje moet kopen, je zit dus vast aan een tijdstip en kan niet meer de boel omgooien wat je bij zo'n flexpas wél kan doen!

Ik ben zelf al een aantal keer naar Engeland (naar Cornwall) en Schotland (2x) geweest met de trein en dat is mij ontzettend goed bevallen en de prijs viel écht ontzettend mee. Vorig jaar heb ik een rondje Schotland gemaakt; 1 volwassene en 2 kinderen. Ik was als ik het goed uit mijn hoofd zeg in totaal ¤ 179,- kwijt.

Je mag in de UK trouwens wildcamperen als je maar toestemming hebt van de landeigenaar. Vaak schoot ik een boer aan die op het veld aan werken was en dat werkte prima! Het was één van de leukste vkanties die ik ooit gehad heb en zou het zo weer willen doen!

Veel plezier!
Kreeg toevallig vanavond de tip van mijn ouders dat Rail Away over Schotland ging en precies over een stuk dat wij vorig jaar gedaan hebben. Geweldig om weer terug te zien, zag zoveel bekende dingen.... Zou zo morgen weer willen!
quote:koekkie schreef op 06 april 2010 @ 20:25:

Kreeg toevallig vanavond de tip van mijn ouders dat Rail Away over Schotland ging en precies over een stuk dat wij vorig jaar gedaan hebben. Geweldig om weer terug te zien, zag zoveel bekende dingen.... Zou zo morgen weer willen!Sjips, gemist! Ik ga zo wel even op uitzendinggemist kijken, want ik ga in mei heen. Heb dan wel een huurauto, maar 'plaatjes kijken van de omgeving' is ook al deel van de voorpret!
Ging over het traject Aberdeen - Edinburgh, precies een gedeelte van het traject wat wij vorig jaar gereden hebben.

Anno1984,

je zegt regenkleding mee, ben ik het niet mee eens! Ik ben nu in totaal 7x naar Groot Britannië geweest, maar heb geen een keer een regenpak/paraplu nodig gehad.....
Je zou ook kunnen overwegen niet bij Calais maar bij Duinkerken over te steken. Dat is veel goedkoper volgens mij. Voor zo'n 80 euro heb je een retour oversteek incl auto met 4 inzittenden.
Ook zeker de moeite van het bezoeken waard zijn Bournemouth, Bristol, Bath, Poole en Swanage en Salisbury.
Hallo Tine,

Geen backpack-ervaring, wel Zuid-Engeland ervaring.

In the New Forest, o.a. Brockenhurst, gefietst.

Mooie omgeving. En overal lopen de pony's los rond, door de dorpen en in de zomer ook met veulens. Zij hebben overal voorrang. Leuk voor de kinders, hoewel je de pony's niet mag aanhalen/aaien of voederen, maar het is toch leuk om te zien.

Wat betreft het weer, naar aanleiding van de reaktie van anno1984 : nix van aantrekken. Ook vele jaren Ierland achter de rug, ook een heerlijk land. De (eventuele) regen vergeet je.

Veel plezier, groetjes,

Beter Laat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven