Veerboot Terschelling

13-04-2010 23:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!



In de zomer voor een nachtje naar Terschelling. Moet je dan twee enkeltjes kopen of mag je je retourtje gewoon een dag later weer gebruiken voor de terugreis?

En is EVT een goed en goedkoop alternatief voor de overtocht? Doeksen is zo duur! Iemand andere tips t.o.v. de overtocht naar dit verre Waddeneiland?
Alle reacties Link kopieren
Een retourtje is geldig zo lang je vakantie duurt. Werkt dus niet net zo als bij de NS

Maar is dit niet gewoon op de websites van Doeksen en de EVT te vinden? Lijkt me betrouwbaarder dan hier vragen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn alleen maar retourtjes, ze willen zeker weten dat er niemand die er niet hoort op het eiland achterblijft
Alle reacties Link kopieren
Neehoor mamalief je kan ook enkeltjes kopen. Kon alleen niet vinden of het nodig was om die te kopen of dat een retourtje volstaat als je niet dezelfde dag terug gaat.
Alle reacties Link kopieren
En goedkoper?

Zelf roeien, wadlopen, schipper van de bruine vloot versieren....



Of gewoon net als de meeste mensen de prijs van Doeksen betalen, zo duur zijn ze niet en ze zijn betrouwbaarder dan de NS.



Veel plezier op het mooie eiland Terschelling iig.
Alle reacties Link kopieren
Huh, enkeltjes? Je koopt toch één kaartje en terug wordt je niet gecontroleerd. Ik heb het nog niet anders meegemaakt eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet anders dat je één keer een kaartje koopt en de terugreis zit daar bij in.

Je hoeft die ook niet meer te laten zien.

Van het eiland AF kan dus altijd.
Alle reacties Link kopieren
Dus je kan ook gewoon op 1 enkeltje reizen? betaalt iedereen dus altijd teveel?



Zie hier het verschil:

http://www.rederij-doekse ... 1-personen-2010?locale=nl
Alle reacties Link kopieren
Bij texel is het dat je gewoon een retourtje koopt (¤2.50)

Op de terugweg wordt je dan niet gecontroleerd. Kun je zo de boot opstappen. Goed systeem vind ik dat trouwens..
Alle reacties Link kopieren
Bij een retourkaartje van zowel Doeksen als EVT geldt dat je terugreis van het eiland binnen 3(?) maanden moet zijn ten opzichte van de heenreis.

Een enkeltje is gewoon enkele reis.

Als je dus op vrijdag heen gaat en je gaat zondag terug, kan dat op een retourkaartje (en is dus ook goedkoper dan twee enkeltjes!).

Er wordt trouwens zowel op de heen- als terugreis gecontroleerd, ze zijn daar met name de laatste twee jaar strenger op geworden.
Alle reacties Link kopieren
Er is trouwens een tijd geweest dat er geen enkeltjes te koop waren, en een kaartje standaard een retour kaart was. Toen werd er idd niet op de terugweg gecontroleerd, met de invoering van de enkeltjes weer wel.

Bij Doeksen is het systeem met barcodes die gescand worden.



In jouw geval is een retourtje dus prima.



Volgens mij is de EVT trouwens een prima alternatief, heb er goede verhalen over gehoord. Nadeel van hun vind ik met name dat ze niet afvaren wanneer dat mij gunstig uitkomt, waardoor ik er zelf ook nog niet mee heb gereisd (ik ga zelf zeker 2x per jaar naar Terschelling).



Als het mogelijk is, zou ik trouwens als ik jou was het liefste reizen op een dag buiten het weekend, want de boten in het weekend zijn vaak erg druk...
Alle reacties Link kopieren
Je moet een retourtje kopen. Op je retourticket komt datum en tijdafvaart te staan van de dag dat je terug wilt. Wil je eerder of later terug. Dan kun je voordat de afvaart is geweest je ticket omboeken.



Mijn vriend moet voor zn werk naar Terschelling, en we hebben toen ook de EVT bekeken. Maar tot eind april varen ze maar 1x per dag (en gratis). Vanaf Mei gaan ze wel weer vaker varen. Ze zijn wel goedkoper dan doeksen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de informatie allemaal. Ik zal de EVT in de gaten blijven houden.... Ik ga -bij welke rederij dan ook- dus toch een retourtje kopen.
Alle reacties Link kopieren
Graag nog wat meer adviezen en tips! zie TO...
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaringen met EVT??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven