Mode & Beauty alle pijlers

Tea tree middeltjes.

14-04-2010 05:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat we een topic over tea tree producten hadden maar kan hem helaas niet terug vinden .



Ik heb al een jaar of tien last van hardnekkige puistjes en werkelijk elk middel geprobeerd. Nu is al mijn hoop gevestigd op tea tree spulletjes.



Ik heb er heel veel over gehoord en gelezen dus ik ben overstag gegaan en heb wat spulletjes bij de tuinen gehaald.

Nu gebruik ik het zo'n 2 weken en ben tot nu toe erg enthousiast. Ik gebruik een facewash en een cremé van de Tuinen. Het is niet dat ik compleet pukkelloos door het leven ga maar mijn huid is zeker rustiger en niet schilferig (voor het eerst).

Ik ben allergisch voor zepen dus zeep en alcoholvrije producten zijn noodzakelijk.



Wat zijn jullie ervaringen met tea tree? Waar zijn de fijne (enigzins budget) spulletjes te halen en zijn er nog aanraders? Waar is de pure olie goed voor?

Hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de olie(zit in verstuiver) altijd voor alle korstjes/bultjes bij de honden,Werkt perfect,ontsmet.Bij katten mag je het niet gebruiken,die zijn er allergisch voor ofzo,hoorde ik...

Zelf gebruik ik het vooral op snijwondjes en muggebulten....
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik de tea tree producten van de kruidvat, ik had niet echt last van acne, maar mijn huid is toch echt zuiverder geworden. Bij mijn zusje, die wel overmatige pukkels en roodheid had, werkt het ook geweldig. Veel pukkels zijn minder geworden, roodheid is verdwenen en ze heeft geen ontstoken plekjes meer. Kortom, bij ons is het een succes. Ik vind wel dat dat spul erg stinkt XD.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van de kruidvat. Hij kost 2 euro en ik vind hem super.

Tijdje terug had ik een andere gekocht van 15 euro maar ik las later pas dat dat voor wondjes was. Nu gebruik ik het daarvoor en vind dat ook heel goed werken.
Alle reacties Link kopieren
De tea tree lijn van de kruidvat is erg goedkoop, ze hebben eigenlijk een hele basis gezichtsverzorgings lijn. De prijzen variëren tussen de 2 en 3,5 euro.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik gestopt ben met de pil (vorig jaar augustus) en overgestapt ben naar de spiraal, heb ik ook aardig last gekregen van puistjes.

Ben toen de reiniging lotion gaan gebruiken van tea tree van de Kruidvat, maar zie helemaal geen resultaat

Elke elke dag wel, dat het veel viezigheid van mijn gezicht verwijderd, maar de puistjes blijven en soms komt er weer 1 bij.



Welke producten gebruiken jullie van de Kruidvat?

En Noahtb, welke gebruik jij van de tuinen? En is dat duur?
Alle reacties Link kopieren
De concentraties tea tree in cosmetica is over het algemeen zo laag, dat het geen werkend effect kan hebben.

Tea tree is overigens een zwaar irriterende stof die je ook maar beter niet in hogere concentraties op de huid kan hebben.

Zelfde werking dus als bijvoorbeeld anti rimpelproducten: placebo!
Alle reacties Link kopieren
De tea tree scrub van het Kruitvat met stukjes amandel erin (geloof ik) gebruik ik al jaren 2x per week. Heel erg fijn en goedkoop
Alle reacties Link kopieren
Hmm, dat placebo effect is niet zo prettig, mocht dat waar zijn.



Kruidvatlijn heb ik veel over gehoord inderdaad, zal dadelijk even kijken.

Aan die prijzen kan ik me geen buil vallen toch?

Is er ook iemand die de pure olie gebruikt? Hoe breng je dat aan?



@Wendy,

Ik gebruik het eigen merk van de tuinen. blauwe merkjes hebben de producten. Ik heb het gehaald toen er 25% korting was op het hele assortiment, en dat hebben ze vrij regelmatig. Meer dan ¤5 kan het niet gekost hebben.

Dr. Organic heb ik ook iets van, ook bij de tuinen verkrijgbaar. Dat is parabenen, chemische stoffen, zeep en aluminiumvrij. Vond ik persoonlijk wel prettig.



Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hee wat een goed topic! *leest mee*

Ik heb de tea tree facial wash van de body shop. Ik kan niet zeggen dat ik een verschil van dag en nacht zie, maar wel degelijk dat mijn huid niet meer schilfert wat bij alle andere facial washes wel altijd het geval was. Ook roodheid wordt minder.



Af en toe nog een pukkeltje her en der maar ik klaag niet!

Eigenlijk stopte acne pas echt toen ik begon met de pil, het was bij mij hormonaal/erfelijk geloof ik.
Als ik een puist heb doe ik daar met een wattenstaafje een druppeltje etherische teatreeolie op. Werkt als een tierelier.

Etherische olie is duurder dan alle kruidvatmiddeltjes, maar het verschil is dat het dus wél werkt.

En je zou ook een paar druppels in je shampoo ofzo kunnen doen.
Ik gebruik het alleen puur, zo uit het flesje. Maar dan wel van Chi.

Mijn vriendin smeert het werkelijk overal op, gemengd met een beetje neutrale olie ook op wondjes enzo.
Placebo effect is helemaal niet erg! Als je iets gebruikt, je gelooft erin en zie, het werkt... wat is daar erg aan?

Zolang het geen 100den euro`s kost.

Bij dieren gebruik je het trouwens vaak tegen vlooien, vlooien vinden het stinken, daar is niks placebo aan!



Ik ben het met je eens dat het een agressieve stof is die bijtend zal werken in hoge concentratie. Het heeft een bacteriedodende werking dus dat is wel logisch.



Het werkt heel goed tegen aften in de mond... paar druppeltjes in water en spoelen.. en dan héél goed uitspugen want je mag het beslist niet doorslikken.
Oh, mijn vriendin drinkt het zelfs. Die doet er werkelijk alles mee en die slikt het dus ook door. Waar dat dan weer goed voor is.....
Alle reacties Link kopieren
Kijk wel eerst of je er niet allergisch voor bent voordat je het gebruikt.

Ik heb er ooit een enorme allergische reaktie op gehad, mijn huid zwol op, werd rood en ging enorm jeuken. Later 'droogde" het wel in werd de geírriteerde huid donker en daarna pas weer normaal. Wat een ellende...
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de pure olie rechtstreeks rechtstreeks met een wattenstaafje op mijn teennagels. Blijven ze mooi wit/roze van.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de face-wash van de Bodyshop, en de scrub, de tonic & de olie van de Kruitvat. Facewash voor 's ochtends onder de douche, tonic voor 's avonds op een wattenschijfje, de scrub 1 á 2 keer per week, en de olie om puistjes aan te stippen.



Tea-tree oil is het enige product dat mijn vette, onzuivere huid een béétje rustig krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,



Sinds ik hydraterende amandelcreme van Weleda gebruik is mijn huid veeeel rustiger, geen schilfertjes meer en minder puistjes.

Omdat ik voorheen dr.hauschka gebruikte, doe ik s'nachts nooit meer creme op {zij adviseren om dat niet te doen zodat je huid zelf aan het werk gaat}, en raar maar waar, samen met de creme van Weleda zit ik nu op een goed spoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al naar het Kruidvat geweest net. Ik heb de wasgel, tonic en olie gehaald voor maar ¤5,20 samen. Geen geld.



@Stra: Jeez, dat is érg.. Is het helemaal weer goed gekomen?

Allergie heb ik gelukkig niet, had al iets geprobeerd.



Het olie'tje van het kruitvat is geen pure olie, zit van alles en nog wat bij. Wel handig en hygienisch met het pipetje.

Ik heb ook naar die van Chi zitten kijken maar die vond ik wat prijzig. Aangezien ik meestal een product twee keer gebruik en daarna weggooi leek me dat niet verstandig.

Het stinken vind ik wel meevallen, ruikt naar een turkse sauna, ik hou er wel van.

Ben benieuwd hoe de producten werken!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, zie net dat er in de kruitvatproducten wel alcohol en allerlei andere chemische rommel zit. In die van de tuinen niet..
Alle reacties Link kopieren
heb ook een tijd fors last gehad van ontstekingen in mijn gezicht. Tea tree werkte dan bij mij niet. Ik gebruikte de tea tree face wash van chi. Daar werd mijn huid eigenlijk alleen maar droger van (en ging dus meer talg aanmaken, en kreeg dus meer puistjes).

Ik gebruik nu calendula-tinctuur van weleda als ik een wondje of een puist heb. Vind ik minder agressief.

Waar ik wel tea tree olie voor gebruik is voor vaginale schimmelinfectie. Gewoon 2 druppeltjes (echt niet meer!!!) in de vaginale douche doen en dan hou je het aardig onder controle.
Ik heb een paar jaar terug Tea tree gebruikt, maar vond het ook enorm stinken. Had toen ook niet zoveel effect, dus maar wee(eeeee)r over gestapt op iets anders. Ik heb inmiddels ook zo'n beetje alle producten geprobeerd, maar blijf een rothuid houden Ik gebruik momenteel de olie van teatree, omdat ik niet alleen last heb van acne, maar ook een droge /trekkerige huid heb, vooral na het douchen. Ik doe dan 2 druppels olie op mn vingertoppen en smeer dat op mn gezicht (bij mn neus, wangen, mondhoeken en voorhoofd is het vooral droog, pukkels zitten eigenlijk alleen op mn kin / kaaklijn) Ik vind die olie erg fijn om het trekkerige gevoel tegen te gaan, maar ik vraag me af of het handig is als huid heel vet is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, gister naar de Tuinen geweest en inkopen gedaan.

Heb de facewash gehaald, de lotion, tubetje dag/nacht creme en de cleansing tonic van merk de Tuinen (met 50 % korting, dat scheelt weer ff )

En van Dr Organic, zo'n stick met rol, dat je de puistjes aan aanstippen.

Hoppa, 15 euro lichter, haha.

Hopen dat het werkt.

Vind het al wel aangenamer ruiken dan de tonic van Kruidvat. Die vind ik echt stinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de tea tree facewash van De Tuinen. Op mijn onrustige huid werkt het echt heel goed. Andere middeltjes zijn al snel te agressief en dit is voor mij echt kalmerend. Het is wel wat duurder dan het Kruidvat, maar er zijn regelmatig aanbiedingen. Over het spul van het Kruidvat heb ik trouwens kirtische verhalen gehoord, ik geloof in een test via nu.nl. Ik blijf dus bij De Tuinen. Creme ga ik ook eens proberen, goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van Kruitvat nu een tijdje en ben heel ontevreden.

De facewash droogt enorm uit en m'n gezicht is ontploft naar één grote pukkel. Heb er sinds m'n puberteit niet meer zo akelig uitgezien. Uit frustratie heb ik de hele zooi gegegooit.



Ik ga weer terug naar de spulletjes van de tuinen, wel wat prijziger maar zoals Wendy al zei: ze zijn vaak in de aanbieding.

Roller van dr. Organic? Werkt hij een beetje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven