Trein Londen - Skopje ( Macedonie )?

18-04-2010 00:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou woensdag naar Skopje vliegen, maar met de as wolk gaat dat dus waarschijnlijk niet door.

Ik heb nog hoop dat het "over waait", maar zo niet, dan denk ik eraan om de trein te nemen.

Ik heb zaterdag een bruiloft en die wil ik niet missen.

Hoe kom ik van Londen ( daar woon ik ), naar Skopje?

Trein lijkt oke.

Wie heeft hier ervaring mee? Of met grote afstanden in Europa.

Tips?

Andere routes?

Alle info is welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig met de trein van Arnhem naar Zwitserland. Is prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de site van de Deutsche Bahn, die kan je vaak beter de route/tijd/etc vertellen dan de NL'se sites (hoewel ik niks weet over de Engelse..). Wat ik nu krijg is paar keer overstappen, totaal 39 uur.. Weet niet of dat sneller kan. Donderdag middag weg, zaterdag morgen aankomst. Je moet wel met de eurostar en die zal wel vol zitten vrees ik..



Londen St Pancras - Parijs Nord

Parijs Nord - Parijs Est

Parijs Est - Frankfurt Main HBF

Frankfurt Main HBF - Wien Westbahnhof

Wien Westbahnhof - Budapest-Keleti pu

Budapest-Keleti pu - Beograd

Beograd - Skopje



Ik heb nooit langer dan 10 uur in de trein gezeten, maar dat is prima te doen in ieder geval Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel eens met de trein naar Italië, duurt plm 24 uur. Lekker relaxed.
Alle reacties Link kopieren
In de jaren '90 ben ik een aantal,keren met de trein naar Roemenië geweest. Was goed te doen, we hadden wel een couchette(?), zodat je een beetje kon slapen.
Ik ben wel eens met de trein naar Skopje geweest, wel met diverse tussenstops. Prima te doen.



Op dit moment zou ik echter geen voet buiten de UK zetten zonder alle kaartjes en reserveringen te hebben voor heen en terugreis... ik probeer nu terug naar UK te reizen uit Oost Europa en online boeken is maar zeer beperkt mogelijk -mijn eerste stukje is zo wie zo niet mogelijk per trein (en de dreaded Eurolines zit helemaal chokkie de komende 10 dagen). Ik verwacht dat veel internationale treinen vol zitten, en er lange rijen zijn om internationale kaartjes te kopen. Van het hotel waar ik nu zit hoor ik ook dat er veel reserveringen zijn van gestrande reizigers (hoewel er ws ook annuleringen zijn van mensen die niet kunnen komen).



Als je googled op train ticket Europe enzo kom je ws vanzelf op een of andere agency in Londen die dat allemaal kan regelen (maar minimaal een week van te voren, ik denk dat ze het een beetje druk hebben op dit moment)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Ik ga alles even opzoeken.



Heb ook al gedacht om een auto te huren, maar mijn gevoel van richting is niet al te goed.......ben bang dat ik dan ergens in Rusland eindig ofzo.



En ik heb ook nog een kleine hoop dat woensdag het luchtruim mischien weer open is......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer zulke reizen geboekt via de mensen van de Treinreiswinkel (treinreiswinkel.nl)



Ze hebben me super geholpen!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Vinyl



Veel treinen zitten echt vol geboekt, logisch.

En super duur.



Heb wel een bus gevonden......Niet duur.

Alleen 40 uur in de bus zitten................
Alle reacties Link kopieren
40 uur? (pfft....)

Das niet mis...
Alle reacties Link kopieren
Treinreiswinkel A'dam is vandaag open, mss kun je ze bellen?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik kom ook op 38-43 uur. Jeeeeminee!
Alle reacties Link kopieren
Treinreiswinkel is inderdaad goed. Ik vrees ook dat veel internationale treinen, zeker in West-Europa, vol zullen zitten. Heb geen idee hoe het op dit moment met de aswolk is gesteld, maar is het misschien een optie om vanaf Duitsland ergens een vliegtuig naar Skopje te pakken?



Ik vind lange treinreizen heerlijk, dwars door Europa. Skopje heeft volgens mij een redelijk goede verbinding met de lijn Begrado - Boedapest? Boedapest is weer heel goed aangesloten op het centraal Europese treinnetwerk. Ik weet niet of je in de buurt bent van een Thomas Cook reiswinkel maar die verkopen Europese treinreistabellen waarin alle internationale en bijna alle nationale treintijden in vermeld staan, zo kun je makkelijk een route plannen.



Andere route, maar geen idee of die sneller is: Vanuit Italië (Bari bijv.) de boot pakken naar Dürres (Albanië) en vanuit daar met de auto naar Skopje? Met de bus kan ongetwijfeld ook, via Struga dan denk ik.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het goedkoopst is denk ik trouwens om een interrail ticket te kopen, dat scheelt ook enorme rijen (tenzij je verplicht moet reserveren). Vooral Boedapest kan nogal dramatisch zijn is mijn ervaring...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips, heel fijn dat jullie mee denken en er komen goeie tips voor bij.



Ik had ook al bedacht om dan vanaf Duitsland of Praag te vliegen, maar die vliegvelden zitten ook allemaal dicht.

Heel Europe zit gewoon dicht, qua vliegen.



Alle internet sites liggen plat, overbezet, te druk.

En alles lijkt vol geboekt te zijn.



Ferrie had ik ook bedacht. Maar die doen er ook nog erg lang over, dan kan ik net zo goed in de trein blijven zitten.



Ik woon dus ook nog eens in Londen, dus ik weet niet of ik wat aan de treinwinkel.nl heb. Wel al op een hun website gekeken en ziet er allemaal goed uit.



Ik denk dat ik hier maar eens een reisburo binnen moet stappen en dat zij me kunnen helpen.



En ik denk dat vanaf Belgrade ik verder ga met de bus, dat laatste stuk naar Skopje. De bus schijnt op dat traject sneller te zijn.



Iemand ook enig idee welke kosten hier aan verbonden zijn?

De bus viel mee, maar is trouwens de verkeerde datum, dan kom ik pas de 25ste aan en de bruiloft is op de 24ste.



Auto huren blijft een optie......maar echt, ik verdwaal nog in mijn eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 18 april 2010 @ 10:53:

Bedankt voor alle tips, heel fijn dat jullie mee denken en er komen goeie tips voor bij.



Ik had ook al bedacht om dan vanaf Duitsland of Praag te vliegen, maar die vliegvelden zitten ook allemaal dicht.

Heel Europe zit gewoon dicht, qua vliegen.



Alle internet sites liggen plat, overbezet, te druk.

En alles lijkt vol geboekt te zijn.



Ferrie had ik ook bedacht. Maar die doen er ook nog erg lang over, dan kan ik net zo goed in de trein blijven zitten.



Ik woon dus ook nog eens in Londen, dus ik weet niet of ik wat aan de treinwinkel.nl heb. Wel al op een hun website gekeken en ziet er allemaal goed uit.

Via bahn.de (ook in het Engels) kun je ook Europese reizen plannen...is volgens mij de beste internationale reisplanner die er is.



Ik denk dat ik hier maar eens een reisburo binnen moet stappen en dat zij me kunnen helpen.

Ik hoop het voor je



En ik denk dat vanaf Belgrade ik verder ga met de bus, dat laatste stuk naar Skopje. De bus schijnt op dat traject sneller te zijn.

Dat zou goed kunnen, Servische treinen zijn nogal boemeltjes is mijn ervaring. Misschien vanaf Sofia? Er is als het goed is een directe verbinding Bratislava-Boedapest-Boekarest-Sofia maar dat zal wel niet sneller zijn dan via Belgrado



Iemand ook enig idee welke kosten hier aan verbonden zijn?

De bus viel mee, maar is trouwens de verkeerde datum, dan kom ik pas de 25ste aan en de bruiloft is op de 24ste.

Hoe oud ben je? Ik zou een interrailticket kopen als ik jou was, kan ook in Engeland. http://www.interrailnet.com/ . Dat is het goedkoopst denk ik en bespaart je veel gedoe met losse treinkaartjes.



Auto huren blijft een optie......maar echt, ik verdwaal nog in mijn eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je wel een auto huurt....check even of de verzekering ook de Balkan dekt...Dat is niet altijd het geval, de wegen zijn daar niet altijd even goed zoals je misschien weet .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32. Geloof dat ik dat te oud ben voor de interrail.



Op het moment lijkt me de bus nog de beste optie.

Trein alleen naar Parijs is al 200 euro!

Maar met de bus krijg ik de juiste data niet.

Ik wil het liefst dinsdag of woensdag vertrekken.

Heb ik ook nog even daar om bij te komen.....Dat zal ik wel nodig hebben.

Terug kan me niet schelen.

En mischien kan ik dan wel al weer vliegen en wel mijn terug reis bebruiken.



Vind het echt heel lief dat je mee denkt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet te oud hoor, je betaalt alleen wat meer.



Tarief voor volwassenen (26-59 jaar) is 249 euro voor tweede klas. Je kan dan binnen tien aanééngesloten dagen vijf dagen onbeperkt met de trein.

Als je daar wat langer wil blijven kun je ook binnen 22 dagen 10 dagen met de trein, dat kost dan 359.



Alleen voor de Thalys, eurostar etc. moet je wel toeslagen betalen.



Anders misschien met de boot naar Nederland en dan Amsterdam-München-Boedapest-Belgrado-Skopje? (waarschijnlijk met een paar stops extra, ik weet niet of je in één keer naar München kan).



Succes!
Alle reacties Link kopieren




Naar München dus via Frankfurt.



Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, hoewel jouw sitatie wel rottig is met die bruilof enzo. Maar ik hou echt van lange treinreizen dwars over het contintent
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 18 april 2010 @ 12:24:



En mischien kan ik dan wel al weer vliegen en wel mijn terug reis bebruiken.



Vind het echt heel lief dat je mee denkt.Dat laatste is even de vraag. Zou ik wel goed navragen. Vaak als je een heenreis niet gebruikt, wordt een terugvlucht automatisch geschrapt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 18 april 2010 @ 12:35:

[...]





Dat laatste is even de vraag. Zou ik wel goed navragen. Vaak als je een heenreis niet gebruikt, wordt een terugvlucht automatisch geschrapt...



Ja, dat had ik me ook al bedacht, maar mischien is het in deze situatie anders.

Ik weet al dat ik mijn geld terug krijg als ik cancel.
Alle reacties Link kopieren
quote:CoffeePot schreef op 18 april 2010 @ 12:33:

[afbeelding]



Naar München dus via Frankfurt.



Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, hoewel jouw sitatie wel rottig is met die bruilof enzo. Maar ik hou echt van lange treinreizen dwars over het contintent





Ik wil de Trans Mongolie nog graag doen, dus dan is dit dus een goeie oefening.



Maar de treinen zijn vol geboekt.

Ben nu naar de bus aan het kijken.
Alle reacties Link kopieren
Is het nog gelukt? Of heb je uiteindelijk kunnen vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb gewoon kunnen vliegen. Wel een dag later, maar toch.

En gisteravond net weer thuis gekomen.

En het was geweldig! Wat een feest, z'on Macedonische bruiloft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven