Gezondheid alle pijlers

Hardnekkige voetwratten...

27-02-2010 22:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu sinds 6 jaar een voetwrat en er komen er steeds meer bij. Ik heb bijna alles al geprobeerd, aanstippen bij de huisarts, salicylzuur of zoiets, wardner, ducktape, wegbranden in het ziekenhuis. Niets lijkt te helpen. Er schijnt ook iets te bestaan met elektrisch verwijderen. Wie heeft hier ervaring mee en waar dat is of heeft andere tips?



Alvast heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger een hele hardnekkige voetwrat gehad, en die is er uiteindelijk uitgesneden. Nooit meer teruggekomen, wel een litteken.



Als ik jou zo hoor, gaat het om een doornwrat. Die zitten diep en trekken zich weinig aan van oppervlaktebehandeling.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mama van 2,



Hier ook een mama van 2. Mijn jongste had er ook vreselijk last van. Heb uiteindelijk Verrucae van Onvax gekocht online, laatste poging om iets zelf te doen voordat de dokter echt nare, pijnlijke maatregelen zou gaan treffen. En echt, ik was dolblij, HET WERKTE! en hoe! Je moet het wel een maandje doen (2 x per dag druppeltje erop) voor het helemaal weg is.



Eerst dacht ik dat het niets deed, maar je ziet na een ruime week de wratten donker worden, al het 'foute weefsel' ook dieper in de huid wordt donker en sterft af. Naarmate ze donkerder werden verdwenen ze ook, nu zijn het prachtige voetjes zonder wratten. En heel belangrijk, het deed helemaal geen pijn, en dat is ook wel heel prettig. Het spul ruikt wel beresterk trouwens!



Veel succes!



Sproetjes
Alle reacties Link kopieren
Als je er echt vanaf wilt, wacht dan tot de zomer.



Koop verse knoflook en leukoplast. Doe een beetje knoflook op de wrat en zet het vast met de leukoplast. Laat 2 dagen zitten. Haal het eraf, laat 1 dag rusten. Doe knoflook op de wrat, vastzetten met leukoplast, 1 dag erop laten. Binnen een week is je wrat weg.



Maarrrrr..... Let op dat je de knoflook nergens naast de wrat krijgt, want het brandt en steekt!! Daarnaast geef ik je de tip om buiten te slapen, want binnen een uur stinkt het hele huis naar knoflook.
Alle reacties Link kopieren
Op een ander topic (geloof voor kinderen) werd duofilm geadviseerd met een kleefpleister (wat dat ook mag zijn). Ik ga dat proberen. Ik heb er ook al jaren last van en ze gaan bij mij ook maar niet weg.
quote:mamalelie schreef op 27 februari 2010 @ 22:26:

Als je er echt vanaf wilt, wacht dan tot de zomer.



Koop verse knoflook en leukoplast. Doe een beetje knoflook op de wrat en zet het vast met de leukoplast. Laat 2 dagen zitten. Haal het eraf, laat 1 dag rusten. Doe knoflook op de wrat, vastzetten met leukoplast, 1 dag erop laten. Binnen een week is je wrat weg.



Maarrrrr..... Let op dat je de knoflook nergens naast de wrat krijgt, want het brandt en steekt!! Daarnaast geef ik je de tip om buiten te slapen, want binnen een uur stinkt het hele huis naar knoflook.





eigenlijk wil ze ze houden nou goed? lol



Doe je trouwens die hele bol onder je voet? Of een teen...
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 27 februari 2010 @ 22:29:

[...]





eigenlijk wil ze ze houden nou goed? lol



Doe je trouwens die hele bol onder je voet? Of een teen...



Ja hoor, een teen onder je teen....



Nee. Een heel klein stukje. Eigenlijk gewoon een heel dun schijfje. Maar het stinkt.... echt, het stinkt. Ik kan niet beschrijven hoe erg het stinkt. Dat wil je echt niet meemaken terwijl je met de ramen dicht zit omdat het buiten koud is. Ik heb deze tip van iemand gekregen en toen uitgeprobeerd. Maar in bed werd ik misselijk van de stank. Uiteindelijk heb ik de eerste sessie over 3 dagen verdeeld, zonder de nachten, en dan in de zomer, en buiten blijven. Vandaar dus de tip om tot de zomer te wachten, dan kun je in de tent slapen
hahahaha in de tent met je knoflooktenen
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalelie schreef op 27 februari 2010 @ 22:26:

Als je er echt vanaf wilt, wacht dan tot de zomer.



Koop verse knoflook en leukoplast. Doe een beetje knoflook op de wrat en zet het vast met de leukoplast. Laat 2 dagen zitten. Haal het eraf, laat 1 dag rusten. Doe knoflook op de wrat, vastzetten met leukoplast, 1 dag erop laten. Binnen een week is je wrat weg.



Maarrrrr..... Let op dat je de knoflook nergens naast de wrat krijgt, want het brandt en steekt!! Daarnaast geef ik je de tip om buiten te slapen, want binnen een uur stinkt het hele huis naar knoflook.Zo ben ik er ook vanaf gekomen
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze laten uitsnijden... Leuk al die middeltjes maar het is afzien (qua stank blijkbaar; qua tijd en geduld en qua geld)

Wegsnijden is pijnloos door de verdoving en je bent er met 5 mintuten vanaf ipv dagen/weken aan modderen met diverse middeltjes.
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat een tip van die knoflook maar of ik moedig genoeg ben om dat te proberen.

ik zelf heb er meerdere onder mijn voeten. en de meeste middeltjes doen erg veel pijn. maar nu worden de wraten zo erg dat ik met lopen ook pijn krijg.

binnen kort ga ik weer een afspraak maken met de dokter ik ben benieuwd wat die zegt en anders toch maar de knoflook.



weg snijden vind ik helemaal zo heftig dan heb ik een hoop gaten in mijn voet.
Alle reacties Link kopieren
Een minder stinkende, maar goedkope oplossing: Een flinke dot vaseline erop, en aftapen. Elke dag ff verschonen.



Ik had ( haha, hoe krijg je het voor elkaar) een mega grote wrat op het puntje van mn grote teen. Heeeeel erg pijnlijk in bepaalde schoenen of hij stoten met blote voeten. Alles geprobeerd, niets hielp. Toen dacht ik 'Als ik hem nu eens 'week' maak-zols hierboven omschreven'mss brokkelt hij dan een beetje af en heb ik er minder last van.

tot mijn eigen grote verbazing werd het ding kleiner en kleiner en ik ben gewoon doorgegaan met vaseline en tape totdat hij helemaal weg was ( week of 3, denk ik).

Hij is ook niet meer terug gekomen!

Ben trouwens dus ook wel benieuwd of het bij anderen ook zo goed werkt...!
Alle reacties Link kopieren
Mijn voetwrat is destijds verdwenen omdat ik de tip van Klazien uut Zalk heb opgevolgd: Elke morgen ochtendurine erover...je gaat toch daarna douchen.



Maar nu heb ik er weer een en die wil ook niet weg. Nu heb ik zalf gekregen van de huisarts...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal, heel erg bedankt voor de tips! Destijds heb ik hem laten uitbranden in het ziekenhuis, ook met verdoving en heb ik 1 maand niet kunnen lopen omdat er een enorm gat onder mijn voet zat, dus dat wegsnijden ga ik ook niet doen. Dit branden was nog effectiever zei de arts toen. Heeft iemand ook ervaring met elektrisch verwijderen? Ik hoop het! En ik ga zowiezo duofilm proberen, nu in een tentje is wel een beetje koud hahaha!



Tnks Esther
Alle reacties Link kopieren
IK had, toen ik ongeveer 13/14 was een hele familie wratten onder mijn voeten...echt wel 18 ofzo.

De oplossing voor mij was toen een paar van die masserende slippertjes...dus die met een voetbed met van die puntjes.

Toen ik de eerste keer erop ging staan voelde ik de wratten echt knappen....ze waren binnen een maand allemaal weg en zijn nooit terug gekomen.

Ik heb ze echt weggepest.



ff foto zoeken van die slippers....je kan ze soms ook bij de scapino ed kopen.



Alle reacties Link kopieren
Duct tape! Bij mijn dochtertje hielp dit echt super. Je moet hem wel even laten zitten. Mijn dochtertje was al een jaar aan het klooien met van alles en nog wat inc. wegvriezen. Niks hielp. Ik was reuze sceptisch maar het hielp! Ze was er in drie weken vanaf.

Succes!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een erg hardnekkige wrat gehad. Aangestipt enzo, niets hielp. Uiteindelijk ben ik voetenbadjes gaan nemen en zelf met een nagelschaartje aan de gang gegaan.

Niet echt steriel, maar was binnen een week weg
Alle reacties Link kopieren
Stinkende gouwe.

Velen vinden het onkruid maar het sap werkt prima tegen wratten.



Mocht het dan nog niet willen zoek een (ik ben niet bijgelovig ofzo maar proberen kan altijd) wrattenbezweerder.
Alle reacties Link kopieren
Duct tape! Bij mijn dochtertje hielp dit echt super. Je moet hem wel even laten zitten. Mijn dochtertje was al een jaar aan het klooien met van alles en nog wat inc. wegvriezen. Niks hielp. Ik was reuze sceptisch maar het hielp! Ze was er in drie weken vanaf.



Het Anneke G. Zou dit hetzelfde werken als die vaseline met pleister die mij zo hebben geholpen? Je sluit de wtat namelijk luchtdicht af! Op allebei onze manieren!



Met de vsaseline en pleisters werd de huid eromheen ook weker, maar dat herstelt zo weer. Volgens mij overleven wratten gewoon niet zonder dat ze 'aan de lucht' komen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter liep ook al tijden met een enorme wrat op d'r teen.

Dat ding was er niet af te krijgen, 2 keer diep bevroren, maar hij bleef groeien. 3 daagjes trekzalf er op gedaan en een pleister en we konden 'm gisteren er zo aftrekken, ding was helemaal verschrompeld!

Zal inderdaad er wel mee te maken hebben dat je 'm afsluit, weet verder niet of de trekzalf zelf nog iets heeft gedaan
Heb ook 10! jaar met die dingen gelopen en vele pijnlijke stikstofbehandelingen bij de dokter gevolgd. Het hielp voor geen meter. Toen maar eens de ducttape geprobeerd met daaronder een lik salicylzuurzalf (40%, op doktersrecept). Heb dit zo'n 10 dagen laten zitten. Nadat ik de tape verwijderd had, was de wrat na drie weken foetsie. Wonderbaarlijk. Ik heb het idee dat het meer door de tape kwam dan door de zalf, want salicylzuur heb ik ook wel eens afzonderlijk in vloeibare vorm gebruikt, maar toen gebeurde er ook niks. Maar ja, bij jou helpt het dus niet. 't Is maar een vraag hoor maar heb je de tape wel lang genoeg laten zitten? Moet minstens een week, naar ik heb gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb het middel van Onvax gebruikt (kan je alleen via hun internetsite bestellen). Mijn dochter van 4 had twee behoorlijk grote voetwratten. Eerst maanden van alles van de apotheek en drogist gebruikt maar dat hielp allemaal niets. Ik zag het aanstippen bij de huisarts echt niet zitten. Als laatste hoop onvax gebruikt. En het werkt echt! Niet al na een week, maar na ongeveer 1,5 maand. De wrat wordt beetje bruinig totdat hij er gewoon uitvalt! De huid eronder was helemaal gaaf. En het gat groeit gewoon dicht. Het irriteert de huid niet, het is niet pijnlijk. Het stinkt inderdaad behoorlijk . Ik begrijp niet waarom het niet verkrijgbaar is bij de drogist of apotheek, terwijl het het enige is dat helpt. Ik raad het iedereen aan.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat ook erg goed helpt is de wrat aanstippen met tea tree oil.



's Morgens en 's avonds wat druppels aanbrengen, dit een week doorzetten en je ziet echt verbetering!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven